Magisterexamen i marknadsföring och marknadsundersökningar

Allmänt

Programbeskrivning

Denna Master övergripande mål är att få eleverna lär sig att utföra sina uppgifter i specifika företag -institutes marknadsundersökningar marknadsföring, kommunikationsbyråer och marknadsföringskonsulter eller företags- och även i marknadsavdelningar av offentliga eller privat. Idag, miljöer organisationer är inte bara globalt utan också dynamisk, turbulent och mycket konkurrenskraftig. Samtidigt har de målgrupper bli mer kunniga och kompetenta grupper och därför mer krävande i sina krav. Dessa nya perspektiv kräver organisationer att agera annorlunda och prioritera djup kunskap om dessa offentliga och deras krav för att kunna erbjuda en komplett, personlig och differentierad service.

  • Samordning: Rosa Maria Rodriguez Artola. Institutionen för industriell ekonomi och marknadsföring. UJI.
  • Samordnande universitetet: U. Valencia-Estudi Allmänt
  • Interuniversity med: Universitat Jaume I
  • Omfattning: 60 högskolepoäng
  • Varaktighet: ett läsår (oktober 2017 / oktober 2018)
  • Läge: (oktober 2017 / April 2018)
  • Undervisningsspråket: Spanska
  • Pris: avvaktan publikationen (2016: 46,20 € / kredit)
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

Universitat Jaume I (UJI) came into being as a higher education and research centre on 27 February 1991 to meet the unanimous social demand in the Castelló area. It was also the fruit of a tradition i ... Läs mer

Universitat Jaume I (UJI) came into being as a higher education and research centre on 27 February 1991 to meet the unanimous social demand in the Castelló area. It was also the fruit of a tradition in education inherited from the Teacher Training studies at the old University College of Castelló (Col·legi Universitari de Castelló, CUC), which dated from 1969. Läs mindre
Castellón de la Plana