Masterprogram i Kommunikation

Jämför 116 masterprogram i Kommunikation

Kommunikation

Letar du efter en karriär som är ansluten till att bygga nätverk och ha många kontakter? Kanske du drömmer om att arbeta med media? Sedan en magisterexamen inom områden som kommunikation, media och / eller PR skulle vara den perfekta examen för dig.

En karriär i kommunikation ger dig möjlighet att utforska dynamiken mellan kund och företag, och du kommer få en grundlig kunskap om teori och praktik av strategi, marknadsföring och forskning. En magisterexamen i kommunikation / media innehåller program som är anslutna till många olika akademiska områden, däribland humaniora, samhällsvetenskap och media, allt kombinerat tillsammans i en tillämpad vetenskap. Med denna examen kommer du att få en bred förståelse av historien om kommunikation och media och hur detta gäller för dig som kommunikationsexpert. En examen i Public Relations (PR) kommer att ge dig en förståelse för hur man ska hantera kommunikationen mellan en organisation och dess målgrupper, upprätthålla en image för ideella organisationer eller högprofilerade personer, såsom politiker och kändisar.


På denna sida flera program inom området Kommunikation / Media / Public Relations (PR) listas. Ta en närmare titt och tveka inte att klicka på programmet beskrivningar som intresserar dig mest!

Läs Mer

Magister I Marknadsföring, Kommunikation Och Nya Medier

Bologna Business School
Campusstudier Heltid 12 månader December 2017 Italien Bologna

Master i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Den mästare i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. Genom en utbyggnad av mobila enheter varje dag, fler och fler människor runt om i världen att ansluta över sociala medier: Twitter har 320 miljoner aktiva användare per månad, Instagram 400 miljoner, Google+ 540 miljoner, YouTube miljard och Facebook 1,6 miljarder. Vad vi bevittnar är mer än en teknisk revolution, det är en djup sociokulturell omvandling. Företag över hela världen ständigt öka mängden de investerar i sina annonseringskanaler på nätet för att förbättra sin relation med konsumenterna och näringslivet. Tillsammans med våra partners IAB (Interactive Advertising Bureau), Yoox Net-A-Porter Group, The Boston Consulting Group, Google, GroupM, IBM och WPP, ger denna magisterexamen studenter med de kunskaper och färdigheter för att starta en ledande eller konsultkarriär området för digital kommunikation. Denna internationella program, med studenter från hela världen och en fakultet består av professorer, chefer och företagare, sker inom den unika atmosfären i en 16th century villa på kullarna som omger Bologna. Tack vare projektarbeten, företagsprojekt och master föreläsningar, studenter komma i kontakt med de centrala begreppen i den digitala eran: delta, skapa och dela innehåll. I slutet av kurserna, Master avslutas med en praktikplats. Befälhavaren är en investering.... [-]

MA I Corporate Communications

EAE Business School
Campusstudier Heltid 1 år April 2018 Spanien Madrid

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda chefer på nya kommunikationsverktyg .... [+]

Masters i Corporate Communications

Kommunikation är en dynamisk process: media samhället har lett till en nära vägen organisationer kommunicerar med alla sina intressenter, både internt och externt. Webben 2. 0, i sin tur, har blivit den nya sociala teknik (virtuella gemenskaper, bloggar, podcasts, etc.) om frågor av relationen mellan konsumenter och företag.

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda ledare i nya medier verktyg för kommunikation, så tillämpa dem att nå sina mål.

Efter genomgången kurs ska studenten kunna:

- Ledande image strategier och organisatoriska identitet som hjälpa till att definiera personlighet i ett bolag som kunder, aktieägare, leverantörer och samhället i allmänhet uppfattar värdet av öppenhet och effektivitet. ... [-]


Magisterexamen I Marknadsföring Och Kommunikation - Semipresencial

Universidad Católica de Murcia
Online och Campus-kombinerat Heltid 1 år October 2018 Spanien Murcia

Marketing området är inställd idag som en av de viktigaste i näringslivet. Alla företag, oavsett storlek, bör vara uppmärksamma på relationer med kunder, skapar eller sälja varor och tjänster som tillåter dem att differentiera sig från sina konkurrenter, [+]

Masterprogram i Kommunikation. översikt Modalitet: Blended Start: oktober Längd: 1 läsår Hp: 60 Regi: Maria Concepcion Parra Meroño Presentación Marketing området är inställd idag som en av de viktigaste i näringslivet. Alla företag, oavsett storlek, bör vara uppmärksamma på relationer med kunder, skapar eller sälja varor och tjänster som tillåter dem att differentiera sig från sina konkurrenter, vilket gör dem tillgängliga för konsumenter och användare, där de behöver dem, på kortast möjliga tid. Dessutom måste du kommunicera fördelarna och behöver tillfredsställande service och produkten marknadsförs, liksom identiteten och differentieringen av det företag som stöder den. Dessa villkor är där Master uppstod i marknadsföring och kommunikation, med särskild uppmärksamhet på nya medier och kommunikationsformer. Från akademiskt perspektiv Master i Marketing & Communication fokuserar på förvaltning och Marketing Management, med egenskaperna hos de Marketing variabler, även om platser särskild tonvikt på kommunikation inom företaget, både ur visa kommunikation i näringslivet och i nya digitala medier och multi, som ökar sin närvaro i en snabbare i dagens samhälle, både för konsumenter och näringslivsorganisationer rytm. Syften Syftet med Master i marknadsföring och kommunikation är att de studerande får de kunskaper som krävs för att utveckla de analytiska och ledarskapsförmåga som krävs i denna nya miljö, identifiera nya affärsmöjligheter, tillgång till tillväxtmarknader och förnya kundservice. mottagare Denna Master vänder sig till alla de akademiker som vill bredda sina kunskaper inom detta område, och yrkesverksamma som utför sina uppgifter i administrationen, i fackföreningar, icke-statliga organisationer, stiftelser och andra enheter som deltar i området marknadsföring och kommunikation.... [-]

Master I Marknadsföring Och Kommunikation

Rome Business School
Campus eller Online-studier Heltid Deltid 1 år March 2018 Italien Rom + 1 fler

Gå med i de internationella handelshögskolan i Europa! Utbildning av excellens, praktikplatser, studenter från 140 länder, karriärservice, internationellt nätverk och många andra fördelar för din professionella och personliga utveckling. Undervisning formler för varje efterfrågan. [+]

SENASTE stipendier, Anmäl dig nu!

Magister i marknadsföring och kommunikation på Rom Business School är ett idealiskt val för den professionella letar efter ett världsklass utbildningsprogram i dessa ämnen, för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär i en internationell miljö. Kvaliteten på undervisningen , utbetalade internationella praktikplatser, 2 studieutflykter i Paris och Barcelona samt de erbjudna karriär- och nätverkstjänsterna bidrar till att göra detta program till perfekt passform för dem som försöker utmärka sig på arbetsmarknaden och i global verksamhet. Startdatum: varje år, i mars och oktober.

Mål mottagare

Magisterexamen är utformad för alla som söker sin första exponering för världen av marknadsföring och kommunikation eller för alla som redan arbetar i denna miljö men försöker utöka sin kunskap om sitt eget område, allt inom en strukturerad miljö. Studenter som är intresserade av att delta i denna magisterexamen är vanligtvis:... [-]


Magister I Kommunikationsteknik (MTC)

CESTE Business School
Campusstudier Deltid 2 terminer October 2018 Spanien Zaragoza Bolivia Cochabamba La Paz Santa Cruz Oruro + 5 fler

Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. Program Beskrivning Mästare i kommunikationsteknik (MTC) Vem orienterad Mästaren syftar till examen vid universitet och handelshögskolor, i synnerhet i områden med anknytning till datavetenskap (matematik, fysik, statistik, teknik, kemi ...). För människor som inte har en högskola och för dem som vill få en professionell certifiering kvalifikationer, är det möjligt att komma åt om de intygar yrkeserfarenhet på mellannivå inom företaget, minst två till tre år i området för informationsteknologi. Syften Mästaren syftar till att förbereda yrkesverksamma med hög behärskning av kompetens i samband med IT-experter på spetsteknologi på marknaden, men samtidigt lätt kunna anpassas till andra typer av teknik och leverantörer. Dessa yrkesgrupper skall kunna ta ansvar för planeringsuppgifter och projekt, design och problemlösning. Med dessa funktioner elever kommer att förberedas för tekniker och ansvariga positioner där de utvecklar några av följande roller: Behovsanalys och förslag till förbättringar som kommunikationsteknik kan ge till företag. Konstruktionslösningar för att möta företagens behov. Genomförandet av kommunikationslösningar i företagsmiljöer. stödja viktig kommunikation och / eller komplexa miljöer. Innehåll Masterprogrammet kommunikationsteknik är indelat i 5 moduler, plus utarbetandet av ett slutprojekt. De första fyra moduler fokuserar på att utveckla tekniska färdigheter inom olika områden av kommunikation och utveckling av färdigheter och problemlösning relaterad teknik studerat. Den femte... [-]

Magisterexamen I Kommunikation Och Politisk Marknadsföring

CESCOMPOL - Centro de Estudios Superiores de Comunicación y Marketing Político
Campusstudier Heltid 1 år September 2018 Spanien Madrid

Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. [+]

MÅL: Studenter som genomför detta program: De förbättrar sin egen yrkesprofil inom politiken. De kommer att förvärva strategier och kommunikationstekniker för att tillämpa dem på politiska kandidater. Arbetet som rådgivare valkampanjer eller regeringskommunikation Bli specialister för att främja val- rådgivning om marknadsföring som ett verk i tjänst hos den politiska klassen. Syftar till Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. METODOLODÍA CESCOMPOL är ett samarbete centrum vid University of Alcala de Henares (UAH), en av de äldsta i Europa. Den akademiska innehållet i denna herre är strukturerad för mer generiska problem (såsom politisk kommunikation) till specifika moduler (t.ex. ansökan till regeringen, ett politiskt parti och en kandidat). Metodiken bygger på både teoretiska och praktiska moment, för att konsolidera alla förvärvade kunskaper och allt innehåll är anpassade både Spanien och Latinamerika. Fakulteten består av yrkesverksamma och experter inom sina respektive moduler, med erfarenhet av allmän ordning, regeringens planer, kommunikationsstrategier och kampanjer. UTVÄRDERING Skaffa slutliga titel är föremål för att övervinna alla master moduler och utveckling av masteruppsats. Kvalifikationer att FÅ MBA från University of Alcala de Henares och Master av CESCOMPOL AGENDA Politik, medborgarskap och politiskt beteende Politiska scenarier och Electoral Systems Grundläggande principer för kommunikationspolicy Politiska Communication Management: institutionerna och Public Affairs Kommunikation offline och online-nätverk: Social Media Management Politisk marknadsföring och bildHantering Personligt ledarskap och tal Politiska Consulting: Design och hantering av val-... [-]

Masterprogrammet I Marknadsföring, Service Och Kommunikation Management

University of St.Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2018 Schweiz St.Gallen

Masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) består av en unik kombination av grundläggande ledande discipliner och marknader och affärsmodeller relevanta branscher. Med detta koncept, överstiger MSC klassiska föreställningar om marknadsföring. [+]

Masterprogram i Kommunikation.

 

Mål:

Kundvärde - målet om en hållbar företagsledning

I en globaliserad värld kan hållbar företags värde bara skapas genom övertygande produkter och tjänster för kunderna, som är i fokus. Marknadsföring längs dessa linjer koncentrerar sig på att uppnå högsta möjliga kundfokus med de produkter och tjänster. Denna integrerande vy som överskrider klassisk marknadsföring är vad masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) har åtagit sig att: programmet kombinerar alla förvaltning discipliner som tar sina lager från kunder och förenar dem med marknader och affärsmodeller topiska industrier. ... [-]


International Communication

Hanze University of Applied Sciences - Groningen, the Netherlands
Campusstudier Heltid 3 terminer September 2018 Nederländerna Groningen Storbritannien Leeds Litauen Vilnius + 4 fler

[+]

Konsortiet erbjuder en unik gemensam masterprogrammet i International Communication (MIC). [-]

Master I Brand Management Och Kommunikation (i Samarbete Med Landor)

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campusstudier Heltid 1 år January 2018 Italien Milan

Mästaren i Brand Management och kommunikation bildar yrkesverksamma som kan skapa, utveckla och förvalta en varumärkeskännedom genom alla verktyg för marknadsföring och kommunikation. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Idag Brand Manager är en nyckelperson i bolaget, och bör vara en kännare av varumärket, en innovatör beredd och kompetent och en skicklig taktiker. Mästaren i Brand Management och kommunikation bildar yrkesverksamma som kan skapa, utveckla och förvalta en varumärkeskännedom genom alla verktyg för marknadsföring och kommunikation. Eleverna lär hemligheter varumärkesstrategi (materiella värden som kvalitet och prestanda och övriga immateriella tillgångar värden relaterade till bilden, anseende, synlighet och rykte) för att säkerställa framgång för en produkt, skapa affärer och utveckla företags kapital. The Master är organiserad i två upplagor, den första i november i italienska, den andra i februari, på engelska. Karriärmöjligheter - I slutet av mastern kan studenten arbeta i företag som varumärkeschef, marknadschef, produktchef och konsulter som projektledare, kundchef, strateg, varumärkesrådgivare. Andra möjligheter är reklam- och kommunikationsbyråer som Strategic Planner, Account Manager. Ingångskrav - Master i Brand Management och kommunikation välkomnar akademiker i kommunikation, marknadsföring, humaniora eller samhällsvetenskap, ekonomiska och vetenskapliga discipliner; Akademiker i italienska eller utländska design skolor i kreativa discipliner; Yrkesverksamma med minst två års erfarenhet inom området. Metod och struktur - Master i Brand Management och Communication, nu vid 15: e upplagan, ger omväxling av föreläsningar, handledning, fallstudier, workshops och projekt i partnerskap med företag, enskilda eller gruppprojekt. Kursen har en nära koppling till den professionella världen genom det arbete som utvecklats mellan partner och lärare, som består av ett team av professionella från stora företag, byråer och konsultföretag. Pedagogik anser de olika stegen i processen: från byggandet av varumärke, som definierar... [-]

Magisterexamen I Kommunikation, Sociala Medier Och Marknadsföring På Nätet

Up Level School of Management
Campusstudier Deltid 100 - 100 öppettider November 2017 Italien Milan Rom Neapel + 2 fler

Master i kommunikation, sociala medier och Web Marketing är en modern och innovativ utbildning som förbereder yrkesverksamma inom marknadsföring på nätet och företags onlinekommunikation. Till skillnad från andra webbkurser klassiska Marketing vill vara ett mer omfattande verktyg: det är en specifik mästare på Social Media Marketing Strategies, onlineannonsering och webb copywriting fundament, utformad i enlighet med de mest moderna kommunikationstekniker och den senaste utvecklingen av sektorn. Facebook, Google Plus, YouTube, Twitter, Google Adwords bli vardagliga verktyg i ditt arbete. [+]

Master i kommunikation, sociala medier och Web Marketing är en modern och innovativ utbildning som förbereder yrkesverksamma inom marknadsföring på nätet och företags onlinekommunikation. Till skillnad från andra webbkurser klassiska Marketing vill vara ett mer omfattande verktyg: det är en specifik mästare på Social Media Marketing Strategies, onlineannonsering och webb copywriting fundament, utformad i enlighet med de mest moderna kommunikationstekniker och den senaste utvecklingen av sektorn. Facebook, Google Plus, YouTube, Twitter, Google Adwords bli vardagliga verktyg i ditt arbete. Varför välja en Masters i kommunikation, sociala medier och marknadsföring på nätet? Den nya Master i kommunikation, sociala medier och Web Marketing Upp nivå kommer att utgöra förbereda dig att arbeta i en mycket konkurrensutsatt bransch genom utbildning till 360 grader i marknadsföring och kommunikation. I slutet av Master kommer du att kunna designa, hantera och övervaka integrerade kommunikationskampanjer, med enbart de klassiska metoder för att marknadsföra varumärket och produkten, de mest innovativa tekniker för Web Marketing och kommunikation på sociala medier. Utvecklingen av kommunikation kräver behärskning av nya metoder och djupgående kunskap om alla sina potentialer. Den gradvisa övergången från Web 2.0 till Web 3.0, den växande integrationen mellan sökmotor och sociala medier, revolutionerar kommunikation via Internet, att utveckla en hög grad av interaktion som är nu på sociala nätverk sin maximala uttryck. Av denna anledning är masterprogrammet i kommunikation, sociala medier och webb Up Level Marketing ständigt förnyas och förstärkas på alla områden som blir allt viktigare i nästa generations marknadsföring, till exempel: SEO, eller optimera webbplatsen för att... [-]

Master in Luxury Goods Communication Management

Accademia del Lusso
Campusstudier Heltid 9 månader February 2018 Italien Milan

[+]

Kursen syftar

Studenterna kommer att kunna arbeta i ledningen inom ett stort antal modekommunikationsfält inklusive styling och bildrådgivning, PR, evenemang organisera och mode mediekommunikation. Karriärmöjligheter omfattar kommunikationschef, Evenemang Arrangör, Public Relations Manager, Press kontorschef, redaktör, Stylist, Research Consultant, Bild Konsult.

Intern tillfälle

Efter avslutad master kursen kommer studenterna att ha möjlighet att besluta om att genomföra en praktikplats anordnas av godkända organ som är juridiskt erkända och överenskommits med arbetsförmedlingen på Accademia del Lusso.

... [-]

Masters Media Och Communication Management

Macromedia University of Applied Sciences
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer March 2018 Tyskland Munich Köln Hamburg Stuttgart Berlin Region + 5 fler

Eleverna får nödvändiga kunskaper och färdigheter som gör det möjligt för dem att på ett effektivt och professionellt arbetar med medieprodukter och medieföretag. [+]

Masterprogrammet "Media Management and Communication Management"

UNIVERSITY of Applied Sciences i medieområdet OCH KOMMUNIKATION MACROMEDIA (MHMK)

 

"Media Management and Communication Management - allt är sagt i titeln. Eleverna får nödvändiga kunskaper och färdigheter som gör det möjligt för dem att på ett effektivt och professionellt arbetar med medieprodukter och medieföretag. Behöver ständigt utvecklas medieindustrin diktera läroplanen -. Kunskapstvärvetenskapliga medie metoder, kunskaper om företagande, ansvar "

- Prof. Dr. Kastulus Kolo (Castulus Kolo) Kurator för programmet "Media Management and Communication Management" Inom media finns en stor efterfrågan på chefer med strategiskt tänkande. Det är därför för en framgångsrik hantering av alla medier företag och utveckling av alla medier produkt, måste du ha en otroligt bred kunskap om tendenser i samhället och hur i dess utveckling, som skulle kombinera med kvalitet kunskap inom området företagsledning. Människor som har möjlighet att fatta beslut och en nykter bedömning av den aktuella situationen, är det mycket populärt. Masterprogrammet "Media Management and Communication Management" vänder sig till akademiker med kompetens i företagsekonomi, telekommunikation och relaterade områden, samt unga yrkesverksamma med erfarenhet av myndigheter, PR avdelningar, marknadsföring och mediebolag, som vill ta en hög teknisk eller chefsposition. Kursen har en tvärvetenskaplig inriktning media, utvecklar företagande tänkande. Alla kurser på strategisk och praktisk hantering, baserat på en god kunskapsbas för företagsledning och en grundlig kunskap om metoder för praktisk tillämpning av befintliga kunskaper. Studenter har möjlighet att få en inblick i processen för utveckling i media miljön i samband med de pågående samhällsförändringar. Akademiker görs inte... [-]


Specialiserad Ledar- ® Celsa åtar (bac + 6)

Celsa Paris-Sorbonne
Campusstudier Deltid 1 år January 2018 Frankrike Paris

Den Specialized master ®CELSA FÖRBINDER är en bricka 6 + utbildning av ett år deltid ackrediterad av konferensen des Grandes Ecoles (CGE). [+]

Specialized master ® förnya, initiera, skapa projektet genom kommunikation och media

Den Specialized master ®CELSA FÖRBINDER är en bricka 6 + utbildning av ett år deltid ackrediterad av konferensen des Grandes Ecoles (CGE).

Den är avsedd för människor som bär skapande projekt aktiviteter mer eller mindre lyckade, men mycket innovativa, riktad mot utvecklingen av ett nytt företag (entreprenörskap) eller en ny struktur i en befintlig verksamhet (intraprenörskap).

Den Celsa företaget MS är en innovativ och originträningscykel avsedd för både projektutvecklare i organisationer förändras som företagare, nystar upers, eller anställda i omskolning.

Det gör det också möjligt att få en enda examen i projektporte landskapet och intra / entreprenörskap.... [-]


Master I Internationell Kommunikation Management (micm) - Heltid

The Hague University of Applied Sciences
Campusstudier Heltid 12 månader August 2018 Nederländerna Haag

Den MICM lockar studenter från hela världen som har ett brett spektrum av professionella intressen och erfarenheter. Många av våra studenter arbetar redan i [+]

Den MICM program lockar studenter från hela världen som har ett brett spektrum av professionella intressen och erfarenheter. Många av våra studenter arbetar redan inom områden som kommunikations- och PR, medan andra kommer till oss från närliggande områden, inklusive marknadsföring, varumärkeshantering, journalistik, TV, radio, och sociala medier. Samtidigt som vi välkomnar även yrkesverksamma från olika områden som söker en karriär förändring. Vi söker professionella män och kvinnor som har vad som krävs för att framgångsrikt slutföra MICM programmet och som kommer att bidra till rikedomen i klassrummet erfarenhet. VÅR FILOSOFI Vi tror att de kommunikatörer morgondagens måste vara bättre rustade att hantera ett brett spektrum av frågor och utmaningar än någonsin tidigare. Dessutom är kommunikationsfunktionen alltmer ses som en av strategisk betydelse för de flesta stora organisationer. Vårt uppdrag är att ge en praktisk inriktning till relevant och banbrytande teori förbereda våra studenter till ledarskap kompetens inom kommunikationsområdet som de själva väljer. Vår klassrummet erfarenhet Den MICM Läroplanen revideras varje år, så att kurser speglar trender på marknaden, där våra studenter och akademiker kommer att fungera. Kurser erbjuds inom olika områden såsom Corporate Reputation, Media Relations, sociala medier, Internkommunikation och Brand Management. I slutet av programmet, fungerar varje elev som konsult till en klientorganisation genom att fylla i en avhandling som presenterar en lösning på en verklig problem. Ingen diskussion om MICM klassrummet erfarenhet skulle vara komplett utan ett omnämnande av den inter deltagande studenter. Nuvarande studenter representerar varje kontinent på jorden och så ta med en mångfald av perspektiv... [-]

Master Kommunikation (professionell)

Bond University
Campusstudier Heltid 92 veckor January 2018 Australien Robina

Master of Communication (Professional) tillåter eleverna att främja sina karriärer i kommunikation genom att utrusta dem med en lämplig blandning av teori och praktik anpassad till industrin, som kulminerade med en professionell segment som innefattar en professionell portfölj, fältprojekt och fältprojekt rapport. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Den professionella program följer samma struktur som Master of Communication program med ytterligare 20 veckor Professional Portfolio komponent. Professional Portfolio är en 45 poängs ämne tillgänglig för master (Professional) studenter i fakulteten Society & Design. Detta ämne är starkt erfarenhetsmässigt orienterade och uppmuntrar eleverna att utveckla sin yrkesskicklighet i en verklig miljö. Ämnet kommer att se till att eleverna kombinerar självanalys och reflekterande inlärningsförmåga med professionella metoder, så att expandera analytiska och strategiska tänkande förmåga. Det kommer att ge praktisk erfarenhet för eleverna att utveckla sina färdigheter i ett yrke som är relevanta för deras herres specialisering. Alla elever kommer att slutföra en 2000 ord avgränsningsdokument, och antingen göra en praktik i Australien för 210 timmar (som inkluderar en arbetsgivare rapport) och reflekterande tidskrift (upp till 5000 ord) eller avslutade ett samarbetsprojekt forskningsprojekt sammanlagt upp till 15.000 ord. Alla elever kommer att lämna en slutlig professionell portfölj samling av dokument, med tonvikt på deras praktiska och teoretiska kunskaper i sitt yrke val. Professional Portfolio ämne kan inte påbörjas förrän studenten fullgjort alla 12 ämnen av befälhavarens del av examen. [-]