Keystone logo

2 Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring i Austin, Amerikas förenta stater för 2024

Filter

Filter

  • Masterexamen (MSc)
  • Amerikas förenta stater
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular study format

    Popular education type

    Masterexamen (MSc) Program i Marknadsföring

    The University of Texas-Austin har det högsta antalet elever inskrivna i Austin. Andra populära institutioner är St Edwards University, Concordia University of Texas och Houston-Tillotson University.

    Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.

    USA är fortfarande världens mest populära destination för internationella studenter. Universitet i USA dominerar världsrankingen och landet erbjuder också ett brett utbud av spännande studieplatser. Statliga universitetssystem subventioneras delvis av statliga regeringar, och kan ha många campus spridda runt om i staten, med hundratusentals studenter.

    En MSc, eller en masterexamen i naturvetenskap, är en internationellt erkänd akademisk examen som visar på skicklighet och kunskap inom ett visst ämne. De flesta masterprogram tar cirka fyra år att slutföra, och därefter börjar en del att arbeta medan andra fortsätter sina studier på ännu högre nivå.