Magisterexamen i internationella relationer
Universidad Nebrija
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Magisterexamen i internationella relationer vid Nebrija University syftar till att komplettera uppsättningen av universitetskunskap och bidra till att förbättra studentens omfattande utbildning och framtida professionella prestationer. Under hela programmet erbjuds en panoramavy över både institutions- och affärsområdet.
De två resplanerna för magisterexamen öppnar dörrarna till Direction of International Companies eller till Geostrategic Analysis, som har stor anställningsbarhet och som tillåter en att arbeta som internationell förhandlare eller på ambassader, konsultföretag eller någon internationell avdelning av stora företag eller institutioner.
Ny internationell verklighet
Läroplanen för magisterexamen i internationella relationer kommer att tillåta dig att fördjupa din förståelse för den internationella miljön, analysera orsakerna och utmaningarna på världsscenen för att kunna överföra dina kunskaper till ditt lands diplomatiska tjänster, eller efter att ha avslutat din forskarutbildning studier, till företag eller institutioner med internationell närvaro.
Europeiskt förhållningssätt med ett globalt perspektiv
Det europeistiska tillvägagångssättet förstärks i vårt program, men utan att tappa det globala perspektivet för internationella relationer ur sikte, för att främja utvecklingen av nya idéer, teorier, tillvägagångssätt och diskussioner, med prioritering av intressen eller behov hos deltagarnas geopolitiska zoner.
anställbarhet
Utbildningen som ges av magisterexamen i internationella relationer erbjuder ökande sysselsättningsmöjligheter i olika områden och länder. Denna magisterexamen svarar på den växande efterfrågan från yrkesverksamma som kan fördjupa sig i de nya tillvägagångssätten för internationella relationer, både när det gäller relationer mellan länder och institutioner och i det multinationella företaget.
Awards
Arten av universitetsmasterexamen innebär automatiskt erkännande av poäng som tagits för att få tillgång till doktorandprogrammen vid spanska universitet, såväl som erkännande av magisterexamen i vilket land som helst i det europeiska området för högre utbildning.
Kompletterande aktiviteter
Institutionen för internationella relationer och School of Law and International Relations erbjuder sina studenter ett brett utbud av kompletterande aktiviteter.
- Seminarier med internationella personligheter och relaterade yrkesverksamma.
- Möjlighet att besöka internationella organisationer.
- Möjligheter att träffa proffs från transnationella företag och internationella institutioner.
- Aktiviteter med andra institutioner, såsom National Intelligence Center, Institutet för strategiska studier och liknande institutioner, som förstärker visionen och förståelsen för den internationella verklighet där våra utexaminerade kommer att arbeta professionellt.
Tillgång till doktorsexamen
Karaktären av universitetsmastarexamen innebär automatiskt erkännande av de poäng som tagits för att få tillgång till doktorandprogrammen vid spanska universitet.
Galleri
Idealiska studenter
Profilen som eftersträvas är en kandidat eller ingenjör. De behöver ingen universitetsutbildning inom ett specifikt område. Vi utvärderar egenskaper som gör att vi kan förutse deras goda integration i gruppen, såsom förmåga att samtala, ha ett öppet sinne, vilja att dela och aktivt delta i utvecklingen av programmet etc. Programmet berikas tack vare det varierande ursprunget av dess deltagare, eftersom det gynnar kunskapen om ledningen av internationella relationer.
För att få tillgång till denna magisterexamen kommer det att vara nödvändigt att ha en officiell spansk universitetsexamen, eller en utfärdad av en högre utbildningsinstitution i det europeiska området för högre utbildning som ger tillgång till masterstudier i det land som utfärdar nämnda examen.
Antagningar
Läroplan
Grundläggande kompetens för examen:
- Studenterna ska kunna tillämpa de förvärvade kunskaperna och sin förmåga att lösa problem i nya eller osäkra miljöer i bredare (eller multidisciplinära) sammanhang inom ramen för internationella relationer.
- Eleverna måste kunna integrera kunskap och möta komplexiteten i att göra bedömningar baserade på information som, är ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner över socialt och etiskt ansvar relaterade till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
- Eleverna måste veta hur de ska kommunicera sina slutsatser - och den ultimata kunskapen och skälen som stöder dem - till specialiserade och icke-specialiserade publiker på ett tydligt och entydigt sätt.
- Eleverna måste ha de inlärningsförmåga som gör att de kan fortsätta träna på ett sätt som till stor del kommer att vara självstyrt eller autonomt.
Generiska kompetenser
De generiska kompetenserna är följande:
- GC1. Studenten ska skaffa sig uppdaterade kunskaper om politiska, ekonomiska och sociala relationer på internationell nivå.
- GC2. Studenten ska systematiskt kunna förstå komplexa begrepp, relevant information, deras sammanhang och hur man kan tillämpa den på specifika situationer, med hänsyn till hur den påverkar de olika aktörerna och agenterna i varje situation.
- GC3. Eleven ska behärska de avancerade tekniker som gör att han kan inhämta och analysera information, utvärdera dess relevans och giltighet, syntetisera den och anpassa den till sammanhanget.
- GC4. Studenten ska kunna förstå och hantera komplexa situationer och argument på ett systematiskt och kreativt sätt, med kritiskt omdöme, med ofullständig information, ta risker, fatta beslut och kommunicera dem till alla typer av publik.
- GC5. Studenten ska kunna kommunicera korrekt både muntligt och skriftligt, både på spanska och på ett andraspråk, med hjälp av den senaste tekniken.
- GC6. Studenten ska kunna agera självständigt vid utvärdering av sociopolitiska händelser samt förutse möjliga scenarier för händelseutveckling.
- GC7. Eleven ska kunna spela olika roller inom ett team.
- GC8. Eleven måste kunna inse behovet av förändring och måste ha den kompetens som krävs för att hantera den.
- GC9. Studenten ska kunna agera självständigt inom ramen för ansvarsfull frihet.
- GC10. Eleven ska kunna tillföra värde till organisationen genom sin kreativitet och delaktighet.
- GC11. Förmåga att hantera team och mångfald.
- GC12. Förmåga att integrera jämställdhetspolitik i organisationer och arbete, särskilt mellan kvinnor och män, och med uppmärksamhet på funktionshinder.
- GC13. Förmåga att etablera system för att utvärdera kvaliteten i det egna arbetet och teamets arbete.
Specifika kompetenser
De specifika kompetenserna har fastställts med samma procedur som de generiska och ingår på ett eller annat sätt i dem.
- SC1. Förmåga att utföra en kritisk analys, utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer från olika avancerade teoretiska tillvägagångssätt inom området internationella relationer, integrera de förvärvade kunskaperna och beakta socialt ansvar och respekt för en strikt yrkesetisk kod.
- SC2. Förmåga att hantera de grundläggande begreppen involverade i internationella relationer
- SC3. Förmåga att analysera internationella relationer, deras agenter, intressen och deras relationssätt
- SC4. Förmåga att skriva och skriva en studie om internationella relationer
- SC5. Förmåga att muntligt presentera och försvara studien inför en specialiserad publik
- SC6. Förmåga att söka efter dokumentation, kontrast och kritik av informationskällor relaterade till internationella relationer
- SC7. Förmåga att tillämpa de kunskaper som förvärvats för att lösa problem i nya och dynamiska miljöer, såsom förändringar i internationella, regionala eller statliga politiska system.
- SC8. Förmåga att praktiskt tillämpa de teoretiska kunskaper som förvärvats under kursen inom området internationella relationer.
- SC9. Förmåga att tillämpa de kunskaper som förvärvats i magisterexamen i ett särskilt fall
- SC10. Förmåga att känna igen problem och möjligheter i analys och genomförande av frågor relaterade till dynamiken i internationella relationer
- SC11. Förmåga att bidra, ur ett akademiskt perspektiv, till att främja analysen av internationell politik under det prisma som ger sammanhanget för ett samhälle baserat på kunskap och kommunikation.
- SC12. Förmåga till syntes och analys av komplexa verkligheter
- SC13. Känna till egenskaperna hos stadierna i forskningsprocessen.
- SC14. Känna till egenskaperna hos stadierna av avancerade forskningsprocesser inom området diplomati och internationell säkerhetspolitik.
- SC15. Känna till egenskaperna hos stadierna i forskningsprocessen med avancerad teknik inom området global ekonomi och internationell handel.
- SC16. Förmåga att utforma tillämpad forskning om internationell ekonomi och utrikeshandel genom att tillämpa avancerade kvalitativa och kvantitativa forskningstekniker med hjälp av IKT.
- SC17. Förmåga att utveckla forskning inom området internationella relationer
- SC18. Förmåga att utveckla sociopolitisk forskning
- SC19. Förmåga att designa forskning inom området internationell ekonomi
- SC20. Förmåga att utveckla ledarskap och kommunikationsförmåga inom regeringar och specialiserade institutioner som utvecklar innovativa strategier för offentlig diplomati och nationell säkerhet.
- SC21. Förmåga att utforma, utforma, implementera och anta en betydande forskningsprocess med akademisk rigor i relation till nationell säkerhetspolitik i ett ömsesidigt beroende och dynamiskt internationellt sammanhang.
- SC22. Förmåga att förstå den globala ekonomins inflytande i regionala och nationella ekonomier och vice versa, särskilt i EU-scenariot
- SC23. Förmåga att utforma sociopolitisk forskning med tillämpning av kvalitativa och kvantitativa forskningstekniker och utveckla sociopolitiska forskningsprojekt som tillämpas med hjälp av IKT.
- SC24. Förmåga att fatta beslut ur ett strategiskt perspektiv baserat på de formella och analytiska modellerna av de senaste och avancerade teorierna i internationella relationer.
- SC25. Förmåga att fatta beslut ur ett strategiskt perspektiv i internationaliserade företag baserat på de formella och analytiska modellerna av de senaste och avancerade ekonomiska teorierna.
- SC26. Förmåga att fatta beslut ur ett strategiskt perspektiv inom området nationell säkerhetsstrategidesign, baserat på de formella och analytiska modellerna för de senaste och avancerade teorierna för policyanalys.
- SC27. Förmåga att utveckla beslut som härrör från samtida frågor: konflikter och spänningar på den internationella arenan.
- SC28. Förmåga att utveckla strategiska förhandlingsprocesser baserade på en avancerad analys av de specifika fördelningsintressena hos aktörer, multinationella företag och internationella organisationer i den föränderliga och dynamiska kontexten av världshandel och ekonomi.
- SC29. Förmåga att utveckla strategiska förhandlingsprocesser baserade på en avancerad analys av internationella aktörers och organisationers specifika fördelningsintressen.
- SC30. Förmåga att förhandla på internationella områden ur offentliga och privata organisationers synvinkel.
- SC32. Förmåga att utveckla innovativt ledarskap och kommunikationsförmåga inom multinationella företag, internationella organisationer och byråer
- SC34. Förmåga att organisera och leda team inom området internationella relationer.
- SC35. Förmåga att förstå den nya världspolitiska ordningen som härrör från ekonomisk globalisering.
- SC36. Förmåga att interagera och förstå 2000-talets diplomatiska processer, särskilt ur Spaniens och Europeiska unionens perspektiv.
- SC37. Förmåga att förstå och analysera relationerna mellan utrikespolitiken för medlemsländerna i Europeiska unionen baserat på omfattningen av ekonomiska beslut.
- SC38. Förmåga att utföra en kritisk analys, utvärdering och syntes av nya och komplexa idéer från olika avancerade teoretiska tillvägagångssätt inom området offentlig diplomati, integrera de förvärvade kunskaperna och beakta socialt ansvar och respekt för en strikt yrkesetisk kod.
- SC39. Förmåga att bidra, från ett akademiskt perspektiv, till att främja analysen av offentlig diplomati under prismat som ger sammanhanget för ett samhälle baserat på kunskap och kommunikation.
- SC40. Förmåga att tillämpa protokoll och strategier för offentlig diplomati i internationella privata områden.
- SC42. Förmåga att hantera begreppen nationell och internationell säkerhet och dess tillämpning i sammanhang av icke-stabilitet, nationella rättigheter och internationella skyldigheter för staterna.
- SC55. Förmåga att veta hur man hanterar internationella organisationers kommunikationsbehov.
- SC74. Förmåga att etablera arbetskvalitetsbedömningssystem
- SC75. Förmåga till syntes och analys av komplexa verkligheter
- SC76. Förmåga att utforma tillämpad forskning inom området offentlig diplomati med hjälp av kvalitativa och kvantitativa forskningstekniker och IKT.
Ranking
I topp 5 över de bästa universiteten i Spanien
Spanska universitetsranking 2021
Forbes Spanien
Första spanska universitetet i undervisning
U-ranking
BBVA Foundation & IVIE
Fem stjärnor (högt betyg) i undervisning, internationalisering, onlineinlärning, anställningsbarhet och inkludering
QS Stars International Ranking
QS Stars
Bästa online MBA i Spanien och topp 5 i världen
Global MBA-ranking
VD Magazine
Karriärmöjligheter
- Personal hos multinationella organisationer och företag, eftersom företag för närvarande har sina egna avdelningar för internationella relationer för att interagera med regeringar, förvaltningar och organisationer i de länder där de bedriver sin verksamhet eller verksamhet, och som ansvarar för att upprätthålla institutionella relationer och förmedla och anpassa organisation till olika kulturer, och lagstiftning och statliga evenemang.
- Förhandlare mellan olika länder, institutioner eller samhällsgrupper i frågor som har internationell påverkan.
- Intern eller extern affärsrådgivning för att designa, analysera och utvärdera handlingsscenarier i internationella sammanhang.
- Offentlig tjänsteman eller karriärdiplomat, som är en klassisk professionell möjlighet för experter inom internationella relationer.
- Forskare och/eller universitetsprofessor, eftersom magisterexamen också öppnar dörren för att kunna fortsätta utbildningen upp till maximal doktorsgrad.
- Analytiker för innovativa konkurrenskraftiga underrättelseavdelningar i stora företag, som alltid är angelägna om att experter som förstår det internationella sammanhanget ska få konkurrenskraft.