Magisterexamen i kommunikation - Utbildning i kultur

Uniminuto

Programbeskrivning

Läs den officiella beskrivningen

Magisterexamen i kommunikation - Utbildning i kultur

Uniminuto

  • Kvalificering: Mästare i kommunikation - Utbildning i kultur
  • Utbildningsnivå: Masters
  • Metod: Presencial
  • Program Varaktighet: 2 år
  • Poäng: 48
  • Pris för arenan: COP $ 5,175,000

Framläggande av programmet

SNIES 105851

Upplösning Kvalificerad post nr 18421 av 09/20/2016.

Giltig 7 år.

sökande profil

Professionella utbildade sig från grundutbildningsprogram i samhällsvetenskap och humaniora med särskilt intresse för forskarutbildning i kommunikation och / eller utbildning

  • Professionella utbildade sig från andra grundutbildningar i relaterade kunskapsområden för masterexamen (konst, kulturstudier, hälsovetenskap, miljöstudier, territoriella studier, cyberkulturella studier etc.).
  • Andra yrkesverksamma intresserade av att tillämpa den kunskap som förvärvats i mastern i nya former av pedagogisk kommunikation, i kollektiva processer för social konstruktion.

Graduate profil

Vi förstår forskaren som en socio-kulturell innovatör, en chef för processer som pekar på det goda livet på kulturområdet, en systematiserande erfarenhet, en utövare av kunskapsdialog och en politisk agent.

De stora delområdena som formulerar konstruktion av magisterexamen är: a) kultur, b) "olika liv", c) kunskap om "livets värld" (utbildning), d) sätt att dela kunskapen (kommunikation) e) "gott liv" med andra (det politiska). Förståelse att de tidigare delfälten är grunden för utbildningsfältet (CEC), den "förlängda kapacitet" som eleverna förvärvat i masterprogrammet föreslås nedan.

Vi förstår dessa möjligheter som "kunskap, färdigheter och förmågor som en person utvecklar för att förstå, förvandla och delta i den värld de lever i", som dynamiskt omvandlas till ett specifikt historiskt och territoriellt sammanhang. Kapaciteter kan byggas i varje del av huvudet:

På kulturområdet. Kapacitet för:

a) förstå hur människor och samhällen gör mening i vardagen,

b) förstå hur de delar den angivna betydelsen (det vill säga de kommunicerar det)

c) förstå hur de bygger kunskap med sinnena som produceras och delas. De tre föregående är viktiga, men du kan lägga till funktioner som:

d) Lär dig värdera kunskapspraxis hos människor som permanent använder "gemensam kultur" (R. Williams) för att bygga upp relationer och projekt.

e) systematisera den kunskap som har förfäderlig och populär kunskap som källa;

f) införliva gemenskapens regelverk som definierar kulturens universum och de som idag förstås som "cyberkultur", där de nya generationerna är huvudpersoner.

För det andra införlivar vi som ett grundläggande element i att utbilda temat "mångfald", det vill säga förmågan att:

a) välkomna den andra som är

b) anta rätten till skillnad som en etisk princip

c) kunna känna igen skillnad som ett grundläggande element i den kommunikativa interaktionen;

d) erkänna mångfald som en central ställning för dialog

e) lära sig att konversera med andra

f) Lär dig att vara värd utan några villkor.

När vi hänvisar till utbildning tänker vi i grunden på att producera och lära känna för livet i livet. I den meningen är de grundläggande möjligheterna:

a) erkänna den kunskap som de producerar, baserad på erfarenhet och praxis, förfäder, populära och traditionella "knowers", som inhemska folk, healare, herbalister, barnmorskor, skogvaktare, lärare och Elders ... barn och ungdomar;

b) förstå hur sådan kunskap om "världens liv" produceras och reproduceras;

c) formulera kunskapen i nya världsutsikter, i nya komplexiteter och tankvisningar, i ny kunskap och teoretiska system, utan att ignorera vetenskaplig kunskap med vilken kunskapsdialog äger rum.

Och när vi hänvisar till kommunikation är dessa grundläggande möjligheter:

a) erkänna flera och olika sätt att dela med andra, uttrycka, interagera, påverka, samtala

b) erkänna icke-verbala språk, där känslor upptar en bestämd plats, att kunna uttrycka erfarenheter mer direkt;

c) förstå de möjligheter som en kropp måste ingå åtgärden, genom konstanta metoder eller övningar med uttryckstransformation;

d) anta den estetiska dimensionen, där det finns en permanent inverkan på känslighet och ömsesidigt påverkande organ i den kreativa handlingen, som ett privilegierat kommunikationsutrymme som genererar andra sätt att känna och tänka;

e) privilegier utrymmen av frihet i det dagliga livet, där det är möjligt att interagera från erfarenhet.

Slutligen, på politikenivå:

a) göra livsformer och samhällen vi bygger mer mänskliga;

b) erkänna, återhämta sig, synliggöra och fördjupa kunskap, kunskaper, erfarenheter och dagliga sätt att göra

c) vet hur man ska styra kollektivets gång. Väva sociala och samhälleliga obligationer, delta i och genomföra konflikthanterings- och upplösningsstrategier, med hänsyn till sammanhanget eller lokala och nationella sammanhang, bidrar till att skapa integrationsstrategier och uppmuntra sökandet efter socialt och politiskt deltagande.

inresehandlingar

  • Fyll i registreringsformuläret.
  • Bifoga en kopia av identitet (ID-kort, identitetskort, pass, visum motsvarande, främmande identifiering eller giltigt dokument som visar att den ena är under behandling).
  • Bifoga en kopia av examensbevis på avslutade grundutbildningen.
  • Fäst relaterade arbetslivserfarenhet eller certifiering när programmet som du vill registrera så kräver.
  • Fäst mottagandet av registreringsavgifter.
  • Andra krav i det program som du anger, som har vederbörligt tillstånd.
Denna skola erbjuder program i:
  • Spansk


Senast uppdaterad August 7, 2018
Varaktighet & Pris
Denna kurs är På campus
Start Date
Startdatum
Jan. 2019
Duration
Varaktighet
2 år
Heltid
Price
Pris
5,175,000 COP
Pris för huvudkontoret.
Information
Deadline
Locations
Colombia - Bello, Antioquia
Startdatum : Jan. 2019
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan
Dates
Jan. 2019
Colombia - Bello, Antioquia
Sista anmälningsdag Kontakt Skolan
Slutdatum Kontakt Skolan