Ma i sociala medier kommunikation

Allmänt

Programbeskrivning

Inledning

Hur är sociala medier kopplade till ekonomin? Vilken roll spelar de i politiken? Hur annorlunda är ett liv i och genom sociala medier? Detta MA i sociala medier Communications tar upp dessa och liknande frågor som har uppstått ur uppgång och uppkomsten av sociala medier och deras ökande dominans av området media och kommunikation.

MA i sociala medier ger en kritisk granskning av historien, drift, förgreningar, funktioner, användning och förankring av sociala medier i livets alla områden. Det riktar sig till människor som letar efter en kritisk reflektion på sociala medier, som vill förstå deras användning, och även lära sig att analysera och mobilisera dem strategiskt.

Vem är berättigad?

För att vara berättigad till detta program måste hålla en utmärkelser grundutbildning eller motsvarande. Lämpliga kombinationer av kompetens och erfarenhet kan godtas som motsvarar en examen, i enlighet med gällande föreskrifter vid universitetet. Intervjuer kan hållas.

Sökande vars första språket inte är engelska kommer att krävas för att lämna bevis på en engelska kvalifikationer. För mer information om behörighet kontakta vår hemsida.

Innehåll Programme

MA moduler ge studenterna up-to-date kunskap om sociala medier processer och deras inverkan på en rad olika områden, med tonvikt på kommunikation och samhällspolitiska livet. Alla studenter är skyldiga att ta emot instruktioner i forskningsmetoder som gör det möjligt för dem att samla in och analysera data från olika sociala medier. Studenter är skyldiga att bedriva egen forskning och skriva en avhandling om ett ämne inom området sociala medier.

Moduler undervisas på detta program inkluderar:

  • Understanding Social Media
  • Kommunikationsteori och nya medier
  • Research Methods
  • Best Practice i sociala medier
  • digitalt berättande
  • Digital kommunikation
  • Sociala medier, journalistik och demokrati
  • Publikation Design
  • Nya Media Literacies
  • Media innovation och företagande
  • Media Målgrupper och konsumtion

Struktur

MA i sociala medier Communications är utformad för att fyllas i på ett kalenderår heltidsstudier. Den består av två (heltid) lärde terminer, följt av ett praktiskt projekt, som genomfördes mellan maj och början av september.

Nästa Ingången för detta program kommer att vara September 2017.

DCU erbjuder ett antal stipendier för internationella studenter varje år. För att vara berättigad att ansöka om ett stipendium från DCU måste du först ansöka till och ta emot ett erbjudande om en DCU Masters program.

Ansök online för September 2017 inträde på www.pac.ie/dcu hjälp av PAC-koden DC614

Senast uppdaterad Mar 2020

Keystone-stipendium

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium

Om skolan

Dublin City University (DCU) is a young, dynamic and ambitious university, celebrated for being cutting edge and forward thinking. We work closely with industry to give students a modern, relevant, we ... Läs mer

Dublin City University (DCU) is a young, dynamic and ambitious university, celebrated for being cutting edge and forward thinking. We work closely with industry to give students a modern, relevant, well-researched curriculum delivered in world-class facilities. We are noted for having an entrepreneurial, innovative and creative culture... Läs mindre