Magisterexamen i regional utveckling

Universidad de La Laguna

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magisterexamen i regional utveckling

Universidad de La Laguna

Globaliseringen av ekonomin och den lokala och regionala utvecklingen genomgår en stor förändring. Dessutom den ökande betydelsen av kunskap och innovation i strategier för tillväxt och konkurrenskraft båda företagen och de territorier, utvecklingen av kluster som konkurrenskraftiga rumsliga ekonomiska miljöer, och hållbarhet som en grundläggande komponent, höja behovet en ledad integration av regionen i globaliseringsprocessen.

Målet med Master i "Regional utveckling" är att tillhandahålla avancerad utbildning med ett tvärvetenskapligt synsätt och integrera kallelse som tillåter tåg forskare att utveckla konkreta uppgifter forskning inom området regional utveckling.

Den föreslagna Master har sitt ursprung i Graduate Program "Regional utveckling, utbildning och sysselsättning", tilldelas kvalitetsuppgift av undervisningsministeriet sedan 2004 sammankomst. Ovanstående tradition har lett till föreslå en Master, halv ansikte karaktär och framför allt på nätet, anpassas till de nya reglerna, och studier med fokus på regional utveckling.

motivering titel

Globaliseringen av ekonomin och den lokala och regionala utvecklingen genomgår en stor förändring. Dessutom den ökande betydelsen av kunskap och innovation i strategier för tillväxt och konkurrenskraft båda företagen och de territorier, utvecklingen av kluster som konkurrenskraftiga rumsliga ekonomiska miljöer, och hållbarhet som en grundläggande komponent, höja behovet en ledad integration av regionen i globaliseringsprocessen.

Målet med Master "Regional utveckling" är att ge avancerad utbildning med ett tvärvetenskapligt synsätt och integrera kallelse som tillåter tåg forskare med kunskaper, färdigheter, förmågor och färdigheter som krävs för att utveckla väsentliga forskningsuppgifter inom området regional utveckling. Undervisning erfarenhet av lärare, affiniteten mellan den föreslagna utbildningens innehåll och forskning av lärare som deltar i det är en viktig garanti för att uppnå målen för Mästaren.

Mästaren kommer från de erfarenheter som lärare i undervisning och forskning som bedrivs i mer än 20 år i forskarutbildningen med innehåll som är relaterat till den regionala utvecklingen. Faktum är att denna nya master ersätter en tidigare titel: "Master i regional utveckling, utbildning och sysselsättning"; och det har utvecklats för att förbättra svar i utbildningen till nuvarande sociala och ekonomiska krav utbildning. Det nya innehållet anpassas till de krav som studenter, inte bara kanariefågel, men även latinamerikanska och afrikanska länder som traditionellt har studerat forskar titlar som föregår den föreslagna nya.

Profil på- och avstigning

Idealisk elevprofil

Master of regional utveckling, riktar sig främst till studenter i grader av samhällsvetenskap och Legal och grader i samband med förvaltning och utformning av politiken.

Graduate profil

Akademiker i denna Master kommer att vara forskare med kunskaper, färdigheter, förmågor och färdigheter som krävs för att utveckla väsentliga forskningsuppgifter inom regional utveckling.

Syften

Målet med Master i "Regional utveckling" är att ge avancerad utbildning med ett tvärvetenskapligt synsätt och integrera kallelse som tillåter tåg forskare med kunskaper, färdigheter, förmågor och färdigheter som krävs för att utveckla väsentliga forskningsuppgifter inom området regional utveckling. Detta är också herre kallelse att utrusta våra elever med pedagogiska verktyg som gör det möjligt för dem att integreras i den regionala arbetsmarknaden. Undervisning erfarenhet av lärare, affiniteten mellan den föreslagna utbildningens innehåll och forskning av lärare som deltar i det är en viktig garanti för att uppnå målen för Mästaren.

Competencies

grundläggande färdigheter

  • Kunskap och förståelse som ger underlag eller möjlighet till originalitet i att utveckla och / eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang
  • Att eleverna kan tillämpa bredare (eller tvärvetenskapligt) förvärvat kunskap och förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer i sammanhang som rör deras studieområde
  • Eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, bland annat att reflektera över sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av deras kunskap och domar
  • Eleverna kan kommunicera sina slutsatser vad om den kunskap och logik som sustentan¿ till specialister och icke-specialister inom ett klart och entydigt
  • Studenterna måste ha de inlärningsförmåga som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som kommer att vara i stort sett självstyrt eller självständigt

allmänna färdigheter

  • Att veta det sammanhang i vilket den ekonomiska och sociala verkligheten i de regioner som den fungerar.
  • Tillämpa modeller för ekonomisk utveckling och / eller social på regional nivå.
  • Genomföra ekonomiska och / eller samhällsplanering ur ett regionalt perspektiv

Särskilda färdigheter

  • Att veta hur man ska tolka och identifiera olika aktörer och aspekter av regionala problem och utveckling
  • Vet skatte särdrag Kanarieöarna som yttersta randområde
  • Saber länkar ekonomiska dynamik och utbildnings färdigheter med egenheter regionala arbetsmarknader
  • Kunna tillämpa teoretiska kunskaper inom utbildnings- och sysselsättningsinstrumentella aspekter som politikens utformning och utvärderingsmetod
  • Kunna avgöra de tekniska och / eller statistisk-ekonometriska modeller som passar bäst för att nå målen för den regionala ekonomiska politiken
  • Kunna tillämpa de metoder och tekniker för politisk analys i det specifika området för regional utveckling
  • Vet processer, verktyg och resurser för att utveckla områden med innovativ
  • Att veta hur man analysera och utvärdera strategier inom ramen för EU för intelligent och integrerad kompetens i de yttersta randområdena och Kanarieöarna
  • Att värdera någon lokal förslag från ett hållbarhetsperspektiv
  • Att veta hur man identifiera de effekter som sociala projekt kan ha på den lokala utvecklingen.
  • Förstå och hantera regionala turismverksamhet inom innovation och utbildning.
  • Att känna och fastställer övergripande och instrument för regional planering i utbildning och innovation inom tjänstesektorn.
  • Analysera och fastställa åtgärder FoU och utbildning som kan startas från regeringen att främja regional utveckling.

Vägledning och handledning

När studenten antagits till Master kommer Academic kommittén tilldela en väktare som kommer att ansvara för att leda och styra studenten i inlärningsprocessen och ge stöd i administrativa förfaranden Mästaren. Handledaren måste vägleda eleverna i deras akademiska läroplanen konstruktion och utför aktivt följa utvecklingen av sin akademiska verksamhet. Handledaren förutom att vägleda studenten i de allmänna aspekterna av Master, kommer att informera dig om de alternativ som erbjuds och på infrastruktur till sitt förfogande. Också informera studenten projekt som kan integreras för masteruppsats. Handledaren ska hålla regelbundna möten med studenter som kommer att skydda analysera utvecklingen av inlärningsprocessen, för det kommer att utveckla en plan för självstudier där den ska kartlägga den verksamhet som planeras under läsåret, utfärdar slutet av rapporten sändas till Academic kommittén.

Inom handlingsplanen föreslagna handledning två övergripande åtgärder kommer att ingå:

  1. Presentation session eleverna en gång formalise registrering där de förklara och leverera student dokumentation som innehåller relevant information om Master.
  2. Presentation sessionsresurser i biblioteket och övning för studenter att lära sig användning av elektroniska resurser.

externa metoder

Denna herre inte innefattar utförandet av externa metoder, som är av forskningsinriktning.

Examensarbete

Mål:

Gravid, design och bedriva forskning inom området regional utveckling.

innehåll:

End Work Master kommer att ha egenskaperna hos en publicerbar forskningsartikel i en indexerad journal. Anpassning, kopiering eller användning av andra jobb utan att refereras kommer att innebära uppsägning av arbetet.

Typ av verk:

  1. metodológco artikel (analysera eller utveckla metoder eller metoder)
  2. Artikel analys (fallstudier, planer / projekt)

funktioner:

  • Språk: spanska och engelska
  • Format och längd: 12 Arial typsnitt, marginaler 2,5 cm, enda rad .. Längden av dokumentet bör inte överstiga 25 sidor, DIN A4, exklusive noter och referenser. Referenser är placerade i slutet av texten i alfabetisk ordning av författarna och inte överstiger 3 sidor.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad November 9, 2017
Varaktighet & Pris
Denna kurs är Online och Campus-kombinerat
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Varaktighet
1 år
Deltid
Heltid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Startdatum : Sept. 2018
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2018
Spanien - Santa Cruz de Tenerife, Canary Islands
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan