Masterprogram i Marknadsföring

Jämför 186 masterprogram i Marknadsföring

Marknadsföring
Kontakta skolor direkt - Jämför 186 masterprogram i Marknadsföring 2019
Läs Mer

MS i marknadsföring

Baruch College, Zicklin School of Business
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer September 2019 Amerikas förenta stater New York + 1 fler

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål. [+]

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål.

Programhöjdpunkter30 poängGenomsnittlig slutförd 3 - 4 terminerSpecialiserad koncentration inom digital marknadsföring, internationell affärsverksamhet, marknadsföring analytik och marknadsföringMarknadsföringskoncentration

Marknadsföringskoncentrationen gör att eleverna kan anpassa sina program genom att välja valfria kurser från alla 9000-nivåskurser i Allen G. Aaronson, Institutionen för marknadsföring och internationellt företagande . Studenter kan också ta utvalda kurser i statistik och datorinformationssystem, vilket kan kräva ytterligare förkunskapskurser som kan avstå från tidigare kurser.... [-]


Master i Marketing & Sales

EAE Business School International
Campusstudier Heltid 1 år April 2019 Spanien Barcelona Madrid + 1 fler

Med EAE Master i Marketing & Sales i Spanien, erbjuder vi nyckeln till företagets kompetens för yrkesverksamma i direkt kontakt med kunder och förse dem med de färdigheter som krävs av marknaden. [+]

Master i marknadsföring och försäljning

Detta program kommer att genomföras på engelska.

Med EAE: s mästare i marknadsföring och försäljning i Spanien, erbjuder vi nyckeln till företagsekonomi hos proffs i direkt kontakt med kunder och utrusta dem med de kunskaper som krävs av marknaden. Under hela programmet, är professionella, förutsatt att villkoren för att ändra. Deltagarna i programmet kommer att genomgå en upplevelse och förändringsarbete.

Anledningar att göra EAE: s mästare i marknadsföring och försäljning i Spanien:

AME och ADIGITAL EAE är medlem i två av Spaniens främsta organisationer för marknadsföring och digital ekonomi: AME och ADIGITAL. Marketing Association of Spain är en organisation vars mål är valorisering och erkännande av yrket och verksamheten marknadsföring. Adigital är den största sektorsövergripande samarbete av den digitala ekonomin. Marknadsplan Att göra en marknadsplan under mastern är en nyckelfaktor, eftersom det hjälper deltagarna att utveckla de färdigheter och kompetenser som förvärvats under programmet. Dessutom är vi det möjligt för dem att få större insikt i denna förvaltningsverktyg, som är grundläggande i den strategiska utvecklingen av företaget. Certifikat i Google Ads EAE ger deltagarna möjlighet att ta specialiseringsprogram gratis. Den "Program för expertis i Google-annonser", med en examen från EAE och certifiering från Google. Certifikat i IBMs SPSS EAE ger deltagarna möjlighet att ta specialiseringsprogram gratis. The "Program i Kvantitativa marknadsundersökning metoder och specialisering i SPSS" från IBM med en examen från EAE. En av de bästa mästarna i området Mästaren i marknadsföring och försäljning är en av de bästa enligt rankningen av El Mundo.... [-]

Master i marknadsföringshantering (MiMM)

University of St. Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2019 Schweiz St. Gallen

Magisterprogrammet i Marknadsföring (MiMM) utbildar studenter som är intresserade av kunder och design för att bli reflekterande, kompetenta och entreprenörs personligheter. Programmet fokuserar på kunder. Med en omfattande och akademiskt välgrundad utbildning inom konsumentbeteende och marknadsundersökning lär studenter sig hur man driver ett företag på ett kundorienterat sätt å ena sidan och hur man uppfyller kundernas krav, å andra sidan, för att säkerställa att företagen kan klara sin position framgångsrikt i den globala konkurrensen. [+]

mål:Mål

MiMM examinerar ...

... identifiera utmaningar och behovet av åtgärder ur kundernas och marknadens synvinkel och kan anta andra entreprenörsperspektiv. ... är bekanta med metoder och instrument för marknadsundersökning och konsumentbeteende eftersom de har tillämpat dem på praktiska exempel och praktiserat dem. ... genomföra välgrundade bedömningar av effektiviteten och effektiviteten i strategier och kampanjer i samband med marknadsorienterad företagsledning (marknadsförvaltning). ... är kompetenta inom konceptualiseringen av en marknadsorienterad användning av instrument och kan uppfinna strategier i en dynamisk miljö. ... är välkända i hanteringen av (digitala) media. ... kombinera kvalitativa och kvantitativa analytiska och konceptuella metoder för att lösa nuvarande och framtida problem. ... analysera effekterna av entreprenörsstrategier och planer på marknaden, på samhället och på miljön på ett realistiskt sätt. ... har lärt sig att ta itu med nya saker i en anda av personligt ansvar. ... formulera tydliga konsekvenser.... [-]


Master internationell marknadsföring (mim)

Hult International Business School
Campusstudier Heltid 1 år August 2019 Amerikas förenta stater San Francisco Boston Storbritannien London Förenade arabemiraten Dubai Kina Shanghai New York Cambridge + 9 fler

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing examen utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut. [+]

Få utrustad med marknadsföring färdigheter du behöver för att sticka ut på en global marknad.

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing grad utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut.

Platser

Börja Master of International Marketing i Boston eller London, sedan välja att utforska andra två campus som en del av Hult unika Global Campus Rotation.

Din Master of International Marketing i korthet

Vem är det här programmet för?

Kandidater som nyligen har examen från universitet eller högskola, samt personer med upp till tre års yrkeserfarenhet som vill starta en karriär inom marknadsföring.... [-]


Master i Visual Brand Design

Domus Academy
Campusstudier Heltid 12 månader September 2019 Italien Milan

I Master i Visual Brand Design, kommer du att få kompetens att identifiera ett företags kärntillgångar. Att odla en djup förståelse för produkten och det bästa sättet att kommunicera sina värderingar, både i den fysiska och sociala medier världar. För att få ihop allt till en konsekvent varumärke vision, röst och miljö. [+]

Master i Visual Brand Design - Re-Model Brands

'Learning by Designing' är hur Domus Academy kommer att öka din karriär. Inte bara det är en plats där morgondagens designare kan producera underverk och överraskningar, det är också en plats där eleverna kan upptäcka nya realiteter och hitta professionella banor i linje med morgondagens marknadskrav.

Varför domusakademin Upplev Milano, världens huvudstad för mode och design. Design din mästare i en högt rankad akademi som erbjuder en globalt erkänd grad. Förbättra din kunskap och know-how tack vare verkliga projekt. Bygg ditt eget mångkulturella och globala nätverk. Förbättra din karriär med vår unika yrkeserfarenhet. ... [-]

Master i marknadsföring

ISG Business & Economics School
Campusstudier Heltid 2 år October 2019 Portugal Lisbon

Det främsta syftet med magisterexamen i marknadsföring är, å ena sidan, för att ge en utbildning som är både avancerad och up-to-date på de vetenskapliga områdena marknadsföring och å andra sidan, för att motivera eleverna att bedriva forskning. .. [+]

Det främsta syftet med magisterexamen i marknadsföring är, å ena sidan, för att ge en utbildning som är både avancerad och up-to-date på de vetenskapliga områdena marknadsföring och å andra sidan, för att motivera eleverna att bedriva forskning.

Den magisterexamen i marknadsföring kommer att undervisa och utbilda studenter för att tas i bruk den specifika kunskaper om disciplin, användning av begrepp, modeller och traditionella teorier om marknadsföring. Dessutom kommer det att skapa medvetenhet om den senaste utvecklingen på områden som är specifika för relationerna mellan företag med sina kunder och allmänheten och uppmuntra tillämpning av ny teknik för information och kommunikation för att bidra till förbättrade företagets resultat, i ett internationellt sammanhang genom ett integrerat roll i olika områden av förvaltningen.... [-]


Master i marknadsföring

EU Business School
Online Campusstudier Heltid 1 år January 2019 Spanien Barcelona Schweiz Switzerland Online + 3 fler

Från effektiv användning av social media marknadsföring för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag. [+]

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kreativa förändringar.

Från effektiv användning av social media marknadsföring för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag.

Hur du tjänar ditt certifikat

Magister i marknadsföring (60 hp) är ett ettårigt program, uppdelat i tre villkor. Varje termin består av fyra kurser (4 ECTS each) och ett seminarium (2 ECTS). Under året är studenterna också utsatta för praktiska fallstudier, spel och affärssimuleringar. För att kunna göra examen måste deltagarna också slutföra en affärsplan (6 ECTS).... [-]


Magisterexamen I Internationell Företagsledning

GEMA Business School
Campusstudier Heltid Öppen antagning Italien Rome

Den professionella siffra som utbildas av programmet kommer att veta hur man gör marknadsanalyser, förbereda och övervaka planer för marknadsföring och kommunikation och för kommersiell utveckling utomlands (även med tanke på den möjliga mångkulturella dynamiken i de olika målländerna) och utveckla färdigheter i försäljning och e- handelsteknik, och kommer också att effektivt förbättra sina språkkunskaper: alla lektioner om mastersprogrammets centrala teman hålls på engelska, vilket gör att eleverna kan förbättra sina tekniska och språkliga färdigheter samtidigt. [+]

mottagare

Masterprogrammet i International Export Management är utformad och marknadsförd av GEMA Business School och är ett modulärt forskarutbildningsprogram som är utformat för att utbilda en ny generation av Exportschefer och internationella marknadsförare, som kan driva företag och företag att expandera sina marknadsandelar på internationella marknader med :

Öka antalet länder där produkter / tjänster säljs, särskilt på snabbväxande marknader.Öka antalet produkt- / serviceledningar som säljs på internationella marknader i enlighet med strukturen i den lokala efterfrågan.anta nya distributionsstrategier för att komma "närmare kunden" på internationella marknader (t.ex. kommersiella affärer, joint venture, lokal produktion).... [-]

Magister på marknadsföring (mmktg)

University of Auckland Business School
Campusstudier Heltid 18 månader March 2019 Nya Zeeland Auckland

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av [+]

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av modern marknadsföring i ett globalt sammanhang och förmågan att identifiera marknadsmöjligheter och utveckla lämpliga marknadsföringsstrategier.

Karriärmöjligheter

Med en Master of Marketing, kommer utexaminerade vara utrustade med de kunskaper och färdigheter som krävs för en karriär inom marknadsföring och kommunikationsindustrin. Studenter kan göra karriär inom företags-, konsult-och marknadsanalys, bland andra alternativ.... [-]


Magister i avancerad marknadsföring

University of Deusto: Deusto Business School
Campusstudier Heltid 12 månader September 2019 Spanien Bilbao

Denna Master undervisas i spanska språket syftar till att förse chefer som kommer att ta ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknader. [+]

Programbeskrivning

Denna Master syftar till att förse chefer som kommer att åta sig det ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknaderna.

Det syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan fastställa strategier relation med kunder och konsumenter, politik distributions och kommunikation, varumärkeshantering mot bakgrund av de nya utmaningar och möjligheter som framsteg inom informations- och kommunikationsteknik och med hänsyn till särdragen hos de olika marknaderna och länder; chefer som har möjlighet att identifiera och föreslå de mest lämpliga affärsmodeller i varje miljö, utforma och implementera hållbara och ansvarsfulla strategier. ... [-]


Master i varumärkesdesign och ledning: Mat, vin och turism

IED – Istituto Europeo di Design Florence
Campusstudier Heltid 11 månader February 2019 Italien Florence

Från brandingstekniker till servicedesign är målet för masterkursen i varumärkesdesign och ledning: mat, vin och turism att hjälpa studenter och unga yrkesverksamma att utveckla sin kompetens som framtida chefer inom restaurangbranschen, integrera matvin och turism i livsstil erbjudanden. Kursen, som hålls i Florens och Barcelona, ​​ger övergripande färdigheter inom servicedesign tillämpad på gästfrihet och turism, med ett särskilt fokus på mat i Barcelona och en vertikal utforskning av vinsektorn i Florens. Catalunya och Toscana byggde sina varumärkesstrategier på territorialitetsvärdet som en nyckel för global särskiljningsförmåga. Tack vare den här mästaren har eleverna möjlighet att experimentera med olika metoder för branding och projektledning som två av de viktigaste turistmålen i Europa framgångsrikt använder. [+]

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Vad betyder det att skapa och hantera ett varumärke i livsmedelsindustrin? Hur man marknadsför ett vinföretag och arbetar med sin identitet? Hur integrerar man turismen i allt detta?

Från brandingstekniker till servicedesign är målet för masterkursen i varumärkesdesign och ledning: mat, vin och turism att hjälpa studenter och unga yrkesverksamma att utveckla sin kompetens som framtida chefer inom restaurangbranschen, integrera matvin och turism i livsstil erbjudanden.

Kursen, som hålls i Florens och Barcelona, ​​ger övergripande färdigheter inom servicedesign tillämpad på gästfrihet och turism, med ett särskilt fokus på mat i Barcelona och en vertikal utforskning av vinsektorn i Florens.... [-]


Master i marknadsföring, turism marknadsföring och Hotel Revenue Management (deltid) - Barcelona

The Ostelea - School of Tourism and Hospitality International
Campusstudier Deltid April 2019 Spanien Barcelona

Turismsektorn i allmänhet, och hotellbolaget i synnerhet, genomgår en accelererad omvandling inom marknadsföring, distribution och försäljning. Befintligheten av nya onlineverktyg är nyckeln till att kunna hantera hotellinrättningar. [+]

Turismsektorn i allmänhet, och hotellbolaget i synnerhet, genomgår en accelererad omvandling inom marknadsföring, distribution och försäljning. Befintligheten av nya onlineverktyg är nyckeln till att kunna hantera hotellinrättningar. Den höga konkurrenskraften för denna miljö kräver siffran för e-handelsdirektören och direktören för inkomstförvaltning som viktiga positioner inom den nuvarande hotellbranschen.

Med Master of Marketing, Marketing och Tourism Revenue Management är den enda mästaren i Spanien som uppfyller följande två punkter. För närvarande finns ingen annan universitetsskola som utbildar sina studenter tillsammans med chefer inom sin bransch och det gör det med samma verktyg som de flesta företag använder. Alla ämnen har en helt praktisk utveckling och fokuserar på studentprofessionalisering... [-]


Specialiserad mästare i marknadsföring

ESA Business School - Ecole Supérieure des Affaires
Campusstudier Heltid 18 månader October 2019 Libanon Beirut Storbritannien London + 2 fler

Träna marknadsföring och kommunikation för att behärska och fördjupa sina kunskaper om de nödvändiga teorier och verktyg för utvecklingen av deras funktioner. [+]

MSM: Specialiserad Master i marknadsföring

Specialiserad läroplan i marknadsföringsmål : Innehavare av magisterexamen Minsta erfarenhet: 2 år Språk: Franska

Mål

Träna marknadsföring och kommunikation för att behärska och fördjupa sina kunskaper om de nödvändiga teorier och verktyg för utvecklingen av deras funktioner.

Två internationella diplom Specialiserade Master i marknadsföring och kommunikation från ESA Specialiserade Master i marknadsföring och kommunikation från ESCP Europe Kursstruktur

Varaktighet: 18 månader Kurser hålls en vecka av var tredje, från tisdag till fredag ​​från 16:00 till 20:30 och på lördag från 9:00 till 13:30

Avgifter ... [-]

Marknadsföring (MSC)

Hochschule Bonn-Rhein-Sieg
Campusstudier Heltid 3 terminer October 2019 Tyskland Sankt Augustin

Målet med masterprogrammet är att ge studenterna en djupare förståelse av marknadsföringsfrågor på grundval av en sund marknadsföring relaterad utbildning. [+]

Målet med masterprogrammet är att ge studenterna en djupare förståelse av marknadsföringsfrågor på grundval av en sund marknadsföring relaterad utbildning. I synnerhet är olika tekniska utvecklingen och framtida trender beaktas i utvecklingen av marknaderna. Detta säkerställer att eleverna är förberedda för framtida marknadskrav och är mycket attraktivt för en potentiell arbetsgivare. Klasser kommer att ske både på campus Rheinbach och på Campus Sankt Augustin.

En överblick

Examen: Magisterexamen Campus: Sankt Augustin, Tyskland Standard studieperiod: 3 terminer med totalt 90 högskolepoäng Ackreditering: ännu inte avslutat

Förkunskaper:

För att antas till magisterexamen, är sökande skyldiga att lämna bevis på att ha förvärvat en första grad kvalificerat för yrke (e. g. Kandidatexamen eller en grad av lika eller högre) i ekonomi, Business Information Systems, affärssystem eller Business psykologi. Graden måste ha tilldelats åtminstone en slutbetyg på 2,7 och minst 210 högskolepoäng (ECTS). I fall att kraven uppfylls, är studieplatser tilldelas i enlighet med en lokal urvalsförfarande (NC). Om yrkesexamen har tilldelats färre än 210 poäng, men minst 180 högskolepoäng, skall en praktisk term slutfördes. Officiell ansökan om vintern termin kommer att äga rum mellan 15.05. och 15,07. Universitetsexamen certifikat som inkluderar medeltalet kan lämnas fram till 22 juli (detta gäller för sökande med intyg från utanför EU).... [-]


Magister på lyx management, innovation och branding i Rom, Italien

Swiss School of Management, Rome Italy
Campusstudier Deltid 1 - 2 år October 2019 Italien Rome

Denna unika masterprogrammet är en i sitt slag. Den skiljer sig från andra lyx Management program, som har en stark komponent i parctical frågor, som omfattar inte bara förvaltningssidan, men också den innovativa sätt att utveckla nya koncept för branding och värdeskapande. Företagsbesök övervägs också i programmet. [+]

Master of Lyx Management, Innovation och Branding

Trots den globala ekonomiska krisen, är försäljningen av lyxvaror svallande över hela världen. Mer än en symbol, lyxvaror indikerar framgång, fördel, privilegium, smak och drömmar. Den lyxiga marknaden är beroende av chefer att förstå, steward, och odla denna unika sektor.

Vår Master i lyx Management var Innovation och branding speciellt framtagen för studenter som strävar efter att karriärer i lyx hantering sektorn dagens dynamiska, globala marknaden.

Förstå dynamiken och egenheter lyx förvaltning betalar en särskild uppmärksamhet åt framtiden är i fokus för denna Master.

Programmet awards 60 hp inom ett helt läsår. Den har företagsbesök av de stora märkena och lyxvaror producenter i Italien, gästföreläsare, vetenskaplig forskning och fältresor och Leadershp utbildning. Programmet kommer att genomföras på engelska. Fakulteten består av internationella proffs som baseras i staden Rom eller nära den.... [-]