Masterprogram i Datorkonst

Jämför 44 masterprogram i Datorkonst

Datorkonst

En magisterexamen är en akademisk examen för personer som framgångsrikt beteckna en högre nivå av expertis. Det finns två huvudtyper av Masters - undervisade och forskning.

Datorkonst hjälper studenter att finslipa sina konstnärliga färdigheter i ett medium som gör det möjligt för dem att bättre integrera sitt arbete på den moderna marknaden. Att lära sig att använda den nya tekniken kan hjälpa studenter att hitta arbete inom filmproduktion, videospel eller reklambranschen.

Kontakta skolor direkt - Jämför 44 masterprogram i Datorkonst 2018

Läs Mer

Officiell Magister I Att Skapa Och Utveckla Digitala Projekt

FDModa - LCI Barcelona
Campusstudier Heltid 1 år September 2018 Spanien Barcelona

Huvudsyftet med Master i skapandet och utvecklingen av digitala projekt är att erbjuda avancerad utbildning och specialiserad karaktär som kommer att förbereda eleverna konkurrens att erbjuda innovativa lösningar och nya propositioner värde till en marknad som, ur teknisk synvinkel Det är exponentiellt aktiv och går på högvarv. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Master i Digital Creation och utvecklingsprojekt Huvudsyftet med Master i skapandet och utvecklingen av digitala projekt är att erbjuda avancerad utbildning och specialiserad karaktär som kommer att förbereda eleverna konkurrens att erbjuda innovativa lösningar och nya propositioner värde till en marknad som, ur teknisk synvinkel Det är exponentiellt aktiv och går på högvarv. Den digitala designer är nu i centrum för olika familjer och yrkessektorer såsom audiovisuell kommunikation, de grafiska skapelsen Graphic Arts Reklam Public Relations och interaktioner konstruktionssektorerna, och visar ökande synergier ofta omfattas inom branschen kallar erfarenheter och alltmer inriktad på digitala medier samt peka olika sektorsstudier och lokala och statliga rapporter. Till skillnad från de flesta utbildning erbjuder inom digital design, är det särskiljande faktor av denna Masters i Digital Creation och utvecklingsprojekt för att bilda det som kallas Front End Designer (Front End eller Frontend Designer) i den professionella världen . Front End består av allt som har att göra med vad du ser och interagerar i ett digitalt projekt, är det den professionella som kan utforma, planera och även utföra all utveckling som är nödvändig innan slutproduktion så som garanterar möjligheten, effektiviteten och optimera designade projekt. Dessutom kan eleverna välja att specialisera sig inom två områden, en mer experimentell och mer inriktad på skapelsens värld, underhållning och kultur, för att uppleva den smarta medborgare och smarta städer, och andra mer fokuserade på strategi övertalning, branded content, mer utvecklade och inriktade produktsektorer och konsumenttjänster. Mål: För att utbilda yrkesverksamma som specialiserat sig på... [-]

Magister I Animation Design

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campusstudier Heltid 1 år November 2017 Italien Milan

Spridningen av Internet och digitala media medförde en ökning av den internationella produktionen och distributionen av innehåll som gjordes i animering, reklam, TV-serier och specialerbjudanden, filmsekvenser, men även kortfilmer och dokumentfiktion. [+]

Spridningen av Internet och digitala media medförde en ökning av den internationella produktionen och distributionen av innehåll som gjordes i animering, reklam, TV-serier och specialerbjudanden, filmsekvenser, men även kortfilmer och dokumentfiktion. Betydande är också den växande efterfrågan inom spel, animationsproduktioner cross och transmedia, specialeffekter för filmer och tv-produktioner. Den Master i Animation Design Erbjuder möjlighet att passa in i en av dessa yrkesgrupper: i oberoende produktionsföretag, forsknings- och designkonsulter, serviceföretag, interna strukturer för programföretag, specialiserade avdelningar för förlag. Karriärmöjligheter - Animationsdesignern kan passa in i det professionella området animationsproduktion, cross och transmedia. Mästaren garanterar en högkvalificerad expertis för profiler som konceptartist, karaktärsdesigner, ambient designer, storyboard artist; Tecken Animator 2D; Tecken Animator 3D; Produktionsassistent; Sättare. Target - Master i Animation Design välkomnar studenter med en hedersexamen eller examen på I-nivå eller motsvarande i Illustration, CG Animation och akademiska discipliner eller ett examensbevis som ges av specialiseringskollegor inom serier och animationsdesign. Det välkomnar också yrkesverksamma, med minst två års erfarenhet, intresserad av att få en högre grad av specialisering. Metodik och struktur - Master i Animation Design syftar till att konsolidera och uppgradera färdigheter i animationskonceptdesign med fokus på ämnen, innehåll och stilar som karakteriserar den nuvarande produktionen. Den identifierar några punkter relaterade till utvecklingen av produktionsflödet, som presenteras av större studier som för närvarande introducerar nya konstnärliga lösningar och tekniker för produktion av serier och filmer: 2D / 3D-integration, utklipp, ram-för-ram Papperslös animation, efterproduktion, VFX. Pedagogik är indelad i tre huvudområden: design, teknisk och instrumentala och produktion marknadsföring. Kursen omfattar ämnen... [-]

Webb-master Och Digital Design

Scuola Politecnica di Design SPD
Campusstudier Heltid 15 månader October 2018 Italien Milan

Syftet med Master i webbdesign och digital är att bilda en rad proffs som vet hur man använder i förverkligandet av digitala medieprojekt, producera och dela innehåll och tjänster via sociala medier. Programmet erbjuder en lärorik resa som passerar genom områdena design, digital marknadsföring och ny teknik. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Syftet med Master i webbdesign och digital är att bilda en rad proffs som vet hur man använder i förverkligandet av digitala medieprojekt, producera och dela innehåll och tjänster via sociala medier. Programmet erbjuder en lärorik resa som passerar genom områdena design, digital marknadsföring och ny teknik. Studenter därmed stimulera sina kunskaper inom designområdet med den strategiska visionen, tekniskt kunnande och språkbruk för att hantera projekt och samordna alla faser av utvecklingen och utvecklingen av processen. Läroplanen sträcker sig från kreativa riktning behörig fokus på webb marknadsföring och kommunikation. Utbildningen är inriktad på teori och praktik genomförs i laboratorier; processer avgörande för lärande och kunskapsinhämtning. Projekten följer ett arbetsflöde som omfattar definitionen av digital strategi och dess mål, koncept och design uppgifter till programmerings fram / back-end. Med som en punkt av betydelse för "användarupplevelsen" av sociala medier, undersöker programmet de mekanismer genom vilka företag anpassar sin verksamhet till det nya scenariot bör integrera innehåll och navigeringsflödet mellan webbplatser och sociala plattformar och vice versa. Kursen som helhet ger studenten med den professionella kapacitet att föra en dialog med de olika figurerna är inblandade i den digitala kommunikationsprocessen. INTRÄDE Mästaren riktar sig till studenter i Kommunikation, Fotografi, arkitektur och design, datorteknik, datavetenskap eller motsvarande; och kandidater som har betydande yrkeserfarenhet på området. Antal begränsade utrymmen. Antagningsprocessen är baserat på utvärdering av CV, portfölj och en intervju. Ansökan om antagning ska skickas till SPD Akademiska Office. VARAKTIGHET Varaktigheten Kursen är 15 månader, från oktober till december följande år.... [-]

Magisterexamen I Skapandet Av Multimedieinnehåll

laSalle Barcelona Postgraduate
Campusstudier Heltid September 2018 Spanien Barcelona

Mästaren i Multimedia Creation (MCM) fokuserar på tre områden: Trans (Narativa, serious games och spelifiering), Interaktion (HCI, fria människor objekt) och underhållning (rigg, motion capture). studenten den kunskap som behövs för att skapa multimedia projekt från dessa perspektiv finns. [+]

Den Master i Multimedia Creation (MCM) Det är inriktat på tre områden: Trans (Narativa, serious games och spelifiering), Interaktion (HCI, fria människor objekt) och underhållning (rigg, motion capture). studenten den kunskap som behövs för att skapa multimedia projekt från dessa perspektiv finns. Experter Titlar: transmedia animering växelverkan TEKNIK I MCM Teknik är centrum för skapande multimedia. Appar, interaktiva installationer, sensorer, naturlig interaktion ... I MCM idéer conceptualized och materia på det sätt som är mest lämpligt att skapa en minnesvärd upplevelse. Metodik MCM är baserad på principerna om "Experiential Multimedia" och "learning by doing", dvs. du lära som praxis görs. Alla kurser bygger på genomförandet av projekt som omsätts i praktiken de kunskaper. interaktivt lärande Tvärvetenskapligt: ​​tvärvetenskapliga arbetsgrupper Genomförandet av Serious Games som katalysatorer kunskaps baserad på upptäckten i själva upplevelsen lärande och projekt Aktuella parametrar Agile utveckling och förvaltningsverktyg Programmet ges i en enda modulär och flexibelt utrymme, medier Dome Samverkan med företag delat metodik med Entertainment Technology Center Vad tycker du förbereda? Konfrontera skapandet av en produkt eller interaktiva tjänster, oavsett dess storlek och ansökningsperioden. Ge global kunskap om multimedieinnehåll (kreativitet, manus, användarupplevelse, design, teknik, innehåll och förvaltning) för att säkerställa de nödvändiga baserna som gör att skapa och berättande lämpliga idéer som börjar konstruktion som syftar till slutanvändaren, den genomförande och arkitektur av de relevanta uppgifterna och den lämpligaste mekanismen förvaltning. Studenten, i slutet, att kunna kommunicera, oberoende av inmatningsprofil, med de tre viktiga roller i branschen: producenten, artist och utvecklare. Lär livscykel multimedieprodukt från idé till... [-]

Master Konstnärlig Ledare I Videospel Skapande

Autograf
Campusstudier Heltid 2 år October 2018 Frankrike Paris

Denna Master vill vara mycket konkret. Det är uppbyggt kring student video spelprojekt. Dessa kommer att designa, utveckla, publicera och marknadsföra sina spel. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Pascal Luban, speldesigner och creative director (Ubisoft, Activision, Sony, DICE), är referens professionella som ansvarar för utbildnings validering av denna utbildning. Denna Master vill vara mycket konkret. Det är uppbyggt kring student video spelprojekt. Dessa kommer att designa, utveckla, publicera och marknadsföra sina spel. Om den känner framgång, kan de även generera intäkter. Och om det inte är fallet, är det faktum att se sitt namn i samband med en publicerad spelet en stor visitkort. Program: - Avancerad akademisk utbildning: Computer Graphics, programmering, design - Introduktion till nya färdigheter: marknadsföring, projektledning, rättsliga grunder - Utveckling av ett spelkoncept och dess prototyp. - Spelutveckling - Förbereda marknadsföringskampanj - Offentliggörande och marknadsföring av spelet (övervakning i samhället, fortsätter kommunikationskampanjen, animation spel) - Academic Avancerad utbildning för att förbereda dem för att sätta upp sin egen studio: Entreprenörskap, förvaltning - Framställning av ett andra projekt (individ eller grupp) att eleverna kommer att försöka utveckla efter befälhavaren. Utbildningen kräver 25 veckors obligatorisk utbildning på arbetsplatsen. Träning mål: Den industriella strukturen i videospelsindustrin idag består huvudsakligen av små grupper börjar utveckla sitt eget projekt. Publicera hans spel har blivit nyckeln för att övertyga investerare eller FAJV och låsa framtida finansiering. Syftet med kursen är att studenten: - Design och utveckla ett videospel - Ta den expertis som behövs enheter - Ge möjlighet att frottera med verkligheten i efter publikation - Above erbjuder det första tillfället genom att låta den utvecklas, publicera och marknadsföra en pjäs. Validera en dubbel examen: en titel erkänns... [-]

Masters I 3D-animering Och VFX I Barcelona

Seeway - Barcelona
Campusstudier Deltid 9 månader October 2018 Spanien Barcelona

I Master of 3D animering och VFX upptäcker att gränsen mellan verkliga bilder och artificiellt genererat innehåll är allt tunnare, både traditionell film och film animation. [+]

I Master of 3D animering och VFX du kommer att upptäcka att gränsen mellan verkliga bilder och artificiellt genererat innehåll är allt tunnare, både traditionell film och film animation. The Masters i 3D-animering och VFX du blir innehållsutvecklare och 3D VFX både teknisk och konstnärlig nivå. Metoden för Master i 3D animering och VFX kan du lära sig och behärska de mekaniska arbetsprocesser och professionell produktion, vägleda dig båda projekten baserade film och 3D-animation reklam. Du kommer att generera scenarier och ge dem liv, integrarás i verkliga filmer och från detta arbete kommer att korsa yrket från synvinkel mer konst till de mest tekniskt och alla utveckla din egen personliga stil. sammanfattning Kval: Magisterexamen Poäng: 40 hp Timmar: tisdagar och torsdagar från 17:30 till 21: 30h Läge: Barcelona Termin: OKT-JUN. observationer: klassrumsutbildning. 100% praktisk vägledning. Små grupper. Tillgång till arbetsmarknaden. Syften I Master of 3D-animation och VFX, lär du dig att skapa scenarier och ge dem liv, integrera i filmer och verkliga miljöer och hoppa gränsen mellan det verkliga och artificiellt genereras. Under hela programmet kommer du att arbeta både 3D-animation program som Maya och alla dess tekniska möjligheter, såsom att generera animationer effekter. Efter avslutad kurs kommer du att kunna producera och skapa 3D-animationer från början till slut. Adresserat till Utbildningen riktar sig till yrkesverksamma och studenter i konst, reklam, grafisk design och animation, som du, vill fokusera sin karriär mot förverkligandet av 3D-animationer och VFX på ett professionellt och praktisk miljö. För att komma åt huvud kräver kunskap... [-]

Magister I Informatik Och Visuella Innehållet

Mykolas Romeris University
Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Sydkorea Busan Litauen Vilnius + 2 fler

Syftet med programmet är att förbereda specialister inom informatik, kan skapa visuella effekter (VFX), använda och utvärdera digitala medier system och verktyg, så att tillämpningen av tvärvetenskaplig kunskap genom tekniska och kreativa interaktioner för VFX och andra digital produktion. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Informatik och visuella innehåll (Joint studieprogram med Dongseo University, Sydkorea) - 1: a och 2: a termin på Mykolas Romeris University, 3: e och 4: e termin vid Dongseo universitet Varför denna studie program? Syftet med programmet är att förbereda specialister inom informatik, kan skapa visuella effekter (VFX), använda och utvärdera digitala medier system och verktyg, så att tillämpningen av tvärvetenskaplig kunskap genom tekniska och kreativa interaktioner för VFX och andra digital produktion. Dongseo Univerity (DSU) rankas bland de översta-50 universitet i Asien för internationalisering och är en ledande universitet i Korea i sina specialområden, inklusive Film & bildspråk, IT, design och digitalt innehåll; Studenter i informatik och visuella innehåll utbildningen kommer att få två diplom - MRU och DSU; Under den obligatoriska rörligheten i Korea studenter kommer att kunna använda all infrastruktur DSU och utrustning: 3D, 5D animation Labs, film, teater och ljud inspelningsstudior, Apple grafik klassrum, taket fotbollsplan, professionell pool etc. Ingångskrav Bachelor of informatik, informatik Engineering, Tillämpad Informatik (Physical Sciences); Engelska språkkunskaper - nivån inte är lägre än B2 (efter den gemensamma referensramen för språk som godkändes av Europarådet). Avlägsen engelska nivåtest anordnas för dem som inte har IELTS eller TOEFL certifikat. Internationella möjligheter till rörlighet Den internationella rörligheten krävs: ett år vid Dongseo University, i Busan, Sydkorea. Dessutom kan eleverna delta i Erasmus + mobilitetsprogrammet som ger en möjlighet att studera vid ett universitet utomlands för 1 eller 2 terminer och göra praktik i ett annat land. Karriärmöjligheter Visuellt innehåll konstnärer är ansvariga... [-]

Master I Curating Digital Konst

ESDi - Design School
Campusstudier Heltid 1 år Öppen antagning Spanien Barcelona

Mästaren i Digital Art Curator tillgodoser behoven hos professionella och akademiska bakgrund med inriktning mot utställningar, konstteori och design, kritisk eller cultural management, med den egenhet att bli specialiserade på skapandet och användandet av ny teknik. [+]

Presentación Den Master i Digital konst Curator tillgodoser behoven hos professionella och akademisk utbildning med inriktning mot utställningar, konstteori och design, kritik eller cultural management, med speciella med att specialiserat sig på skapandet och användningen av ny teknik. Befälhavaren, 60 högskolepoäng, är det första programmet i curerad konst och nya medier tjänsteman, undervisade i Spanien, som tas i ett läsår, uppstår 46 obligatoriska högskolepoäng och 28 valfria, av vilka du måste fylla i 14. Av de 28 valbara högskolepoäng, det finns vissa frågor som professionella aspekten och andra forskningsfält. Befälhavaren erbjuder totalt 20 platser. Curator digital konst kan vara en av de mest framgångsrika verksamheter och på samma gång en av de mest innovativa, för sitt speciella ändamål för att agera i detta sammanhang. Hans roll delas av ett antal kulturella praktiker i samband med ny teknik, inklusive: Organisationen av konstnärliga, fritids, utbildning eller utåtriktad verksamhet. Utvecklingen av multimediapresentationer och former av exponering vid konferenser, föreläsningar etc. Utveckla original projekt sammanflödet av konst och nya medier. Organisera evenemang, festivaler, shows, etc. Kritik som specialiserar sig på nya medier. Den teoretiska forskning och design senaste konstnärliga trender. Dessa studier är en del av den gren av kunskap om konst och humaniora. Syften De viktigaste målen för Master Commissariat av Digital konst De är: Form inom curating utställningar och kulturella evenemang, cultural management, teori och konstkritik, särskilt när det gäller skapande med hjälp av nya medier (elektronisk konst eller mediekonst, multimedia authoring, Internet, etc. .). Ge kunskap om stort intresse på begreppsmässig,... [-]

M.cr.a. I Digitala Medier Konst

Srishti Institute of Art, Design and Technology
Campusstudier Heltid 2 år July 2018 Indien Bangalore

Srishti erbjuder en 2-årig masterprogrammet i Animation vid sitt campus i Bangalore. Eleverna kan välja att arbeta med olika tekniker (2D och / eller 3D, traditionell, experimentella, stop motion) för att utveckla sina förmågor som berättare, bildkonstnärer och regissörer. Läroplanen omfattar grundläggande ingångar i animeringsteknik, filmspråk, berättande, bildskapande processer och kompetensutveckling. Vi erbjuder också möjligheter till experiment, innovation och kreativa samarbeten. [+]

Masterprogram i Datorkonst. M.Cr.A. i Digital Media Arts Animation på Srishti på masternivå näring kreativa och personliga uttryck. Det ger en ram för utövare från olika områden för att komma in i en värld av animation och utvidga dess gränser genom sina unika perspektiv och erfarenheter. Vi uppmuntrar eleverna att utforska och utveckla personliga stilar, konstnärliga visioner och röster genom sina filmmaking metoder. Det syftar också till att ge en bred förståelse för animation film reflektera över oberoende praktik, industri och experiment i den indiska sammanhang. Srishti erbjuder en 2-årig masterprogrammet i Animation vid sitt campus i Bangalore. Eleverna kan välja att arbeta med olika tekniker (2D och / eller 3D, traditionell, experimentella, stop motion) för att utveckla sina förmågor som berättare, bildkonstnärer och regissörer. Läroplanen omfattar grundläggande ingångar i animeringsteknik, filmspråk, berättande, bildskapande processer och kompetensutveckling. Vi erbjuder också möjligheter till experiment, innovation och kreativa samarbeten. Discipliner Programmet informeras av följande inlärnings discipliner: ANIMATION Game Art, Design och utveckling Visuella effekter Litteratur / Skriva prestanda Screen Studier Nyckelvärden i läroplanen obehindrat Imagination personliga uttryck Kulturell innovation Experiment / Utforska / Invent Kursstruktur Studior uppmuntra aktiv, kontextuella lärande där studenterna utveckla kärn disciplinära färdigheter och kunskaper. Studios underlätta samarbete och kreativa designlösningar till komplexa, öppna ändar problem Workshops ger intensiva inlärningsupplevelser i att göra och gör det på olika discipliner. Praktik med en industri eller en designstudio är obligatoriskt för studenter i slutet av 1: a året för M.Des. Själv Initierad Project är ett slutet av terminen utmaning som gör... [-]

Professionella Magister I Spelutveckling

Abertay University
Campusstudier Heltid 1 år August 2018 Storbritannien Dundee

Som forskarstuderande, högt begåvade individer arbetar inom spel utvecklingsteam mot produktion av innovativa datorspel lösningar. I nära samarbete med ett team av heltidsanställd personal som är högt erfarenhet ... [+]

Professionella Masters i Spel utvecklingsbistånd

Varför välja den här kursen?

Utveckla kärn kompetensutveckling genom tillämpad projektarbete med stöd av erfarna inom branschen Förbättra färdigheter i tvärvetenskaplig kommunikation och samarbete genom lagarbete med studenter och praktiker från andra delar av spelutveckling Applicera utveckla tekniker och metoder till dina egna projekt, och visa ditt arbete till ledande branschsiffror Vårda relationer med andra utvecklare, branschfolk och företag via påvisbara skicklighet i skapandet av spel, industri mentorskap och publicerad forskning.

Den skotska Centre for Excellence i datorspel Utbildning på Abertay University erbjuder en unik erfarenhet efter avslutad utbildning, särskilt utformad i diskussion med spelet branschpartners, och identifieras med hjälp av en ledande koncernchef, "Kursen på Dataspelsbranschen har väntat på!". Som forskarstuderande, högt begåvade individer arbetar inom spel utvecklingsteam mot produktion av innovativa datorspel lösningar. I nära samarbete med ett team av heltidsanställd personal som är högt erfarenhet både spelindustrin och i den akademiska undervisningen, och under ledning och mentorskap företrädare dataspel industrin, kommer du att utveckla professionella färdigheter och kunskaper som är relevanta för identifierade roller utveckling inom branschen. Under dina studier kommer du i slutändan förväntas visa tillämpad kompetens i ditt specialistområde, samt professionalism, flexibilitet, förmåga att anpassa sig i laget arbetssituationer, och kreativitet och innovation mot produktutveckling. Vad du studerar Målet för MProf i spel utveckling är att vända studenter till professionella utvecklare genom att placera dem i utvecklingsteam, med bransch relevant projektmål och resultat. Lagen har en hög grad av självständighet i hur de uppfyller speldesign trosor och närmar utvecklingsprocessen. Tillsyn,... [-]


Senior Master Specialiserat Sig På Redigering, Redigering Och Rörlig Grafik

FX ANIMATION Barcelona 3D & Film School
Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Spanien Barcelona

Vi lär bio och teknik till din tjänst utan att förlora sin renaste väsen: konsten att berättande. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Start på 6 februari 2017 Mål: Att Eleverna kommer att få avancerad teknisk kunskap och erfarenhet att kunna utföra högkvalitativa delar och kreativa värde. Efter avslutad utbildning ska studenten erhålla en spole professionell kvalitet som kommer att ge tillgång till både arbetslivet i film, tv, reklam nationellt och internationellt. I denna Master kommer du att vara expert inom avancerad domain: - Premiere - After Effects - Pro Tools - Avid Om du letar efter en komplett full träning praxis i förlagsvärlden och audiovisuella, kommer detta mästare förse dig med de tekniska verktyg och berättande nödvändig att bli en stor redaktör och redaktör för hög kvalitet. Till vem riktar sig: En film studenter, ljud, bild och ljud, performance och alla som har grundläggande kunskaper i film som vill montera sitt yrke Krav: • vara minst 21 • Grundläggande datorkunskaper • Grundläggande kunskaper om film eller audiovisuella Karriär: • redaktör och redaktör för film, TV, reklam • grafisk formgivare (rörlig grafik) • master Colorist Detta inkluderar: arbetsträning internationella börsen på Business Laptop [-]

Masters - Advanced Interaktiv Design: Webb- Och Digital Publicering

Idep Barcelona
Campusstudier Heltid 1 år October 2018 Spanien Barcelona

I den digitala tidsåldern, där nästan allt innehåll ges till oss genom en skärm, har de genererat en mängd grafiklösningar bland vilka webbplatser har varit fram till nyligen de mest populära. [+]

I den digitala tidsåldern, där nästan allt innehåll ges till oss genom en skärm, har de genererat en mängd grafiklösningar bland vilka webbplatser har varit fram till nyligen de mest populära. Men inte bara vi konsultera webbsidor från din dator, men nu informera vi relatera till och med läsa igenom appar och digitala publikationer om tabletter och smartphones. Denna verklighet gör dem inte längre giltiga traditionella tryckta designers, som precis flyttat från utskriftslösningar till digital eller dator, det programmet trots att de vet att de inte känner till visuella resurser läsning och kommunikation som behövs för att utveckla en bra produkt. Därför är det nödvändigt att designers är genomträngliga för nya informationsmedier, förstå komplexiteten i processen med ett globalt perspektiv, inför den tekniska utvecklingen som utgör från verklig förståelse av de möjligheter som de erbjuder och anpassa digitala kanaler utskriftskriterier till en ny miljö med digital kommunikation, och därmed öppna fler karriärmöjligheter och även möjligheten att skapa ditt eget företag eller din egen start. Syften Med denna befälhavare professionalisering är att ge de studerande de kunskaper som krävs för att utföra grafiska designprojekt tillämpas på digitala medier: från utformning av webbsidor till appar eller digitala publikationer (DPS). Läroplanen ger studenterna en omfattande översikt över den digitala och interaktiv design professionell miljö, med fokus på utveckling av webbplatser och webapps, Web 2.0-applikationer och nya digitala format och DPS Apps för iOS och Android. I slutet kan du designa, konfigurera, genomföra webbplatser, appar och DPS, producerar modeller för kundernas verksamhet och leverans... [-]

12 Månaders Heltid - Datoranimation, Visuella Effekter Och Speldesign

Think Tank Training Centre
Campusstudier Heltid 1 år February 2018 Kanada North Vancouver

Datorn Animation, visuella effekter och speldesign Program på Think Tank Training Centre är ett intensivt ettårigt program som specialiserat sig på den senaste programvaran tekniker och teknologier för att tillgodose behoven hos de nuvarande film, tv och spelindustrin. [+]

Masterprogram i Datorkonst. De datoranimering, visuella effekter och speldesign program på Think Tank Training Centre i North Vancouver, Kanada är en intensiv ettårig kurs som specialiserat sig på den senaste programvaran teknik och teknologi, och tillgodoser behoven av film, tv och spel industrier. Den består av respekterade yrkesmän som lärare undervisar en aktuell läroplan, ett mentorprogram och små klasser med omfattande praktisk utbildning. Programmet är uppdelat i tre 15 veckors terminer, med kurs integration att låta uppdrag att överlappa och stödja varandra. En examen i Datoranimation, visuella effekter och speldesign kommer att delas ut efter avslutad programkraven och demo rulle. Student Vittnesmål "Think Tank är en specialskola. Jag anställdes av Bioware när de såg min demo rulle, och jag hamnade slå ut några andra ledande killar för tjänsten. " Shawn Kassian, Bioware (Environment Artist) "Att vara en student vid Think Tank fick mig att känna att jag var i en exklusiv skola för konstnärer som vill uppnå högsta standard i CG skapelse." Adar Bronstein, ICON Creative Studio (Senior 3D & Texture Artist) "Det var verkligen mer av en familj än en skola. Stora, stödjande människor som var alltid där för att hjälpa till om jag hade problem med någonting, och var också tillägnad se mig lyckas. " Liam Jones, MPC (Teknisk Animator) "Skolan inte bara brydde sig om min framgång, men också gjorde allt i sin makt för att se till att jag hade de verktyg och färdigheter som krävs för att lyckas i branschen." Tanner Roberts, EA Popcap (Environment... [-]

Master Digital Art Direction

LISAA Paris
Campusstudier Heltid 1 - 2 år September 2018 Frankrike Paris

Denna kurs tränar eleverna att bli experter på digitala medier. Studenter på grafisk design kursen ytterligare sina kunskaper och kommer att lära sig att använda video, rörelse design, interaktiv animation, webbutveckling, mobildesign och UX konstruktion via ett omfattande program som täcker alla aspekter av multimedia. [+]

Denna kurs tränar eleverna att bli experter på digitala medier. Studenter på grafisk design kursen ytterligare sina kunskaper och kommer att lära sig att använda video, rörelse design, interaktiv animation, webbutveckling, mobildesign och UX konstruktion via ett omfattande program som täcker alla aspekter av multimedia. Kursen undervisas av yrkesverksamma som är erkända inom sitt område, och länkar teoretiska och praktiska kurser med flera praktikplatser på skolans partnerföretag. Kvaliteten på undervisningen vid Lisää har resulterat i samband erkänns av ministeriet för kultur och kommunikation. MASTER-motsvarande kompetens Den avancerade kursen i Digital Art Direction är en tvåårig kurs, motsvarande en magisterexamen, och är tillgänglig för studenter som redan har slutfört studier i grafisk designto en kandidatnivå. Fördelar med Course Kurser som ges av yrkesverksamma inom det aktuella området som är up-to-date med nuvarande tekniska problem och branschutvecklingen Ett stort nätverk av alumner och prestigefyllda partnerföretag (Canal +, Vente Privée ...), som spelar en roll i att främja karriären för akademiker Klasser i verkstäder, uppbyggd kring verkliga projekt för att studenter att förvärva praktiska färdigheter Enskilde eleven uppföljning för att bygga sin portfölj, praktikrapporter och professionell projektledning Kopplingar mellan olika discipliner för att eleverna att förstå den komplementära förhållandet mellan olika kompetensområden Ett kursprogram som övergripande omfattar digitala medier: video, rörelse design, webb, mobil Lediga Data visualist digital designer Art Director 2-D / 3-D layout konstnär rörelse designer Compositing operatör / redaktör Filmregissör Story-boarder webbdesigner Behörighet & Ansökan Antagning till lisää Paris är utsatt för både presentation av en portfölj av arbete och... [-]

Magisterexamen I Visuella Effekter Skapande För Bio, Tv Och Reklam (vfx)

U-Tad Centro Universitario de Tecnología y Arte Digital
Campusstudier Heltid 600 öppettider September 2018 Spanien Madrid

Den U-tad s magisterexamen i Visual Effects Creation för Cinema, TV och offentlighetsfrågor (VFX) förenar teoretiska och praktiska kunskaper som behövs för studenter att specialisera i att skapa och integrera nästa generations visuella effekter i audiovisuella projekt för film, tv och reklam industrin i ett program ... [+]

Masterprogram i Datorkonst. Magisterexamen i Visual Effects Creation för Cinema, TV och offentlighetsfrågor (VFX) Den U-tad s magisterexamen i Visual Effects Creation för Cinema, TV och offentlighetsfrågor (VFX) förenar teoretiska och praktiska kunskaper som behövs för studenter att specialisera i att skapa och integrera nästa generations visuella effekter i audiovisuella projekt för film, tv och reklam industrin i ett program. Under denna magisterexamen, kommer eleverna lära sig de teoretiska pelare som styr audiovisuella språket och använder den senaste tekniken i verkliga projekt. De kommer också att ta upp de mänskliga och materiella resurser ledningskompetens i samband med beräkningar. Den magisterexamen avslutas med ett examensarbete, som kommer att vara att skapa en professionell kvalitet kortfilm som en del av studentens demo reel, en nyckelfaktor för att hitta ett jobb efter avslutad utbildning. Ilion Animation talang Stipendier Studenter på programmet kommer att genomföra 150 timmar praktik på Ilion Animation Studios, arbetar direkt på en ny internationell Hollywood-produktion som kommer att ha premiär under 2016. Plus, kommer de att kunna konkurrera om åtta stipendier på mellan 50% och 40% för magisterexamen. Kursinnehåll Cinematografi Syftar till att cementera grunden som gör bildskapande möjligt och de tekniker som för närvarande på marknaden för användning i digitala processer. Bredda den teoretiska bas som audiovisuella Narrative stöds av och den kunskap och utnyttjande av de nya medel som finns på marknaden för att förhandsgranska och planera dem. Teknologi Denna modul kommer att tillåta elever att ha en global vision av den digitala efterproducerade teknik och de processer... [-]