Magister i pedagogiskt ledarskap och policystudier
University of Texas Arlington
Nyckelinformation
Campus läge
Arlington, Amerikas förenta stater
språk
Engelsk
Studieformat
På Campus
Varaktighet
18 - 24 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
USD 11 044 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* för läsåret 2021-2022
Introduktion
Översikt
Master of Education (M.Ed.) i pedagogiskt ledarskap och policystudier (ELPS) förbereder pedagogiska ledare och administratörer. Studenter bygger på sin befintliga kompetens med färdigheter som kan öka organisationens effektivitet. Alternativ för M.Ed. i ELPS tillhandahåller program som har högre utbildning eller administration i skolor, dagis-klass 12.
Om programmet
- M.Ed. i pedagogiskt ledarskap och politiska studier examen är 30 kredit timmar och icke-avhandling.
- Studieprogrammen betonar högre utbildning eller huvudcertifiering.
- Läroplan, programleverans och antagningskrav är specifika för var och en av de två programfokuserna.
- Högskoleförvaltningens betoning omfattar ett alternativ för 1) en dubbel examen, Master of Social Work och Master of Education i ELPS eller 2) Master of Education i ELPS.
- Det viktigaste certifieringsalternativet är ett onlineprogram.
Karriärmöjligheter
Högre utbildningsadministratörer tar anställning inom många områden inom högre utbildning, inklusive men inte begränsat till:
- Student affärer
- Hus
- Finansiellt stöd
- Institutionell forskning och teknik
Huvudcertifierade akademiker bedriver ledarskaps-/administrationspositioner i skolor före K-klass 12, inklusive:
- Biträdande rektor
- Rektor
- Central administration
Högskolealternativ
Högre utbildning Administration Betoning
Detta examensalternativ är för individer som vill fortsätta en karriär inom högre utbildning eller som arbetar på högskolor och universitet och vill öka sin kunskap om högre utbildningssystem.
Detta är ett personligt program som inkluderar hybridinstruktioner. Eftersom de flesta studenter är yrkesverksamma erbjuds kurser på kvällen.
BA - Ph.D. Spår i pedagogiskt ledarskap och policystudier
Studenter accepterade i M.Ed. med högre utbildning Administration Betoning kan välja, med programgodkännande, att fortsätta den integrerade BA-Ph.D. Spår.
Detta spår låter studenterna börja doktorandarbetet tidigare och överföra till doktorsexamen. programmet efter avslutad 30 kredit timmar i M.Ed. program.
Dubbelgrad MSW/M.Ed. Master of Social Work / Master of Education in Educational Leadership and Policy Studies with Higher Education Administration Tonvikter
Studenter som söker sin magisterexamen i utbildning i pedagogiskt ledarskap och policystudier, högre utbildning Administration Betoning kan vilja söka en dubbel examen för att också få en magister i socialt arbete som erbjuder två specialiteter: 1) en specialitet inom psykisk hälsa och missbruk stöder dem som arbetar inom högre utbildning för att möta behoven hos studenter som utmanas av psykisk hälsa och missbruk av substanser och 2) en specialitet inom samhälls- och administrativ praxis stöder högre yrkesutövares optimala samarbete med närliggande samhällen.
Huvudcertifiering
- Detta online-examensalternativ är för studenter som vill arbeta inom administration i en klass K-12-miljö.
- Tillsammans med att ta en magisterexamen är studenter i detta program förberedda för huvudcertifiering i Texas.
- Om du är en stat utanför landet som söker certifiering i en annan stat måste du rådgöra med statens utbildningsmyndigheter för att uppnå certifiering.
Curriculum
För att ta examen från UTA och College of Education måste alla kandidater ha minst 3,0 GPA.
Master of Education in Educational Leadership and Policy Studies, med huvudcertifikatkurser
Kärnkurser
- EDAD 5322 - Utbildningsforskning och utvärdering - 3
- EDAD 5360 - Ledarskapsteori - 3
- EDAD 5380 - Mångfald och jämlikhet i utbildning - 3
- EDAD 5399 - Capstone Practicum in Educational Leadership and Policy Studies - 3
Huvudsakliga kurser som instruktionsledare
- EDAD 5330 - Ledarskap i instruktionsmiljön Practicum - 3
- EDAD 5381 - Styrning, politiska och juridiska aspekter av utbildning - 3
- EDAD 5383 - Principalen - 3
- EDAD 5384 - Resurshantering i utbildning - 3
- EDAD 5389 - Administrativ praktik - 3
- EDAD 5305 - Curriculum Design, Implementation, and Evaluation - 3
Totaltimmar - 30
Master of Education in Educational Leadership and Policy Studies, with Higher Education Administration Tonvikter
Kärnkurser
- EDAD 5322 - Utbildningsforskning och utvärdering - 3
- EDAD 5360 - Ledarskapsteori - 3
- EDAD 5380 - Mångfald och jämlikhet i utbildning - 3
- EDAD 5399 - Capstone Practicum in Educational Leadership and Policy Studies - 3
Högskoleförvaltningens betoningskurser
- EDAD 5350 - American College Student - 3
- EDAD 5351 - Högskoleadministration och studentfrågor - 3
- EDAD 5352 - Lag för högre utbildning - 3
- EDAD 5354 - The American Community College - 3
- EDAD 5356 - Historia, principer och filosofi för högre utbildning - 3
- EDAD 5357 - Trender och problem för högre utbildning - 3
Totaltimmar - 30
Varför välja oss?
- Fullt ackrediterade program på statlig, regional och nationell nivå
- Program som är utformade för att passa yrkesverksamma
- 30-timmars examensplaner
- Erfarna professorer av hög kvalitet
Förkunskapskrav
Antagning till Master of Education (M.Ed.) i pedagogiskt ledarskap och policystudier är konkurrenskraftig och vissa kvalificerade studenter kan inte tas in om efterfrågan överstiger programmets kapacitet att betjäna alla sökande.
Alla studenter måste uppfylla högskolans, högskolans, avdelningens och Texas Administrative Code -kvalifikationerna för att kunna delta i utbildningsförberedande program. Out-of-state studenter kommer inte att kvalificera sig för Texas pedagog certifiering. Därför bör eleverna granska sin stats krav för att avgöra om ett program på UTA kommer att leda till certifiering i deras stat.
Programområdena har ytterligare krav, inklusive dokument för TEA -rapportering, inklusive 1) ett skriftligt svar på den givna prompten (uppfyller "annat screeningsinstrument" som krävs av The Texas Education Agency), och 2) ifyllande av attesterings- och FERPA -formulär. Dessutom kräver vissa program tillgång till en godkänd Pre K-12-inställning. Det övergripande betygsgenomsnittet (GPA) för varje inkommande klass som antas mellan 1 september och 31 augusti varje år av ett pedagogiskt förberedande program (EPP) får inte vara mindre än 3,0 på en fyragradig skala eller motsvarande. Certifieringsprogram har ytterligare TAC -krav för GPA (används av programmet utöver, inte i stället för, kraven ovan).
Ovillkorliga behörighetskriterier
- 2 eller mer års relevant arbetslivserfarenhet
- Grundutskrifter med 3.0 GPA under de senaste 60 timmarna eller 3.0 kumulativa GPA, varav det högsta kommer att användas för antagningsändamål. En 3,0 GPA på de senaste 9 timmarna av examensarbete kan övervägas istället för GPA.
- 2 professionella referensbrev finns på fil. Brev från handledare uppmuntras starkt.
Prövningskriterier
- Sökande som uppfyller krav 2) och 3) från ovillkorliga antagningskriterier men har mindre än 2 års relevant arbetslivserfarenhet kan beviljas provtagning. Fakultetens antagningskommitté kan kräva ytterligare dokument (t.ex. GRE -poäng) för övervägande.
- Studenter som beviljas provtagning måste behålla ett GPA på 3,0 (B eller bättre) under de första 9 kredittimmarna på examenskurser i College of Education -programmet för att konverteras från prov till villkorslös antagning.
English Language Requirements
Certifiera din engelska kunskap med Duolingo English Test! DET är ett bekvämt, snabbt och prisvärt engelska onlinetest som accepteras av över 4 000 universitet (som det här) runt om i världen.