Masterprogram i Matematik i Tjeckien

Se masterprogram i Matematik i Tjeckien 2018

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

En utbildning i matematik kan ligga till grund för vidare studier eller arbete inom tekniska och vetenskapliga områden som använder sig av matematik. Kurser i matematik kan vara allt från en kort kurs till en hel forskarutbildning.

Tjeckien, är en stat i Centraleuropa. Landet gränsar till Tyskland i väster, Österrike i söder, Slovakien i öster och Polen i norr. Dess huvudstad och största stad, med 1,3 miljoner invånare, är Prag.

De mest populära masterprogrammen i Matematik i Tjeckien 2018

Magister I Beräknings Matematik

Technical University of Ostrava
Campusstudier Heltid 2 år September 2018 Tjeckien Ostrava

Beräkningsmatematik har ett tydligt fokus på de viktiga områdena tillämpad matematik i förhållande till andra grenar av informations- och kommunikationsteknik, där eleverna kan använda när det handlar om praktiska problem på arbetsplatsen. [+]

Fakulteten för elektroteknik och datavetenskap

Studie Branch

Beräkningsmatematik

Sidoprofil

Beräkningsmatematik har ett tydligt fokus på de viktiga områdena tillämpad matematik i förhållande till andra grenar av informations- och Kommunikationsteknik, Där eleverna kan använda när det handlar om praktiska problem på arbetsplatsen. Eleverna får en solid bas för en karriär, eller kan fortsätta i ett doktorandprogram med fokus på utveckling av nya metoder för beräknings lösningar av tekniska problem med speciell tillämpning inom FoU. Beräkningsmatematik är en gren av utbildningen av informations- och kommunikationsteknik.

Key Mål