Magisterexamen i säkerhetshantering och livsmedelskvalitet

Allmänt

Programbeskrivning

Livsmedelstrygghet är en av de mest intressanta och komplicerade för dessa kapitel som vi är intresserade av att studera mat, dess egenskaper, det vill säga deras utseende, deras säkerhet och näringsvärde.

När vi talar om livsmedelssäkerhet vi tror att bara hänvisa till möjligheten att något kan nå mat och orsaka smittsam eller giftiga processtypen. I stället är det ett vidare begrepp, eftersom det finns situationer beredning eller komposition mat, vilket kan avse fall eller utbrott av livsmedelsburna.

Dessutom är också nödvändigt synen på så aktuell som kvalitet, livsmedelssäkerhet och spårbarhet av produkter genom analys från den juridiska aspekten av de viktigaste aspekterna av processer och produkter som omfattas.

För närvarande är det också nödvändigt att känna till grunderna i livsmedelssäkerhet från ett rättsligt administrativt perspektiv (senaste regleringsutvecklingen), vetenskap (metoder för livsmedelsanalys), sociologi (social reaktion på den så kallade matkrisen) och (offentliga kontroller livsmedelssäkerhet), integrerad i en systemisk och multinationell struktur och kvalitetskontroll.

Därför är det tänkt att lösa problemet med livsmedelsförsörjningen ur ett brett perspektiv, försöker att ta itu med varje kapitel från den nuvarande situationen, att försöka lista ut deras framtidsperspektiv och försöker tillhandahålla lösningar där så är möjligt. Introducerades som ett nytt sätt att de rättsliga bestämmelserna om säkerhet och ansvar i livsmedelsproduktionen, med fokus på juridiska ansvar; ge praktisk och förebyggande vägledning i ämnet, allt viktigare i beslutsfattandet.

MasterOficial1701

Syften

  • Ge deltagaren strategier och färdigheter som behövs för att utveckla forskning om livsmedelsförsörjning i offentliga och privata skolor.
  • Ge eleverna framsteg inom både teoretiska kunskaper och möjliga tillämpningar för att förbättra produktkvaliteten.
  • Introducera deltagarna grunderna för att organisera ett livsmedelsföretag både vad gäller tekniska aspekter såsom företagsledning och marknaden.
  • Ge och validera de nödvändiga elementen för att uppnå en kvalitetsprodukt genom processhantering för att möta efterfrågan på marknaden och när efterfrågan.
  • Hantera spanska och europeiska förordningar livsmedelsförordning
  • Att utbilda studenter för att tjäna på utfallet i kunskap om rollerna i den europeiska livsmedelsmyndigheten och den nationella myndigheten för livsmedelssäkerhet.
  • Få eleverna om förfaranden för att erhålla kvalitetscertifiering och livsmedelssäkerhet.
  • Se livsmedelsförsörjning som en härledning av den konstitutionella rätten till hälsa
  • livsmedelssäkerhet.

Behörighet

Licensierade / das, diplom / das eller examen / das kunskap och erfarenhet inom området livsmedelshygien.

Karriärmöjligheter

  • Livsmedels tekniker som ansvarar företag
  • Ansvarig för kontrollorganen för ursprungsbeteckningar och andra kvalitetstecken.
  • Revisorer kvalitetssystem och livsmedelssäkerhet
  • Certifiering kvalitetssystem och livsmedelssäkerhet
  • Systems Consultants livsmedelskvalitet och säkerhet
  • Livsmedelskedjor som är ansvariga för distribution
  • Advisory genomförande av livsmedelssäkerhet Industry
  • Tekniker och laboratorie ackrediterade enligt ISO / IEC 17025 Standards

Läroplan

MasterOficial1702

Competencies

grundläggande färdigheter

  • Kunskap och förståelse som ger underlag eller möjlighet att vara originell i utvecklingen och / eller genomförande av idéer.
  • Att eleverna kan tillämpa sina kunskaper och sin förmåga att lösa problem i nya eller okända miljöer inom bredare (eller tvärvetenskapliga) sammanhang relaterade till deras utbildningsområde.
  • Att eleverna har möjlighet att integrera kunskap och hantera komplexitet och formulera bedömningar baserade på information som var ofullständig eller begränsad, innehåller reflektioner om sociala och etiska ansvar i samband med tillämpningen av sina kunskaper och bedömningar.
  • Eleverna kan kommunicera sina slutsatser med kunskap och logiska grunden för specialister och icke-specialister på ett klart och entydigt sätt.
  • Studenterna måste ha de inlärningsförmåga som gör det möjligt för dem att fortsätta studera på ett sätt som kommer att vara i stort sett självstyrt eller självständigt.

Särskilda färdigheter

  • Tillämpa system som kan minska eller eliminera risken medel.
  • Förvärva verktyg för revision, bedömning och hantering av hälsorisker
  • Bedömning av livsmedelskontroll system
  • Att välja parametrarna för nutrition, mat och tillräckligt för en kvalitetsprodukt.
  • Applicera framsteg inom både teoretisk kunskap och möjliga tillämpningar för att förbättra produktkvaliteten.
  • Identifiera och ingripa för att förbättra organisatoriska processer livsmedelsföretag både vad gäller tekniska aspekter såsom företagsledning och marknaden.
  • Bedöma konsekvenserna av tekniska beslut i företagsekonomi och marknadsbeslut, för att ge råd eller hantera företag livsmedelssektorn inom ramen för hållbar utveckling.
  • Utforma en plan för kvalitetsstyrning och miljöstyrning av livsmedelsföretag.
  • Applicera regleringen av livsmedelssäkerheten genom att analysera de viktigaste aspekterna av det.
  • Analysera varje kontrollmekanismer och livsmedelskvalitet av offentliga förvaltningar och svara.
  • Identifiera ansvar, osäker livsmedelsförsörjning, längs hela livsmedelskedjan.
  • Identifiera straffansvar som kan uppstå i samband med att inte följa livsmedelssäkerhet, märkning, konsumtion, etc.
  • Införliva hanteringen av livsmedelssäkerheten i hela livsmedelskedjan konsumenträttigheter.
  • Utvärdera den information de måste innehålla märkningen av livsmedel,
  • Genomföra rättsliga regim fiskerisektorn för ursprungsbeteckningar och andra utmärkande, ny mat, vin, champagne, olja, livsmedel avsedda för hälso- och sjukvårdsändamål, GMO och genmodifierade livsmedel. integrala och organiska produkter.
  • Hantera "villkor" av produkter och miljö.
  • Analysera social reaktion och känslighet för livsmedelskriser.
  • Applicera kontroller allmänna säkerheten i livsmedel.
  • Identifiera den europeiska livsmedelsmyndigheten och den nationella myndigheten för livsmedelssäkerhet.
  • Uppdatera regleringsförfaranden som gäller livsmedelssäkerhet.
  • Identifiera den information som ska lämnas till konsumenter på etiketter och märken av mat.
  • Genomföra förfaranden för att ta itu med livsmedelskrisen och tidig varning. Konsumentskydd till livsmedelskriser.
  • Anordna en livsmedelsindustrin företag (kooperativ. Lantbruksförädlingsföretag ......) med avseende på kvalitet och livsmedelssäkerhet.
  • Management rådgivning som ett medel för att genomföra livsmedelssäkerhet Industry.
  • Implementera expertis och kvaliteten på ackrediterade laboratorier: ISO / IEC 17025-certifiering kontroll enheter och standarder.
  • Definiera tryggad livsmedelsförsörjning som en härledning av den konstitutionella rätten till hälsa.
  • Inse matförgiftning som ett brott.
  • Utvärdera ersättning till konsumenten i fall av matförgiftning.

övergripande kompetenser

  • För att analysera de variabler som är involverade i området programkunskapshantering.
  • Utveckla färdigheter för att fatta välgrundade beslut som avses.
  • Reflektera över de former av kommunikation som krävs av företagsledningen.
  • Känna igen och lösa problem relaterade till kunskapshantering programområdet.
  • Främja kulturen i dialog medling och konfliktlösning.
  • Hantera bibliografiska och dokumentationsresurser.
  • Kommunicera muntligt och skriftligt:
    1. med användning av lämpliga vetenskapliga terminologier;
    2. skriva professionella rapporter;
    3. skriver publikationer;
    4. muntligt försvara och argumentera deras bidrag.
  • Utveckla en lärande process baserad på reflektion i handling.
  • Analysera och sammanfatta dokument och tolka protokoll. Hitta informationskällor, konsultera och välj den information som behövs för specifika ämnen.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realizació ... Läs mer

La Fundación Universidad Autónoma de Barcelona (FUAB) es una institución creada en el seno de la Universidad Autónoma de Barcelona para colaborar con la Universidad en el desarrollo y en la realización de proyectos docentes complementarios a su oferta académica e impulsar nuevos sistemas de gestión en colaboración con diversas instituciones y empresas, y para la prestación de servicios vinculados a la universidad y la implementación de nuevos proyectos académicos, de investigación, de asesoramiento, de consultoría y de servicios. Läs mindre