Magister i undervisning och högre utbildning metodik

Allmänt

Programbeskrivning

skillnader Course

Kursen ger den teoretiska och metodologiska grunden för utövandet av undervisning i högre utbildning, med tanke på dess inseparability med forskning och utbyggnad, söker ytterligare fördjupa kunskapen om ursprung, syfte och art lärosäten i Brasilien, och dess förhållande till de kunskaper som produceras dem. Slutligen bidrar kursen till den kritiska utbildning och noggrann forskarstuderande av bruket av undervisning i högskolorna, och kontextuella och akademiska frågor som i dag står som utmaningar för undervisningen.

Allmänt mål • att utbilda yrkesverksamma att arbeta i högre utbildning med kompetens och teoretiska och praktiska.

särskilda mål • Ge teoretisk och metodisk grund för utövandet av undervisning i högre utbildning, med tanke på dess inseparability med forskning och förlängning, • En fördjupad kunskap om ursprung, syfte och art lärosäten i Brasilien, och dess relation till den kunskap som produceras dem; • Bidra till översyn och grundlig utbildning av forskarstuderande av bruket av undervisning i högskolorna, och kontextuella och akademiska frågor som i dag står som utmaningar för undervisningen.

PUBLIK

Lärare, administratörer, lärare och andra yrkesgrupper med anknytning till utbildningsområdet, intresserad av lektioner i högre utbildning.

METODIK

Den pedagogik avgörs av varje lärare, som kan anta olika undervisningsstrategier som definieras i respektive utbildningsprogram (utbildningsplaner) som gynnade fallstudier; spel och simuleringar; konferenser; föredrag; seminarier; riktade undersökningar; grupparbete; praktiska lektioner i laboratoriet; diskussioner och utbyte av erfarenheter och läsa texter som tidigare tillgängliga.

Senast uppdaterad Nov 2016

Om skolan

Developing the society through quality services related to education and culture.

Developing the society through quality services related to education and culture. Läs mindre