Magister på offentlig och utvecklingshantering (mm)

Allmänt

Programbeskrivning

Master of Management inom offentlig och Development Management är en strikt akademiska program som syftar till att ge studenterna med de avancerade konceptuella och analytiska förmåga som de behöver för att bli en effektiv offentlig beslutsfattare och ledande offentliga administratörer och utvecklings praktiker.

Kandidaterna kommer att kräva en grundläggande kunskap om offentlig och utvecklingshantering. Detta inkluderar en fast grund i teori och praktik av styrning, politiken utformas, och hantering av stora organisationer, inklusive offentliga byråkratier. Medan masterprogrammet i sig varar ett år, är kandidater som krävs för att först slutföra PDM kursen, som kommer att ge dem den nödvändiga grunden. Därför är det magisterexamen effektivt ett tvåårigt program.

Curriculum

Masterstudenter kommer först att krävas för att slutföra fyra NQF nivå 9 kurser. De kommer då att krävas för att slutföra en avhandling på ca 35.000 till 40.000 ord på en modern offentlig eller utveckling management ämne. De kurser och avhandling kommer vardera står för 90 av de 180 poäng som krävs för att få MM examen.

Kurs Arbetet syftar till att ge eleverna de färdigheter de behöver för att bli gravid, planera, forskning och skriva sina avhandlingar. De slutför också en läsning elektiv utformad för att fördjupa sin förståelse av det valda forskningsområde.

Studenter är skyldiga att ta fram en forskningsplan, som ligger till grund för sina avhandlingar, och att presentera den för en forskningskommitté för godkännande.

Kurserna är:

Kvantitativa forskningsmetoder (20 poäng)

Kursen bygger på studenternas förkunskaper i grundläggande provtagningsmetoder och enkla statistiska slutsatser, bland chi-square test. Detta material är i korthet revideras, och kursen går sedan vidare till formulering av forskningsproblem, syfte uttalanden, och forskningshypoteser som används i kvantitativa forskningsförslag, undersökningsdesign, frågeformulär konstruktion och enkel analys av data, samt hypotesprövning, inklusive effektanalys och regressionsanalys.

Kvalitativa forskningsmetoder (20 poäng)

Denna kurs lär eleverna att utforma och bedriva kvalitativ forskning, och analysera kvalitativa data. Ämnen inkluderar kvalitativa forskningsparadigmantaganden, kvalitativa forskningsdesigner / metoder, olika tekniker och metoder för Insamling och analys, etiska frågor och utvärdering.

Forskningsdesignförslag (10 poäng)

Kursen hjälper eleverna att gå från en teoretisk förståelse av forskningsmodeller och metoder för att formulera en verklig forskningsförslag som kommer att ligga till grund för sin forskningsrapport. Förslagen presenteras för och försvaras inför en skola förslag panel.

Riktad läsa valbara (40 poäng)

Kursen hjälper eleverna att engagera sig i djupet med ett ämne av allmänt eller utveckling hantering. Den består av en serie seminarier där lärare och elever arbetar tillsammans för att utforska litteraturen om ett visst ämne.

Thesis

Avhandlingen är höjdpunkten i masterprogrammet. Efter att formulera sina förslag, studenter behöver för att bedriva original och djupgående forskning, analysera resultaten, och integrera forskning och analys till en sammanhängande uppsats. Studenter är aktivt av examens handledare. Alla P & DM akademisk personal handleda examensarbeten inom sina specialområden.

Antagning

Sökande till masterprogrammet måste först skaffa PDM med godkänt betyg på 65 procent. Alternativt måste de ha en examen i offentlig förvaltning, som erhållits med ett godkänt resultat på minst 65 procent. Sökande i den senare kategorin kan krävas för att komplettera den vanliga Masters läroplanen med ytterligare kurser.

Kurs leverans

Både PDM och MM erbjuds som heltid, deltid och blockera studiekurser. Deltidsstuderande delta i föreläsningar på kvällarna, och blockera frigör eleverna delta i föreläsningar i två veckors perioder fördelade över året.

Arbetsbelastning

Både PDM-och MM-program är utformade för att främja oberoende forskning och studier. De arbetsbelastning omfattar vanligen 24 timmar kontakttid per kurs, med ytterligare förberedelser och studietid tar totalt antal timmar till relevant NQF krav.

Den totala arbetsbelastningen för PDM är 1 200 fiktiva timmar. Den totala arbetsbelastningen för MM är 1 800 fiktiva timmar.

Bedömningar

Eleverna bedöms med hjälp av inlämningsuppgifter och skriftlig tentamen. Klass-och gruppuppgifter bedöms också. Alla undersökningar samt teserna är externt granskade.

Tillämpningar

Blivande studenter måste fylla i ett ansökningsformulär som finns tillgängligt från fakultetskansliet samt på nätet. De måste också lämna in uppgifter om tidigare studieresultat och en meritförteckning.

Senast uppdaterad Aug 2015

Om skolan

Wits is strategically located in Johannesburg, a world class city, with countless opportunities for students and staff to engage with and present solutions that will contribute to our country's knowle ... Läs mer

Wits is strategically located in Johannesburg, a world class city, with countless opportunities for students and staff to engage with and present solutions that will contribute to our country's knowledge-base and build our future. With its more than 130 000 graduates in its 91-year history, Wits has made and will continue to make its mark nationally and internationally. Läs mindre