Magister i kognitiva system och interaktiva medier

Allmänt

Programbeskrivning

Master i Kognitiva Systems & Interactive Media

Uppdraget för Master i Kognitiva Systems och interaktiva medier (csim) är att utbilda forskare och yrkesverksamma som kommer utreda, utveckla och utforma de interaktiva kognitiva system och media morgondagens. Resultaten kan vara fysiska enheter, såsom robotar eller logiska sådana, såsom avancerad programvara som ger nya erfarenheter och / eller virtuella miljöer.

Den CSIM Programmet bygger på tre huvudområden kunskaps: interaktiv teknik, kognitionsvetenskap och interaktiva medier. För att nå sitt mål, tar programmet en tvärvetenskaplig strategi som är avgörande för att ge studenterna en fördjupad kunskap om design, konstruktion, utveckling, driftsättning och analys av interaktiva kognitiva system och media, tillsammans med den kompetens som krävs för att framgångsrikt genomföra alla dessa stadier. Den CSIM programmets mål är att producera integratörer av sådana interaktiva kognitiva hjälpmedel och program.

Den CSIM erbjuder ett brett utbud av föreläsningar och handledning av kända vetenskapsmän. När det gäller teorin, kommer eleverna få en grundläggande förståelse för de kognitiva funktioner i hjärnan och dess beräkningsmodeller, nyckelfrågor i utvecklingen av interaktiva kognitiva system. På det praktiska planet, kommer eleverna lära sig att utforma och utveckla kreativa och vetenskapliga lösningar för att rationellt, konsekvent och effektivt integrera nuvarande och framtida teknik till interaktiva kognitiva system. Den CSIM Programmet erbjuder studenterna de vetenskapliga och praktiska verktyg de behöver för att fortsätta sina studier självständigt och att utveckla och integrera interaktiva kognitiva system till användbara system med riktiga program.

Mål

Huvudsyftet med Master i kognitiv Systems och interaktiva medier är att utbilda nästa generation av forskare och yrkesverksamma som kommer forskning, utveckling, design och analysera kognitiva system och interaktiva medier.

Vem är det till för?

Studenter på denna masterprogrammet bör ha en bakgrund inom teknik teknik (databehandling eller telekommunikation), psykologi, biologi, audiovisuell kommunikation eller annat område som rör programmets tvärvetenskapligt synsätt. Kandidaterna måste vara starkt motiverade och hårt arbetande och har både ett starkt intresse för teknik och kognitionsvetenskap och kreativ anda. De måste dessutom ha förkunskaper i programmering och vara villig att fördjupa sig i tekniska ämnen. Struktur Programmet består av ett enda spår som ger en fast, sammanhängande vision av kognitiva system och interaktiva medier. Det är i huvudsak inriktad på forskning, och elever måste fylla 20 obligatoriska poäng, 20 valfria högskolepoäng och en 20-kredit slutliga forskningsprojekt.

Masterprogrammet kan fyllas i på ett år, om det tas på heltid, eller i två, om det tas på deltid. Programmet är indelat i termer och är utformad för att återspegla de prioriterade forskningsområden som Europeiska kommissionen.

Innehåll

Masterprogrammet syftar till att utbilda integratörer av komplexa system och enheter genom att kombinera kunskaper och färdigheter från områdena interaktiv kommunikation, kognitiv psykologi, lingvistik, konst, digital teknik och kommunikation.

Programmet är utformat för att återspegla de prioriterade forskningsområden definierats av Europeiska kommissionen, vilket det grupper i följande allmänna ämnen: Kognitiva system: Detta spår omfattar funktionella aspekter av begrepp, metoder och avancerad teknik som krävs för att möjliggöra framtida smarta enheter att uppfatta besluta, känner känslor och beter sig. Specifikt fokuserar den på deras förmåga att anpassa sig till och beter sig i komplexa miljöer, deras förmåga att interagera och kommunicera med människor och andra enheter, och hur vår förståelse av biologiska system kan bidra till att utveckla de kognitiva system i framtiden. Detta spår utbildar studenter att bli de beteendemässiga och psykologiska ingenjörer av morgondagens enheter.

Innehåll och media: Målet är att förbereda eleverna för att bidra till de utmaningar som både dagens samhälle i stort och enskilda individer och organisationer när det gäller det stora utbudet av delvis interaktivt innehåll som de ska presentera och bearbeta. Särskild vikt läggs vid centrala begrepp och metoder inom optimering av samspelet mellan människa och maskin på ena sidan och informations och media på den andra. Dessutom undersöker detta spår, analyser och grundligt experiment med särdragen i interaktiva medier i syfte att bredda utbudet av möjligheter och lägga till nya möjligheter i stället för att helt enkelt byta ut eller att icke-interaktiva medier.

Quality of Life: I framtiden kommer vård och omsorg är beroende av interaktiva enheter och media. De främsta utmaningarna kommer att vara inte bara att bota, men också att upprätthålla och förbättra livskvaliteten genom kognitiva system och interaktiva medier. Studenter på detta spår kommer att vara nedsänkt i de psykologiska och tekniska aspekter av denna viktiga utveckling. Att bidra till att förbättra livskvaliteten, kommer nya metoder och medier måste hitta rätt balans mellan tekniska möjligheter och mänsklig kreativitet.

Interaktion och Mobilitet: Detta spår kommer att introducera studenterna till detta komplexa system av problem och utbilda dem att tillämpa ett brett spektrum av begrepp och tekniker för att hjälpa till att lösa dem. Likaså innebär människors rörlighet många former av transporter, vilket genererar en mängd olika behov i fråga om enhet autonomi och presentation av information.

Intern

I enlighet med forskningsinriktning av detta program, kommer det slutliga forskningsprojektet genomförs i samband med en av de forskargrupper vid institutionen för informations- och kommunikationsteknik, och därmed säkerställa en rik och stabil miljö för att förvärva erfarenhet inom området.

Kunskaper, färdigheter och comptences förvärvats

\ De specifika kompetens som förvärvats i denna masterprogrammet omfattar möjligheten att:
  • Utveckla interaktiva enheter med kognitiva system som använder blandade metoder baserade på analys, design, utveckling, driftsättning och utvärdering.
  • Applicera blandade metoder från kognitionsvetenskap, människa-datorinteraktion och kommunikation.
  • Konstruktionslösningar i form av interaktiva enheter via kravanalys. Denna design baseras på abstrakta biologiska och neurologiska beräkningsmodeller och interaktiv kommunikation.
  • Utveckla, implementera och kod lösningar för att inkludera avancerad teknik gränssnitt, neurologiska simuleringar och kontrollspråk, samt interaktiva installationer och apparater.
  • Bedöm interaktiva enheter med kontrollerad, experimentell, objektiv och kvantitativa metoder.
  • Applicera ett tvärvetenskapligt angreppssätt som kombinerar kognitionsvetenskap, interaktiv teknik och digitala medier för att lösa problem på ett sätt som leder till nya interaktiva enheter.
  • Applicera aktuella teorier och beräkningsmodeller om hjärnan och om hur det relaterar till interaktiva enheter med hjälp av kognitiva system.
  • Applicera dessa enheter och system för att verkliga problem.

Karriärmöjligheter

Detta masterprogram erbjuder ett brett spektrum av karriärmöjligheter. Studenter som söker en karriär inom forskningen kommer att kunna bedriva doktorandstudier i något av de områden som ingår i programmets tvärvetenskapliga inriktning. Studenter som söker karriär utanför akademin kommer att kunna dra nytta av sina erfarenheter med analys, design, implementering, experiment, provning och utvärdering av interaktiva enheter via kognitiva system att ange en rad olika områden, från industriella och inrikes robotteknik till utomhus interaktiv reklam , den smarta teknik som används av bilindustrin, utveckling av system för att hjälpa rehabilitera människor med fysiska eller kognitiva störningar, storformat interaktiv underhållning, eller smarta museiteknik.

Engelska

Kom ihåg att för att vara framgångsrikt inskrivna, är en presentation av en officiell engelsk intyg ett viktigt krav antagning. Endast sökande vars modersmål är engelska inte behöver pre¬sent en engelsk certifikat. Officiella resultat skall sändas direkt av den undersökande institutionen skolans antagning Institutionen och måste uppfylla de fastställda minimi poäng: - TOEFL KBT:> 235 - TOEFL PBT:> 575 - TOEFL IBT:> 100 - CAE: C1 - IELTS:> 6.5 Sökande som vid tidpunkten för ansökan, fortfarande inte ha en officiell engelsk certifikat eller som är på väg att få det måste inkludera denna information i sina antagnings applikationer. Sökande som har fullgjort sin fulla Kandidatexamen i ett engelskspråkigt universitet måste lämna ett intyg på att undervisningsspråket av sina studier var engelska.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Its international orientation is one of the distinguishing features of UPF, a university with "its feet in Barcelona and its head in the world". This international projection has been recognised by th ... Läs mer

Its international orientation is one of the distinguishing features of UPF, a university with "its feet in Barcelona and its head in the world". This international projection has been recognised by the Spanish Ministry of Education through the International Campus of Excellence seal (2010) and is backed up by the UPF's distinguished position in international rankings as one of the top Spanish universities... Läs mindre