MASTERSTUDIES.SE

Se alla masterprogram i Turism i Frankrike på deltid 2019

En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

En utbildning i turism kan lära dig det du behöver för att arbeta i turistnäringen. Studenter lär sig om turism som affärsverksamhet och hur man på ett effektivt sätt planerar bra resor. Andra ämnen man ser närmare på kan vara kulturturism, eventorganisation, hållbar turism och marknadsföringsstrategier.  

Frankrike är för närvarande bland de 20 bästa länderna i termer av ekonomin på grund av deras utmärkta resultatorienterad högre utbildning inlärning. De flesta av kurserna vid universitet erbjuds i det franska språket. Frankrike har 60 offentliga och 100 privata högskolor.

Börja idag Bästa masterprogrammen i Turism i Frankrike på deltid 2019

2 Resultat i Turism, Frankrike Filter

Magister vin & e-turism

Formasup Campus
Campusstudier Deltid 2 år September 2019 Frankrike Bordeaux

Leader Operational Manager Enterprise säkerställer den övergripande utvecklingen av företaget och dess verksamhet, produkter och tjänster. Den definierar de strategiska riktningar.

Master européen de hantering et Stratégie touristique

Ecole Supérieure Ouverte à Distance
Internet Heltid Deltid 2 år Öppen antagning Frankrike France Online Belgien Belgium Online Schweiz Switzerland Online Luxemburg Luxembourg Online Libanon Lebanon Online Martinique (Fr.) Martinique Online Reunion (Fr.) Reunion Online Guadeloupe (Fr.) Guadeloupe Online Mauritius Mauritius Online Kanada Canada Online Algeriet Algeria Online Tunisien Tunisia Online Marocko Morocco Online Franska Guyana French Guiana Online Franska Polynesien French Polynesia Online + 29 fler

Le titulaire du mästare est un professionnel du förvaltning et du tourisme, polycompétent, qui peut intervenir dans l'animation des Territoires, le montagede projets touristiques, la gestion d'un projet de vente ou la Création et / ou la kommersialisering de produits touristiques.