Masterprogram i Marknadsföring

Jämför 213 masterprogram i Marknadsföring

Marknadsföring
Kontakta skolor direkt - Jämför 213 masterprogram i Marknadsföring 2018
Läs Mer

Master I Digital Marknadsföring

ESEI International Business School Barcelona
Online och Campus-kombinerat Heltid 1 år October 2018 Spanien Barcelona

ESEI: s Master i Digital Marketing-programmet kommer att utrusta dig med de praktiska färdigheter och kunskaper som krävs av nystartade företag och företag över hela världen. Perfekt för resultatorienterade, kreativa proffs, kommer denna kvalifikation att förbereda dig för framgång i det mycket konkurrenskraftiga området för marknadsföring online. [+]

Bli expert på alla aspekter av digital marknadsstrategi och forma framtiden för verksamheten

ESEI: s Master i Digital Marketing-programmet kommer att utrusta dig med de praktiska färdigheter och kunskaper som krävs av nystartade företag och företag över hela världen. Perfekt för resultatorienterade, kreativa proffs , kommer denna kvalifikation att förbereda dig för framgång i det mycket konkurrenskraftiga området för marknadsföring online .

I Barcelona , en världsberömd smart stad och Europas topp 5 starthub, drivs ESEIs Master i Digital Marketing-program i samarbete med Click360formacion, en officiell Google-partner , och pratar med handledare med entreprenörskompetens och verklig industriinsikt .... [-]


Magisterprogram I Marknadsföring, Tjänster Och Kommunikationshantering

University of St.Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2019 Schweiz St. Gallen

Magisterprogrammet i marknadsföring, tjänster och kommunikationsledning (MSC) består av en unik kombination av grundläggande ledarskapsdomäner och marknader och affärsmodeller av relevanta branscher. Med detta koncept överstiger MSC klassiska begrepp om marknadsföring. På grund av en kombination av grundlig teoretisk kunskap och projekt med partners från praktik och forskning, lär studenterna en integrerad förståelse av företagsledning ur kundens synvinkel och kundvärdesgenerering. [+]

mål:Kundvärde - målet om hållbar företagsledningI en globaliserad värld kan ett hållbart företagsvärde endast skapas genom övertygande produkter och tjänster för kunder som är uppmärksamma. Marknadsföring utifrån dessa linjer koncentrerar sig på att uppnå högsta möjliga kundfokus med produkter och tjänster. Denna integrativa uppfattning, som överstiger klassisk marknadsföring, är vad masterprogrammet för marknadsföring, tjänster och kommunikationsledning (MSC) har förpliktat sig till: programmet kombinerar alla ledningsdiscipliner som tar sina lager från kunder och förenar dem med marknaderna och affärsmodellerna för aktuella industrier.CurriculumMarknadsföring, servicehantering och kommunikation och deras tillämpningsområden:MSC lärs på tyska och engelska. Å ena sidan är det baserat på marknadsföringsfunktioner, marknadsundersökningar, servicehantering och kommunikation och å andra sidan ger studenterna inblick i ett stort antal aktuella applikationsområden som Interactive Marketing , Automotive Marketing eller Luxury Brand Management. Urvalet av dessa applikationsområden uppdateras ständigt och syftar till att ge studenterna en välgrundad tillgång till specifika marknader. Ett annat centralt element är partnerskap och projektarbete med företag. I det tillämpade forskningsprojektet behandlar studenterna exempelvis ett verkligt problem med samma praktikpartner i tre terminer. Kärnstudier består dessutom av oberoende val och masterprov och kompletteras med kontextstudier (särskilt i sociologi, psykologi, kommunikation och språk).partnersMSC uppmuntrar utbytet mellan studenter, institut och övning. I applikationsprojekt arbetar studenter i små grupper om verkliga uppgifter som fastställts av ett företag eller institut. Projektpartnern är densamma under hela den tre-termiska projektperioden. Den här tidiga och varaktiga kontakten med praktikpartnerna lär studenterna professionellt samarbete med affärspartners och leder ofta till vidare samarbete med studenter för deras magisteruppsats, individuella projekt eller... [-]

MS I Marknadsföring

Baruch College, Zicklin School of Business
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer September 2018 Amerikas förenta stater New York + 1 fler

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål. [+]

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål.

Programhöjdpunkter30 poängGenomsnittlig slutförd 3 - 4 terminerSpecialiserad koncentration inom digital marknadsföring, internationell affärsverksamhet, marknadsföring analytik och marknadsföringMarknadsföringskoncentration

Marknadsföringskoncentrationen gör att eleverna kan anpassa sina program genom att välja valfria kurser från alla 9000-nivåskurser i Allen G. Aaronson, Institutionen för marknadsföring och internationellt företagande . Studenter kan också ta utvalda kurser i statistik och datorinformationssystem, vilket kan kräva ytterligare förkunskapskurser som kan avstå från tidigare kurser.... [-]


Master Internationell Marknadsföring (mim)

Hult International Business School
Campusstudier Heltid 1 år August 2018 Amerikas förenta stater San Francisco Boston Storbritannien London Förenade arabemiraten Dubai Kina Shanghai New York Cambridge + 9 fler

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing examen utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut. [+]

Få utrustad med marknadsföring färdigheter du behöver för att sticka ut på en global marknad.

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing grad utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut.

Platser

Börja Master of International Marketing i Boston eller London, sedan välja att utforska andra två campus som en del av Hult unika Global Campus Rotation.

Din Master of International Marketing i korthet

Vem är det här programmet för?

Kandidater som nyligen har examen från universitet eller högskola, samt personer med upp till tre års yrkeserfarenhet som vill starta en karriär inom marknadsföring.... [-]


Master I Retail Marketing

ISTUD Business School
Campusstudier Heltid 1 år November 2018 Italien Stresa

Mästaren är född ur behovet av att skapa en grundlig och gedigen kunskap om distributionskanaler och deras operativa hävstångar relaterade till marknadsförings- och försäljningsprinciper. Målet är att skapa en stark länk mellan ungdomar och företag som tillhör olika produktsegment, från mode till stora detaljhandelskedjor, för att stödja den starka expansionen i Italien och i världen av specialiserade kedjor, e-handel och varumärken som måste hantera ny distributionsdynamik. [+]

Master i Retail Marketing

Mästaren är född ur behovet av att skapa en grundlig och gedigen kunskap om distributionskanaler och deras operativa hävstångar relaterade till marknadsförings- och försäljningsprinciper. Målet är att skapa en stark länk mellan ungdomar och företag som tillhör olika produktsegment, från mode till stora detaljhandelskedjor, för att stödja den starka expansionen i Italien och i världen av specialiserade kedjor, e-handel och varumärken som måste hantera ny distributionsdynamik.

Styrkan hos mästaren är att erbjuda dig en intensiv och praktisk träning för att genast komma in i företaget som handlar med köp och försäljning, e-handel, visuell handel, exporthantering, kategorihantering, instore marknadsföring, handelsmarknadsföring, affärsanalys.... [-]


Magister I Marknadsföring Och Business Intelligence

Avicenne Private Business School (APBS)
Campusstudier Heltid 4 terminer September 2018 Tunisien Tunis

Detta program är utformat för dem som vill förvärva marknadsföring och ledningskompetens som behövs för att utveckla teknisk försäljning och omvärldsbevakning i näringslivet och industrin i den internationella miljön. [+]

Detta program är utformat för dem som vill förvärva marknadsföring och ledningskompetens som behövs för att utveckla teknisk försäljning och omvärldsbevakning i näringslivet och industrin i den internationella miljön. Den är utformad för personer som har fått kandidatexamina från ackrediterade institutioner inom marknadsföring, management eller närliggande områden.

Förkunskapskrav

Licens på området eller motsvarande; Passera de tester som organiseras av APBS.

färdigheter som förvärvats

Utbildade eleverna att utveckla färdigheter i beslutsfattandet för att lösa marknadsföringsproblem, modellering av konsumenternas beteende, och har möjlighet att utveckla produkter eller strategier för ett företag.... [-]


Magister I Avancerad Marknadsföring

University of Deusto: Deusto Business School
Campusstudier Heltid 12 månader September 2018 Spanien Bilbao

Denna Master undervisas i spanska språket syftar till att förse chefer som kommer att ta ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknader. [+]

Programbeskrivning

Denna Master syftar till att förse chefer som kommer att åta sig det ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknaderna.

Det syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan fastställa strategier relation med kunder och konsumenter, politik distributions och kommunikation, varumärkeshantering mot bakgrund av de nya utmaningar och möjligheter som framsteg inom informations- och kommunikationsteknik och med hänsyn till särdragen hos de olika marknaderna och länder; chefer som har möjlighet att identifiera och föreslå de mest lämpliga affärsmodeller i varje miljö, utforma och implementera hållbara och ansvarsfulla strategier. ... [-]


Marknadsföring Digital Transformation

Il Sole 24 ORE Business School
Campusstudier Heltid 10 månader October 2018 Italien Milan

Vår internationella mästare i marknadsföring, digital transformation [+]

Vår internationella mästare i marknadsföring, digital transformation

Det ger eleverna möjligheter att lära av erkända och erfarna chefer och proffs, samt praktikanter i viktiga företag och utveckla ett bestående nätverk inom området.

De tidigare italienska utgåvorna av den här Master som levereras av vår Business School garanterar konsoliderad erfarenhet och relationer med globala varumärken.

I slutet av kursen är de viktigaste platserna för placering multinationella företag, webbkommunikationsbyråer, mediecentra, konsultföretag.

VARIGHET OCH STRUKTUR

Programmet är organiserat i två faser:

Teori och övning i 6 månader i klassrum, workshop och företagsbesök (klasser hålls från måndag till fredag):... [-]


Magister På Marknadsföring (mmktg)

University of Auckland Business School
Campusstudier Heltid 18 månader September 2018 Nya Zeeland Auckland

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av [+]

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av modern marknadsföring i ett globalt sammanhang och förmågan att identifiera marknadsmöjligheter och utveckla lämpliga marknadsföringsstrategier.

Karriärmöjligheter

Med en Master of Marketing, kommer utexaminerade vara utrustade med de kunskaper och färdigheter som krävs för en karriär inom marknadsföring och kommunikationsindustrin. Studenter kan göra karriär inom företags-, konsult-och marknadsanalys, bland andra alternativ.... [-]


Master I International Marketing Management

GEMA Business School
Campusstudier Heltid October 2018 Italien Rome

Masterprogrammet i International Marketing Management designas och marknadsförs av GEMA Business School som en internationell version av sitt marknadsföringsprogram, nu i 24: e utgåvan. Det är möjligt att ansöka om att delta i en "förlängd" version av programmet som består av en längre tid att spendera i Philadelphia (9 månader i stället för 4 månader) för en mer komplett och praktisk träningserfarenhet. [+]

Han Masterprogram i International Marketing Management designas och marknadsförs av GEMA Business School som en internationell version av sitt marknadsföringsprogram.

Mästaren är skräddarsydd för dem som vill ha en internationell marknadsföring specialisering, från marknadsföring grund till International Marketing, Digital Business och Social Media Communication. Programmets mål kommer att beröra olika typer av lärande: att främja attityder och värderingar, utveckla kompetens i prestanda och förvärva information och begrepp.

Deltagarna ska utveckla kompetens och kompetens inom kritiska delar av strategin: affärer (marknadsföring, marknadsundersökning, hållbarhet, social media kommunikation etc.) planering, ledarskap, innovation, designtänkande, känslomässig intelligens och etik.... [-]


Online Master I Marknadsföring Och Kommunikation

Rome Business School
Online Deltid 1 år Öppen antagning Italien Rome Italy Online + 1 fler

Gå med i den internationella handelsskolan i Europa! Magister i marknadsföring och kommunikation på Rome Business School är ett idealiskt val för den professionella letar efter ett världsklass utbildningsprogram i dessa ämnen, för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär i en internationell miljö. [+]

Startdatum: varje år, i mars och oktober.

Magister i marknadsföring och kommunikation på Rome Business School är ett idealiskt val för den professionella letar efter ett världsklass utbildningsprogram i dessa ämnen, för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär i en internationell miljö. Kvaliteten på undervisningen , internationella praktikplatser i USA, Dubai eller Europa och karriär- och nätverkstjänsterna som erbjuds bidrar alla till att göra detta program perfekt passform för dem som försöker utmärka sig på arbetsmarknaden och i global verksamhet.

Mål mottagare

Magisterexamen är utformad för alla som söker sin första exponering för världen av marknadsföring och kommunikation eller för alla som redan arbetar i denna miljö men försöker utöka sin kunskap om sitt eget område, allt inom en strukturerad miljö . Studenter som är intresserade av att delta i denna magisterexamen är typiska:... [-]


Master I Marknadsföring

EU Business School
Online Campusstudier Heltid 1 år October 2018 Spanien Barcelona Schweiz Switzerland Online + 3 fler

Från effektiv användning av social media marknadsföring för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag. [+]

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kreativa förändringar.

Från effektiv användning av social media marknadsföring för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag.

Hur du tjänar ditt certifikat

Magister i marknadsföring (60 hp) är ett ettårigt program, uppdelat i tre villkor. Varje termin består av fyra kurser (4 ECTS each) och ett seminarium (2 ECTS). Under året är studenterna också utsatta för praktiska fallstudier, spel och affärssimuleringar. För att kunna göra examen måste deltagarna också slutföra en affärsplan (6 ECTS).... [-]


Master I Mode Marknadsföring - Från Strategi Till Branding

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campusstudier Heltid 1 år January 2019 Italien Milan

18: e utgåvan - Mästaren i modemarknadsföring - Från strategi till branding tåg professionella kan möta de nya utmaningarna i en värld i snabb och ständig utveckling. Kursen omfattar i synnerhet studiet av de viktigaste aspekterna av modemarknadsföring, kommunikationstekniken - med fokus på aspekter av positioneringsstrategier och varumärkesförvaltning - identitet och konsumentbehov utan att försumma analysen av digitala medier. Kursen bygger på ett kreativt tillvägagångssätt för att utveckla innovativt tänkande och experimentera med nya strategier i området. Karriärmöjligheter - Graduate studenter kan närma sig olika mode segment: Brand Management, Corporate Marketing, Affärsutveckling, Distribution och Retailing samt rådgivning och kommunikation byråer. [+]

Mästaren i mode marknadsföring - Från strategi till branding tåg professionella kan möta de nya utmaningarna i en värld i snabb och ständig utveckling. Kursen omfattar i synnerhet studiet av de viktigaste aspekterna av modemarknadsföring, kommunikationstekniken - med fokus på aspekter av positioneringsstrategier och varumärkesförvaltning - identitet och konsumentbehov utan att försumma analysen av digitala medier.

Kursen bygger på ett kreativt tillvägagångssätt för att utveckla innovativt tänkande och experimentera med nya strategier i området.

Karriärmöjligheter - Graduate studenter kan närma sig olika mode segment: Brand Management, Corporate Marketing, Affärsutveckling, Distribution och Retailing samt rådgivning och kommunikation byråer.... [-]


Magister I Företagsekonomi Och Marknadsföring

ESEM
Campusstudier Heltid September 2018 Spanien Madrid

Ett program för yrkesverksamma på internationell nivå. Riktar sig till personer som innehar eller är kallade att ockupera positioner och funktioner kommersiell marknadsföring Managers eller försäljning ... [+]

Ett program för yrkesverksamma på internationell nivå. Riktar sig till personer som innehar eller är kallade att ockupera positioner och funktioner Commercial Marketing Director eller försäljning

ESEM, med 47 års verksamhet och utveckling, är handelshögskolan som specialiserat sig på affärsområden Commercial och marknadsföring, med erkännande i nationella och internationella företag.

Genom våra klassrum och program har det varit mer än 20.000 studenter på fem kontinenter.

Lärandemål

Tillhandahålla de nödvändiga verktygen för affärsutveckling. Dessa verktyg tjänar den dubbla funktionen av försäljning och marknadsföring.

Med den teoretiska metodiken - ESEM praktiken ska studenten beredas adptación till ny teknik, som är nödvändigt och begärs i dag för en tjänst som försäljning, marknadsföring och försäljningschef.... [-]


Magisterprogram I Marknadsföring

Umeå University, Umeå School of Business, Economics and Statistics
Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Sverige Umeå

Programmet syftar till att ge eleverna en djup förståelse för konsumentbeteende, kunskap om de verktyg och tekniker som de kan använda för att samla in och analysera information om konsumenter och konkurrenter och erfarenhet av att fatta beslut på hög nivå. [+]

Magisterprogram i marknadsföring, 120 hp

Syftet med detta program är att ge eleverna en djup förståelse för konsumentbeteende, kunskap om de verktyg och tekniker som de kan använda för att samla in och analysera information om konsumenter och konkurrenter och erfarenhet av att fatta beslut på ledande nivå inom området marknadsföringshantering.

Programmet betonar den tillämpade användningen av [analytiska] tekniker och praktisk erfarenhet av att utforma och genomföra marknadsstrategier i konkurrensutsatta miljöer genom en balanserad användning av fall, online-simulering, statistiska programvarupaket och faktisk fältarbete.

Detta är attraktivt för arbetsgivare som behöver kandidater med [analytisk och ledande] kapacitet på dagens konkurrensutsatta marknader. Programmet är också en lämplig grund för arbete i funktioner på högre nivå inom organisationer, företag och statliga såväl som icke-statliga institutioner.... [-]