Mästare i ledning i internationell marknadsföring
Peoples’ Friendship University of Russia
Nyckelinformation
Campus läge
Moscow, Ryssland
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
2 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Sep 2023
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Master i ledarskap i internationell marknadsföring
- Period av studier: 2 år
- Hp: 120
- Språk: Engelska
Programbeskrivning
Masterprogrammet "International Marketing" infördes på ekonomiska fakulteten 2008. Efter inrättandet av ordföranden för marknadsföring under 2009 programmet var betydligt förfinad och uppdaterad: dess praktiska värde ökade, var möjligheten till internationell utbildning i partneruniversiteten sattes. Framgångsrik examen leder till ett tillstånd diplom tilldelning magisterexamen.
Huvudsyftet med masterprogrammet är att utbilda högutbildade, högre tjänstemän av företag inom marknadsföring och personal.
Inom programmet studenter kommer att studera under överinseende i enlighet med deras individuella utbildningsplanen och kommer att få kunskap om faktiska frågor i internationell marknadsföring. De kommer att undersöka de främsta orsakerna till de mest akuta problemen, kommer att förvärva kvantitativ analys
tekniker, metoder för strategisk marknad och planering av investeringar, samt lär internationella rättsliga, sociala och andra frågor, som uppstår i processen för ekonomisk förvaltning.
Konkurrensfördelar av programmet
- Samarbete med internationella och ledande ryska FMCG företag;
- Praktik vid universiteten i Europa;
- Ledande professorer i Folkets Vänskap University, Moscow State University, Moskvas statliga institutet för internationella relationer (MGIMO), State University of Management;
- Deltagande i forsknings- och konsultprojekt;
Interaktion med internationella FMCG företag realiseras på alla utbildningsnivåer:
- Under utbildningsplan bildning (baserat på kraven för specialister inom marknadsföring och försäljning kvalifikationer);
- Mästare-klasser (professionella moduler, 5-7 utövare);
- Praktik och sysselsättning.
Lärandemål
Eleverna kommer att:
- Har den systemiska syn på internationella teknik för;
- Analysera de utmaningar inom internationell och global verksamhet,
- Fastställa de viktigaste konsekvenserna av att göra företagen på tillväxtmarknader;
- Känner egenheter den kulturella dimensionen i olika länder och regioner;
- Förstå de ekonomiska aspekterna av internationell marknadsföring och kraven för internationell distribution management och kanalstrategi;
- Förvärva de kunskaper för oberoende analys och dess tillämpning till specifika praktiska uppgifter: diagnostik och uppföljning av de internationella företagens verksamhet; förberedelse och genomförande av internationella marknadsföringsstrategier och planer; bildande ledarstilar till olika internationella ekonomier och kulturer; utvärdering av olika scenarier för marknadsföringsbeslut och prognoser effekterna av deras genomförande; utveckling av internationell försäljning och marknadsföring kommunikationsstrategier.
Karriärmöjligheter
Potentiella företag - arbetsgivare för akademiker: Adidas Group (Institutionen för varumärke marknadsföring, produktmarknadsföringsavdelningen), British American Tobacco Ryssland (CJSC "International Marknadsföring tobak"), Coca-Cola Hellenic (Marketing Department, försäljningsavdelning), Danone (Marketing Institutionen, försäljningsavdelning), Johnson & Johnson (Consumer Division), JTI (Marketing Department, försäljningsavdelning), Sprandi (Marketing Department), L'Oreal (Marketing Department, Department of Commerce), PepsiCo International Ryssland (Marketing Department, säljavdelning ), Procter & Gamble (Marketing Department, Marknadsundersökningar), Unilever (Marketing Department, försäljningsavdelning), Campbells (Marketing Department), Colgate-Palmolive (Marketing Department) och många andra.
Behörighetskrav
- Kandidatexamen eller en specialist examen
- Engelska språknivå - åtminstone IELTS - 6, 0 TOEFL iBT - 79
- Framgångsrik tidens antagningsprov;
- Grundläggande kunskaper i ryska välkomnas.