Magister I Virtuell Arkitektur

Quasar Design University in Rome

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magister I Virtuell Arkitektur

Quasar Design University in Rome

Mästare i Virtual Architecture

Mästaren i virtuell arkitektur, som har varit igång sedan 1999 och är ständigt uppdateras i enlighet med de metoder och program som bäst svarar mot behoven av visualisering och verifiering, förbereder aktörer inom arkitekturområdet (arkitekter, designers, ingenjörer, lantmätare och liknande yrkeskategorier ) för att visualisera projekt i 3D-grafik, utarbeta den lämpligaste metoden för genomförandet för varje typ av projekt och med hjälp av CAD 2D- och 3D-program och efterproduktion och animeringstekniker. Den slutliga produkten är särskilt sofistikerade och, beroende på avsikten, uppnår total photorealism.

Space och material utvecklas och förkroppsligar arkitektonisk idé. Ljuset blir det väsentliga syntes, materialen är anpassade och utbytas, den virtuella blir ett kraftfullt verktyg för ren experimenterande. Designern föreställer och kontrollerar, analyser och utforskar, identifierar sig med och mäter giltigheten av deras idéer, förutsåg deras förverkligande. Utfallet formar den mest avancerade sättet att statisk och dynamisk kommunikation av projektet med hjälp av de mest up-to-date datorgrafik teknik.

Mästare i Virtual Architecture

Vem det syftar till

Mästaren syftar till designers, akademiker och slut årets studerande inom arkitektur och anläggningsarbeten, junior arkitekter och designers, som vill komplettera sina kunskaper och förvärva specifika kapacitet i nuvarande metoder för representation. Den kompetens som krävs för att delta i kursen är: design erfarenhet, kännedom om IT-verktyg, en medvetenhet om 2D CAD och ett intresse av att utveckla i sitt yrke genom att bemästra fullt representation och kommunikation i projektet, med hjälp av tekniker som blir tillgängliga tack till programvara förskott. Master Styrelsen utvärderar entré på grundval av CV och en intervju.

utbildningsmål

Kursen syftar till att öka kompetensen i: hantering av 3D arkitektoniska projekt och deras förverkligande för tryck, video och andra audiovisuella medier för slut statiska och dynamiska elaborations (3D-animation); verifiering av projektet med hjälp av 2D och 3D CAD-program; integrering med andra design- och konstruktionsfunktioner.

delas kvalificering

Efter att ha passerat den sista testet är QDU stamintyg utfärdas. Det finns också en Autodesk certifikat för programvara som används.

kreativa arbeten

De kunskaper som förvärvats med Master i Virtual Architecture tillämpas i olika branscher som kan dra nytta av fotorealistiska simulering, vilket är praktiskt taget omöjlig att skilja från fotografi, av föremål, byggnader eller komplexa aggregat. Test och verifiering på planeringsstadiet, vidareutvecklingar för tävlingar, presentationer av förslag till uppdragsgivaren, integration mellan de olika konstruktionsområden, t.ex. beräkna areor och volymer, teknik, strukturell beräkning och verifiering av energibeteende. Med utgångspunkt från analysen av traditionell design, syftar kursen till att introducera och utbilda studenter till en hög nivå i tekniker för CAD och 3D grafisk representation och avancerad animation, för att testa för miljöpåverkan, komplexa simulering av konstruktioner, restaurering, arkeologiska rekonstruktion, inredning genom valet av material, belysning, den naturliga miljön och växtarter (bland annat som de utvecklas över tiden och spela in sitt dynamiska beteende som svar på vädret), efter en strikt programmerad funktionsflödet.

Partners

  • CNR-ITABC Istituto per le Tecnologie Applicate ai Beni culturali
  • Q-Agency - Roma
  • Studio TRANSIT Design
  • Studio Kami
  • studio Sposato
  • Studio Leonori Associati
  • Studio associato Elia-Giancotti
  • Presint engineering
  • Seste engineering
  • studio Scape

Ämnen

Mästaren är uppdelad i successiva inledande moduler. De viktigaste pedagogiska linjer rör tolkningen av projektet med hjälp av 2D och 3D CAD och BIM programvara; porteringen av uppgifterna inom 3D-program används främst under rendering; omkodning format, definition av 2D konsistens; avancerad rendering i V-Ray och Fryrender; studien och representation av området och fluiddynamik, estetiska styrning av belysning; redigering av tabeller och videoanimationer; HDR-teknik och 2D - 3D-fotomontage för miljöpåverkan. En introduktion ges också för förvaltning och avtal, för att utföra yrkesverksamhet inom området.

Kurs Plats

Kursen "Virtual Architecture" kommer att hållas i Rom på Quasar Design University. Via Crescenzio 17 A Roma (RM) - 00193

Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Mar. 2019
Duration
Varaktighet
1 - 1 år
Deltid
Heltid
Price
Pris
6,435 EUR
Information
Deadline
Locations
Italien - Rome, Lazio
Startdatum : Mar. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Mar. 2019
Italien - Rome, Lazio
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan