Masterprogram i Datorkonst

Jämför 60 masterprogram i Datorkonst

Datorkonst

En magisterexamen ger dig möjlighet att antingen ytterligare din förståelse för en viss fråga eller ta av på ett helt annat sätt att använda färdigheter du har fått från din tidigare grundexamen.

Kurser i datorkonst förbereder studenterna på en industri som blir alltmer beroende av digital teknik. På kurserna lär sig deltagarna att arbeta med ny teknik och hur man genomför sina konstnärliga idéer inom den professionella världen för att framgångsrikt bygga upp en karriär inom detta område.

Kontakta skolor direkt - Jämför 60 masterprogram i Datorkonst 2017/2018

Läs Mer

Master Of Fine Arts I Digital Konst

DigiPen Institute of Technology
Campusstudier Heltid Deltid 2 - 4 år September 2017 Amerikas förenta stater Redmond + 1 fler

Inriktad mot professionella konstnärer och kandidater med en kandidatexamen i konst eller ett närliggande område, blandar programmet konstnärs principer, bland annat en stark betoning på figurteckning, skulptur [+]

Masterprogram i Datorkonst. Inriktad mot professionella konstnärer och kandidater med en kandidatexamen i konst eller ett närliggande område, blandar programmet konstnärs principer, bland annat en stark betoning på figurteckning, skulptur och konsthistoria, med en praktisk inställning till studiokonstproduktion som hjälper eleverna att utveckla både deras personliga färdigheter och konstnärliga röst. Heltids och deltidsalternativ Eleverna har möjlighet att anmäla sig till programmet på heltid under två år, eller inskrivning deltid och sprider sin kurs last över fyra år. Antagning Information Sökande till Master of Fine Arts i programmet Digital Arts bör ha erfarenhet inom följande områden: Teckning, figurteckning, konsthistoria, sammansättning, 3D-modellering, animering, skulptur, färglära och digital målning. Sökande måste också ge en konstportfölj 15 till 20 prover av konstverk som skall beaktas för antagning. Ämnen som behandlas När de examen, kommer eleverna i UD-programmet ha följande kvalifikationer: - Omfattande 3D produktion erfarenhet, inklusive möjligheten att använda den senaste 2D och 3D-grafikprogram i branschen, liksom traditionella konstnärs färdigheter såsom teckning , skulptera och måla. - En djup förståelse för den kreativa processen och 3D-grafik produktion rörledning, inklusive möjligheten att leda projekt från brainstorming till färdigställande. - Starka forskning kompetens, särskilt som de hänför sig till konsthistorien, karaktärsdesign referenser, och anatomi. - En specialisering inom modellering, skulptering, eller teckenkonst, samt ett unikt och mycket utvecklad personlig röst, vilket framgår av deras examensarbete. Karriärutsikter Utexaminerade av MFA-programmet kommer att vara kvalificerade för att bedriva en rad Entry och medelaktivt roller i både produktion och akademi konst, inklusive: - 3D Modeler - Animator - Karaktär... [-]

Magister Av Informationsteknik (interaktiv Teknik Och Spel Konstruktions)

James Cook University Singapore
Campusstudier Heltid 16 månader November 2017 Singapore

Elektroniska spel och animation är nu en integrerad del av den enorma globala underhållningsindustrin. Sociala nätverk och online video delar webbplatser som Facebook, Twitter och You Tube lockar hundratals miljoner användare världen över. [+]

I den växande e-handel / e-handel industrin, finns det en växande global efterfrågan på akademiker skickliga med en blandning av marknadsföring, management, internet, multimedia, datorer, nätverk, programvaruteknik och affärsverksamhet färdigheter. Vår Master of Information Technology Programmet ger praktiska och relevanta kunskaper för att möjliggöra akademiker i olika discipliner för att flytta in i IT-branschen Studenter har en möjlighet att specialisera sig inom Business informatik, Computing och nätverk eller Interactive Technologies och spel design. Interactive Technologies och spel Design fokuserar på både fram- och baksidan slutet integration av interaktiv teknik - Web 2.0-applikationer, Digital Media, Web / Mobile Technologies och plattformar, 2D / 3D-grafik, animation, spel Design, beräkning Arts, interaktiv visualisering, Autonomous Simulation och virtuella världar Vår master of Information Technology program är fullt ackrediterad av den australiska Computer Society på "professionell nivå" (den högsta nivån). Som IT-student kommer du ha rätt till medlemskap med två branschorganisationer: Den Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) och Singapore Computer Society (SCS). Ämnen Foundation ämnen internetFundAmenTals Problemlösning och programmeringI databas Modellering E-strategisk förvaltning Kärnämnen (alla de stora företagen) ICT Projekt 1: analys och design ICT Projekt 2: Genomförande och idrifttagning Avancerade e-säkerhet Kärnämnen (Major specifika) E-Business Technologies Advanced Game Design Avancerad Människa-datorinteraktion Avancerade animeringstekniker Intelligenta Agenter och simulering Valfria ämnen Studenter att välja 4 valfria ämnen Karriärutfall Som spelutvecklare, kan du arbeta på att skapa och produktion av datorspel, handhållna spel, konsolspel, arkadspel, "Flash" spel för användning av internet och spel för mobiltelefoner. Allt från att skapa och designa en spelets utseende och... [-]

Magisterexamen I Datavetenskap (MCC)

Tecnológico de Monterrey
Campusstudier Heltid 3 terminer July 2018 Mexiko Zapopan

Den examen från Master of Computer Science kan överföra lösningar är speciella för begrepp eller allmänna metoder problem och tillämpa allmänna datorkoncept till den specifika lösning av problemen i näringslivet och forskning, och kan utföra senare, om så önskas , forskarutbildning inom datavetenskap. [+]

Masterprogram i Datorkonst. beskrivning Teknik med anknytning till datavetenskap, förändras mycket snabbt: det finns en spridning av produkter både mjukvara och hårdvara på grund av nya teorier, metoder och tekniker. Denna utveckling ger resultat i en hastighet av inkurans i hög område leder till en stor efterfrågan på personal från tre huvudområden: Specialister på produktionssektorn Akademiker med kunskap uppdaterad Forskning och teknisk utveckling Forskarutbildningen är en professionell som kan inte bara följa den snabba tekniska framsteg, men bidrar också med innovativa förslag inom datavetenskap och därmed att möta de stora utmaningarna i dagens värld. Den examen från Master of Computer Science du kan överföra lösningar särskilda begrepp eller allmänna metoder problem och tillämpa allmänna datorkoncept till den specifika lösning av problemen i näringslivet och forskning, kan sedan utföras, om så önskas, forskarutbildning i datavetenskap. specialitet område programvaruteknik Grafik och animation intelligenta system datorgrafik och animation Nätverk och datasäkerhet Lärandemål Master of Computer Science mål: Att lyckas i datavetenskap specialister som kan bidra till problemen i produktiv miljö och / eller forskning lösning. Utveckla professionella kan arbeta effektivt och samarbeta i tvärvetenskapliga grupper fungerar. Tåg ledare fungerar som förändringsagenter i sitt arbetsfält. Form innovativa yrkesverksamma och företagare som kan generera patent, produkter och teknikbaserade företag. Utveckla talanger som kan anpassa sig till tekniska och metodiska förändringar i datavetenskap. Adresserat till Master of Computer Science syftar till att: Proffs på datorer, oavsett om utvecklare, konsulter, utbildare och forskare; för dem som vill fördjupa sina kunskaper i teori, praktik och trender inom området.... [-]

Masters I 3D-animering

Escola de Cinema de Barcelona
Campusstudier Heltid 2 år October 2017 Spanien Barcelona

Med införandet av XXI århundradet användningen av tredimensionella bilder av syntes inom audiovisuell animation har blivit ett fenomen inte vara vanliga längre spännande. En stor del av de mest framstående animerade filmer som har gjorts med 3D-animering har blivit filmhistorien som rotundor mästerverk. Filmer som Wall-E, UPP, Superhjältarna, Hitta Nemo, [+]

Med införandet av XXI århundradet användningen av tredimensionella bilder av syntes inom audiovisuell animation har blivit ett fenomen inte vara vanliga längre spännande. En stor del av de mest framstående animerade filmer som har gjorts med 3D-animering har blivit filmhistorien som rotundor mästerverk. Filmer som Wall-E, UPP, Superhjältarna, Hitta Nemo, välta eller hela sagan om Toy Story, inte skulle ha haft samma effekt om de hade gjort med tvådimensionella animeringstekniker. Innehåll och form symboliserar personlighet 3D-animation är själva anledningen till deras framgång. Men användningen av 3D utanför deras ren tillämpning i animerade filmer. Det är förvånande stort antal objekt och animerade 3D-figurer som integrerar med absolut naturlighet och verisimilitude som en del av en spelfilm, tv-serier eller reklam. ECIB, med hjälp av formativa erfarenhet av 9zeros skola, har utformat en mästare som förbättrar både de tekniska och konstnärliga kvaliteter av studenter och deras integration i ett lag som liknar den som utvecklats på ett professionellt underhållningsarbete. Syften Mästaren syftar till att utbilda studenter att lära sig tekniker för att skapa och animera 3D-tecken som en del av en audiovisuell produktion, vare sig när det gäller film, tv eller tv-spel gratis nyhetsbrev. Under det första året av Master det riktar sig främst till den allmänna 3D-animering, lära sig hela processen för att skapa karaktärer som inkluderar modellering, texturer, UVS, rigg, material, fotografi, rendering och sammansättning. Det syftar också till att assimilera produktionsprocesser och planerar en 3D-animerade audiovisuella verk. Under det andra året begrepp som Layout, vikt och dynamik kroppsrörelse och utveckla... [-]

Magister I Webbdesign

Scuola Politecnica di Design SPD
Campusstudier Heltid 1 år March 2018 Italien Milan

Web Design Master Kursen består av teorilektioner, workshops och webbdesign kurser. Teknisk utbildning erbjuder XTML, CSS design, Dreamweaver, rörelse design ... [+]

Master i webbdesign

 

Web Design Master Kursen består av teorilektioner, workshops och webbdesign kurser. Teknisk utbildning erbjuder XTML, CSS design, Dreamweaver, rörelse design, flash och photoshop klasser. På detta sätt studenten ska förvärva yrkeskompetens i kombination med en metodisk medvetenhet om hela designprocessen.

 

 

VARAKTIGHET

Mästaren i Web e Multimedia Design varar i ett år (från oktober till december med en sommaruppehållet i augusti) .Det blir minst 20 timmar lektioner per vecka. Närvaro är obligatorisk och heltid.

 

 

Intern

I slutet av lektionerna, kommer eleverna börja en praktik i företag eller studios inom sektorn... [-]


Masters I 3D-animering Och VFX I Barcelona

Seeway - Barcelona
Campusstudier Deltid 9 månader October 2017 Spanien Barcelona

I Master of 3D animering och VFX upptäcker att gränsen mellan verkliga bilder och artificiellt genererat innehåll är allt tunnare, både traditionell film och film animation. [+]

I Master of 3D animering och VFX du kommer att upptäcka att gränsen mellan verkliga bilder och artificiellt genererat innehåll är allt tunnare, både traditionell film och film animation. The Masters i 3D-animering och VFX du blir innehållsutvecklare och 3D VFX både teknisk och konstnärlig nivå. Metoden för Master i 3D animering och VFX kan du lära sig och behärska de mekaniska arbetsprocesser och professionell produktion, vägleda dig båda projekten baserade film och 3D-animation reklam. Du kommer att generera scenarier och ge dem liv, integrarás i verkliga filmer och från detta arbete kommer att korsa yrket från synvinkel mer konst till de mest tekniskt och alla utveckla din egen personliga stil. sammanfattning Kval: Magisterexamen Poäng: 40 hp Timmar: tisdagar och torsdagar från 17:30 till 21: 30h Läge: Barcelona Termin: OKT-JUN. observationer: klassrumsutbildning. 100% praktisk vägledning. Små grupper. Tillgång till arbetsmarknaden. Syften I Master of 3D-animation och VFX, lär du dig att skapa scenarier och ge dem liv, integrera i filmer och verkliga miljöer och hoppa gränsen mellan det verkliga och artificiellt genereras. Under hela programmet kommer du att arbeta både 3D-animation program som Maya och alla dess tekniska möjligheter, såsom att generera animationer effekter. Efter avslutad kurs kommer du att kunna producera och skapa 3D-animationer från början till slut. Adresserat till Utbildningen riktar sig till yrkesverksamma och studenter i konst, reklam, grafisk design och animation, som du, vill fokusera sin karriär mot förverkligandet av 3D-animationer och VFX på ett professionellt och praktisk miljö. För att komma åt huvud kräver kunskap... [-]

Magister Av Animation Och Visualisering

University of Technology Sydney
Campusstudier Heltid 1 år January 2018 Australien Sydney

UTS Master of Animation och visualisering har utvecklats i samarbete med Animal Logic och erbjuds genom UTS Animal Logic Academy. Kursen utvecklar samarbete problemlösning kompetens genom kreativa och tekniska gemensamt arbete i en specialbyggd studio med verkliga produktionsarbetsstrukturer och kreativa och tekniska projekt, under ledning och mentorskap utövare och kreativa ledare från industrin, inklusive Animal Logic. [+]

Kursen ger utmaningar och möjligheter som uppmuntrar utforskning och kompetensuppbyggnad över hela spektrumet av roller i digital produktion, animation, visuella effekter och nya visualiserings discipliner. Delade arbetsmetoder styra utvecklingen av starka kompetens i kritiskt tänkande, problemlösning, designtänkande och effektiv kommunikation i en produktionsmiljö. Studenter har möjlighet att arbeta produktivt och effektivt i en professionell arbetsmiljö.

Utexaminerade få kunskaper som kan tillämpas inom en rad olika roller, från animation och mjukvaruutveckling till datavisualisering, datavetenskap och över ny teknik. De har också möjlighet att förnya sig på traditionella yrken samt driva utvecklingen av nya industrisektorer.... [-]


Master I Curating Digital Konst

ESDi - Design School
Campusstudier Heltid 1 år Öppen antagning Spanien Barcelona

Mästaren i Digital Art Curator tillgodoser behoven hos professionella och akademiska bakgrund med inriktning mot utställningar, konstteori och design, kritisk eller cultural management, med den egenhet att bli specialiserade på skapandet och användandet av ny teknik. [+]

Presentación Den Master i Digital konst Curator tillgodoser behoven hos professionella och akademisk utbildning med inriktning mot utställningar, konstteori och design, kritik eller cultural management, med speciella med att specialiserat sig på skapandet och användningen av ny teknik. Befälhavaren, 60 högskolepoäng, är det första programmet i curerad konst och nya medier tjänsteman, undervisade i Spanien, som tas i ett läsår, uppstår 46 obligatoriska högskolepoäng och 28 valfria, av vilka du måste fylla i 14. Av de 28 valbara högskolepoäng, det finns vissa frågor som professionella aspekten och andra forskningsfält. Befälhavaren erbjuder totalt 20 platser. Curator digital konst kan vara en av de mest framgångsrika verksamheter och på samma gång en av de mest innovativa, för sitt speciella ändamål för att agera i detta sammanhang. Hans roll delas av ett antal kulturella praktiker i samband med ny teknik, inklusive: Organisationen av konstnärliga, fritids, utbildning eller utåtriktad verksamhet. Utvecklingen av multimediapresentationer och former av exponering vid konferenser, föreläsningar etc. Utveckla original projekt sammanflödet av konst och nya medier. Organisera evenemang, festivaler, shows, etc. Kritik som specialiserar sig på nya medier. Den teoretiska forskning och design senaste konstnärliga trender. Dessa studier är en del av den gren av kunskap om konst och humaniora. Syften De viktigaste målen för Master Commissariat av Digital konst De är: Form inom curating utställningar och kulturella evenemang, cultural management, teori och konstkritik, särskilt när det gäller skapande med hjälp av nya medier (elektronisk konst eller mediekonst, multimedia authoring, Internet, etc. .). Ge kunskap om stort intresse på begreppsmässig,... [-]

Bildkonst För Den Digitala Tidsåldern - Bachelor Master

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campusstudier Heltid 1 år November 2017 Italien Milan

Läroplanen för Master of Visual Arts för den digitala tidsåldern ger de kulturella och tekniska verktyg för att analysera, konceptuellt och kreativt, de olika sätt på vilka samtida konstnärlig praktik och de metoder för dess samtida bildkonst är relaterade och sammanflätade i ordning att genomföra projekt inom ramen för digital konst, scenkonst, interaktiva installationer med hjälp av multimedia och flera medier språk. Master ger också de färdigheter som krävs för att genomföra yrkesverksamhet samordning och förvaltning av produktionen av konstnärliga och kulturella aktiviteter. [+]

Masterprogram i Datorkonst. DETTA PROGRAM "bedrivs på italienska Vem bör delta: Mästaren i Visual Arts är öppen för doktorander i humaniora och design med titeln akademisk eller högskoleutbildning minst tre år (första nivån akademiska examen / examen grundnivå) intresserade av den digitala konstvärlden, av "offentlig konst, scenkonst och interaktiva installationer. Metod och struktur: Master i Visual Arts för den digitala tidsåldern erbjuder en väg av erfarenhet, forskning och design, som kombinerar en rik undervisning i teoretiska och tekniska stimuli med praktisk och erfarenhets bidrag partnerskap med yrkesverksamma som stöder studenten i sin utbildning och experiment som de utvecklar de tre projekt som utgör den grundläggande delen av master. Parallellt som ett komplement till den experimentella fasen i samband med utvecklingen av verkliga projekt deltagarna grundläggande kunskaper med läror och bidrag av teknisk och teknisk natur i samband med kultur insikter. Det pedagogiska modell ingår: - traditionell klassrumsundervisning för förvärv av kulturella / metodologiska och social kompetens (kommunikation, etc.) - laboratoriet och experimentell utbildningsprojekt, med starkt engagemang från studenten, genom enskilda eller grupparbeten (projekt workshop, handledning, fallstudier, användning av simulative tekniker, etc.) tillsammans med toppdesigners, uttryck industrins kompetens och / eller territoriella. - Läroplanen praktik kommer att ske vid konsekventa studier eller företag med målen för befälhavaren eller "campus" med professionell simuleringsprojekt och kommer att pågå ungefär två månader. Master i Visual Arts för den digitala tidsåldern bildar en professionell specialiserat sig på användningen av multimedia språk för att förverkliga projekt inom digital konst, offentlig konst, scenkonst och interaktiva installationer. Den... [-]

Magister I Webbutveckling

East London University
Campusstudier Heltid 2 år February 2018 Sydafrika East London

Få innovationer har påverkat näringslivet så mycket som Internet och den digitala utbyte av information och handel. Att upprätthålla affärer webbplatser, från intranät till globalt tillgängliga platser, behöver människor som kan hålla varje webbplats information aktuell och säker. [+]

Få innovationer har påverkat näringslivet så mycket som Internet och den digitala utbyte av information och handel. Att upprätthålla affärer webbplatser, från intranät till globalt tillgängliga platser, behöver människor som kan hålla varje webbplats information aktuell och säker. Detta Forskarutbildning masterprogrammet förbereder dig för en position i webbutveckling. Denna ganska ny grad formades av arbetsgivarna uttrycker sitt behov av medarbetare med webb- kompetensutveckling: databashantering, datornätverk, informationssäkerhet, webbapplikationer, etc. Detta program är skräddarsytt för att möta denna efterfrågan genom att balansera grundläggande områden av förståelse och problemlösning med betoning på webb-centrerad teknik. Våra studenter är omedelbart produktiv och adaptiv som programmerare, webbutvecklare, mjukvaruutvecklare, mjukvaruarkitekter, webbapplikationer utvecklare. Som webbutvecklare, kan du arbeta på ett lag som utvecklar webbplatser och webbapplikationer. En utbildning som betonar webbutveckling kan hjälpa dig att utveckla kunskaper och färdigheter att använda scripting, till grafiska verktyg utforma och utveckla webbplatser och applikationer, samt att underhålla och uppdatera webbplatser. Om du är organiserade och kunna arbeta bra med andra, kanske du vill göra karriär inom webbutveckling. Potentiell sysselsättning Inkluderar: Perl och CGI programmering Tekniker Web Application Developer HTML Programmerare Webbsida Designer databas Tekniker Denna heltid program kommer att sätta dig att arbeta med verkliga grupparbeten och praktiska uppgifter som kretsar kring följande 3 kompetensområden. Databasarkitektur och design (inklusive: databasmodellering, UML, SQL / MySQL / SQL Server, databasadministration, etc.). Front programmering (inklusive: Introduktion till UX och web-design, tråd inramning, HTML5, CSS, JavaScript och Vinkel JS). Back-end programmering (inklusive: versionshantering, GIT, PHP, Java, Java SE) Program Detta 2-års Påbyggnads magisterexamen ger 120... [-]

Magisterexamen I Skapandet Av Multimedieinnehåll

laSalle Barcelona Postgraduate
Campusstudier Heltid September 2017 Spanien Barcelona

Mästaren i Multimedia Creation (MCM) fokuserar på tre områden: Trans (Narativa, serious games och spelifiering), Interaktion (HCI, fria människor objekt) och underhållning (rigg, motion capture). studenten den kunskap som behövs för att skapa multimedia projekt från dessa perspektiv finns. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Den Master i Multimedia Creation (MCM) Det är inriktat på tre områden: Trans (Narativa, serious games och spelifiering), Interaktion (HCI, fria människor objekt) och underhållning (rigg, motion capture). studenten den kunskap som behövs för att skapa multimedia projekt från dessa perspektiv finns. Experter Titlar: transmedia animering växelverkan TEKNIK I MCM Teknik är centrum för skapande multimedia. Appar, interaktiva installationer, sensorer, naturlig interaktion ... I MCM idéer conceptualized och materia på det sätt som är mest lämpligt att skapa en minnesvärd upplevelse. Metodik MCM är baserad på principerna om "Experiential Multimedia" och "learning by doing", dvs. du lära som praxis görs. Alla kurser bygger på genomförandet av projekt som omsätts i praktiken de kunskaper. interaktivt lärande Tvärvetenskapligt: ​​tvärvetenskapliga arbetsgrupper Genomförandet av Serious Games som katalysatorer kunskaps baserad på upptäckten i själva upplevelsen lärande och projekt Aktuella parametrar Agile utveckling och förvaltningsverktyg Programmet ges i en enda modulär och flexibelt utrymme, medier Dome Samverkan med företag delat metodik med Entertainment Technology Center Vad tycker du förbereda? Konfrontera skapandet av en produkt eller interaktiva tjänster, oavsett dess storlek och ansökningsperioden. Ge global kunskap om multimedieinnehåll (kreativitet, manus, användarupplevelse, design, teknik, innehåll och förvaltning) för att säkerställa de nödvändiga baserna som gör att skapa och berättande lämpliga idéer som börjar konstruktion som syftar till slutanvändaren, den genomförande och arkitektur av de relevanta uppgifterna och den lämpligaste mekanismen förvaltning. Studenten, i slutet, att kunna kommunicera, oberoende av inmatningsprofil, med de tre viktiga roller i branschen: producenten, artist och utvecklare. Lär livscykel multimedieprodukt... [-]

Master Konstnärlig Ledare I Videospel Skapande

Autograf
Campusstudier Heltid 2 år October 2017 Frankrike Paris

Denna Master vill vara mycket konkret. Det är uppbyggt kring student video spelprojekt. Dessa kommer att designa, utveckla, publicera och marknadsföra sina spel. [+]

Pascal Luban, speldesigner och creative director (Ubisoft, Activision, Sony, DICE), är referens professionella som ansvarar för utbildnings validering av denna utbildning. Denna Master vill vara mycket konkret. Det är uppbyggt kring student video spelprojekt. Dessa kommer att designa, utveckla, publicera och marknadsföra sina spel. Om den känner framgång, kan de även generera intäkter. Och om det inte är fallet, är det faktum att se sitt namn i samband med en publicerad spelet en stor visitkort. Program: - Avancerad akademisk utbildning: Computer Graphics, programmering, design - Introduktion till nya färdigheter: marknadsföring, projektledning, rättsliga grunder - Utveckling av ett spelkoncept och dess prototyp. - Spelutveckling - Förbereda marknadsföringskampanj - Offentliggörande och marknadsföring av spelet (övervakning i samhället, fortsätter kommunikationskampanjen, animation spel) - Academic Avancerad utbildning för att förbereda dem för att sätta upp sin egen studio: Entreprenörskap, förvaltning - Framställning av ett andra projekt (individ eller grupp) att eleverna kommer att försöka utveckla efter befälhavaren. Utbildningen kräver 25 veckors obligatorisk utbildning på arbetsplatsen. Träning mål: Den industriella strukturen i videospelsindustrin idag består huvudsakligen av små grupper börjar utveckla sitt eget projekt. Publicera hans spel har blivit nyckeln för att övertyga investerare eller FAJV och låsa framtida finansiering. Syftet med kursen är att studenten: - Design och utveckla ett videospel - Ta den expertis som behövs enheter - Ge möjlighet att frottera med verkligheten i efter publikation - Above erbjuder det första tillfället genom att låta den utvecklas, publicera och marknadsföra en pjäs. Validera en dubbel examen: en titel erkänns av staten nivå... [-]

Magister I Animation Och Visuella Effekter

Academy of Art University
Campus eller Online-studier Heltid 2 - 3 år September 2017 Amerikas förenta stater San Francisco

UD i Animation och visuella effekter Programmet fokuserar på att utveckla färdigheter i någon av de många kompetensområden inom animation och visuella effekter industrin. Programmet utbildar studenter i alla aspekter av animation och visuella effekter, från idé till postproduktion. [+]

Masterprogram i Datorkonst. Den MFA i Animation och visuella effekter program fokuserar på att utveckla färdigheter i någon av de många kompetensområden inom animation och visuella effekter industrin. Programmet utbildar studenter i alla aspekter av animation och visuella effekter, från idé till postproduktion. Kommunikation, samarbete och time management kunskaper betonas hela programmet för att säkerställa akademiker är acklimatiserade till den intensiva professionell kultur som väntar dem. MFA Animation & visuella effekter Enhet Krav Major 27 enheter Riktade Studie 18 enheter Graduate Liberal Arts 12 enheter Valfria * 6 enheter TOTALT 63 enheter * Per regissören godkännande MFA Animation & visuella effekter Examensuppgifter Framgångsrikt slutförande av Final examensarbete Minimum 2,0 kumulativa GPA Lägst betygsgraden C i alla erforderliga 63 enheter MFA Program Mål Doktorander kommer att uppfylla följande elev prestationskriterier: MFA examensarbete Uppvisa registreringsbevis i original avhandling koncept värdig MFA examen Demonstrera genomförbarhet examensarbete Producera en professionell standard projekt, med aktuellt innehåll för industrin, visar upp tekniska och konstnärliga förmåga. Tekniska färdigheter Demonstrera anläggning med animationsteknik och programvara. Presentations färdigheter Klart diskutera arbetet och arbetsprocessen med en granskningskommitté, med bransch terminologi. Effektivt slå idéer till granskningskommitté Skapa visuellt tilltalande, presentationsmaterial professionell kvalitet Förproduktion Skills (Projektutveckling) Genomföra projekt som visar hänsyn till: forskning, analytiskt tänkande, detalj, flexibilitet i problemlösning, och revision. Samarbete Samarbeta effektivt för att producera kreativa projekt Professionell beredskap Presentera en omfattande demo rulle / portfölj visar professionell nivå uppnå specialkunskaper Demonstrera ansvar för att planera komplexa projekt, prioritera arbetsuppgifter och möta projekt milstolpar. Document projektflödet. Specialkunskaper: Traditionell Animation Visa... [-]

Kompetens Inom Digital Animation

Universidad Autónoma de Guadalajara
Campusstudier Heltid 1 år July 2018 Mexiko Guadalajara

Förbereda yrkesverksamma inom digital animation, som kan ge baserade och innovativa problem grafisk kommunikation genom planering lösning, produktion och försäljning av produkter och tjänster konkurrens animation på nationell och internationell nivå med hög etisk och humanistisk känsla. [+]

Studera Masters i Digital animation UAG program mål Förbereda yrkesverksamma inom digital animation, som kan ge baserade och innovativa problem grafisk kommunikation genom planering lösning, produktion och försäljning av produkter och tjänster konkurrens animation på nationell och internationell nivå med hög etisk och humanistisk känsla. konkurrens~~POS=TRUNC fördelar~~POS=HEADCOMP Det är den första forskarutbildning i animation, förutom att utveckla färdigheter för att generera tredimensionella modeller digitalt, inkluderar dimensioner planering och marknadsföring. Det är ett allomfattande program, med tanke på din profil ingången till grafisk design relaterade yrken, såsom arkitektur, industriell design, konstruktion, inredning och kommunikation, bland annat. Denna strategi syftar till att göra animation, ett integrerat verktyg profil. Våra lärare med akademisk examen från Master och PhD, samt utbildas i undervisningen animation, utöva sitt yrke, så att vägleda eleverna i deras utbildning och integration med arbetsmiljön. Utformningen av läroplanen kan välja att studera nivån på specialitet eller slutföra studier tills Masters uppnå erhålla titel och yrkeslegitimation i båda fallen. Kopplingen till CIPAE (Intelligence Center att stödja entreprenörer) i UAG, rådgivare i inkubation och utveckling av animation bolag enligt den professionella profil. sökanden profil~~POS=HEADCOMP De betraktas som potentiella kandidater akademiker i graden av tillhörande grafisk design, industriell design, arkitektur, inredning och landskapsarkitektur, Väg- och vattenbyggnad, Industriell yrken som är i området för digital animation en möjlighet att öka professionella styrkor de redan deras, för grundutbildning som stöder dem. De kommer att finnas människor med smak i hanteringen av datorn, arbeta med datorprogram och redigering kompetens för visuell kommunikation och grafisk representation, om rumsliga,... [-]

Magisterexamen I 3D Karaktär Animation

U-Tad Centro Universitario de Tecnología y Arte Digital
Campusstudier Heltid 600 öppettider September 2017 Spanien Madrid

Den magisterexamen i 3D Character Animation specialiserat elever i konsten att tillförordnade, lära sig att omvandla animeringar till verkliga aktörer karaktär. Programmet ger också all den konstnärliga och tekniska kunskap som krävs för att vara en del av en animationsstudio team ... [+]

Masterprogram i Datorkonst. Magisterexamen i 3D Character Animation Den magisterexamen i 3D Character Animation specialiserat elever i konsten att tillförordnade, lära sig att omvandla animeringar till verkliga aktörer karaktär. Programmet ger också all den konstnärliga och tekniska kunskap som krävs för att vara en del av en animationsstudio team. Detta Graduate program är inriktat på att utbilda animatörer från ett tvärvetenskapligt perspektiv, förbereda dem att ansluta alla typer av produktioner: långfilmer, publicitet, TV-serier, och en lång et-cetera. Ilion Animation talang Stipendier Studenter på programmet kommer att genomföra 150 timmar praktik på Ilion Animation Studios, arbetar direkt på en ny internationell Hollywood-produktion som kommer att ha premiär under 2016. Plus, kommer de att kunna konkurrera om åtta stipendier på mellan 50% och 40% för magisterexamen. Kursinnehåll Animation Introducerar studenterna till de grundläggande verktyg och teknik som behövs för att utföra sitt jobb, till exempel lämpliga språk, verktyg och färdigheter i konsten att animeringen. Under denna modul kommer eleverna att kunna ta steget och bli professionella animatörer, tillämpa kroppsspråk och icke verbal kommunikation som grundläggande resurser för att uppnå ett bra resultat från deras karaktärer. Cinematografi Animation är en del av en specifik kreativ och uttrycksfull process som kräver sina egna koder och språk. I denna modul kommer vi att förstå olika begrepp filmkonst, såsom Film Språk, audiovisuella Berättande eller Script för att kunna tillämpa dem på animation. Produktion Denna modul lär eleverna förhållandet mellan animation avdelningen och resten av studion. Det erbjuder en global vision av hela utarbetandet processen i en... [-]