Master Program i Marknadsföring i Japan för 2024
Filter
Filter
- Japan
- Studier i marknadsföring
Master Program i Marknadsföring i Japan för 2024
Popular degree type
Popular education type
Master Program i Marknadsföring
Marknadsföringsprogram kan ge studenterna särskilda färdigheter och kunskaper såsom att lära dem att identifiera målgrupper, ta fram prissättningsstrategier, utveckla tjänster och produkter och använda reklammetoder för att nå lämpliga konsumenter.
Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.
Ett masterprogram är ett fördjupningsprogram som kräver ungefär två års studier, med kurser forskning och eventuellt en uppsats. Detta avancerade studieprogram gör det möjligt för studenterna att ytterligare specialisera sig inom ett område som intresserar dem.