Masterprogram i Kommunikation

Jämför 156 masterprogram i Kommunikation

Kommunikation

Letar du efter en karriär som är ansluten till att bygga nätverk och ha många kontakter? Kanske du drömmer om att arbeta med media? Sedan en magisterexamen inom områden som kommunikation, media och / eller PR skulle vara den perfekta examen för dig.

En karriär i kommunikation ger dig möjlighet att utforska dynamiken mellan kund och företag, och du kommer få en grundlig kunskap om teori och praktik av strategi, marknadsföring och forskning. En magisterexamen i kommunikation / media innehåller program som är anslutna till många olika akademiska områden, däribland humaniora, samhällsvetenskap och media, allt kombinerat tillsammans i en tillämpad vetenskap. Med denna examen kommer du att få en bred förståelse av historien om kommunikation och media och hur detta gäller för dig som kommunikationsexpert. En examen i Public Relations (PR) kommer att ge dig en förståelse för hur man ska hantera kommunikationen mellan en organisation och dess målgrupper, upprätthålla en image för ideella organisationer eller högprofilerade personer, såsom politiker och kändisar.


På denna sida flera program inom området Kommunikation / Media / Public Relations (PR) listas. Ta en närmare titt och tveka inte att klicka på programmet beskrivningar som intresserar dig mest!

Läs Mer

Master I Marknadsföring Och Kommunikation

Université Internationale de Casablanca
Campusstudier Heltid 2 år August 2018 Marocko Casablanca

Denna utbildning gör det möjligt för eleven att vara en källa till förslag på dessa områden och se honom en viss verklig autonomi på funktioner av typen produktchef eller marknadschef. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Denna utbildning varar två år (M1 och M2) eller 4 terminer totalt. Det är för studenter som vill främja sina kunskaper i världen av marknadsföring och kommunikation, förståelse marknadstrender från konsumenternas förväntningar, men också utveckla sin analytiska, kommunikation och social kompetens för att utföra beslutsfattandet i en organisation. Denna utbildning gör det möjligt för eleven att vara en källa till förslag på dessa områden och se honom en viss verklig autonomi på funktioner av typen produktchef eller marknadschef. Antagning i M1 Tillgång 1: a året master (M1) kräver en nivå av diplom examen i ekonomi och eller motsvarande (BAC 3) inom ledningen eller andra liknande formationer, vars relevans kommer att utvärderas av lärarlag. VILLKOR FÖR ACCESS Valet följer: File Study Franska test: skriva prov Engelska test: För UIC akademiker B1 CEFR Nivåtest För studenter från andra institutioner: B2 CEFR nivåtest oral intervju om allmän kunskap och potential studenten att lyckas inom det valda master. MÖJLIGHETER Genom loppet av denna sektor program, rik på teoretisk men också praktiskt lärande, kommer våra vinnare har möjlighet att träna avslut höga ansvar som: Produktchef Informatör Assistant Product Manager Projektledare i en kommunikationsbyrå Community Manager Försäljningschef eller biträdande Chef Key Account Brand Manager (Brand Manager) Konsult inom marknadsföring och försäljningsstrategi [-]

Master I Företagskommunikation: PR, Protokoll Och Händelser I Barcelona

ESERP Business School
Campusstudier Deltid 1 år October 2017 Spanien Barcelona

Bildas dig att hantera media och ta reda på hur att projicera ett bra företags image och hur externa medel påverka alla beslut. [+]

studera Master i Corporate Communication: Public Relations, protokoll och evenemang i Barcelona gör att du kan utveckla din kommunikation för att arbeta i affärsmannaskap. Om du är en aktiv person, med människor färdigheter och är intresserad av kommunikation, uppmärksamma! Du kan sitta på kommunikationsområdet för alla företag eftersom du har tränat för att hantera media och du kommer att behärska PR i allmänhet, även om man övervinna interna och externa krisen. Du får också lära olika protokoll, såsom tjänsteman, företag och social, både för att organisera vissa händelser för att hjälpa andra i ditt företagsnamn. Inte bara det, utan också få nödvändiga åtgärder för att förbereda budgetar som tillåter dig att framgångsrikt genomföra dessa händelser föreställningar. Även, du behärskar icke-verbal, viktigt i nätverk när kommunikationen till och tolka meddelanden. Du vet, om du vill arbeta inom alla områden av företagens kommunikation och PR, studera Master i Corporate Communication: Public Relations, protokoll och evenemang i Barcelona Det är det bästa alternativet för att hoppa till de bäst utbildade arbetskraft som möjligt. Har erkännande av UVic-UCC ger du för att slutföra sin egen högskoleexamen, och sponsras av Abertis Foundation. Vad förväntar du dig för att informera? Syften Hög organisationsförmåga, ledarskap och management. Anpassning till förändringar och teknisk innovation. Förmåga att tillhandahålla strategiska och operativa ledningen i företaget planer. Kritisk analys och förmåga till abstraktion. Hastighet att identifiera, analysera problem och lösa dem. Öppen för den socioekonomiska och kulturella miljö mentalitet. Som senior, både personlig och professionell utveckling av sina dagliga aktiviteter, så... [-]

Officiell Magisterexamen I Politisk Och Institutionell Kommunikation (magisterexamen I Marknadsföring, Rådgivning Och Politisk Kommunikation - Usc)

Instituto Universitario de Investigación Ortega y Gasset
Campusstudier Heltid 1 år May 2018 Spanien Madrid

Detta program ger tillgång till dubbla magisterexamen i politisk och institutionell kommunikation vid University Research Institute Ortega y Gasset (IUIOG) och Master i marknadsföring, Rådgivning och kommunikationspolitik vid universitetet i Santiago de Compostela (USC). [+]

Masterprogram i Kommunikation. Detta program ger tillgång till dubbla magisterexamen i politisk och institutionell kommunikation vid University Research Institute Ortega y Gasset (IUIOG) och Master i marknadsföring, Rådgivning och kommunikationspolitik vid universitetet i Santiago de Compostela (USC). Lärare krediter som förvärvats i Master redovisas automatiskt, utan att behöva vidta ytterligare kurser för tillträde till doktorandstudier vid universitetet i Santiago de Compostela och Murcia genom programavtal med dessa universitet. Syften Den Master i politisk och institutionell kommunikation Det är den viktigaste referensen i denna disciplin i Spanien, efter att ha övervägts under åren 2012, 2013 och 2014 det bästa Master of Communication, enligt den prestigefyllda ranking av Masters årligen utarbetats av tidningen El Mundo. Hans utbildning svarar på den ökade efterfrågan på kommunikations yrkesverksamma inom organisationer med en strategi. Det finns dem som vill specialisera sig inom detta område nödvändiga verktyg, både teoretiska och särskilt praktiskt för utformning och genomförande av effektiva strategier och effektiv politik och institutionell kommunikation. Allmänna mål: Denna Master är ett program som har som huvudsyfte att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för korrekt professionell prestanda inom marknadsföring och politisk kommunikation alltid på regerings, administrativa och / eller institutionell miljö. Det är att producera akademiker med en övergripande förståelse av alla områden med anknytning till politisk marknadsföring, samtidigt besitter kompetens för att möta de många uppgifter som adress i företag som sysslar med dessa marknadsområden. - Särskilda mål: 1. Utveckla en omfattande global marknadsföring av politiskt tänkande, politisk kommunikation i synnerhet och politisk rådgivning i... [-]

MA I Corporate Communications

EAE Business School
Campusstudier Heltid 1 år April 2018 Spanien Madrid

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda chefer på nya kommunikationsverktyg .... [+]

Masters i Corporate Communications

Kommunikation är en dynamisk process: media samhället har lett till en nära vägen organisationer kommunicerar med alla sina intressenter, både internt och externt. Webben 2. 0, i sin tur, har blivit den nya sociala teknik (virtuella gemenskaper, bloggar, podcasts, etc.) om frågor av relationen mellan konsumenter och företag.

Full Time Masterprogrammet i Corporate Communications av EAE Business School är utformad för att utbilda ledare i nya medier verktyg för kommunikation, så tillämpa dem att nå sina mål.

Efter genomgången kurs ska studenten kunna:

- Ledande image strategier och organisatoriska identitet som hjälpa till att definiera personlighet i ett bolag som kunder, aktieägare, leverantörer och samhället i allmänhet uppfattar värdet av öppenhet och effektivitet. ... [-]


Magister I Marknadsföring, Kommunikation Och Nya Medier

Bologna Business School
Campusstudier Heltid 12 månader December 2017 Italien Bologna

Master i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Den mästare i marknadsföring, kommunikation och nya medier är en heltid program undervisas helt på engelska, som syftar till att förbereda de studerande från någon disciplin för att hantera metoder och tekniker för både traditionella och digitala media i en bransch för närvarande genomgår en kontinuerlig revolution. Alumni av denna Master har en placering på 96% inom 6 månader. Genom en utbyggnad av mobila enheter varje dag, fler och fler människor runt om i världen att ansluta över sociala medier: Twitter har 320 miljoner aktiva användare per månad, Instagram 400 miljoner, Google+ 540 miljoner, YouTube miljard och Facebook 1,6 miljarder. Vad vi bevittnar är mer än en teknisk revolution, det är en djup sociokulturell omvandling. Företag över hela världen ständigt öka mängden de investerar i sina annonseringskanaler på nätet för att förbättra sin relation med konsumenterna och näringslivet. Tillsammans med våra partners IAB (Interactive Advertising Bureau), Yoox Net-A-Porter Group, The Boston Consulting Group, Google, GroupM, IBM och WPP, ger denna magisterexamen studenter med de kunskaper och färdigheter för att starta en ledande eller konsultkarriär området för digital kommunikation. Denna internationella program, med studenter från hela världen och en fakultet består av professorer, chefer och företagare, sker inom den unika atmosfären i en 16th century villa på kullarna som omger Bologna. Tack vare projektarbeten, företagsprojekt och master föreläsningar, studenter komma i kontakt med de centrala begreppen i den digitala eran: delta, skapa och dela innehåll. I slutet av kurserna, Master avslutas med en praktikplats. Befälhavaren är en investering.... [-]

Magisterexamen I Kommunikation Och Politisk Marknadsföring

CESCOMPOL - Centro de Estudios Superiores de Comunicación y Marketing Político
Campusstudier Heltid 1 år September 2017 Spanien Madrid

Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. [+]

MÅL: Studenter som genomför detta program: De förbättrar sin egen yrkesprofil inom politiken. De kommer att förvärva strategier och kommunikationstekniker för att tillämpa dem på politiska kandidater. Arbetet som rådgivare valkampanjer eller regeringskommunikation Bli specialister för att främja val- rådgivning om marknadsföring som ett verk i tjänst hos den politiska klassen. Syftar till Programmet vänder sig till både nyutexaminerade eller utexaminerade inom områdena statsvetenskap, marknadsföring, journalistik, juridik eller internationella relationer; och yrkesverksamma med universitetsexamen och erfarenhet i den politiska världen som vill förbättra sina personliga färdigheter. METODOLODÍA CESCOMPOL är ett samarbete centrum vid University of Alcala de Henares (UAH), en av de äldsta i Europa. Den akademiska innehållet i denna herre är strukturerad för mer generiska problem (såsom politisk kommunikation) till specifika moduler (t.ex. ansökan till regeringen, ett politiskt parti och en kandidat). Metodiken bygger på både teoretiska och praktiska moment, för att konsolidera alla förvärvade kunskaper och allt innehåll är anpassade både Spanien och Latinamerika. Fakulteten består av yrkesverksamma och experter inom sina respektive moduler, med erfarenhet av allmän ordning, regeringens planer, kommunikationsstrategier och kampanjer. UTVÄRDERING Skaffa slutliga titel är föremål för att övervinna alla master moduler och utveckling av masteruppsats. Kvalifikationer att FÅ MBA från University of Alcala de Henares och Master av CESCOMPOL AGENDA Politik, medborgarskap och politiskt beteende Politiska scenarier och Electoral Systems Grundläggande principer för kommunikationspolicy Politiska Communication Management: institutionerna och Public Affairs Kommunikation offline och online-nätverk: Social Media Management Politisk marknadsföring och bildHantering Personligt ledarskap och tal Politiska Consulting: Design och hantering av val-... [-]

Officiell Magister I Att Skapa Och Utveckla Digitala Projekt

FDModa - LCI Barcelona
Campusstudier Heltid 1 år September 2017 Spanien Barcelona

Huvudsyftet med Master i skapandet och utvecklingen av digitala projekt är att erbjuda avancerad utbildning och specialiserad karaktär som kommer att förbereda eleverna konkurrens att erbjuda innovativa lösningar och nya propositioner värde till en marknad som, ur teknisk synvinkel Det är exponentiellt aktiv och går på högvarv. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Master i Digital Creation och utvecklingsprojekt Huvudsyftet med Master i skapandet och utvecklingen av digitala projekt är att erbjuda avancerad utbildning och specialiserad karaktär som kommer att förbereda eleverna konkurrens att erbjuda innovativa lösningar och nya propositioner värde till en marknad som, ur teknisk synvinkel Det är exponentiellt aktiv och går på högvarv. Den digitala designer är nu i centrum för olika familjer och yrkessektorer såsom audiovisuell kommunikation, de grafiska skapelsen Graphic Arts Reklam Public Relations och interaktioner konstruktionssektorerna, och visar ökande synergier ofta omfattas inom branschen kallar erfarenheter och alltmer inriktad på digitala medier samt peka olika sektorsstudier och lokala och statliga rapporter. Till skillnad från de flesta utbildning erbjuder inom digital design, är det särskiljande faktor av denna Masters i Digital Creation och utvecklingsprojekt för att bilda det som kallas Front End Designer (Front End eller Frontend Designer) i den professionella världen . Front End består av allt som har att göra med vad du ser och interagerar i ett digitalt projekt, är det den professionella som kan utforma, planera och även utföra all utveckling som är nödvändig innan slutproduktion så som garanterar möjligheten, effektiviteten och optimera designade projekt. Dessutom kan eleverna välja att specialisera sig inom två områden, en mer experimentell och mer inriktad på skapelsens värld, underhållning och kultur, för att uppleva den smarta medborgare och smarta städer, och andra mer fokuserade på strategi övertalning, branded content, mer utvecklade och inriktade produktsektorer och konsumenttjänster. Mål: För att utbilda yrkesverksamma som specialiserat sig på... [-]

Magister I Tjänstedesign

Domus Academy
Campusstudier Heltid 12 månader January 2018 Italien Milan

Master i Service Design-programmet är tänkt att främja berättande och prototyp kompetens, problemlösning och affärsdesign metod för att hjälpa eleverna att utveckla innovativa idéer tjänster. Genom användar observation, kommer eleverna att upptäcka otillfredsställda användarnas behov och utveckla övertygande scenarier, fysiska och virtuella system av driftserfarenhet, som arbetar i nära kontakt med personal, företag och organisationer inom den offentliga sektorn. [+]

Ny informations- och kommunikationsteknik är att föra en revolution som leder till en radikal förändring av hur tjänsterna erbjuds och njöt, genererar föränderliga behov och önskemål, både inom den offentliga och den privata sektorn. Service Design, genom ett integrerat och tvärvetenskapligt tillvägagångssätt, fungerar i detta sammanhang och har till uppgift att förstå och omfamna sociala förändringar i syfte att leverera upplevelser och lösningar för oförutsägbara framtidsscenarier. Den mästare i tjänstedesign Programmet är tänkt att främja berättande och prototyp kompetens, problemlösning och affärsdesign metod för att hjälpa eleverna att utveckla innovativa idéer tjänster. Genom användar observation, kommer eleverna att upptäcka otillfredsställda användarnas behov och utveckla övertygande scenarier, fysiska och virtuella system av driftserfarenhet, som arbetar i nära kontakt med personal, företag och organisationer inom den offentliga sektorn. Publik Programmet riktar sig till sökande som har en första-nivå examen och / eller yrkeserfarenhet i Visual och grafisk design, interaktionsdesign, arkitektur och kreativa Coding. Programmet är också öppet för sökande med ett diplom / examen eller yrkeserfarenhet inom Business Design, kommunikationsvetenskap, nya medier, psykologi, sociologi, eller motsvarande, om de kan motiveras av ett ljudforskningsintresse mot programmets ämnen och en stark portfölj. Utfall Utexaminerade från Master i Information Design kan söka arbete på etablerade företag, till exempel stora företag, tjänsteföretag, design konsulttjänster, samt icke-statliga organisationer, myndigheter, forskningsinstitutioner, eller starta egen konsultverksamhet. Möjliga titlar jobb inkluderar: Service Designer, Experience Designer och Design strateg. Program Master i Service Design programmet är verkstad baserat stöd av seminarier, föreläsningar, handledning och fältarbete. Branschfolk, kursledare och projektledare vägleda eleverna... [-]

Executive Master I Corporate Communication

IMF Business School
Campusstudier Deltid 17 veckor Öppen antagning Spanien Madrid

Denna Master bygger på förståelsen av nycklarna till att utveckla en strategi för innovativa, effektiva, kostnadseffektiva och som syftar till att maximera kundupplevelsen kommunikation. de mest störande trender analyseras, strategier för ökad affärs konsekvensanalys, och kommer att förklaras i detalj alla de verktyg som gör det möjligt för oss att genomföra en sofistikerad modell i kommunikationshantering, med beaktande av samexistens i världen på nätet och offline och med särskild hänsyn till inverkan på resultaträkningen för verksamheten. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Denna Master bygger på förståelsen av nycklarna till att utveckla en strategi för innovativa, effektiva, kostnadseffektiva och som syftar till att maximera kundupplevelsen kommunikation. de mest störande trender analyseras, strategier för ökad affärs konsekvensanalys, och kommer att förklaras i detalj alla de verktyg som gör det möjligt för oss att genomföra en sofistikerad modell i kommunikationshantering, med beaktande av samexistens i världen på nätet och offline och med särskild hänsyn till inverkan på resultaträkningen för verksamheten. De bästa högtalarna för att täcka, genom en i huvudsak praktiskt tillvägagångssätt totala kommunikation affärsmodeller är huvudpersonerna i den nya affärs paradigm. 60 hp varav 170 timmar ansikte organiserad i 12 moduler och en workshop tillsammans med ett förslag till meddelande i ett företag. Synnerligen praktiskt och stöds av verkliga fall. Denna Master kommer att tillåta studerande skapa de mest effektiva företagskommunikationsstrategier inom organisationen och leda de nödvändiga resurserna för dess genomförande. MÅL Executive Master i Corporate Communication Huvudsyftet med denna herre verkställande, är att deltagarna känner utveckla strategier och handlingsplaner för funktionen av marknadsföring och kommunikationsföretag i olika storlekar och branscher. Dessutom, med denna herre får du: Läs marknadsföring och kommunikation B2B och B2C. Förstå kompletterar varandra online och offline världen. Ll förstå marknadsförståelse och relation med den nya konsumenten. Analysera statistik och analyser för att förstå resultatet av marknadsföringsåtgärder och kommunikation. Utveckla och planera störande, innovativa och kreativa strategier och hur man tillämpa dem på nya marknader. Metodik och utvärdering METODIK läge: Plats: Campus IMF Madrid Varaktighet: 17 veckor... [-]

Magister Av Avancerade Studier I Interkulturell Kommunikation (MIC)

USI Università della Svizzera italiana
Campusstudier Deltid 14 - 18 månader September 2017 Schweiz Lugano

Deltid forskarutbildning för akademiker som sysslar med hantering av operativa eller strategiska situationer i ett mångkulturellt sammanhang och hantera mångkulturella personalresurser. MIC grundades 2004 och är det enda akademiska programmet inom interkulturell kommunikation av sitt slag i Europa som gör att du kan bedriva din yrkesverksamhet medan du studerar. [+]

Berika din professionella profil i den offentliga eller privata sektorn med högkvalitativ interkulturell kompetens!

 

Ny utgåva från och med 2 oktober 2017

The Master of Advanced Studies i interkulturell kommunikation (MIC) är en deltid forskarutbildning för akademiker som sysslar med hantering av operativa eller strategiska situationer i ett mångkulturellt sammanhang och hantera mångkulturella personalresurser.

 

MIC grundades 2004 och är det enda akademiska programmet inom interkulturell kommunikation av sitt slag i Europa som gör att du kan bedriva din yrkesverksamhet medan du studerar.... [-]


Masterprogrammet I Marknadsföring, Service Och Kommunikation Management

University of St.Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2018 Schweiz St.Gallen

Masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) består av en unik kombination av grundläggande ledande discipliner och marknader och affärsmodeller relevanta branscher. Med detta koncept, överstiger MSC klassiska föreställningar om marknadsföring. [+]

Masterprogram i Kommunikation.

 

Mål:

Kundvärde - målet om en hållbar företagsledning

I en globaliserad värld kan hållbar företags värde bara skapas genom övertygande produkter och tjänster för kunderna, som är i fokus. Marknadsföring längs dessa linjer koncentrerar sig på att uppnå högsta möjliga kundfokus med de produkter och tjänster. Denna integrerande vy som överskrider klassisk marknadsföring är vad masterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikation Management (MSC) har åtagit sig att: programmet kombinerar alla förvaltning discipliner som tar sina lager från kunder och förenar dem med marknader och affärsmodeller topiska industrier. ... [-]


Master I Digital Och Sociala Medier Marknadsföring

inesdi - Digital Business School
Campus eller Online-studier Heltid Deltid 240 - 1500 öppettider February 2018 Spanien Madrid Barcelona Spain Online + 3 fler

Vi introducerar Master inom digital marknadsföring och sociala medier. Förutom att ha den officiella titeln Inesdi Digital Business School, får du en högskoleexamen vid universitetet Nebrija. [+]

Vi introducerar Master inom digital marknadsföring och sociala medier. Förutom att ha den officiella titeln Inesdi Digital Business School, får du en högskoleexamen vid universitetet Nebrija. Internet, digitala plattformar och informationsteknik förändrar vår miljö. Företagen behöver professionella profiler i linje med de nya marknadstrender, och därför främja vi denna magisterexamen med graden av Nebrija University. I syfte att utbilda yrkesverksamma som kan ge lösningar till digital omvandling där vi är nedsänkta båda företagen, och samhället i stort. Denna magisterexamen i marknadsföring examen Digital & Social Media blir en om specialiserad utbildning i den digitala ekonomin tillämpas på olika områden för näringslivsorganisationer. Studenterna kommer att utveckla den kunskap och de lämpligaste teknikerna för utformning, genomförande, förvaltning, analys och moderering av en 360 Digital Marketing Planinklusive också Social Media Plan. Ansikte, på nätet och blended learning personlig handledning i genomförandet av Final examensarbete yrkesvägledning genom en "karriärplan" individualiserad Utveckling av en "360 marknadsplan" och "Plan av sociala medier" Med totalt 37 klasser webinar (i online-läge) masterprogrammet Inledande Modul: Principer och grunderna i den digitala ekonomin Modul 1: Plan digital marknadsföring och sociala medier I Modul 2: Socialt nätverkande Modul 3: Plan digital marknadsföring och sociala medier II Modul 4: Professionell ledning: åtgärder, kanaler och verktyg 2,0 Modul 5: ORM - Online Reputation marknadsföring, mätning och övervakning Modul 6: Content Management: skapande, hantering och distribution av innehåll Modul 7: Digital Marketing Plan och sociala medier III Modul 8: avskiljning och konvertering strategier I: Inbound Marketing Modul 9: Positionering i sökmotorer Modul 10: Strategier... [-]

Magisterexamen I Händelsehantering

Up Level School of Management
Campusstudier Deltid 124 - 124  November 2017 Italien Milan Rom Neapel + 2 fler

Master i Event Management är en modern och innovativ utbildning som förbereder yrkesverksamma inom området för skapande och händelsehantering. Till skillnad från andra mer traditionella kurser Event Management strävar efter att vara en mer omfattande verktyg: det är en specifik master på strategier MICE sektorn planering och på grunderna i integrerad kommunikation utformade för att passa de organisatoriska och kommunikationstekniker. [+]

Masterprogram i Kommunikation. Master i Event Management är en modern och innovativ utbildning som förbereder yrkesverksamma inom området för skapande och händelsehantering. Till skillnad från andra mer traditionella kurser Event Management strävar efter att vara en mer omfattande verktyg: det är en specifik master på strategier MICE sektorn planering och på grunderna i integrerad kommunikation utformade för att passa de organisatoriska och kommunikationstekniker. Varför välja Master i Event Management? Den nya Master i Event Management Upp nivå förbereda dig passar dig att arbeta i en mycket konkurrensutsatt bransch genom utbildning till 360 grader i händelserna och MICE sektorn. Vad gör Event Manager? Mästaren förbereder omfattande den yrkesverksamma Event Manager för att kunna verka på marknaden händelser "nationell och internationell", en professionell som planerar och utvecklar händelsen, ansvarar för valet av kreativa element, teknisk och logistik. Hon inser och tar hand om hela evenemanget planering, varumärkesbyggande, marknadsföring och kommunikationsstrategi, audio-video produktion, manus, logistik, budgetering, förhandling och global kundservice. Event Management En banbrytande lösning för att bilda - genom denna specifika kurs - yrkesroller som kan hålla jämna steg med efterfrågan på marknaden och även att förutse dem, tack vare en sund och grundlig utbildning, som förutom de teoretiska och praktiska färdigheter som behövs för att skicka vardera en konkret och effektiv strategi för hanteringen av företagens kommunikation på internet. En utbildning som säkerställer öppnandet av någon innovation som ska uppdateras kontinuerligt och master effektivt varje ny marknadsföring och kommunikationsteknik. (Detaljerad kursplan) platser Milano Rom Neapel yrkesbutiker Master i Event Management öppnar... [-]

Master in Luxury Goods Communication Management

Accademia del Lusso
Campusstudier Heltid 9 månader February 2018 Italien Milan

[+]

Kursen syftar

Studenterna kommer att kunna arbeta i ledningen inom ett stort antal modekommunikationsfält inklusive styling och bildrådgivning, PR, evenemang organisera och mode mediekommunikation. Karriärmöjligheter omfattar kommunikationschef, Evenemang Arrangör, Public Relations Manager, Press kontorschef, redaktör, Stylist, Research Consultant, Bild Konsult.

Intern tillfälle

Efter avslutad master kursen kommer studenterna att ha möjlighet att besluta om att genomföra en praktikplats anordnas av godkända organ som är juridiskt erkända och överenskommits med arbetsförmedlingen på Accademia del Lusso.

... [-]

Masters Media Och Communication Management

Macromedia University of Applied Sciences
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer March 2018 Tyskland Munich Köln Hamburg Stuttgart Berlin Region + 5 fler

Eleverna får nödvändiga kunskaper och färdigheter som gör det möjligt för dem att på ett effektivt och professionellt arbetar med medieprodukter och medieföretag. [+]

Masterprogrammet "Media Management and Communication Management"

UNIVERSITY of Applied Sciences i medieområdet OCH KOMMUNIKATION MACROMEDIA (MHMK)

 

"Media Management and Communication Management - allt är sagt i titeln. Eleverna får nödvändiga kunskaper och färdigheter som gör det möjligt för dem att på ett effektivt och professionellt arbetar med medieprodukter och medieföretag. Behöver ständigt utvecklas medieindustrin diktera läroplanen -. Kunskapstvärvetenskapliga medie metoder, kunskaper om företagande, ansvar "

- Prof. Dr. Kastulus Kolo (Castulus Kolo) Kurator för programmet "Media Management and Communication Management" Inom media finns en stor efterfrågan på chefer med strategiskt tänkande. Det är därför för en framgångsrik hantering av alla medier företag och utveckling av alla medier produkt, måste du ha en otroligt bred kunskap om tendenser i samhället och hur i dess utveckling, som skulle kombinera med kvalitet kunskap inom området företagsledning. Människor som har möjlighet att fatta beslut och en nykter bedömning av den aktuella situationen, är det mycket populärt. Masterprogrammet "Media Management and Communication Management" vänder sig till akademiker med kompetens i företagsekonomi, telekommunikation och relaterade områden, samt unga yrkesverksamma med erfarenhet av myndigheter, PR avdelningar, marknadsföring och mediebolag, som vill ta en hög teknisk eller chefsposition. Kursen har en tvärvetenskaplig inriktning media, utvecklar företagande tänkande. Alla kurser på strategisk och praktisk hantering, baserat på en god kunskapsbas för företagsledning och en grundlig kunskap om metoder för praktisk tillämpning av befintliga kunskaper. Studenter har möjlighet att få en inblick i processen för utveckling i media miljön i samband med de pågående samhällsförändringar. Akademiker görs inte... [-]