Masterprogram i Journalistik och masskommunikation

Jämför 241 masterprogram i Journalistik och masskommunikation

Journalistik och masskommunikation

En av de största krafter som helst kvar i skuggan är den makt som informationen har. Och journalistik är ett yrke att äga den makten. Inte bara journalistik ger med kunskapens makt, tester också en etik och oberoende. Journalistik handlar inte bara om att skriva raka nyhetsartiklar, som inte alltid slår som något spännande och kreativt. Detta yrke kan med hjälp av ett stort antal talanger och gåvor en besitter.

Till exempel, om du är en äventyrare av naturen och risken spänning dig så mycket som berättar, då finns det Undersöknings-och kriga journalistik. För fotografer finns Fotojournalistik, de som bo ställts in för den senaste vetenskapliga nyheterna, kan utnyttja de möjligheter till innovation och vetenskap journalistik. Det finns även andra grenar, några av de mest engagerande och kära av dem är Online Journalism, Parachute journalistik, Video Game journalistik, Celebrity och sociala journalistik.

Följ länkarna på sidan för att söka efter fler möjligheter och att upptäcka om några av dessa forskarutbildning i journalistik matchar din idéer om en spännande och utmanande arbete.

Läs Mer

Magister I Marknadsföring, Kommunikation Och Nya Medier

Bologna Business School
Campusstudier Heltid 12 månader December 2017 Italien Bologna

Master i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. [+]

Masterprogram i Journalistik och masskommunikation. Den mästare i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. Genom en utbyggnad av mobila enheter varje dag, fler och fler människor runt om i världen att ansluta över sociala medier: Twitter har 320 miljoner aktiva användare per månad, Instagram 400 miljoner, Google+ 540 miljoner, YouTube miljard och Facebook 1,6 miljarder. Vad vi bevittnar är mer än en teknisk revolution, det är en djup sociokulturell omvandling. Företag över hela världen ständigt öka mängden de investerar i sina annonseringskanaler på nätet för att förbättra sin relation med konsumenterna och näringslivet. Tillsammans med våra partners IAB (Interactive Advertising Bureau), Yoox Net-A-Porter Group, The Boston Consulting Group, Google, GroupM, IBM och WPP, ger denna magisterexamen studenter med de kunskaper och färdigheter för att starta en ledande eller konsultkarriär området för digital kommunikation. Denna internationella program, med studenter från hela världen och en fakultet består av professorer, chefer och företagare, sker inom den unika atmosfären i en 16th century villa på kullarna som omger Bologna. Tack vare projektarbeten, företagsprojekt och master föreläsningar, studenter komma i kontakt med de centrala begreppen i den digitala eran: delta, skapa och dela innehåll. I slutet av kurserna, Master avslutas med en praktikplats. Befälhavaren är... [-]

MA I Corporate Communications

EAE Business School
Campusstudier Heltid 1 år April 2018 Spanien Madrid

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda chefer på nya kommunikationsverktyg .... [+]

Masters i Corporate Communications

Kommunikation är en dynamisk process: media samhället har lett till en nära vägen organisationer kommunicerar med alla sina intressenter, både internt och externt. Webben 2. 0, i sin tur, har blivit den nya sociala teknik (virtuella gemenskaper, bloggar, podcasts, etc.) om frågor av relationen mellan konsumenter och företag.

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda ledare i nya medier verktyg för kommunikation, så tillämpa dem att nå sina mål.

Efter genomgången kurs ska studenten kunna:

- Ledande image strategier och organisatoriska identitet som hjälpa till att definiera personlighet i ett bolag som kunder, aktieägare, leverantörer och samhället i allmänhet uppfattar värdet av öppenhet och effektivitet. ... [-]


Master I Marknadsföring Och Kommunikation

Rome Business School
Campus eller Online-studier Heltid Deltid 1 år March 2018 Italien Rom + 1 fler

Gå med i de internationella handelshögskolan i Europa! Utbildning av excellens, praktikplatser, studenter från 140 länder, karriärservice, internationellt nätverk och många andra fördelar för din professionella och personliga utveckling. Undervisning formler för varje efterfrågan. [+]

SENASTE stipendier, Anmäl dig nu!

Magister i marknadsföring och kommunikation på Rom Business School är ett idealiskt val för den professionella letar efter ett världsklass utbildningsprogram i dessa ämnen, för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär i en internationell miljö. Kvaliteten på undervisningen , utbetalade internationella praktikplatser, 2 studieutflykter i Paris och Barcelona samt de erbjudna karriär- och nätverkstjänsterna bidrar till att göra detta program till perfekt passform för dem som försöker utmärka sig på arbetsmarknaden och i global verksamhet. Startdatum: varje år, i mars och oktober.

Mål mottagare

Magisterexamen är utformad för alla som söker sin första exponering för världen av marknadsföring och kommunikation eller för alla som redan arbetar i denna miljö men försöker utöka sin kunskap om sitt eget område, allt inom en strukturerad miljö. Studenter som är intresserade av att delta i denna magisterexamen är vanligtvis:... [-]


Master I Kommunikation Och Framtida Marknadsföring I Madrid

GBSB Global Business School
Campusstudier Heltid 9 - 12 månader Öppen antagning Spanien Madrid

Studera kommunikation och framtida marknadsföring på en företagshögskola där "digital" ligger i dess kärna. GBSB Global är det enda högskolan i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning. [+]

Varför Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid Studera kommunikation och framtida marknadsföring på en företagshögskola där "digital" ligger i dess kärna. GBSB Global är det enda högskolan i Spanien som ackrediterats av Microsoft som ledande inom digital utbildning. Programbeskrivning Master i kommunikation och framtida marknadsföring i Madrid programmet lär studenterna de mest effektiva sätten att planera och lansera en integrerad, flerkanals kommunikations- och marknadsföringskampanj som kommer att lyckas idag på globala marknader. Denna mästare i marknadsföringskommunikation i Madrid innehåller läror inom ledarskap, global affärsstrategi, digital och innovativ marknadsföring, varumärkeskommunikation, samt trendforskning och marknadsanalys. Befälhavaren i marknadsföringskommunikation i Madrid-programmet har också en interaktiv modul, "Strategic Marketing and Communications Simulation Game", där studenter har möjlighet att tillämpa strategiska beslutsfattande färdigheter till en verklig affärssimulering för att förbereda utmaningarna i Marknadsföringsindustrin. Eleverna kommer också att lära sig de bästa metoderna för att utnyttja e-post och social media analytics och mer att bygga ett varumärke och företag. Nyckelfakta Programmets varaktighet - 9 månader Programmets språk - engelska Intag - oktober, januari, april / årlig Schema - Fulltid, kvällar Plats - Madrid, Spanien Höjdpunkter Ledare i digital utbildning i Spanien Fakulteten med kommunikation och marknadserfarenhet Studenter från 70 olika länder Flera företagsbesök och praktisk kunskap Lärande genom att göra undervisningsmetoder Programmål Förvandla studenter till framtida ledare i näringslivet genom att tillhandahålla relevant kunskap som kan tillämpas på marknadsföring och kommunikation Ge den mest relevanta läroplanen som ska innehålla de mest innovativa lärorna och praktisk kunskap som tillämpas på marknadsföring och kommunikation Lär eleverna... [-]

Master in Digital Media Business

Macromedia University of Applied Sciences
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer March 2018 Tyskland Munich Berlin Region Berlin + 3 fler

[+]

Studenter kritiskt analysera olika typer av webb 2.0 tjänster, särskilt sociala medier, appar och andra mobila tjänster (inklusive augmented reality funktioner) och är utbildade för att analysera och utveckla affärsmodeller i detta sammanhang.

Projektledare inom områden som e-handel, e-upphandling, e-marknadsföring, e leverantörer, e-distribution, e-betalning Social Media Business Manager

Topposition i CHE Ranking 2014/15 Små klasser med intensiv, individuell handledning Globalt erkända, statligt godkända grader ackrediterat av FIBAA Campus i Berlin och München: två av de 5 bästa hotellen för studenter 2015 samt topp 6 och topp 9 "Bästa studentstäder 2017" Autentiska, övningsorienterade projekt med över 500 välkända företag Högkvalificerad professorer och industri insiders som föreläsare Internationella studenter från alla kontinenter Karriärmöjligheter i Tyskland: 18 månader visum efter framgångsrik examen Magisterexamen under tre dagar i veckan (t ex från torsdag till lördag) Pre-terminskurs på nätet Buddy nätverk för internationella studenter Campus platser som ligger i hjärtat av Tysklands industriorter Världsomspännande nätverk av partneruniversitet ... [-]

Magister I Kommunikationsteknik (MTC)

CESTE Business School
Campusstudier Deltid 2 terminer October 2018 Spanien Zaragoza Bolivia Cochabamba La Paz Santa Cruz Oruro + 5 fler

Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. [+]

Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. Program Beskrivning Mästare i kommunikationsteknik (MTC) Vem orienterad Mästaren syftar till examen vid universitet och handelshögskolor, i synnerhet i områden med anknytning till datavetenskap (matematik, fysik, statistik, teknik, kemi ...). För människor som inte har en högskola och för dem som vill få en professionell certifiering kvalifikationer, är det möjligt att komma åt om de intygar yrkeserfarenhet på mellannivå inom företaget, minst två till tre år i området för informationsteknologi. Syften Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. Med dessa funktioner elever kommer att förberedas för tekniker och ansvariga positioner där de utvecklar några av följande roller: Behovsanalys och förslag till förbättringar som kommunikationsteknik kan ge till företag. Konstruktionslösningar för att möta företagens behov. Genomförandet av kommunikationslösningar i företagsmiljöer. stödja viktig kommunikation och / eller komplexa miljöer. Innehåll Masterprogrammet kommunikationsteknik är indelat i 5 moduler, plus utarbetandet av ett slutprojekt. De första fyra moduler fokuserar på att utveckla tekniska färdigheter inom olika områden av kommunikation och utveckling av färdigheter och problemlösning relaterad teknik studerat. Den femte modulen är utformad... [-]

Masterprogrammet I Marknadsföring, Service Och Kommunikation Management

University of St.Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2018 Schweiz St.Gallen

Masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) består av en unik kombination av grundläggande ledande discipliner och marknader och affärsmodeller relevanta branscher. Med detta koncept, överstiger MSC klassiska föreställningar om marknadsföring. [+]

Masterprogram i Journalistik och masskommunikation.

 

Mål:

Kundvärde - målet om en hållbar företagsledning

I en globaliserad värld kan hållbar företags värde bara skapas genom övertygande produkter och tjänster för kunderna, som är i fokus. Marknadsföring längs dessa linjer koncentrerar sig på att uppnå högsta möjliga kundfokus med de produkter och tjänster. Denna integrerande vy som överskrider klassisk marknadsföring är vad masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) har åtagit sig att: programmet kombinerar alla förvaltning discipliner som tar sina lager från kunder och förenar dem med marknader och affärsmodeller topiska industrier. ... [-]


Master I Brand Management Och Kommunikation (i Samarbete Med Landor)

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campusstudier Heltid 1 år January 2018 Italien Milan

Mästaren i Brand Management och kommunikation bildar yrkesverksamma som kan skapa, utveckla och förvalta en varumärkeskännedom genom alla verktyg för marknadsföring och kommunikation. [+]

Idag Brand Manager är en nyckelperson i bolaget, och bör vara en kännare av varumärket, en innovatör beredd och kompetent och en skicklig taktiker. Mästaren i Brand Management och kommunikation bildar yrkesverksamma som kan skapa, utveckla och förvalta en varumärkeskännedom genom alla verktyg för marknadsföring och kommunikation. Eleverna lär hemligheter varumärkesstrategi (materiella värden som kvalitet och prestanda och övriga immateriella tillgångar värden relaterade till bilden, anseende, synlighet och rykte) för att säkerställa framgång för en produkt, skapa affärer och utveckla företags kapital. The Master är organiserad i två upplagor, den första i november i italienska, den andra i februari, på engelska. Karriärmöjligheter - I slutet av mastern kan studenten arbeta i företag som varumärkeschef, marknadschef, produktchef och konsulter som projektledare, kundchef, strateg, varumärkesrådgivare. Andra möjligheter är reklam- och kommunikationsbyråer som Strategic Planner, Account Manager. Ingångskrav - Master i Brand Management och kommunikation välkomnar akademiker i kommunikation, marknadsföring, humaniora eller samhällsvetenskap, ekonomiska och vetenskapliga discipliner; Akademiker i italienska eller utländska design skolor i kreativa discipliner; Yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom området. Metod och struktur - Master i Brand Management och Communication, nu vid 15: e upplagan, ger omväxling av föreläsningar, handledning, fallstudier, workshops och projekt i partnerskap med företag, enskilda eller gruppprojekt. Kursen har en nära koppling till den professionella världen genom det arbete som utvecklats mellan partner och lärare, som består av ett team av professionella från stora företag, byråer och konsultföretag. Pedagogik anser de olika stegen i processen: från byggandet av varumärke, som definierar värden, positionering och... [-]

Magister Av Avancerade Studier I Interkulturell Kommunikation (MIC)

USI Università della Svizzera italiana
Campusstudier Deltid 14 - 18 månader September 2018 Schweiz Lugano

Deltid forskarutbildning för akademiker som sysslar med hantering av operativa eller strategiska situationer i ett mångkulturellt sammanhang och hantera mångkulturella personalresurser. MIC grundades 2004 och är det enda akademiska programmet inom interkulturell kommunikation av sitt slag i Europa som gör att du kan bedriva din yrkesverksamhet medan du studerar. [+]

Berika din professionella profil i den offentliga eller privata sektorn med högkvalitativ interkulturell kompetens!

 

Ny utgåva från och med 2 oktober 2017

The Master of Advanced Studies i interkulturell kommunikation (MIC) är en deltid forskarutbildning för akademiker som sysslar med hantering av operativa eller strategiska situationer i ett mångkulturellt sammanhang och hantera mångkulturella personalresurser.

 

MIC grundades 2004 och är det enda akademiska programmet inom interkulturell kommunikation av sitt slag i Europa som gör att du kan bedriva din yrkesverksamhet medan du studerar.... [-]


Ma I Teknik Och Koder För Kommunikation

Link Campus University
Campusstudier Heltid 2 år November 2017 Italien Rom

De formativa program kännetecknas av en stark experimentell komponent, resultatet av de olika verkstadsverksamhet som syftar till [+]

En god teknisk kunskap är grunden för framgångsrikt hantera planering och kreativitet. Digitala medier och hastigheten på utvecklingen av IKT (informations- och kommunikationsteknik) i själva verket utmaning ständigt nya proffs. Tre år kandidatexamen och magisterexamen program är utformade för att ge essencial verktyg som behövs för att bedriva dessa utmaningar. En gratis italiensk språkkurs kommer att erbjudas till alla studenter som på förhand tillämpar från den första veckan i juni. Genom kontinuerlig forskning och studier, då kommer du behärskar den digitala världen för att använda det som ett verktyg för att skapa banbrytande produkter och att utforma nya och mer spännande tjänster till användarna. Studietakt De formativa program kännetecknas av en stark experimentell komponent, resultatet av de olika verkstadsverksamhet som syftar till "att göra riktiga", i samarbete med forskningscentra inom universitetet och med andra enheter som är närstående till den, de teoretiska aspekterna diskuteras under lektionerna. En annan unik funktion för kursen är närvaron av en högt kvalificerad lärare och representeras av ledande personer från världen av IKT och interaktionsdesign, som har betydande erfarenhet både nationellt och internationellt. Dessa kan på så sätt säkerställa överföringen av erfarenheter, kompetens och kunskap som samlats under sin karriär för studerande. FÖRSTA ÅRET Metodik och metoder för social forskning Sociologi av kommunikationsspråk Sociologi av nya medier och sociala nätverk Semiotik artefakter och bildteori Interaktionsdesign I Inslag av programmering I (webb och mobil) [-]

Executive Master I Corporate Communication

IMF Business School
Campusstudier Deltid 17 veckor Öppen antagning Spanien Madrid

Denna Master bygger på förståelsen av nycklarna till att utveckla en strategi för innovativa, effektiva, kostnadseffektiva och som syftar till att maximera kundupplevelsen kommunikation. de mest störande trender analyseras, strategier för ökad affärs konsekvensanalys, och kommer att förklaras i detalj alla de verktyg som gör det möjligt för oss att genomföra en sofistikerad modell i kommunikationshantering, med beaktande av samexistens i världen på nätet och offline och med särskild hänsyn till inverkan på resultaträkningen för verksamheten. [+]

Masterprogram i Journalistik och masskommunikation. Denna Master bygger på förståelsen av nycklarna till att utveckla en strategi för innovativa, effektiva, kostnadseffektiva och som syftar till att maximera kundupplevelsen kommunikation. de mest störande trender analyseras, strategier för ökad affärs konsekvensanalys, och kommer att förklaras i detalj alla de verktyg som gör det möjligt för oss att genomföra en sofistikerad modell i kommunikationshantering, med beaktande av samexistens i världen på nätet och offline och med särskild hänsyn till inverkan på resultaträkningen för verksamheten. De bästa högtalarna för att täcka, genom en i huvudsak praktiskt tillvägagångssätt totala kommunikation affärsmodeller är huvudpersonerna i den nya affärs paradigm. 60 hp varav 170 timmar ansikte organiserad i 12 moduler och en workshop tillsammans med ett förslag till meddelande i ett företag. Synnerligen praktiskt och stöds av verkliga fall. Denna Master kommer att tillåta studerande skapa de mest effektiva företagskommunikationsstrategier inom organisationen och leda de nödvändiga resurserna för dess genomförande. MÅL Executive Master i Corporate Communication Huvudsyftet med denna herre verkställande, är att deltagarna känner utveckla strategier och handlingsplaner för funktionen av marknadsföring och kommunikationsföretag i olika storlekar och branscher. Dessutom, med denna herre får du: Läs marknadsföring och kommunikation B2B och B2C. Förstå kompletterar varandra online och offline världen. Ll förstå marknadsförståelse och relation med den nya konsumenten. Analysera statistik och analyser för att förstå resultatet av marknadsföringsåtgärder och kommunikation. Utveckla och planera störande, innovativa och kreativa strategier och hur man tillämpa dem på nya marknader. Metodik och utvärdering METODIK läge: Plats: Campus IMF Madrid Varaktighet:... [-]

Master I Marknadsföring Och Kommunikation

IED – Istituto Europeo di Design Torino
Campusstudier Heltid 11 månader November 2017 Italien Turin

Marknadsföring och kommunikation kan inte betraktas som expertområden som uteslutande är kopplade till försäljning och reklam, men måste integreras i ett bredare scenario som tar hänsyn till potentiella kunders publik och dels den sociala och ekonomiska Sammanhang där företag verkar och hittar egna marknadspositioner. [+]

Marknadsföring och kommunikation kan inte betraktas som expertområden som uteslutande är kopplade till försäljning och reklam, men måste integreras i ett bredare scenario som tar hänsyn till potentiella kunders publik och dels den sociala och ekonomiska Sammanhang där företag verkar och hittar egna marknadspositioner. För att svara mot marknadens krav och förväntningar på eleverna, Master kurs i marknadsföring och kommunikation ska behandla resebyråernas och företagets kommunikationsmiljöer för att visa var dessa två områden överlappar varandra och bör fungera tillsammans utveckla gemensamma interaktioner. Eleverna har möjlighet att diskutera dessa frågor direkt genom att undersöka fallbeskrivningar och genom direkt förstahandserfarenhet av yrkesverksamma. Karriärmöjligheter - Mästaren utbildar yrkesverksamma som kan arbeta i strategisk och operativ marknadsföring, i kommunikationskontor eller byråer som produktledare och konton. Target - Master i marknadsföring och kommunikation kursen är utformad för akademiker som tar sina första steg i yrket och för yrkesverksamma som redan arbetar inom området med målet att överföra kompetens och verktyg till dem som gör dem effektiva och kapabla att Tillhandahålla innovation inom företag och byråer. Metod och struktur - Undervisningen strukturen bygger på ett symbiotiskt förhållande mellan teori och praktik som gör det möjligt för deltagarna att utveckla en hög kompetens och en mycket praktisk och operativ nivå tack vare simuleringar och övningar som genomförs på fallbeskrivningar. Kurserna hålls av ett team av lärare som växlar i analysen av de stora teman som skapar direktkontakt med arbetsplatsen, så att studenterna får den mest uppdaterade informationen för att säkerställa att deras kunskaper är extremt konkurrenskraftiga. [-]

Magister I Creative Sound Och Medieteknik

Bath Spa University
Campus eller Online-studier Heltid Deltid 1 - 2 år September 2018 Storbritannien Bath + 1 fler

Denna kurs är utformad för personer med erfarenhet av musik Teknik och relaterade discipliner. Du kommer att utforska området mer ingående, och utöka din erfarenhet av tvärvetenskaplig och multimedia arbete. [+]

Masterprogram i Journalistik och masskommunikation. Utveckla dina färdigheter i musikteknik i en experimentell och kreativ miljö. * Flexibla och innovativa undervisningsmetoder, inbegripet distansundervisning alternativ. Designad för musiker, konstnärer och kreativa tekniker från en mängd olika bakgrunder. Inga genregränser - vi täcker elektro, acousmatic och dator musik, electronica och dansmusik, ljudkonst, audiovisuella prestanda och mer. * Observera, med förbehåll för slutligt godkännande, är denna kurs ersätts av MA Sound, med tre vägar: ljud~~POS=TRUNC Arts ljuddesign ljudproduktion Mer information kommer att finnas tillgänglig inom kort. Skicka ett mail Course Director, professor Joseph Hyde, j.hyde@bathspa.ac.uk om du har några frågor. Denna kurs är utformad för personer med erfarenhet av musik Teknik och relaterade discipliner. Du kommer att utforska området mer ingående, och utöka din erfarenhet av tvärvetenskaplig och multimedia arbete. Vår personal och studenter har släppt ett flertal skivor (många som en del av Bristol jordiska bas scen), och har specialist i audiovisuellt verk, ljuddesign, musik för media, spel ljud, programmering och föreläsa (FE och HE). Vi har enastående faciliteter på detta område, bland annat två fullvärdiga TV-studior och efterproduktion ljud sviter. Du har även tillgång till vår världsledande Se Sound Visual Music symposiet. Översikt Kursen är utformad för att vara flexibel och att arbeta runt dina individuella intressen och behov. Du kan välja att fokusera enbart på ljud under hela eller så kan du lägga in multimedia element. Du har en stor frihet att fokusera på det arbete du vill göra. Även när du studerar teorin kan du fokusera på din egen... [-]

Magisterexamen I Kommunikation Och Politisk Marknadsföring

CESCOMPOL - Centro de Estudios Superiores de Comunicación y Marketing Político
Campusstudier Heltid 1 år September 2018 Spanien Madrid

Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. [+]

MÅL: Studenter som genomför detta program: De förbättrar sin egen yrkesprofil inom politiken. De kommer att förvärva strategier och kommunikationstekniker för att tillämpa dem på politiska kandidater. Arbetet som rådgivare valkampanjer eller regeringskommunikation Bli specialister för att främja val- rådgivning om marknadsföring som ett verk i tjänst hos den politiska klassen. Syftar till Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. METODOLODÍA CESCOMPOL är ett samarbete centrum vid University of Alcala de Henares (UAH), en av de äldsta i Europa. Den akademiska innehållet i denna herre är strukturerad för mer generiska problem (såsom politisk kommunikation) till specifika moduler (t.ex. ansökan till regeringen, ett politiskt parti och en kandidat). Metodiken bygger på både teoretiska och praktiska moment, för att konsolidera alla förvärvade kunskaper och allt innehåll är anpassade både Spanien och Latinamerika. Fakulteten består av yrkesverksamma och experter inom sina respektive moduler, med erfarenhet av allmän ordning, regeringens planer, kommunikationsstrategier och kampanjer. UTVÄRDERING Skaffa slutliga titel är föremål för att övervinna alla master moduler och utveckling av masteruppsats. Kvalifikationer att FÅ MBA från University of Alcala de Henares och Master av CESCOMPOL AGENDA Politik, medborgarskap och politiskt beteende Politiska scenarier och Electoral Systems Grundläggande principer för kommunikationspolicy Politiska Communication Management: institutionerna och Public Affairs Kommunikation offline och online-nätverk: Social Media Management Politisk marknadsföring och bildHantering Personligt ledarskap och tal Politiska Consulting: Design och hantering av val-... [-]

International Communication

Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands
Campusstudier Heltid 3 terminer September 2018 Nederländerna Groningen Storbritannien Leeds Litauen Vilnius + 4 fler

[+]

Masterprogram i Journalistik och masskommunikation. Konsortiet erbjuder en unik gemensam masterprogrammet i International Communication (MIC). [-]