Masterprogram i Marknadsföring

Jämför 189 masterprogram i Marknadsföring

Marknadsföring
Kontakta skolor direkt - Jämför 189 masterprogram i Marknadsföring 2019
Läs Mer

MS i marknadsföring

Baruch College, Zicklin School of Business
Campusstudier Heltid Deltid 3 - 4 terminer September 2019 Amerikas förenta stater New York + 1 fler

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål. [+]

Mästaren i marknadsföring ger dig ett omfattande inslag i konsumentbeslut och strategiska processer som förbereder dig för en framgångsrik karriär inom marknadsföring. Våra specialiserade koncentrationer inom Digital Marketing, International Business, Marketing Analytics och Marketing Management gör att du kan skräddarsy dina studier till dina professionella mål.

Programhöjdpunkter30 poängGenomsnittlig slutförd 3 - 4 terminerSpecialiserad koncentration inom digital marknadsföring, internationell affärsverksamhet, marknadsföring analytik och marknadsföringMarknadsföringskoncentration

Marknadsföringskoncentrationen gör att eleverna kan anpassa sina program genom att välja valfria kurser från alla 9000-nivåskurser i Allen G. Aaronson, Institutionen för marknadsföring och internationellt företagande . Studenter kan också ta utvalda kurser i statistik och datorinformationssystem, vilket kan kräva ytterligare förkunskapskurser som kan avstå från tidigare kurser.... [-]


Master i marknadsföringshantering (MiMM)

University of St. Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs
Campusstudier Heltid 18 månader September 2019 Schweiz St. Gallen

Magisterprogrammet i Marknadsföring (MiMM) utbildar studenter som är intresserade av kunder och design för att bli reflekterande, kompetenta och entreprenörs personligheter. Programmet fokuserar på kunder. Med en omfattande och akademiskt välgrundad utbildning inom konsumentbeteende och marknadsundersökning lär studenter sig hur man driver ett företag på ett kundorienterat sätt å ena sidan och hur man uppfyller kundernas krav, å andra sidan, för att säkerställa att företagen kan klara sin position framgångsrikt i den globala konkurrensen. [+]

mål:Mål

MiMM examinerar ...

... identifiera utmaningar och behovet av åtgärder ur kundernas och marknadens synvinkel och kan anta andra entreprenörsperspektiv. ... är bekanta med metoder och instrument för marknadsundersökning och konsumentbeteende eftersom de har tillämpat dem på praktiska exempel och praktiserat dem. ... genomföra välgrundade bedömningar av effektiviteten och effektiviteten i strategier och kampanjer i samband med marknadsorienterad företagsledning (marknadsförvaltning). ... är kompetenta inom konceptualiseringen av en marknadsorienterad användning av instrument och kan uppfinna strategier i en dynamisk miljö. ... är välkända i hanteringen av (digitala) media. ... kombinera kvalitativa och kvantitativa analytiska och konceptuella metoder för att lösa nuvarande och framtida problem. ... analysera effekterna av entreprenörsstrategier och planer på marknaden, på samhället och på miljön på ett realistiskt sätt. ... har lärt sig att ta itu med nya saker i en anda av personligt ansvar. ... formulera tydliga konsekvenser.... [-]


Master internationell marknadsföring (mim)

Hult International Business School
Campusstudier Heltid 1 år August 2019 Amerikas förenta stater San Francisco Boston Storbritannien London Förenade arabemiraten Dubai Kina Shanghai New York Cambridge + 9 fler

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing examen utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut. [+]

Få utrustad med marknadsföring färdigheter du behöver för att sticka ut på en global marknad.

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing grad utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut.

Platser

Börja Master of International Marketing i Boston eller London, sedan välja att utforska andra två campus som en del av Hult unika Global Campus Rotation.

Din Master of International Marketing i korthet

Vem är det här programmet för?

Kandidater som nyligen har examen från universitet eller högskola, samt personer med upp till tre års yrkeserfarenhet som vill starta en karriär inom marknadsföring.... [-]


Master i marknadsföring

EAE Business School International
Campusstudier Heltid 12 månader April 2019 Spanien Barcelona Madrid + 1 fler

Med Master i marknadsföring [+]

Detta program kommer att genomföras på engelska.

Den nuvarande affärsmiljön utvecklas snabbt. Globalisering, ny informationsteknik och innovativa distributionskanaler förändrar perspektivet på marknadsföring. Företagen kräver allt fler yrkesverksamma som kan leda dessa förändringar och göra dessa möjligheter till konkurrensfördelar. Professionella med solid träning, som har en bra kunskap om nya moderna marknadsföringstrender och insikt i de organisatoriska aspekter som skapar företagsvärde.

Konsumenterna blir allt mer krävande och har tillgång till mer information, så de är fullt medvetna om vad de vill och behöver. Alla företag behöver yrkesverksamma inom sina marknadsavdelningar som framgångsrikt kan hantera den korrekta kombinationen av de tre huvudämnena som erbjuds av denna magisterexamen: solid marknadsföring och kunskap, de färdigheter som krävs för att effektivt kunna reagera på den nuvarande marknaden och miljön och förmågan att vända den befintliga tekniken till en konkurrensfördel.... [-]


Master i marknadsföring

ISG Business & Economics School
Campusstudier Heltid 2 år October 2019 Portugal Lisbon

Det främsta syftet med magisterexamen i marknadsföring är, å ena sidan, för att ge en utbildning som är både avancerad och up-to-date på de vetenskapliga områdena marknadsföring och å andra sidan, för att motivera eleverna att bedriva forskning. .. [+]

Det främsta syftet med magisterexamen i marknadsföring är, å ena sidan, för att ge en utbildning som är både avancerad och up-to-date på de vetenskapliga områdena marknadsföring och å andra sidan, för att motivera eleverna att bedriva forskning.

Den magisterexamen i marknadsföring kommer att undervisa och utbilda studenter för att tas i bruk den specifika kunskaper om disciplin, användning av begrepp, modeller och traditionella teorier om marknadsföring. Dessutom kommer det att skapa medvetenhet om den senaste utvecklingen på områden som är specifika för relationerna mellan företag med sina kunder och allmänheten och uppmuntra tillämpning av ny teknik för information och kommunikation för att bidra till förbättrade företagets resultat, i ett internationellt sammanhang genom ett integrerat roll i olika områden av förvaltningen.... [-]


Master of Marketing analys

Ghent University - Faculty of Economics and Business Administration
Campusstudier Heltid Deltid 1 år September 2019 Belgien Ghent + 1 fler

Master of Marketing Analysis är en ettårig heltid (eller två år deltid studien) om analytisk Customer Relationship Management (CRM) / Business Intelligence ämnen på engelska som täcker data mining. [+]

Master of Marketing Analysis

Master of Marketing Analysis är en ettårig heltid (eller två år deltid studien) om analytisk Customer Relationship Management (CRM) / Business Intelligence ämnen på engelska som täcker data mining. Mer specifikt fokuserar studien huvudsakligen på: Analytisk Customer Relationship Management / Customer Intelligence (dvs med hjälp av data-mining tekniker för att avslöja kunskap i databaser (KDD)), liksom marknaden / marknadsundersökningar.

Denna högkvalitativa grad erbjuds på det låga priset av 541 EUR ≈ 735 USD (dvs normal helåret inträdesavgift för alla studenter på alla "normala" universitetsexamen i Belgien) + ca.. 250 EUR ≈ 340 USD (för böcker, mjukvara, etc.). Ghent University har erbjudit denna höga nivå avancerad masterexamen sedan oktober 1999.... [-]


Master of Business: Marknadsföring

The University of Wollongong in Dubai
Campusstudier Heltid 18 - 24 månader February 2019 Förenade arabemiraten Dubai

Detta program är idealiskt för chefer och mellanledare som vill öka sin karriär inom marknadsföring, ett område som är allt viktigare för alla typer av organisationer som behöver leverera värde genom de produkter och tjänster de skapar och levererar. Du kommer att ha möjlighet att studera ett brett utbud av avancerade ämnen inom marknadsföring och få professionell inriktad specialistmarknadsföring. Du kommer att utbildas för att formulera strategiska planer, utvärdera marknadsföringsteorier och ramar, utforma projekt med hjälp av marknadsundersökningsverktyg och vara utrustade med högkvalitativa färdigheter för att skapa och positionera produkter och tjänster för marknaden. [+]

Detta program är idealiskt för chefer och mellanledare som vill öka sin karriär inom marknadsföring, ett område som är allt viktigare för alla typer av organisationer som behöver leverera värde genom de produkter och tjänster de skapar och levererar.

Du kommer att ha möjlighet att studera ett brett utbud av avancerade ämnen inom marknadsföring och få professionell inriktad specialistmarknadsföring. Du kommer att utbildas för att formulera strategiska planer, utvärdera marknadsföringsteorier och ramar, utforma projekt med hjälp av marknadsundersökningsverktyg och vara utrustade med högkvalitativa färdigheter för att skapa och positionera produkter och tjänster på marknaden.... [-]


Magister i International Business Management - det italienska sättet

GEMA Business School
Campusstudier Heltid 4 - 10 månader Öppen antagning Italien Rome

Den professionella siffra som utbildas av programmet kommer att veta hur man gör marknadsanalyser, förbereda och övervaka planer för marknadsföring och kommunikation och för kommersiell utveckling utomlands (även med tanke på den möjliga mångkulturella dynamiken i de olika målländerna) och utveckla färdigheter i försäljning och e- handelsteknik, och kommer också att effektivt förbättra sina språkkunskaper: alla lektioner om mastersprogrammets centrala teman hålls på engelska, vilket gör att eleverna kan förbättra sina tekniska och språkliga färdigheter samtidigt. [+]

mottagare

Kandidatprogrammet i International Business Management är utformad och marknadsförd av GEMA Business School och är ett modulärt forskarutbildningsprogram som är utformat för att utbilda en ny generation av exportchefer och internationella marknadsförings- och företagsledare som kan driva företag och företag att expandera sina marknadsandelar i internationella marknader genom:

Öka antalet länder där produkter / tjänster säljs, särskilt på snabbväxande marknader.Öka antalet produkt- / serviceledningar som säljs på internationella marknader i enlighet med strukturen i den lokala efterfrågan.anta nya distributionsstrategier för att komma "närmare kunden" på internationella marknader (t.ex. kommersiella affärer, joint venture, lokal produktion).... [-]

Master i marknadsföring

Catolica Porto Business School
Campusstudier Heltid 3 terminer September 2019 Portugal Porto

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorier och modell undervisad och verkligheten av problemen i dagens marknadsaktiviteter. Således brukar vi använda empiriska undervisningssätt så mycket som möjligt tillsammans med fallstudier. [+]

PRESENTATION

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorierna och modellen undervisade och verkligheten av problemen i dagens marknadsaktiviteter. Således brukar vi använda empiriska undervisningssätt så mycket som möjligt tillsammans med fallstudier. Vi har utvecklat ett pragmatiskt tillvägagångssätt som motiverar studenterna att producera användbar forskning.

Vårt MSc-program försöker också stärka relationen mellan universitet och företag. Således har vi några lärare som är verksamma i företag och andra nationella eller internationella organisationer.

Vårt tillvägagångssätt för utbildning av högkvalificerade yrkesverksamma är kärnan i mervärdet till vårt program och det är anledningen till att vi säkerställer en hög anställbarhet och framgångsrik karriär för våra framtida kandidater.... [-]


Magister på marknadsföring (mmktg)

University of Auckland Business School
Campusstudier Heltid 18 månader March 2019 Nya Zeeland Auckland

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av [+]

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av modern marknadsföring i ett globalt sammanhang och förmågan att identifiera marknadsmöjligheter och utveckla lämpliga marknadsföringsstrategier.

Karriärmöjligheter

Med en Master of Marketing, kommer utexaminerade vara utrustade med de kunskaper och färdigheter som krävs för en karriär inom marknadsföring och kommunikationsindustrin. Studenter kan göra karriär inom företags-, konsult-och marknadsanalys, bland andra alternativ.... [-]


Master i marknadsföring

Rome Business School
Campusstudier Heltid Deltid 1 år March 2019 Italien Rome Italy Online + 2 fler

Rome Business School : s mästare i marknadsföring och kommunikation erbjuder dig en utbildning av excellens, internationella praktikplatser, karriärservice, globalt nätverk och många andra fördelar för din professionella och personliga utveckling. Olika undervisningsformler finns tillgängliga för att passa alla krav; studenter från mer än 140 länder i världen. [+]

Startdatum: varje år i mars och oktober.

Rome Business School : s mästare i marknadsföring och kommunikation erbjuder dig en utbildning av excellens, internationella praktikplatser, karriärservice, globalt nätverk och många andra fördelar för din professionella och personliga utveckling. Olika undervisningsformler finns tillgängliga för att passa alla krav; studenter från mer än 140 länder i världen .

Översikt

Magister i marknadsföring och kommunikation på Rome Business School är ett idealiskt val för den professionella letar efter ett världsklass utbildningsprogram i dessa ämnen, för att starta eller konsolidera en framgångsrik karriär i en internationell miljö. Kvaliteten på undervisningen, internationella praktikplatser och karriär- och nätverkstjänsterna som erbjuds bidrar alla till att göra detta program till perfekt passform för dem som försöker utmärka sig på arbetsmarknaden och i global verksamhet.... [-]


Magister på lyx management, innovation och branding i Rom, Italien

Swiss School of Management, Rome Italy
Campusstudier Deltid 1 - 2 år October 2019 Italien Rome

Denna unika masterprogrammet är en i sitt slag. Den skiljer sig från andra lyx Management program, som har en stark komponent i parctical frågor, som omfattar inte bara förvaltningssidan, men också den innovativa sätt att utveckla nya koncept för branding och värdeskapande. Företagsbesök övervägs också i programmet. [+]

Master of Lyx Management, Innovation och Branding

Trots den globala ekonomiska krisen, är försäljningen av lyxvaror svallande över hela världen. Mer än en symbol, lyxvaror indikerar framgång, fördel, privilegium, smak och drömmar. Den lyxiga marknaden är beroende av chefer att förstå, steward, och odla denna unika sektor.

Vår Master i lyx Management var Innovation och branding speciellt framtagen för studenter som strävar efter att karriärer i lyx hantering sektorn dagens dynamiska, globala marknaden.

Förstå dynamiken och egenheter lyx förvaltning betalar en särskild uppmärksamhet åt framtiden är i fokus för denna Master.

Programmet awards 60 hp inom ett helt läsår. Den har företagsbesök av de stora märkena och lyxvaror producenter i Italien, gästföreläsare, vetenskaplig forskning och fältresor och Leadershp utbildning. Programmet kommer att genomföras på engelska. Fakulteten består av internationella proffs som baseras i staden Rom eller nära den.... [-]


Master i marknadsföring

EU Business School
Online Campusstudier Heltid 1 år October 2019 Spanien Barcelona Schweiz Geneva Montreux Switzerland Online + 5 fler

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kreativa förändringar. Från den effektiva användningen av sociala medier för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag. [+]

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kreativa förändringar. Från den effektiva användningen av sociala medier för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag.

Varaktighet: Tre terminer / ett år (60 hp)

Platser: Barcelona, ​​Genève, Montreux, Online

Undervisningsspråk: engelska

Startdatum: oktober / januari / mars

... [-]

Master i varumärkesdesign och ledning: Mat, vin och turism

IED – Istituto Europeo di Design Florence
Campusstudier Heltid 11 månader February 2019 Italien Florence

Från brandingstekniker till servicedesign är målet för masterkursen i varumärkesdesign och ledning: mat, vin och turism att hjälpa studenter och unga yrkesverksamma att utveckla sin kompetens som framtida chefer inom restaurangbranschen, integrera matvin och turism i livsstil erbjudanden. Kursen, som hålls i Florens och Barcelona, ​​ger övergripande färdigheter inom servicedesign tillämpad på gästfrihet och turism, med ett särskilt fokus på mat i Barcelona och en vertikal utforskning av vinsektorn i Florens. Catalunya och Toscana byggde sina varumärkesstrategier på territorialitetsvärdet som en nyckel för global särskiljningsförmåga. Tack vare den här mästaren har eleverna möjlighet att experimentera med olika metoder för branding och projektledning som två av de viktigaste turistmålen i Europa framgångsrikt använder. [+]

DENNA KURS HÄR I ENGLISH SPRÅK.

Vad betyder det att skapa och hantera ett varumärke i livsmedelsindustrin? Hur man marknadsför ett vinföretag och arbetar med sin identitet? Hur integrerar man turismen i allt detta?

Från brandingstekniker till servicedesign är målet för masterkursen i varumärkesdesign och ledning: mat, vin och turism att hjälpa studenter och unga yrkesverksamma att utveckla sin kompetens som framtida chefer inom restaurangbranschen, integrera matvin och turism i livsstil erbjudanden.

Kursen, som hålls i Florens och Barcelona, ​​ger övergripande färdigheter inom servicedesign tillämpad på gästfrihet och turism, med ett särskilt fokus på mat i Barcelona och en vertikal utforskning av vinsektorn i Florens.... [-]


Magister i avancerad marknadsföring

University of Deusto: Deusto Business School
Campusstudier Heltid 12 månader September 2019 Spanien Bilbao

Denna Master undervisas i spanska språket syftar till att förse chefer som kommer att ta ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknader. [+]

Programbeskrivning

Denna Master syftar till att förse chefer som kommer att åta sig det ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknaderna.

Det syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan fastställa strategier relation med kunder och konsumenter, politik distributions och kommunikation, varumärkeshantering mot bakgrund av de nya utmaningar och möjligheter som framsteg inom informations- och kommunikationsteknik och med hänsyn till särdragen hos de olika marknaderna och länder; chefer som har möjlighet att identifiera och föreslå de mest lämpliga affärsmodeller i varje miljö, utforma och implementera hållbara och ansvarsfulla strategier. ... [-]