Magister i kriminella kriminalteknik och rättsmedicin

Allmänt

Programbeskrivning

skillnader Course

Rättsläkaren är en teknisk-vetenskaplig verksamhet som producerar teknisk bevisning genom rättsmedicinska undersökningar som krävs för att belysa brott som anges i straffprocesslagen. Experten verksamhet bygger på följande Forensic Sciences: kemi, biologi, genetik, geologi, redovisning, ingenjörsvetenskap, fysik, datavetenskap, medicin, toxikologi, tandvård, kopiera dokument, bland andra, som ständigt utvecklas. Den forskarexamen i straff expertis och Forensic Sciences University Center Tiradentes (UNIT-AL) i samarbete med expertis Officer Alagoas (Poal) är ett unikt projekt, som kom att täcka en lucka för dem som söker utbildning och uppdatering av olika områden av forensisk vetenskap i delstaten Alagoas. Detta är ett innovativt, tvärvetenskaplig och tvärvetenskapliga modellen, som täcker ämnen och metoder som ingår i rättsvetenskap, aldrig upp i vår stat. Det är annorlunda att vara ansiktet med en hög belastning av praktiska aktiviteter, mycket gabaritado fakultet, som bildas av officiella experter mästare och läkare från hela Brasilien, med professionella och forskning som syftar till deras kriminaltekniska områden. Med den bästa infrastrukturen i Alagoas, UNIT och Poal kan erbjuda denna unika och unikt tillfälle i Alagoas. Missa inte!

MÅL

Ge tvärvetenskaplig kunskap som krävs för att utföra expert aktiviteter; Perfecting yrkesverksamma, med tanke på den rådande arbetsmarknaden inom kriminaltekniska; Assist för uppdatering av state of the art inom kriminalteknik; Låt eleverna relevant kunskap för att undervisa i enheter högre utbildning.

PUBLIK

överlägsen, ledande yrkesverksamma nivå inom alla områden för kunskap (biomedicin, biovetenskap, farmaci, teknik, tandvård, medicin, kemi, fysik, datavetenskap, juridik, etc.) som vill utöva eller verksamhet i kriminella kriminalteknik, liksom forskare inom vetenskap forensic.

METODIK

Förutsatt att utbildning är inte något som skall sändas, utan byggas, den fastställda pedagogik kommer att baseras på en kritisk process kunskaps konstruktion, från boosters aktier i undervisningen-lärande som bygger på pedagogiska antaganden definieras av partnerinstitutionen av programmet. För att möjliggöra eleverna att utveckla färdigheter i samband med tekniska, vetenskapliga och instrumentella grunder, kommer de antas som en metodisk praxis aktiva former av undervisning och lärande bygger på personlig interaktion och grupp, och lärarens roll att skapa förutsättningar för integration av studenter så att du kan behärska socialiseringsprocessen i byggandet av kunskap. Den typ av pedagogiska praktiken är sökandet, sökandet, forskning, reflektion, etik, respekt, medvetet beslut, vara öppna för nya, olika arbetsmetoder. Kritisk reflektion på praktiken blir ett krav på teorin praxis relation eftersom det innebär dynamisk rörelse, dialektiken mellan att göra och tänka på att göra. Från erfarenhet och reflektion av detta praktiken kontextualiserad undervisning, skapar det en möjlighet för produktion och / eller byggande av kunskap, utveckla verktyg, program eller mentala ställningar som kan underlätta kompetensutveckling. Detta innebär att i den pedagogiska praktiken bör sökas igenom innehållet och metoder, respektera studenternas intressen och samhället där de bor och bygga sina erfarenheter. Således kommer fakulteten ständigt uppmuntras att använda kreativa metoder och verktyg och stimulerande att sambandet mellan teori och praktik sker på ett effektivt sätt. Detta kommer att guidas genom att genomföra åtgärder för att främja utmaningar, problem och disciplinära och tvärvetenskapliga projekt styrs av lärare. Därför föreslås undervisningsstrategier har olika praxis.

Senast uppdaterad Nov 2016

Om skolan

Developing the society through quality services related to education and culture.

Developing the society through quality services related to education and culture. Läs mindre