Ma i konst och museiteknik

Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Ma i konst och museiteknik

Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences

Georgetown Universitys MA-examen i konst- och museumsstudier ger den akademiska studien av konstmuseer tillsammans med museiträning och betonar de internationella kontexten för museer i den moderna världen. Genom kurser, individuell forskning och praktikplatser arbetar eleverna nära Georgetown konsthistoriska fakulteten, kuratorer och andra museologer i Washington DC och med fakultetsspecialister på Sotheby's Institute of Art i London eller New York.

Tolvmånadersutbildningen kombinerar kurser i museologi och konsthistoria med praktik på några av Washingtons främsta konstinstitutioner. Vi undersöker de förändrade relationerna mellan den akademiska studien av konst och nya konfigurationer av museets visning och tolkning. Sådana ämnen som museernas roller i moderna kulturer, museutbildningsprogram och publik, ny teknik, insamlingshantering, kuratoriskt arbete och etik för förvärv och visning diskuteras i klasser och enskilda forskningsprojekt. Våra studenter deltar i kritiska debatter om konstutställning och tolkning.

Resefonder: Programmet för konst och museiteknik kan tillhandahålla delfinansiering genom ansökan för att täcka resor och konferensavgifter för en student som presenterar vid en akademisk eller professionell konferens. För mer information kontakta gradamus@georgetown.edu.

Kelley Family Scholarship: I år är programmet Art and Museum Studies glada att erbjuda Kelley Family Scholarship för att ge delstöd till två studenter under läsåret 2017-18. Studerande som önskar bli överklagad för denna akademiska meritbaserade utmärkelse bör ange sitt intresse genom att kryssa rutan på första sidan av deras ansökningsblankett.

Lärande mål

AMUS-läroplanen är utformad för att kombinera klassrumsstudier med praktikplatser som fungerar som personal på grundnivå på ett museum eller galleri; I varje steg syntetiserar studenterna aktivt de olika erfarenheterna av lärande. De mål och resultat som listas här sammanfattar grundläggande förväntningar i varje steg.

Mål:

  1. På seminarier i Georgetown bedriver studenter forskning med hjälp av en rad specialiserade konsthistoriska litteratur och direkt undersökning av konstverk i områdesmuseer. De kan göra ett visst arbete tillsammans, och de presenterar sin forskning i klassrapporter och formella konsthistoriapapper. I praktik kurser (Museum Practice, Museum Education, Curatorial Practice), relaterar eleverna läsningar i discipliner, besök på plats och diskussioner i klassrummet till specifika professionella projekt och uppgifter, till exempel utveckling av utställningsförslag och budgetar. Mycket av arbetet är samverkande och vissa kan relateras till praktikupplevelserna.
  2. För praktik på hösten och sommarsemesterna arbetar studenter med musehandledare och programledare eller andra fakultetsmedlemmar för att uppfylla uppdrag på värdinstitutionen och samtidigt producera ett konkret projekt och en journal som innehåller reflekterande syntes. Varje elev arbetar nära med museumsmedlemmar och ofta med praktikanter från andra program och uppmanas att börja utveckla professionella nätverk.
  3. Terminen vid Sotheby's Institute of Art kräver att studenterna väljer ett studieprogram som dekorativ konst och design eller konst och affärer, som inkluderar enheter som lärs av ett antal fakultetsspecialister. Institutets kursarbeten betonar kännedom och praktisk studie av konstverk, och innehåller studieresor till offentliga och privata samlingar, auktionshus och konstmässor.

Mål:

  1. Seminarier och klasspresentationer visar en ganska bred och sofistikerad förståelse för konsthistoriens disciplin, dess metoder för forskning och relationer till andra discipliner. Rapport sessionerna introducera studenter till delning av forskning vid vetenskapliga möten och rollerna för både oberoende och samarbetande arbete. Praktikkurserna har oftast flera mindre projekt i stället för ett stort forskningspapper, men de har liknande resultat när det gäller att balansera individuellt och samarbetande arbete. Det viktigaste resultatet är att få erfarenhet och förtroende för att hantera typiska uppgifter i samband med museialt arbete.
  2. Praktikplatser ger både erfarenheter av arbete i ett museum eller galleri och dokumentation av prestation i en rad olika uppgifter, i form av sådana konkreta produkter som galleridokument, en pedagogisk plan för en specifik besökargrupp, material relaterade till marknadsförings- och utvecklingsprojekt , och genom handledarnas utvärderingar. De obligatoriska praktik tidskrifterna blir viktiga resurser som studenten går in i fältet.
  3. Erfarenheten av att studera på Sotheby's Institute of Art i London eller New York ger eleverna möjligheter att engagera sig direkt med forskning om konstobjekt, aktuella trender inom området och med frågor relaterade till affärssidan i konsten och museiverdenen. Det utmärkande brittiska utbildningssystemet uppmuntrar också eleverna att gå tillbaka och titta på fältet ur ett nytt perspektiv. elevernas tidskrifter inkluderar reflektioner kring lärandeprocessen och ämnena i deras studier. Atmosfären på Sotheby s är ganska konkurrenskraftig, och därför fungerar terminen som en introduktion till den professionella världen på ett sätt som höstensemestern inte gör. Studenterna avslutar programmet väl förberedd att ta på sig krävande sommarutbildningar och att ansöka om jobb eller doktorsexamen. nivåprogram.

Banor

Kärnkursen och valämnena för konst och museumsstudier är utformade för att stimulera diskussion och för att ge en förstahandsupplevelse av museispecialisationer. Eleverna kan betona den akademiska studien av konst och museer eller ett område av professionellt museumsarbete som utbildning eller kuratorium, men alla medlemmar av programmet kommer att ha erfarenhet av båda typerna av studier. De flesta kurser möts ofta på områdesmuseer. De provkurser som listas här är endast för allmän information. Seminarierna varierar från år till år.

Georgetown kurser

  • Museum Studies Foundations.
  • Museum Practice Workshop.
  • Museum Utbildning och tolkning.
  • Curatorial Practice.
  • Tidig amerikansk materialkultur.
  • Realismens idéer.
  • Modern konst i Asien.
  • Ryska Avant-Garde Art.
  • Washington Art Collections.

Sotheby's Institute of Art Courses

  • Konst och företag.
  • Asiatisk konst och dess marknader.
  • Dekorativ konst och design.
  • Samtida konst.

Krav

Läroplanen ger en uppsättning olika sätt att studera i museet. Under första terminen tar studenter kurser i Georgetown och deltar i praktik på ett områdes museum. Följande termin går de flesta studenter till Sotheby's Institute of Art i London eller New York och tar en intensiv kurs på ett valt område, som dekorativ konst eller samtidskonst.

Institutets kursarbeten betonar kännedom och praktisk studie av konstverk, och innehåller studieresor till offentliga och privata samlingar, auktionshus och konstmässor. Under sommarperioden kompletterar eleverna heltid praktik på ett museum i Washington eller en annan stad; Termen kulminerar i en Capstone-workshop som hölls i slutet av augusti i Washington.

Standardprogramstrukturen är 30-poängskurser, övertid, vår och sommarsemester (12 månader). Studenter har också möjlighet att göra vårterminen vid Georgetown University.

  • Fall - core naturligtvis två valfria i konsthistorien seminarier och musei Practicum kurser, en praktik - 12 hp
  • Våren - ett terminsprogram på Sotheby's Institute of Art eller fyra kurser vid Georgetown University - 12 hp
  • Sommar - heltid praktik i kombination med en capstone workshop - 6 poäng.

Antagning

Ansökningsmaterial

  • Ansökningsblankett.
  • Återbetalningsbar ansökningsavgift.
  • Uttalande (500-750 ord) som anger varför detta program passar dina mål.
  • Officiella transkript (alla tidigare institutioner).
  • Tre rekommenderade brev.
  • CV eller curriculum vitae (cv).
  • TOEFL / IELTS, om tillämpligt.

OBSERVERA ATT GRADUATE RECORD EXAM (GRE) inte längre krävs för ansökan eller tillträde till vårt program

Tillträde krav inkluderar ansökan och återbetalningsbar ansökningsavgift, ett akademiskt uttalande av syfte som beskriver sökandens intresse och kvalifikationer för programmet, officiella utskrifter från alla tidigare högskolor, tre rekommendationsbrev, TOEFL / IELTS-test (om så krävs se nedan) , och en detaljerad CV / CV dokumenterande kurser i konsthistoria eller andra relevanta områden, relevant yrkeserfarenhet, konferenser, publikationer och språkkunskaper.

Den framgångsrika sökanden kommer att ha en kandidatexamen, med en majoritet i konsthistoria eller omfattande kurser på fältet. De med examen på områden som historia eller kulturstudier, och lite akademiskt arbete inom konsthistorisk disciplin, kan också vara starka kandidater till programmet. Sökande som saknar akademisk utbildning i Konsthistoria förväntas slutföra minst två konsthistoriska kurser innan programmet börjar. Vi ber inte om ett skrivprov med ansökan.

Tre rekommendationsbrev krävs. Nuvarande studenter eller nyutexaminerade bör ha minst 2 bokstäver från professorer och ett tredje brev från antingen en professor eller konstprofessor som är bekant med sina kvalifikationer. Sökande som för närvarande arbetar inom fältet kan lämna in alla bokstäver från konstprofessorer som är bekanta med sina kvalifikationer för programmet.

Officiella hårddiskutskrifter ska skickas till följande adress:

Office of Graduate Antagnings

Attn: Credentials - Art & Museum Studies Program

Fält 571004

3520 Prospect Street, NW, Room CB-207

Washington, DC 20057-1004

ENGLISH PROFICIENCY: TOEFL / IELTS

Alla sökande är skyldiga att visa en nivå av kunskaper på engelska som är tillräckliga för att uppfylla antagningskravet för Graduate School of Arts and Sciences. Kunskapen kan demonstreras genom mottagande av en kandidatexamen eller avancerad examen från en ackrediterad institution för högre utbildning i USA eller från ett universitet där engelska är det primära undervisningsspråket (observera att sökande får examen vid universitet i amerikanska territorier, som Puerto Rico, måste lämna in TOEFL eller IELTS, om inte det primära undervisningen vid institutionen är engelska).

Alla andra sökande måste uppnå minst en miniminivå på antingen TOEFL- eller IELTS-testet. Testresultat måste tas emot senast dagen för ansökan. Sökande bör tillåta sex till åtta veckor från testdatumet för rapportering av betyg till institutionen. Ansökningar kommer inte att beaktas utan TOEFL / IELTS poäng.

  • TOEFL: En lägsta poäng på 600 (pappersbaserat test) eller 100 (iBT-test) på testet engelska som främmande språk (TOEFL). TOEFL-information: http://www.ets.org/toefl/
  • IELTS: En lägsta poäng på 7,5 från International English Language Testing System. IELTS Information: http://www.ielts.org
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska


Senast uppdaterad December 28, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Aug. 2019
Duration
Varaktighet
12 månader
Heltid
Price
Pris
51,041 USD
Undervisning och obligatoriska avgifter för 12 kredit timmar
Information
Deadline
Locations
Amerikas förenta stater - Washington, District of Columbia
Startdatum : Aug. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates