Magisterexamen i politisk marknadsföring och företagskommunikation

Allmänt

Programbeskrivning

Mästaren ingår resor och studiebesök till politiska institutioner såsom Palacio de la Moncloa (alltid i mån av komplexa agenda inom den tid av läsåret).

The Masters i politisk marknadsföring och Corporate Communications vid det katolska universitetet i Valencia är den enda officiella Master i sin specialitet i Valencia och erbjuder en skär - kant utbildning för dem som har eller vill ha politik och styrning ansvar i olika samhällsinstitutioner och offentliga institutioner i samhället.

Ur ett humanistiskt och tvärvetenskapligt synsätt, med en stark vetenskaplig och teknisk bas, täcker denna mästare med full kvalitet underskotts försäkran pedagogiska erbjudanden som för närvarande finns med avseende på de fundamentala och universella dimensioner, ledarskap och regering av alla politiska nivåer, i syfte att utbilda förvärva inte bara tekniska kunskaper utan också vision, klokhet och vana att basera.

Syften

  • En tvärvetenskaplig förståelse för politisk handling mode interaktion med kommunikation och marknadsföring i stats och val sammanhang.

  • Analysera de viktigaste konfliktscenarier som måste möta ledarna för de politiska institutionerna.

  • Ett praktiskt sätt att tillämpa de kunskaper som förvärvats genom att analysera och lösa fall.

  • Förvärva kompetens att utreda statsvetenskap och kommunikationspolicy och institutionella kompetens.

  • Utveckla kommunikationsförmåga och vetenskap inom statsvetenskap.

Adresserat till

University akademiker intresserade av institutionell kommunikation och politisk marknadsföring och management, riktning och ledning av offentlig politik.

Fakulteten

  • Dr. D. Ginés Marco Perles (chef för Master och dekanus för filosofi av UCV)
  • Fran D. Carrillo (fabriksdirektör tal)
  • Dr. D. Salvador Enguix (läkare av kommunikation och delegat av La Vanguardia i CV)
  • D. Antonio de Nej (informationsdirektör Air Nostrum)
  • Dra. DNA. Pilar García Lombardiet (IESE Business School professor)
  • Dr. D. Carlos Maria Moreno (Ph.D. Ramón Llull av U.)

Människor som strävar efter att ledande ställning inom olika politiska institutioner i samhället kommer nästan utan undantag, som erbjuder utbildningsprogram i organisatoriska och ledningsteknik. Men det är inte lätt att hitta, bland kurser och program oftast erbjuds en som har en djupt humanistisk och tvärvetenskapligt synsätt med en vetenskaplig grund och filosóficasólida.

Det finns en brist på utbildning när det gäller de grundläggande och universella dimensioner ledning och styrning av alla politiska nivåer i samhället. Utbilda brist vision, klokhet och vana att basera.

The Master 's Degree i stats marknadsföring och Kommunikation vid det katolska universitetet i Valencia riktar sig till personer som är intresserade i riktning mot politiska institutioner, som önskar att få en fast formation för regeringen i någon form av social analys, och de som har blivit övertygad om att kommunikation inte längre är ett tillbehör verktyg för att bli en strategisk del av första storleken på de politiska institutionerna. Det är särskilt användbart för akademiker och akademiker i juridik, ekonomi, management, statsvetenskap, sociologi, journalistik, audiovisuell kommunikation, filosofi, social och kulturantropologi, etc.

Idealisk elevprofil

I syfte att uppnå bättre balans mellan målen för denna Master och uppnå den högsta graden av socialisering bland studenter som påskynda, profil examen / examen som studerar tillgång denna Master måste ha följande egenskaper:

  • Innehav av en examen som nästan matchar behoven av policyhantering och institutionell kommunikation (statsvetenskap och offentlig förvaltning, sociologi, filosofi, juridik, ekonomi, Business Administration and Management, journalistik, audiovisuell kommunikation, filologi, etc).
  • Graden av ursprung har lämpligen erhållits under de senaste fem åren.
  • verifieras att höga studieresultat.
  • I en personlig intervju med chefen för Master dessutom kredit: a) Förmåga att arbeta, ansträngning och engagemang. b) Förmåga att dialog och lagarbete. c) intresse i världen av ledning och politisk kommunikation. d) Engagemang för engagemang regim som kräver uppföljningsstudier av Master.

Karriärmöjligheter

The Masters i politisk marknadsföring och Corporate Communications öppnar dörrarna till professionell och specialiserad inom kommunikationsutveckling, management, ledarskap och allmän marknadsföring, tillämpas på både institutionella sammanhang (Public Administration, icke-statliga organisationer, föreningar, etc. ), comopolítico valet (politiska partier, valkampanjer, etc).

Tillgång och antagning

Tillträdeskrav

Som fastställs genom kungligt dekret 1393/2007 av den 29 oktober, om inrättande av organisationen av officiell universitetsutbildning (modifierad genom kungligt dekret 861/2010 av den 2 juli) är etablerad.

Se inträdeskraven masterexamen.

Antagningskriterier

Magisterexamen i politisk marknadsföring och Corporate Communications.

Det finns inga särskilda kriterier för antagning till Master görs för att uppfylla kriterierna tillgång och orderstocken.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir" se dedica a la causa de la verdad mediante el servicio a la dignidad de la persona y a la causa de la Iglesia. El trabajo desarrollado en esta ... Läs mer

La Universidad Católica de Valencia "San Vicente Mártir" se dedica a la causa de la verdad mediante el servicio a la dignidad de la persona y a la causa de la Iglesia. El trabajo desarrollado en esta Universidad se sustenta en la íntima convicción de que el saber y la razón son fieles servidores de la fe. Läs mindre