Magister i undervisning
Taylor’s University
Nyckelinformation
Campus läge
språk
Begär info
Studieformat
På Campus
Varaktighet
Begär info
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Första undervisning och lärande masterprogram i Malaysia
Master of Undervisning och lärande (MTL) från Taylor University är den första i sitt slag i Malaysia. Denna doktorandkurs är triangulerad av tre kunskapsområden: kärnpedagogisk kunskap, lärområden och reflekterande träningskurser. Eleverna har grundläggande teorier om undervisning och inlärning. Denna mastersexamen utsätter också lärare för klassrummet för att de ska kunna delta, reflektera och utfråga teorier med professionell utveckling på plats.
Information om benchmarkade standarder
mål
Master of Teaching and Learning (MTL) syftar till att utveckla pedagoger som vill förbättra sina pedagogiska färdigheter, bredda sin intellektuella och professionella förståelse genom att koppla samman pedagogisk teori och praktik för att främja livslångt lärande och hålla sitt engagemang som instruktionsledare. Det uppfyller behoven för att utveckla kompetenta lärare och producera skickliga akademiker som kan förbättra utbildningen av det malaysiska utbildningssystemet.
mål
Programmets mål är:
- Att producera akademiker som kan fungera effektivt i progressiva och dynamiska skolinställningar.
- Att utveckla humankapital som kan omvandla Malaysias ekonomi till höginkomststatus.
- För att förbättra möjligheterna till forskning och utveckling i Malaysias mänskliga kapital för att möta utmaningen av k-ekonomin.
- Att utveckla innovativ kapacitet hos den malaysiska arbetskraften för att förbättra sin konkurrenskraft.
LärandemålEfter framgångsrikt genomförande av programmet kommer Taylors forskarstuderande att kunna:
- Tillämpa sin förståelse av läroplan, undervisning och inlärning samt bedömningsteorier och övning i en ämnesinlärningsmiljö.
- Rättfärdiga de kritiska roller som spelas av ett ämnes läroplan, undervisning och lärande samt bedömningsprinciper.
- Upprätthålla metoderna för att främja, förstärka och underhålla ett ämnes lärande och förbättra sin undervisning enligt lärdomarnas områden.
- Applicera problemlösande och kritiska tänkande färdigheter i förhållande till undervisning och inlärning.
- Kunna uttrycka idéer tydligt och relatera till andra i enlighet med sociala sammanhang.
- Utveckla yrkeskunskaper, kunskaper och kompetenser genom systematisk förfrågan och reflektion i egen praxis.
- Utveckla en djup förståelse för lärarutbildningen som sätter lärarens intresse i hjärtat av lärarens arbete.
- Kunna anpassa sig och möta de krav som ställs genom att förändra den globala miljön i omvandling av undervisning och lärande.
- Utveckla entreprenörsinformation och kompetens som överensstämmer med marknadens behov.
- Visa omtänksamt ledarskap, kunna leda ett team, att planera och slutföra ett projekt.
Vem bör tillämpa
MTL-programmet är utformat för dem med en passion för undervisning. Det har utvecklats för att tillgodose behoven hos både för-service och lärare.
- Förberedande lärare: De som strävar efter att bli lärare. Programmet placerar eleverna i en skola / högskola inställning, där de kan få första hand, praktisk exponering och även nätverk med potentiella arbetsgivare.
- Undervisningslärare: De som redan är anställda men vill specialisera sig inom ett visst område / ämne och få en formell kvalifikation för att spegla sin yrkesstatus. Programmet är idealiskt eftersom 55% av programmet kommer att levereras genom en arbetsbaserad inställning som minskar behovet av att resa till campus.