Magister i marknadsföring och business intelligence

Allmänt

Programbeskrivning

Detta program är utformat för dem som vill förvärva marknadsföring och ledningskompetens som behövs för att utveckla teknisk försäljning och omvärldsbevakning i näringslivet och industrin i den internationella miljön. Den är utformad för personer som har fått kandidatexamina från ackrediterade institutioner inom marknadsföring, management eller närliggande områden.

Förkunskapskrav

Licens på området eller motsvarande; Passera de tester som organiseras av APBS.

färdigheter som förvärvats

Utbildade eleverna att utveckla färdigheter i beslutsfattandet för att lösa marknadsföringsproblem, modellering av konsumenternas beteende, och har möjlighet att utveckla produkter eller strategier för ett företag.

Termin 1

  • strategiska diagnostik
  • revision av marknadsföring
  • ekonomiska prognoser
  • Business English
  • Tics 1: Analys Tables
  • grundläggande marknadsföring
  • marknadsföring av turism
  • Marketing Financial Services
  • Marketing Distribution

Termin 2

  • samtida Economics
  • Tics 2: Applications ERP
  • Strategi och marknadsföring Planning
  • Konkurrens och strategi
  • Metoder för kvantitativa studier
  • Metoder för kvalitativ studie
  • konsumenternas beteende modellering
  • Marknadsföring B till B
  • Marknadsföring av ideella organisationer
  • Marknadsföring och hållbar utveckling

Termin 3

  • Business Intelligence System
  • Tics 3: Managerial Tools
  • inter marknadsföring
  • Internationell marknadsföring
  • Kommunikationspolicy
  • Reklam Analytics
  • Säljkårer och NICT
  • Geografiska informationssystem
  • Affärsområden Kommunikation

Termin 4

  • affärs~~POS=TRUNC Games
  • Träning
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Established in 2010 Avicenne Private Business School was one of the first private business schools in Tunisia to deliver accredited by the Tunisian Ministry of Higher Education and Scientific Research ... Läs mer

Established in 2010 Avicenne Private Business School was one of the first private business schools in Tunisia to deliver accredited by the Tunisian Ministry of Higher Education and Scientific Research Bachelor, Master and Executive MBA programs in English and French languages. Läs mindre