Mästare i modemarknadsföringsstrategier och kommunikation
Haute Future Fashion Academy
Nyckelinformation
Campus läge
Milano, Italien
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
FASHION PROMOTION & COMMUNICATION STRATEGIES
Fashion Arrangören är den person som är huvudansvarig för klädmärket kommunikationsstrategier och marknadsföring. Hans uppgift är att förmedla varumärkets vision, stil och värderingar, främja mode och Lyxvaror, genom att organisera evenemang, utställningar, modevisningar, presentationer och reklamkampanjer med målet att förvandla en produkt till ett objekt för begär, en förstärkare av ens personlighet , som har förmåga att förföra och fascinera.
Chefen för presstjänsten hanterar ofta bolagets externa relationer, hantering relationer med journalister, annonsörer, stil studios och alla de berörda parter.
Syftet med Master kursen är att utbilda yrkesverksamma på hög nivå, som kan framgångsrikt genomföra kommunikation och marknadsföring inom modesystemet.
Den didaktiska Programmet är inriktat på en analys av kommunikationsstrategier och främjandet av en mode eller lyxprodukt och ger en jämförande studie av olika News Ringa och livsstil meddelandetjänster tekniker.
I slutet av Master kurs ska studenten ha förvärvat en fördjupad kunskap om mode systemet liksom Mode och lyx marknaden, de kommer att ha förvärvat särskild kompetens inom mode och lyxprodukt kommunikation, kommer att ha lärt alla hemligheter i samband med presstjänsten aktivitet och kommer att kunna utveckla effektiva strategier marknadsföring.
Kursen syftar till att:
- Studenter som redan har förvärvat en god förberedelse i marknadsföring och kommunikation.
- Yrkesverksamma inom sektorn som vill finslipa sina färdigheter.
- Studenter som inte har en relevant bakgrund, men som kan fylla i sina kulturella och operativa brister genom att delta i fortbildningskurser.
Studieplan
- High-End Luxury Brand Display
- High Society Sociologi
- Contemporary Art
- Koncept Innovation & Kommunikation
- Innehåll Strategi of Fashion Promotion
- Avancerade Reseach Metoder
- Medieutveckling och teknik
- PR för lyx
- Modehändelser & Trade Shows
- Nyheter Göra viktiga färdigheter
- Avancerad Project Presentation
COACHING MÖTEN
- Själv Ledarskap
- Emotionell intelligens (EQ)
- Kommunikationsfärdigheter
- Motiverande och inspirerande