Filter
Masterexamina
Studietyp: Alla Tempo: Alla

Jämför 210 masterprogram i Studier i marknadsföring

Individer som söker att främja sin karriär och som redan har fått sin kandidatexamen kan finna att få en magisterexamen att vara en logisk och välgörande nästa steg. En magisterexamen bidrar till att skärpa en individ fokus inom ett visst område och förbereder dem för vidare studier, om så önskas också.

Vad är en Master i marknadsföring och kommunikation? Det är ett utbildningsprogram som gör det möjligt för deltagarna att upptäcka hur världen omkring dem kommunicerar, liksom de mest effektiva sätten att förmedla ett budskap till olika målgrupper. Inte bara eleverna studera nuvarande marknadsföring och kommunikationsstrategier, men de får också angelägen analytisk förmåga, affärs kunskap och förståelse för hur marknadsföring påverkar olika ekonomier. Efter avslutad denna grad akademiker kan utveckla och genomföra effektiva marknadsföringskampanjer och tal.

Det finns några olika fördelarna med att fullborda en Master i marknadsföring och kommunikation.Dess tvärvetenskapliga begrepp hjälpa studenter att bli mångfacetterad arbetare. Detta kan hjälpa dessa individer att upprätthålla skicklighet inom arbetsmarknaden.

Det finns en mängd olika faktorer som bidrar till kostnaden för att erhålla denna grad. Vissa faktorer, såsom den genomsnittliga kostnaden för den institution, det geografiska läget, och om du studerar på nätet eller på campus alla spela en roll i att avgöra den slutliga kostnaden.

Denna grad ger en mängd olika karriärmöjligheter att välja mellan. Akademiker kan besluta att komma in på området för marknadsföring och arbete för praktiskt taget alla typer av företag. Stora företag, småföretag, ideella organisationer, detaljhandel och fler är i ständigt behov av marknadsförare. Individer kan också välja att gå med marknadsföring företag eller starta eget företag. De som tycker den talande aspekten kan också överväga att driva en filmläge och medier.

Om du har en gåva för marknadsföring eller älskar att kommunicera med andra, är denna grad värt att överväga. Sök efter ditt program nedan och kontakt direkt upptagande kontor skola ditt val genom att fylla i täten formen.

Läs mer Läs mindre

210 Resultat i Studier i marknadsföring

University of St. Gallen (HSG), School of Management, Economics, Law, Social Sciences and International Affairs

Magisterprogrammet i Marknadsföring (MiMM) utbildar studenter som är intresserade av kunder och design för att bli reflekterande, kompetenta och entreprenörs personlighet ... [+]

mål:Mål

MiMM examinerar ...

... identifiera utmaningar och behovet av åtgärder ur kundernas och marknadens synvinkel och kan anta andra entreprenörsperspektiv. ... är bekanta med metoder och instrument för marknadsundersökning och konsumentbeteende eftersom de har tillämpat dem på praktiska exempel och praktiserat dem. ... genomföra välgrundade bedömningar av effektiviteten och effektiviteten i strategier och kampanjer i samband med marknadsorienterad företagsledning (marknadsförvaltning). ... är kompetenta inom konceptualiseringen av en marknadsorienterad användning av instrument och kan uppfinna strategier i en dynamisk miljö. ... är välkända i hanteringen av (digitala) media. ... kombinera kvalitativa och kvantitativa analytiska och konceptuella metoder för att lösa nuvarande och framtida problem. ... analysera effekterna av entreprenörsstrategier och planer på marknaden, på samhället och på miljön på ett realistiskt sätt. ... har lärt sig att ta itu med nya saker i en anda av personligt ansvar. ... formulera tydliga konsekvenser.... [-]

Schweiz St. Gallen
September 2019
Engelska,Tysk
Heltid
18 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
Hult International Business School

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing examen utrustar dig med de strategiska och exec ... [+]

Få utrustad med marknadsföring färdigheter du behöver för att sticka ut på en global marknad.

När företagen ser att differentiera sitt erbjudande på en global marknad, Hults ettåriga Master of International Marketing grad utrustar dig med de strategiska och executional marknadsföring färdigheter som behövs för att sticka ut.

Platser

Börja Master of International Marketing i Boston eller London, sedan välja att utforska andra två campus som en del av Hult unika Global Campus Rotation.

Din Master of International Marketing i korthet

Vem är det här programmet för?

Kandidater som nyligen har examen från universitet eller högskola, samt personer med upp till tre års yrkeserfarenhet som vill starta en karriär inom marknadsföring.... [-]

Storbritannien London Amerikas förenta stater Cambridge San Francisco Förenade arabemiraten Dubai Kina Shanghai New York Boston  + 7 Mer
Augusti 2019
Engelska
Heltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
University of Auckland Business School

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karri ... [+]

Master of Marketing är en 18-månaders kurser magisterexamen program som syftar till att hjälpa dig att utveckla de kunskaper och färdigheter som behövs för att göra karriär inom marknadsföring. Utexaminerade kommer att få en uppskattning av modern marknadsföring i ett globalt sammanhang och förmågan att identifiera marknadsmöjligheter och utveckla lämpliga marknadsföringsstrategier.

Karriärmöjligheter

Med en Master of Marketing, kommer utexaminerade vara utrustade med de kunskaper och färdigheter som krävs för en karriär inom marknadsföring och kommunikationsindustrin. Studenter kan göra karriär inom företags-, konsult-och marknadsanalys, bland andra alternativ.... [-]

Nya Zeeland Auckland
Kontakt Skolan
Engelska
Heltid
18 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
Munich Business School

Master of International Marketing och Brand Management studieprogram ger avancerad business, marknadsföring och varumärkeshantering kunskap, och utrusta dig med rätt komp ... [+]

Master International Marketing och Brand Management studieprogrammet ger avancerad business, marknadsföring och varumärkeshantering kunskap, och utrusta dig med rätt kompetens och verktyg för att framgångsrikt tillämpa dina innovativa idéer att träna.

Dessutom kan unika format och det holistiska, tvärvetenskapliga tillvägagångssättet i studieprogrammet undersöka nya horisonter och mycket aktuella ämnen som gör Master International Marketing och Brand Management till en verkligt unik upplevelse.

På så sätt utvecklas du till en ansvarig marknadschef och varumärkeschef med bred kulturell förståelse och en stark personlighet.

Master International Marketing och Brand Management på ett ögonblick... [-]
Tyskland Munich
September 2019
Engelska
Heltid
18 - 24 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
ESDES Lyon Business School

Mål: För att få relevant kompetens för att bedriva en karriär inom B2B och B2C-företag inom en internationell miljö. ... [+]

Undervisas på engelska

målFör att få relevant kompetens för att bedriva en karriär inom B2B och B2C-företag inom en internationell miljö.Mera digitala marknadsförings- och kommunikationsverktyg.Förstå den digitala omvandlingen av affärsdata och utvecklande marknadsplatser.slingorAlla kurser är på engelska."Lärande genom att göra" pedagogik.Ett antal ingripanden av marknadsförare inom B2B och B2C-sektorn.Möjlighet att delta i affärsinterkollkonkurrenser som SEB Academy utmaning, l'Oreal Brandstorm, Decathlon.Projekt som involverar kompetens och teori från flera kurser.Två 6 månaders praktikplatser.Dubbel diplom alternativ.KarriärmöjligheterBrand ManagerDigital StrategistProduktchefDigital Marketing ManagerKey Account ManagerMedieplaneringKategorihanteringEvenemangs arrangörWeb AnalystMedieplaneringAdvertising ExecutiveSEO / SEM ManagerExempel på kurserDigitala kommunikationsstrategierProduktmarknadsföringWebbdesignMobil marknadsföringFörsäljningsledningExcel-analys och rapporteringWeb optimering och analysB2B Försäljning och marknadsföringFokus: Kör digital händelse... [-]
Frankrike Lyon
September 2019
Engelska
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
University of Deusto: Deusto Business School

Denna Master undervisas i spanska språket syftar till att förse chefer som kommer att ta ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en ... [+]

Programbeskrivning

Denna Master syftar till att förse chefer som kommer att åta sig det ansvar när det gäller marknadsföring av avancerade kunskaper och färdigheter i en exakt alltmer globala och sammanlänkade marknaderna.

Det syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan fastställa strategier relation med kunder och konsumenter, politik distributions och kommunikation, varumärkeshantering mot bakgrund av de nya utmaningar och möjligheter som framsteg inom informations- och kommunikationsteknik och med hänsyn till särdragen hos de olika marknaderna och länder; chefer som har möjlighet att identifiera och föreslå de mest lämpliga affärsmodeller i varje miljö, utforma och implementera hållbara och ansvarsfulla strategier. ... [-]

Engelska,Spansk,Franska
Heltid
12 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
Ghent University - Faculty of Economics and Business Administration

Master of Marketing Analysis är en ettårig heltidsstudie (eller tvåårig deltidsstudie) om analytiska Customer Relationship Management (CRM) / Business Intelligence-ämnen ... [+]

Master of Marketing Analysis är en ettårig heltidsstudie (eller tvåårig deltidsstudie) om analytiska Customer Relationship Management (CRM) / Business Intelligence-ämnen på engelska som omfattar data-miningsteknik. Mer specifikt fokuserar studien huvudsakligen på: Analytisk kundrelationshantering / kundintelligens (dvs. användning av data-miningsteknik för att avslöja kunskaper i databaser) samt marknads- / marknadsundersökning.

Ghent University har erbjudit denna avancerade avancerad masterexamen sedan oktober 1999.

Våra kandidater fick alla viktiga positioner i stora och medelstora företag runt om i världen (från Bryssel över London

Utbildningen av CRM-specialister innebär att studera aspekter från tre discipliner: 1. Marknadsföring... [-]

Belgien Ghent
September 2019
Engelska
Heltid
Deltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
EU Business School

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kre ... [+]

Marknaderna ständigt förändras, med alltmer sofistikerade konsumenter. Företag behöver nu mer än någonsin innovativa, kvalificerade marknadsexperter för att genomföra kreativa förändringar. Från den effektiva användningen av sociala medier för att förstå din målgrupp, utforskar detta program moderna marknadsföringsmetoder och teorier ur olika perspektiv, vilket ger dig en inblick i hur marknadsföringsbeslut relaterar till analytiska, strategiska och operativa områden i ett företag.

Varaktighet: Tre terminer / ett år (60 hp)

Platser: Barcelona, ​​Genève, Montreux, Online

Undervisningsspråk: engelska

Startdatum: oktober / januari / mars

... [-]
Schweiz Switzerland Online
Oktober 2019
Engelska
Heltid
1 år
Campusstudier
Internet
Kombinerat online och på campus
Läs mer på svenska
Swiss School of Management, Rome Italy

Denna unika masterprogrammet är en i sitt slag. Den skiljer sig från andra lyx Management program, som har en stark komponent i parctical frågor, som omfattar inte bara f ... [+]

Master of Lyx Management, Innovation och Branding

Trots den globala ekonomiska krisen, är försäljningen av lyxvaror svallande över hela världen. Mer än en symbol, lyxvaror indikerar framgång, fördel, privilegium, smak och drömmar. Den lyxiga marknaden är beroende av chefer att förstå, steward, och odla denna unika sektor.

Vår Master i lyx Management var Innovation och branding speciellt framtagen för studenter som strävar efter att karriärer i lyx hantering sektorn dagens dynamiska, globala marknaden.

Förstå dynamiken och egenheter lyx förvaltning betalar en särskild uppmärksamhet åt framtiden är i fokus för denna Master.

Programmet awards 60 hp inom ett helt läsår. Den har företagsbesök av de stora märkena och lyxvaror producenter i Italien, gästföreläsare, vetenskaplig forskning och fältresor och Leadershp utbildning. Programmet kommer att genomföras på engelska. Fakulteten består av internationella proffs som baseras i staden Rom eller nära den.... [-]

Italien Rome
Oktober 2019
Engelska
Deltid
1 - 2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
EAE Business School International

Med Master i marknadsföring ... [+]

Detta program kommer att genomföras på engelska.

Den nuvarande affärsmiljön utvecklas snabbt. Globalisering, ny informationsteknik och innovativa distributionskanaler förändrar perspektivet på marknadsföring. Företagen kräver allt fler yrkesverksamma som kan leda dessa förändringar och göra dessa möjligheter till konkurrensfördelar. Professionella med solid träning, som har en bra kunskap om nya moderna marknadsföringstrender och insikt i de organisatoriska aspekter som skapar företagsvärde.

Konsumenterna blir allt mer krävande och har tillgång till mer information, så de är fullt medvetna om vad de vill och behöver. Alla företag behöver yrkesverksamma inom sina marknadsavdelningar som framgångsrikt kan hantera den korrekta kombinationen av de tre huvudämnena som erbjuds av denna magisterexamen: solid marknadsföring och kunskap, de färdigheter som krävs för att effektivt kunna reagera på den nuvarande marknaden och miljön och förmågan att vända den befintliga tekniken till en konkurrensfördel.... [-]

Engelska
Heltid
12 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
Hochschule Bonn-Rhein-Sieg

Målet med masterprogrammet är att ge studenterna en djupare förståelse av marknadsföringsfrågor på grundval av en sund marknadsföring relaterad utbildning. ... [+]

Målet med masterprogrammet är att ge studenterna en djupare förståelse av marknadsföringsfrågor på grundval av en sund marknadsföring relaterad utbildning. I synnerhet är olika tekniska utvecklingen och framtida trender beaktas i utvecklingen av marknaderna. Detta säkerställer att eleverna är förberedda för framtida marknadskrav och är mycket attraktivt för en potentiell arbetsgivare. Klasser kommer att ske både på campus Rheinbach och på Campus Sankt Augustin.

En överblick

Examen: Magisterexamen Campus: Sankt Augustin, Tyskland Standard studieperiod: 3 terminer med totalt 90 högskolepoäng Ackreditering: ännu inte avslutat

Förkunskaper:

För att antas till magisterexamen, är sökande skyldiga att lämna bevis på att ha förvärvat en första grad kvalificerat för yrke (e. g. Kandidatexamen eller en grad av lika eller högre) i ekonomi, Business Information Systems, affärssystem eller Business psykologi. Graden måste ha tilldelats åtminstone en slutbetyg på 2,7 och minst 210 högskolepoäng (ECTS). I fall att kraven uppfylls, är studieplatser tilldelas i enlighet med en lokal urvalsförfarande (NC). Om yrkesexamen har tilldelats färre än 210 poäng, men minst 180 högskolepoäng, skall en praktisk term slutfördes. Officiell ansökan om vintern termin kommer att äga rum mellan 15.05. och 15,07. Universitetsexamen certifikat som inkluderar medeltalet kan lämnas fram till 22 juli (detta gäller för sökande med intyg från utanför EU).... [-]

Engelska
Heltid
3 terminer
Campusstudier
Läs mer på svenska
CESMA Business School

Med Master i kommersiell förvaltning och marknadsföring från CESMA Business School kommer du att känna till de strategiska variablerna för marknadsföring, hur man förstår ... [+]

I en starkt konkurrensutsatt affärsmiljö är nyckeln att veta hur man anpassar sig till varje situation, för att kunna förutse och skilja sig från resten. Om det du söker är att bli en stor professionell för marknadsföring och försäljning, är nyckeln att ha den bästa träningen och dela erfarenheter med de bästa professionella i området.

Med Master i kommersiell förvaltning och marknadsföring från CESMA Business School kommer du att känna till de strategiska variablerna för marknadsföring, hur man förstår konsumentbeteende, vikten av kommunikation i marknadsföring, tillämpad CRM, planeringsteknik och medieköp, och du kommer uppdaterad i de mest aktuella marknadsförings- och e-Business-koncepten och teknikerna, medvetna om hur viktigt det är att ladda dem i våra dagar. Dessutom kommer du att lära dig att organisera och leda ett säljteam, de mest avancerade teknikerna i förhandlingar på högsta nivå, kundlojalitetsprogram, samt de olika alternativen för försäljningskanaler och strategier för att uppnå målen.... [-]

Spanien Madrid
Kontakt Skolan
Spansk
Heltid
1 år
Campusstudier
Läs mer på svenska
CREA Geneva | INSEEC GROUP

Internationell Master i Luxury Marketing har utformats för att erbjuda studenterna en solid och korrekt förståelse för lyxvärlden, med starkt beaktande av de nya reglerna ... [+]

En fullständig förståelse för den nya dynamiken som tillämpas på lyx

I en snabbrörlig miljö där lyxiga gränser utmanas och suddas kommer detta program att ge en fullständig förståelse för den nya dynamiken som tillämpas på Luxury. Internationell Master i Luxury Marketing har utformats för att erbjuda studenterna en solid och korrekt förståelse för lyxvärlden, med starkt beaktande av de nya reglerna som är starkt relaterade till den nya konsumentens uppfattning, utmaningar för detaljhandel och online-tjänster och CRM. En analys kommer att spänna från en hård lyx till tjänster, allt från att resa till mat och dryck.

Kursprogram

branding

Börja med grunderna för marknadsföringsteknik till utvecklingen av nya lyxstrategier kommer huvuddragen att vara på de nya reglerna som tillämpas på företag, kommunikation, ekonomi och ledarskap. Utvecklingen kommer från en allmän översikt till lyxmarknaden för att upptäcka sin nisch och specifika behov. En analys kommer att tillämpas på olika lyxiga affärsmodeller och deras strategier såväl som de olika geografiska.... [-]

Schweiz Geneva
Oktober 2019
Engelska
Heltid
17 månader
Campusstudier
Läs mer på svenska
Catolica Porto Business School

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorier och modell undervisad och verkligheten av problemen i dagens marknadsaktiviteter. Således bruk ... [+]

PRESENTATION

Huvudsyftet med MSc i marknadsföring är att garantera länken mellan teorierna och modellen undervisade och verkligheten av problemen i dagens marknadsaktiviteter. Således brukar vi använda empiriska undervisningssätt så mycket som möjligt tillsammans med fallstudier. Vi har utvecklat ett pragmatiskt tillvägagångssätt som motiverar studenterna att producera användbar forskning.

Vårt MSc-program försöker också stärka relationen mellan universitet och företag. Således har vi några lärare som är verksamma i företag och andra nationella eller internationella organisationer.

Vårt tillvägagångssätt för utbildning av högkvalificerade yrkesverksamma är kärnan i mervärdet till vårt program och det är anledningen till att vi säkerställer en hög anställbarhet och framgångsrik karriär för våra framtida kandidater.... [-]

Portugal Porto
Kontakt Skolan
Engelska
Heltid
3 terminer
Campusstudier
Läs mer på svenska
National University of Science and Technology MISIS

I kommunikations- och internationella PR-programmet lär universitetsprofessorer interaktiva klasser, chefer för kommunikationsbyråer delar förstahands erfarenhet och stud ... [+]

I kommunikations- och internationella PR- programmet lär universitetsprofessorer interaktiva klasser, chefer för kommunikationsbyråer delar förstahands erfarenhet och studenterna drar nytta av multikulturella diskussioner och utmanande projektarbete. Det krävs två års heltidsstudier för att slutföra detta program.

Att vara en del av detta program kommer att tillbringa två underbara år av att lära sig teori och praktik av kommunikation i en internationell grupp studenter från hela världen. Det är den tvärvetenskapliga delen av programmet som gjorde det möjligt att förena olika områden, som kommunikation, ekonomi, journalistik och ledning. Läget i ett av de ledande ryska tekniska universiteten ger programmet ett särskilt fokus på kommunikation för kunskapsintensiva och tekniska sektorer.... [-]

Ryssland Moscow
September 2019
Heltid
2 år
Campusstudier
Läs mer på svenska