Mästare i marknadsföring
INSA Business, Marketing & Communication School
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Deltid
Studieavgifter
EUR 5 200 / per year
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Presentation
För att hålla jämna steg med dagens snabbt föränderliga och globaliserade värld är marknadsföring alltid analyseras i ett bredare sammanhang av internationella företag och driftmiljön.
Våra erfarna och kvalificerade personal skapar en stödjande miljö där eleverna har möjlighet att få fördjupad kunskap om och förståelse för mekanismerna och tekniker för marknadsföring och uppmuntras att utveckla sina egna idéer och marknadsföringsstrategier.
Mål
- Ge studenten de bästa verktygen, kunskaper och färdigheter för att lyckas på en chefsnivå i marknadsföring.
- Visa hur man gör nyttiga beslut för ditt företag på en internationell nivå genom en noggrann analys av den globala marknaden, strategisk planering, segmente, liksom budgetförvaltning.
- Lär dig de etiska principer som krävs av en verkställande på detta område.
Target
a) Akademiker och yrkesverksamma som vill utvidga sina anställnings horisonter.
b) erfarna medarbetare som vill ta på sig nya uppgifter och ansvarsområden.
c) Företag som söker personalutbildning.
d) Utexaminerade i yrkesutbildning och högre utbildning i området företag som söker praktiska förberedelser för att komma in i arbetslivet.
Professionella möjligheter
- Marknadschef
- Marketing Manager
- Strategic Director
- avdelningschef
INSA erbjuder möjligheten att göra praktik i företag under kursen.
Kurs
Modul 1 - Den Marketing Management i företaget: organisation.
Modul 2 - Product Manager. Politik utformning och genomförande. Marketing plan för ekonomisk styrning och optimering av resultaten.
Modul 3 - Produkter Strategi och Brand positionering. Globalisering och beslutsfattande. Konkurrensanalys.
Modul 4 - försäljningsprognoser. Forenet (System Specialiserade på affärsprognoser). Utvärdering av den innovativa efterfrågan produkter. Marknadsundersökning.
Modul 5 - Produkt kvalitet, logistik och distribution.
Modul 6 - Mässor, konventioner och kongresser.
Modul 7 - Customer Marketing. Tekniker för att locka fler kunder och kundlojalitet. Möjliga scenarier för att komma in på marknaden.
Modul 8 - Marknadsföring i industriföretag och tjänsteföretag.
Modul 9 - Optimering av produktmarginaler. Prispolitik.
Modul 10 - Fastställande Global Commercial budget. Vinster Maximization.
Modul 11 - Strategisk extern analys. Nya marknader, kontroll av nya distributionskanaler.
Modul 12 - Analys av konsumentens beteende.
Modul 13 - teknisk innovation tillämpas på marknadsföring.
Modul 14 - Branding. Hantera varumärkets värde. Strategi för varumärkesportföljen.
Modul 15 - Marknader internationalisering och globalisering.
Modul 16 - Tillämpning av marknadsföring 2,0 i bolaget.
Modul 17 - Socialt ansvar Marketing: strategier.
Modul 18 - balanserat styrkort: strategier design för företagsledning.
Modul 19 - Final Project. Strategic Business Plan.
Assessment System
Utvärderingssystemet bygger på kontinuerlig bedömning av varje block av studier, genom klass närvaro och / eller undersökning. Studenten måste ha passerat varje ämne för sig. Dessutom måste studenten ha tjänat lägst betyget anges i affärsplanen.
Har klarat utvärderingarna och med minsta närvaro krävs, får eleven en examen i Master i Marketing Management av INSA Business, Marketing & Communication School.