Magisterexamen i Business Management of Communication

Allmänt

Programbeskrivning

Kommunikationsbolagen är unika i sitt slag. De kräver chefer med särskild utbildning för att förstå deras problem och deras utmaningar. Mästaren förbereder sina deltagare i två grundläggande områden: kompetensutveckling och ledarskap, och specifika aspekter av kommunikationsföretag.

Fakulteten är huvudsakligen från fakulteten för kommunikation och IESE Business School. På så sätt kombineras den specifika kunskapen inom branschen med den allmänna chefsutbildningen och integrerar i ett enda program de kunskaper och färdigheter som krävs för att leda kommunikationsföretag med en global vision för verksamheten.

mål

  • Att träna innovativa chefer och entreprenörer som har de grundläggande färdigheterna och verktygen för att utveckla produkter eller företag som förnyar utvecklingscykeln i sina organisationer. Deltagarna ska genomföra ett affärsprojekt som är en väsentlig del av kraven för att godkänna programmet.
  • Vet vad som händer på världsmarknaden och bedöma vilka erfarenheter som kan anpassas till lokala realiteter. För detta erbjuder MGEC sina deltagare en av de intensiva veckorna i New York City (de två återstående kommer att vara i Madrid); dess innehåll kommer att göra det möjligt att känna till den största annonsmarknadens verklighet och världens media (professorer från handelshögskolor i USA, tillsammans med chefer från de viktigaste företagen kommer att vara huvudpersoner).
  • Digital träning: det är bara möjligt att föreställa sig industrins framtid i handen av digital kommunikation. En tredjedel av innehållet i magisterexamen kommer att inriktas på utveckling och analys av digitala produkter, nya affärsmodeller, hantering och användning av sociala nätverk och elektronisk handel.

Curriculum

ämnen

  • Möjligheter och hanteringsverktyg
    • Handlingsdirektiv och beslutsfattande 2ECTS
    • Planering och kontroll: kostnadsanalys för beslutsfattande 2,5 högskolepoäng
    • Kommunikation 2,5 ECTS
    • Förhandling 1 ECTS
    • Uppförande av organisationer 1,5 hp
    • Ledarskap, ledarskap och innovation 2,5 högskolepoäng
  • Funktioner, processer och strategier
  • Operations Management 2 ECTS
  • Personledning 2 hp
  • Informationssystem 2 ECTS
  • Ekonomisk förvaltning 1 hp
  • Operativ finansiering 1 hp
  • Företagsekonomi 2 hp
  • Marknadsföring 1,5 hp
  • Företagspolicy
  • Strategisk inriktning 2,5 ECTS
  • Miljöer och marknader 3,5 ECTS
  • Rättslig ram för kommunikation 1 hp
  • Klienter och publikgrupper 2,5 hp
  • Marknads- och publikforskning 2,5 ECTS
  • Slutmastersprojekt 18 ECTS

metodik

Befälhavaren i Business Communication Management är huvudsakligen baserad på fallmetoden, vilket säkerställer ett praktiskt lärande berikat med deltagarnas deltagande. Det formuleras efter tre steg i följd: individuell analys, lagberedning och diskussion i den allmänna sessionen.

Dedikation och dagordningstyp

Programmet innehåller en akademisk kurs med en varaktighet på 10 månader. Arbetsformen är deltid, kompatibel med arbetsaktivitet, med följande typagenda:

  • Fredag, från 15.30 till 21.00
  • Lördagar, från 9.00 till 13.30

Intensive veckor (3), måndag till torsdag från 9: 00-13: 30 och 2: 30-6: 00 och fredag från 9:00 till 1:30

För att slutföra programmet krävs minst 1,500 arbetstimmar (individuell förberedelse, gruppanalys, diskussion i de allmänna mötena och företagsprojektet).

inträde

Studentprofil

I MGECs klassrum delar de sin yrkesutbildning med enastående anställningstid (vissa samlar mer än 25 års yrkeserfarenhet) med unga yrkesgrupper på 26 eller 27 år med stor potential. Vi kombinerar värdet av livserfarenhet med den särskilda visionen av "millennials" och digitala infödingar som projiceras mot den framtida utvecklingen inom sektorn.

Programmets fokus är enastående direktiv med en vision av DIRECTION GENERAL, att leda varje elev att positionera sig på toppen av ansvarspyramiden i sina organisationer.

Befälhavaren riktar sig till akademiker och akademiker med relevant yrkeserfarenhet, från någon fakultet eller högre teknisk skola, intresserad av kommunikationsmarknaden. helst med utbildning i humaniora, samhällsvetenskap, juridisk eller teknisk (kommunikation, juridik, sociologi, psykologi, ekonomi, teknik, arkitektur mm).

De är nödvändiga krav för att delta i MGEC:

  • Att vara universitetsexamen, examen, examen eller motsvarande i utlandet. Inträde kan begäras innan universitetsexamen erhålls, men titeln måste ackrediteras i början av programmet.
  • Ackreditera en spansknivå motsvarande B2 (vid ej spansktalare)
  • Har begärt upptagande till mästaren med registreringsformuläret.

registrering

För att ansöka om tillträde är det först nödvändigt att registrera sig på MiUnav Portal. En gång inom portalen kan kandidaten begära upptagande och bifoga all dokumentation som krävs av mastern genom samma blankett.

En betalning på € 95 måste göras som behandlingsavgifter.

Betalningsmetoder:

  • Via internet via vår betalnings gateway.
  • I kontanter (personligen vid Pamplona Admission Service).
  • Genom banköverföring. Beviset på betalning måste innehålla sökandens fullständiga namn och ordet "ADMISSION".

Hur ansöker du om mer än en magisterexamen?

Du måste fylla i formuläret en gång för varje applikation, men att skicka dokumentationen och betala processavgifterna behöver inte dupliceras. Om du ansöker om tillträde till en tredje magisterexamen ska du göra en ny betalning på € 95.

Prövningstest

Kandidaten måste lösa ett praktiskt fall på engelska och en personlig intervju ska genomföras.

Upplösning och registrering

Antagna elever måste betala den första studieavgiften inom den tidsfrist som fastställts i anmälan om upptagningsbeslut:

Beloppet är 1000 € (detta belopp återbetalas endast om du inte har godkänt examen / examen du studerar).

Betalningsformer via miUNAV Portal.

  • Kredit- / betalkort
  • PayPal
  • Banköverföring Ansökarens fullständiga namn och ordet "första anmälningsavgift" måste anges på betalningskupongen.

registrering

Antagna elever ska formalisera registreringen på de datum som anges i Admissionskommunikationen.

språk

  • Nationella studenter: Nivån i tentamen kommer att mätas.
  • Internationella studenter: B2 spanska och första certifikatet.


När det gäller meritbedömningen kommer antagningskommittén särskilt att presentera den yrkeserfarenhet inom kommunikationsområdet samt kandidatens inriktning mot de områden som är relaterade till masterns ämne.

För att slutföra bedömningen av meriter måste de provtagningstester som upprättats för detta ändamål genomföras i urvalsprocessen, bestående av:

  1. En personlig intervju
  2. Den individuella lösningen av ett praktiskt fall av företagsledning.

Valet av studenter kommer att göras enligt den viktade bedömningen av följande faktorer, var och en av dem poängerar på en skala från 1 till 5, förutsatt att alla kandidater uppfyller de grundläggande kraven som fastställs:

  • Akademisk läroplan (30%)
  • Professionellt CV (30%)
  • Resultat av inträdesprov (30%)
  • Rekommendationsbrev (10%)

Professionell projicering

Magisterexamen är inriktad på ledningsutveckling av följande professionella profiler:

  • VD för kommunikationsföretag, förstås som alla de företag som skapar affärer kring innehåll.
  • Chefer för innehåll, marknadsföring, försäljning, finans, marknadsundersökningar och HR.
  • Produktledare för kommunikationsföretag.
  • Chefer inom affärsutveckling, innovation och produkt.
  • Konsulter specialiserade på kommunikationsindustrin.
  • Chefer i reklamhantering.
  • Entreprenörer inom media, innehållsorienterad teknik och kommunikation i allmänhet.

Å andra sidan är dessa områden och institutioner där studenterna, tack vare den utbildning som ges av magisterexamen, kan fortsätta eller utveckla sin yrkes karriär:

  • Media (press, radio, tv, internet).
  • Avdelningar för kommunikation och innehållsmarknadsföring (fiktion, musik, underhållning, audiovisuell produktion) och teknikföretag.
  • Marknadsföring och reklam företag.
  • Konsultation specialiserad inom sektorn.
Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the ... Läs mer

The University of Navarra is based on the Christian inspiration promoted by St. Josemaría Escrivá de Balaguer, the founder of Opus Dei. Its mission is to seek and present the truth; contribute to the academic, cultural and personal education of its students; promote academic research and healthcare activities; provide suitable opportunities for the development of its professors and employees, and carry out broad cultural outreach and social promotion work with a clear goal of service. Läs mindre
Pamplona , madrid , San Sebastián + 2 Mer Mindre