Mästare i företagens kommunikation
Universiti Putra Malaysia
Nyckelinformation
Campus läge
Shah Alam, Malaysia
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master of Corporate Communication
Programmet syftar till att förse kandidater med kunskap om teorier och tillämpningar som är relevanta för området företagskommunikation. I detta program är kandidater utsätts för den senaste utvecklingen inom kommunikationsbranschen. Genom en serie föreläsningar och laborationer, syftar programmet att bidra till en högre nivå av professionalism bland framtida och nuvarande utövare av kommunikations- och yrkesverksamma inom mediebranschen. Särskild vikt läggs vid olika aspekter av företagskommunikation, såsom planering, förbereda, organisera och utnyttjar företagskommunikation i driften av en organisation.
INTRÄDESFORDRINGAR
- De sökande måste ha en kandidatexamen i kommunikation eller någon närstående disciplin, med ett minimum CGPA 2,5 från ett erkänt universitet,
- Sökande med en CGPA av minst 2,5 måste ha minst ett års arbetslivserfarenhet efter examen (kandidatexamen) i någon närliggande område,
- Sökande med en CGPA mindre än 2,5 men med 3 år eller mer arbetslivserfarenhet efter examen (kandidatexamen) kan övervägas.
Ytterligare krav
- Arbetslivserfarenhet måste vara efter examen (grundnivå). Arbetslivserfarenhet innan examen kommer inte att beaktas.
- Bifoga bevis på sysselsättning med din ansökan. Till exempel, verifiering brev från din arbetsgivare eller fullmakt eller senaste lönebesked eller andra relevanta dokument.
Programkrav
en. kredit~~POS=TRUNC
Kandidater som bedriver detta program måste fylla minst 40 poäng av forskarnivå kurser. Krediter fördelas obligatoriska kurser, valbara kurser och forskningsprojekt eller omfattande undersökning på följande sätt:
Obligatoriska kurser | 21 hp |
Valbara kurser | 19 hp |
totalt | 40 poäng |
Lista över kurser
- Obligatoriska kurser (21 poäng)
- KOM5111 Communication Theory 3 poäng
- KOM5113 Communication Research Methods 3 poäng
- KOM5115 Statistik för kommunikationsforskning 3 poäng
- KOM5315 organisationskommunikation 3 hp
- KOM5317 teori och praktik Corporate Communication 3 poäng
- KOM5321 avancerade PR 3 poäng
- KOM5325 Integrated Marketing Communication 3 poäng
- Valbara kurser (19 poäng)
- KOM5117 dataanalys och tolkning 3 poäng
- KOM5210 tala inför publik för proffs 3 hp
- KOM5211 Inter Communication 3 poäng
- KOM5213 Psychology of Communication 3 poäng
- KOM5215 Intercultural Communication 3 poäng
- KOM5217 Strategier för kommunikation 3 hp
- KOM5319 kommunikation och beslutsfattande 3 poäng
- KOM5323 Principer för Reklam 3 poäng
- KOM5327 kriskommunikation 3 poäng
- KOM5331 Brand Communication 3 poäng
- KOM5419 Presentation Media 3 poäng
- KOM5711 Särskilda ämnen i Corporate Communication en kredit
- FBK5600 Mästare Research Project Seminar en kredit
- FBK5989 Research Project 6 poäng
b. andra krav
- FBK5989 Research Project 6 poäng
Kandidater kan välja för forskningsprojektet om de fick i genomsnitt B + för KOM5113 Communication Research Methods och KOM5115 Statistik för kommunikationsforskning. - CE00MS Omfattande granskning
Kandidater som väljer 6 poäng valfria ämnen istället för Project Paper är skyldiga att sitta och passera comprehesive undersökning i slutet av sin sista termin studier på att uppfylla kreditkraven.