Magisterexamen i visuell design

Raffles Milano | Istituto Moda e Design

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magisterexamen i visuell design

Raffles Milano | Istituto Moda e Design

Tio extra månader. Tio stora klassrumsstudier, en per månad, med sina nyckeltal. Tio unika möjligheter att lära direkt från huvudpersonerna. Mästaren Raffles Milan. Slutligen någon har tänkt på det.

Varför?

Om världen är en geografi kommunicerande kärl, vilka verktyg som vi måste se till att meddelanden inte går förlorade på vägen? Visual Design är disciplin som designar stora flöden av information och innehåll. Varje tecken, följt av en reaktion. Vid varje steg, efter ett utbyte. Det viktiga är att vara konstruktiv, rättvis och intressant.

professionella möjligheter

De visuella designers är anställda inom de sektorer där företagen avser en publik, som ledare, produktbolag, nystartade. Och naturligtvis industrin design och kommunikation, frilans, eller i galaxen studier och lokala myndigheter och internationella grafisk design, branding, reklam, digital och tjänstedesign. Från gränssnittet för en bankomat till TV teman, från förpackningar av kex för fortkörning böter, från tidningarna som vi läser i de händelser som vi deltar, till strumpor vi bär, är världens en stor möjligheter gruvprojekt.

Vem är

Kursen riktar sig till designers som har en kandidatexamen diplom och / eller yrkeserfarenhet inom frågor som rör grafik, bild, kommunikation, produkter och publicering, och i allmänhet för alla dem som tror att kommunikation är en livskraftig yrkesval och en stark själv utvecklingsverktyg. Detta är en mästare för dem som tror att detaljerna gör skillnaden, och är övertygade om att kommunikationen och den erfarenhet du definiera känslomässig nivå, kreativa och konstnärliga lika mycket som på strategisk nivå.

program

Att göra och tänka tillsammans: eleverna att utveckla - planering - förmåga sammansättning, utformning och användning av typografi och fotografi och grunderna för datavisualisering och prototyper som en teknisk / konstnärliga baser för att ge form åt idéer. Samtidigt, studenter uppleva olika metoder för att forskning, förståelsen av designtema och dess begränsningar, generering av effektiva idéer. Projekten vidrör olika områden i bilden och kommunikation av kulturella, kommersiella och redaktionellt med artefakter för fysiska och digitala världen.

ämnen

  • Sök
  • Art direction.
  • Branding.
  • Publishing.
  • Typografi och ikoner.
  • Datavisualisering.
  • Wayfinding och skyltning.
  • Digital och design av användargränssnitt.
  • Concept generation.
  • Grafik / integrerad kommunikation.

Endorsement

För kvaliteten och effektiviteten i undervisning modell, är Master sponsras av:

AIAP
Association of italiensk visuell kommunikation design

projekt~~POS=TRUNC lärare

Lär direkt från huvudpersonerna innebär att förvärva källan visionerna och de mest avancerade metoder. Till skillnad från traditionella Mästare, Mästare Raffles Milan leder klassrummet kunskap till handling genom 10 designstudior med en nyckelposition som omväxlande klassrummet inom loppet av tio månader.

  • Projekt: G Design Studio
    Visual Design Studio
    gdesignstudio.gr
Projekt: Studio FM Milano
Visual Design Studio
studiofmmilano.com

Projekt: Landor
Visual Design Studio
landor.com Projekt: Leftloft
Visual Design Studio
leftloft.com Projekt: Daylight Design
Visual Design Studio
daylightdesign.com Projekt: Area17
Visual Design Studio
area17.com Projekt: Atelier Müsli
Visual Design Studio
ateliermuesli.com Projekt: Pentagram
Visual Design Studio
pentagram.com Projekt: Lava
Visual Design Studio
lava.nl Projekt: Refineries
Visual Design Studio
raffinerie.com

undervisning Metod

Det finns också teoretiska kunskaper och färdigheter som du lär dig på flykt och kräver en ad hoc studie. Det är inte känt när det ska vara användbart, men en sak är säker: de kommer att tjäna.

  • Metod: Giovanni Pelloso
    Historiska och fotografi kritiker
    giovannipelloso.Linkedin
Metod: Corrado Musmeci
utskrift Expert
fontegrafica.it

Metod: Roberta Maddaloni
coach
robertamaddaloni.Linkedin Metod: Massimiliano Pappalardo
coach
massimilianopappalardo.Linkedin Metod: Emanuele Baj Rossi
coach
emanuelebajrossi.Linkedin Metod: Gianfranco Mele
coach
gianfrancomele.Linkedin Metod: Francesco Dondina
grafisk formgivare
dondina.it Metod: Andrea Braccaloni
grafisk formgivare
leftloft.com

företag

I nästan trettio år av verksamhet har Raffles Group byggt upp ett starkt nätverk av partners som arbetar i det treåriga kurser och master. Ryktet om företagen och kvaliteten på relationerna utvecklas är en garanti för en mycket givande möte mellan utbildning och näringsliv.

Adidas, Aigner, B & O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C & A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Möbler Design Award Singapore, Giorgio Armani, H & M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong och Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oreal, Louis Vuitton, LVMH, mahogny, Max Mara, Mediacorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, RedWorks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries rådet, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, textil & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y & R, Yves Saint Laurent.

måndag Diskussion

Varje måndag kväll kl 18:00 Raffles Milan bjuder eleverna att möta en stor karaktär av designscenen, stil och design kultur. Lyssna på levande berättelser och idéer som påverkar marknaden och främja vår tänkesätt är en möjlighet att stort djup, som kompletterar de akademiska program. Här är de möten nästa år.

Inträde

Mästaren innebär deltagande av högst 20 elever.
Urvalet av kandidater sker i två faser. Ett första urval görs på grundval av de handlingar som lämnats in av studenten. Om så är fallet, är en individuell intervju fastställs av kursledaren.

Bedömningen tar hänsyn till alla aspekter som avgör den individuella profilen, portfölj, tidigare studier, arbetserfarenhet, fritidsaktiviteter och rekommendationsbrev.

Entré Dokumentation:

  • CV
  • portfölj konstnärliga och / eller yrkesmässig
  • personligt brev
  • plan för tidigare studier
  • dokumentation av kurser och deltog workshops
  • pass eller identitetskort för italienare studenter eller tillhör den europeiska gemenskapen
  • Mottagande av betalning av inträdesavgift på 100,00 euro.

Från och med 15 mars, 2017, kan kandidater skicka dokumentationen till den e-Entré: master@raffles-milano.it

rakt

  • Studenter del'Unione Europeiska unionen och Schweiz
    € 15,000.00 (mängden inkluderar skatter).
    Förskottsbetalning: EUR 3,000.00 inom en månad bekräfta acceptans.
    Balans: 12,000.00 euro i början av Mästaren.
  • Studenter utanför EU
    € 19,000.00 (mängden inkluderar skatter).
    Förskottsbetalning: EUR 3,000.00 inom en månad bekräfta acceptans.
    Balans: 16,000.00 euro i början av Mästaren.
  • inträdesavgift
    För att ansöka om antagning till Master, måste du betala en avgift på € 100,00.
Denna skola erbjuder program i:
  • Engelska
  • Italienska
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Sept. 2019
Duration
Varaktighet
10 månader
Heltid
Price
Pris
- Studenter enligt EU och Schweiz; 19.000 euro extra EU-studenter
Information
Deadline
Locations
Italien - Milan, Lombardy
Startdatum : Sept. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Sept. 2019
Italien - Milan, Lombardy
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan