Magister i hållbar energi (med examensarbete)

Allmänt

Programbeskrivning

Anta en utbildning syn på allmän nivå och banbrytande värdefull forskning inom olika discipliner såsom hållbarhetsfrågorna - en av de mest strategiska ämnen bland dagens globala agenda - IUE har startat energirelaterad tvärvetenskaplig forskning och studier inom det år 2011. Under samma år "Hållbar energi Division" grundas förenligt med de grundläggande institutionella värden för deltagande, innovation, socialt ansvar och perfektionism. Divisionen undersöker främst utvecklingen inom energimarknaderna och politik med tanke på samhällsvetenskaplig disciplin som omfattar miljömässiga, sociala, politiska, juridiska och ekonomiska aspekter. Olika linjer Undersökningar ge deltagarna möjlighet att interagera från en tvärvetenskaplig sätt genom att identifiera de viktigaste forskningsområdena av: - energisäkerhet - energi- och miljöpolitik Analys - energiförsörjning modellering - Econometric analys och kvantitativa metoder - Energi och miljölagstiftning - Energy Logistics - Energy Technologies Management - finansiella frågor Efter att inrättandet av "Sustainable Energy Division" gren i Graduate School of Social Sciences, "MA i hållbar energi" Program har börjat sin utbildning 2012. Programmet är uppbyggt enligt följande två alternativ: "med avhandlingen" och "utan avhandlingen", med en total året för utbildning av 4 terminer och 3 terminer, respektive. Syftet med MA i hållbar energi är att utbilda deltagarna för energisektorn, om problem och lösningar som uppstått inom hållbar energiutveckling med lokala, regionala och globala perspektiv. Deltagare från olika discipliner, bakgrunder och grader är riktade mot mer specifika områden genom olika grundläggande och valbara kurser. Anta ett tvärvetenskapligt synsätt, betonar programmet den samhällsvetenskapliga perspektiv på hållbar energi disciplin snarare än att förlita sig enbart på den tekniskt perspektiv.

Teoretiska kurser stöds av de exempel på verkliga metoder samt föredrag av experter i sina egna områden. Engagemang i nära relationer med både offentliga och privata sektorn, föreläsare är bland de högsta cheferna för de nationella och internationella energiföretag som GDF SUEZ, STEAG-ISKEN och ENERJISA. Den viktigaste fördelen som erbjuds till studenterna av hållbar energi masterprogrammet är dess unika och ger deltagarna möjlighet att vara experter inom området hållbar utveckling energi och modern energisektorn. För närvarande är vårt program den första och enda "Sustainable Energy" masterprogrammet i Turkiet.

För att öka medvetenheten i samband med hållbar energi och den mänskliga faktorn i energisystemet, har IUE Sustainable Energy Division börjat organisera en serie workshops, från 2012. Den första händelsen av verkstaden serie på temat på "Energy Management och Policies" om optimering av energisystem för kommande generationer med en avsevärd medverkan av ledande yrken och akademiker sektorn hölls i maj 2012.

Underteckna FN: s Global Compact (UNGC) november 2012 har IUE bli den första och enda universitetet från Izmir och Egeiska regionen Turkiet som har varit en del av detta avtal. Den första framgångsrik organisation av samarbetet hölls i maj 2013 med de tal deltagande och öppnande av FN: s biträdande generalsekreterare och samordnare av RIO 20+ Mr. Brice Lalonde. Lanseringen händelse av åtgärder som initierats av Ban Ki-moon, FN: s generalsekreterare, "Hållbar energi för alla (SE4A): Business Opportunity" har värd IUE tillsammans med den andra årliga verkstaden serien. Dessutom har lanseringen händelsen presenterats som en lyckad show fallet i "UN Global Compact Lokalt nätverk Report 2013" som delas av mer än 12.000 medlems institutioner och organisationer över hela världen.

I slutet av 2013, har IUE också rankas på första plats i undersökningen med titeln som "UI Greenmetric World University Ranking 2013" bland universitet från Turkiet med sina insatser inom områdena energi och miljö. Studie detaljer och åtgärder Åtgärderna i de viktigaste sju områden för att mäta graden av hållbarhet när det gäller utbildning, energi, klimatförändringar, infrastruktur, avfallshantering, vattenanvändning och transport.

Förra året, 2014, var tredje årliga verkstadsorganisation höll med den speciella tema på "försörjningstrygghet för naturgasmarknaderna". Med stöd av nationella statliga institutioner samt nyckelpartner från den privata sektorn, det fanns en hög grad av delaktighet.

Efter att verkstaden serien, i år ett fjärde årliga organisation på förnybar energi kommer att hållas den 15 maj i samarbete med turkiska Wind Energy Association (TWEA) och International Solar Energy Society-Turkiet avsnitt (Gunder). Både internationell och nationell nivå för yrkesverksamma och akademiker förnybar energi kommer att närvara till verkstaden inbjudna talare och kommer att diskutera den globala framträdande av förnybar energi i hållbar design utveckling och energipolitiskt beslutsfattande inom ramen för de nuvarande och framtida situationer av förnybara energikällor samt med tanke på en speciell betona det gäller Turkiet.

Den allmänna profilen för lärare äventyras av akademiker, lärare och forskarassistenter från en mängd olika discipliner med ett totalt antal av 8. Chefen för hållbar energi division och även koordinator för masterprogrammet, Assoc. Prof. Dr Mehmet Efe Biresselioğlu tillsammans med andra heltid och deltid akademiker inklusive forskare undervisar flera klasser i IUE relaterad till energisäkerhet, geopolitik, energipolitik, energi logistik, energimodellering och hållbar energiutveckling både i grund- och avancerad nivå. Vår avdelning är också specialiserade inom områdena energisäkerhet, energipolitisk analys, geopolitik energi, energiekonomi, hållbar utveckling, energi lag och energi styrning och ledning. Vi publicerat ett antal artiklar med anknytning till energifrågor i de ledande internationellt indexerade tidskrifter som energipolitik, Renewable Energy, Energy & Environment, International Journal of Olja, gas och kol Technology, turkiska studier och Uluslararasi Iliskiler. Dessutom är forskarna skriver tidskriftsartiklar i den populära energisektorn tidskrifter samt ledande tidningar och webbplatser med anknytning till den aktuella heta ämnen på den globala energiagenda, samt deltar i den lokala visuella medier.

Framför allt är det huvudsakliga expertis division Energy hållbar Policy analys, energiförsörjning modellering, energilagstiftning, ekonometrisk analys, energisäkerhet och energistyrning tillsammans med rollen av energi i en hållbar utveckling.

Banor

  • LAG 507 energilagen
  • SEN 501 Natural Resources Management
  • SEN 503 Geopolitik och energisäkerhet
  • SEN 509 Energy Trading och riskhantering
  • SEN 595 Seminar
  • SEN 599 Examensarbete

Valbara kurser

  • SEN 505 Energi Projects Management
  • SEN 551 Renewable Energy Technologies
  • SEN 552 energi, klimatförändringar och miljö
  • SEN 553 Energi och samhälle
  • SEN 554 Energi Transport och Logistik
  • SEN 556 stormakter och globala energipolitik
  • SEN 557 Advanced Energy Project
  • SEN 558 Energimarknads och politiska strategier
  • SEN 559 hållbar energipolitik Design

Programkrav för internationella studenter

Vem kan söka?

  • utländska medborgare
  • Blåkort (turkiska medborgare från födseln, men släpptes från medborgarskap av ministeriet för inrikesfrågor, och som kan intyga att deras minderåriga barn som är registrerade i detta tillstånd är berättigade till de rättigheter som anges i lag nr 5203)
  • Utländska medborgare som blev turkisk medborgare efteråt / dubbla medborgare i samma status
  • Turkiska medborgare som avslutade de senaste tre åren av sin gymnasieutbildning (gymnasiet) i ett främmande land med undantag turkiska republiken på norra Cypern, (inklusive de som avslutat sin hela gymnasieutbildning (high school) på turkiska skolor i närvaro av ministeriet för nationell utbildning i ett främmande land med undantag turkiska republiken på norra Cypern) före 1 feb 2013.
  • Turkiska medborgare som fullgjort sin hela gymnasieutbildning (gymnasiet) i ett främmande land med undantag turkiska republiken på norra Cypern, (inklusive de som avslutat sin hela gymnasieutbildning (high school) på turkiska skolor i närvaro av ministeriet för nationell utbildning i ett främmande land exklusive turkiska republiken på norra Cypern) efter 1 Feb 2013.
  • Turkiska republiken på norra Cypern medborgare som bor där och avslutat sin gymnasieutbildning där har en GCE AL certifikat, och de, som är registrerade till gymnasieskolor i andra länder mellan 2005-2010 och håller eller kommer att hålla GCE AL certifikat.

Vem kan inte söka?

  • Turkiska medborgare, som har fullgjort hela gymnasieutbildning i Turkiet eller turkiska republiken på norra Cypern.
  • Turkiska republiken på norra Cypern medborgare (med undantag för de som avslutat sin hela gymnasieutbildning där har en GCEAL certifikat, och de, som är registrerade till gymnasieskolor i andra länder mellan 2005-2010 och innehar eller kommer att inneha GCE AL certifikat)
  • Dubbla medborgare som har ett turkiskt medborgarskap vid födelsen. (Exklusive de som avslutat sin hela gymnasieutbildning i ett främmande land med undantag turkiska republiken på norra Cypern / dem som avslutat sin hela gymnasieutbildning på turkiska skolor i ett främmande land med undantag turkiska republiken på norra Cypern)
  • Dubbla medborgare som har en turkiska republiken på norra Cypern medborgarskap (exklusive de som avslutat sin hela gymnasieutbildning där har en GCEAL certifikat, och de som är registrerade till gymnasieskolor i andra länder mellan 2005-2010 och innehar eller kommer att inneha GCE AL certifikat )
  • Turkiska medborgare eller dubbla medborgare, som har en turkisk medborgarskap vid födelsen, som går i skolor som är anslutna till ambassaderna i Turkiet, och utländska gymnasieskolor som ligger i Turkiet.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The Mission of ?zmir University of Economics is to educate and equip qualified students with leadership attributes, entrepreneurial capabilities, critical thinking skills and the ability to contribute ... Läs mer

The Mission of ?zmir University of Economics is to educate and equip qualified students with leadership attributes, entrepreneurial capabilities, critical thinking skills and the ability to contribute valuable research in a variety of sciences. Läs mindre