Magister i kosmetika och parfym marknadsföring

Allmänt

Programbeskrivning

Master i kosmetika och Fragrance Marketing

Master i Yrkesstudier, kosmetika och Fragrance Marketing and Management, är det enda programmet i sitt slag. En tankesmedja av innovativa ledarskap, ger programmet avancerad utbildning för nya chefer, främja både kreativa och analytiska affärsmannaskap. Eleverna får ett globalt perspektiv genom fältstudier i flera utländska marknader. Genom akademisk och upplevelsebaserat lärande och ett verkställande mentorprogram, underlättar läroplanen utveckling av empatiska ledare i syfte att valla varumärken som globala samhällsmedborgare med produkter som glädje och inspirera konsumenterna.

Det tvååriga programmet bara nått en viktig milstolpe: 10 år. Med 200 framgångsrika akademiker, är programmet utformat för personer som arbetar i kosmetika, parfymer och skönhetsrelaterade områden som har rekommenderats av sina arbetsgivare på grund av sin starka ledning potential.

Projektet Capstone (examensarbete) speglar partnerskap mellan industrin och i klassrummet. Att arbeta i team, examen eleverna att utveckla en innovativ, djupgående, tvärvetenskapligt förhållningssätt till en strategisk fråga bestäms av fakulteten. De presenterar sina resultat till en panel av lärare och branschexperter vid en bransch sponsrade evenemang. Dessutom får eleverna presentera sin forskning till branschorganisationer såsom The Fragrance Foundation, återförsäljare såsom Macys och chefer på företag som L'Oreal och Johnson & Johnson.

Senast uppdaterad Mar 2016

Om skolan

a rigorous liberal arts foundation coupled with a real-worldcurriculum and hands-on instruction a worldwide network of alumni a strong relationship with industry leaders a world-class faculty of worki ... Läs mer

a rigorous liberal arts foundation coupled with a real-worldcurriculum and hands-on instruction a worldwide network of alumni a strong relationship with industry leaders a world-class faculty of working professionals a direct connection to New York City culture and commerce Läs mindre