Magisterexamen i kommunikation och digitalt entreprenörskap

Allmänt

Programbeskrivning

Den digitala ekonomin kommer att representera 22% av den spanska BNP 2020 och kommunikationsmarknaden kräver integrerade yrkesverksamma som har kunskap om marknadsföring (marknadsundersökningar, analys och positionering, inkommande marknadsföring). databashantering (Big Data, bearbetning och visualisering); berättande (Storytelling, Transmedia, Gamification and writing); programmering (HTML, CSS Cloud Computing, Apps design); teknik och design (video- och ljudredigering, skapande av AR- och VR-miljö, streaming) ... både för att arbeta för ett medium, en producent eller att kommunicera för ett varumärke. All denna kunskap är nödvändig och den här mästaren ger dem.


Bara de bästa förberedda kommer att hitta sin plats i en sektor med kontinuerlig tillväxt och kommer att kunna skapa start ups och strategier inom kommunikationsområdet. Du också om du bildar med professorerna och experterna på magisterexamen inom kommunikation och digitalt entreprenörskap, unikt inom sitt område, av Universidad Europea .

Direkt till:

Denna kvalifikation är lämplig för de studenter som är intresserade av kommunikation, information och nya medier från grader i journalistik, kommunikation, reklam, audiovisuella medier eller marknadsföring. Studenterna måste ha en bas av kommunikativa färdigheter både muntligt och skriftligt och vara vana vid användningen av teknik som tillämpas på kommunikation. De borde vara intresserade av att ta på sig innovationsutmaningar och fortbildning i hela deras yrkesliv.

DIFFERENTIELLA SKÄLUtmaningsbaserat lärande:
Alla lärare i Master i Kommunikation och Digital Entrepreneurship är aktiva yrkesverksamma som baserar sin metodik på upplösning av verkliga fall. Studenterna måste slutföra tre jobb, en akademisk och två professionell. En av dem, Digital Management Workshop, består av ett projekt där de måste starta en livskraftig digital affärsmodell som visar att de vet hur man tillämpar kunskapen: upptäckt av möjligheter, genomförande av en affärsplan och förståelse av digital marknad


laboratorier:
Mästaren kommer att ha teoretiska utrymmen, förutom de laboratorier som är fullt tillgängliga för de studenter där du kommer att lära dig genom att göra. Universitetet har den bästa universitetsmediekliniken i Spanien, European Media. Tidning, radio och tv är tillgängliga för våra elever att utveckla din potential när du bildar, räkna med ett erfarenhetslärande lärande vars ursprung kan vara i ämnena eller i ett projekt av entreprenörskap.

METODERMagisterexamen i kommunikation och digitalt entreprenörskap har 9 hp professionell praxis inom företag inom sektorn och medierna. En innovativ och anpassad utbildning som garanterar en högkvalificerad förberedelse som gynnar studentens framtida anställbarhet.
Studenterna i denna examen har gjort professionella metoder i media och företag som: Europa Press, El Huffington Post, El Confidencial, El Español, Infolibre, Hearst Magazines, Mediaset Spain, Change.org, BBVA, RFEF, Publiespaña.

program

MODULE I: Socioekonomisk miljö och multimedieindustrin.

  • Den digitala kulturen och det globala samhället av kunskap: teknisk kritik.
  • Kunskapssamhälle och den nya prosumerioden.
  • Nuvarande och framtida medier.
  • Struktur av den interaktiva industrin.
  • Regulatorisk och deontologisk ram.

6

MODULE II: Digital marknadsföring.

  • Reklamsstrategi i digitala media
  • Marknadsföring i sociala nätverk
  • inkommande marknadsföring
  • Trender: video, mobil och andra verktyg
  • Organisation av innehåll, användarupplevelse (UX) och Content curator
  • Influencer marknadsföring
  • Inhemsk reklam och varumärkesinnehåll
  • Sökmotor marknadsföring: SEO, SEM, SMO
  • Analytics, utvärdering och statistik
  • Fallstudier: e-handel och digital kommunikation. Online affärsmodeller och strategi.
  • Framgångsrika företag födda på WEB: Sökmotorer, avancerade tjänster ...
  • Affärsrelaterade derivat av offlinevärlden: detaljhandel, media, banktjänster ...
  • Deltagande WEB
  • Modellen av Social Network

6

MODULE III: Digital entreprenörskap i multimediabranschen.

  • Online affärsmodeller och e-Business inom området digital kommunikation. Särskilda egenskaper och ledningsmodeller
  • Den "affärsduk", affärsplaner och projektpresentation
  • Juridisk miljö: Lagstiftning och rättslig ram i samband med entreprenörskap. Immaterialrätt och dataskyddslag.
  • Finansplanen och den finansiella miljön: Finansiella modeller och finansieringskällor. Initiativ för "crowdfunding" och "crowdsourcing"
  • Företagsledning
  • "Pitch Lift", försäljnings processen, insamling och kommunikationsförmåga för projektpresentation

6

MODULE IV: Stor data och datavisualisering.

  • De stora data
  • Kunskapsidentifieringsprocesser genom dataanalys.
  • Data mining och informationsinsamling
  • Kausal och empirisk analys av variabler
  • Beslutsansökningar baserade på utnyttjande av stora mängder data
  • Visualiseringstekniker och verktyg

6

MODULE V: Berättelse tillämpad på multimedia miljöer.

  • Gemensam chef som chef för social historia
  • Grundläggande för icke-linjär berättelse
  • Berättelse i nedsänkta miljöer
  • Hypertextuell skrivning
  • Narrativ i det sociala nätverket: från verkligheten fiktionaliserad till verklig fiktion
  • Laboratorium för experiment EUROPEA MEDIA: Berättelser

6

MODUL VI: Programmerings- och designverktyg.

  • HTML och webbutveckling
  • Design och utgåva av den digitala bilden
  • Användbarhet och gränssnittsdesign
  • Introduktion till webbprogrammering: programmeringsspråk, databaser och cloud computing
  • Design av mobila miljöer (design av appar)

6

MODULE VII: Audiovisuell teknik för digital kommunikation.

  • Verktyg för montering av Broadcast och Mobile video
  • Produktion och strömmande planering
  • Event retransmission verktyg
  • Immersiv kommunikation: Trender och tillämplighet
  • Digital ljud

6

MODULE VIII: Final Master's Project.

  1. Skapande av ett individuellt minne i ett kurrikulärt portföljformat som belyser den teoretiska och praktiska kunskap som studenten fått genom hela masterns examen om de många aspekter som omger kommunikations- och digitalt entreprenörskapsaktivitet i en digital miljö som integrerar teman utsatt under programmet.
  2. Förverkligande av två verk av gruppens natur (i grupper om 3 eller 4 studenter) som visar de kompetenser som studenterna förvärvat på mästaren.
    • Arbete 1: Förberedelse av den akademiska översynen av en bok relaterad till digital kultur.
    • Arbete 2: Utarbetande av ett entreprenörsprojekt inom kommunikationsområdet.

9

MODUL IX: Praktik i företag.

Verkställande av aktiviteter relaterade till innehållet i mastern i branschens bransch.

karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP

De främsta yrkesmässiga möjligheterna för magisterexamen inom kommunikation och digitalt entreprenörskap är: Media, produktionsföretag, företag och varumärken är bara några av de professionella möjligheterna inom en sektor som inte slutar utvecklas.

Utan att glömma företaget. Nya behov kräver jobb som ännu inte finns.

I magisterexamen inom kommunikation och digitalt entreprenörskap har vi kommunikationsprofessorer från viktiga medier som deltar i undervisning i magisterexamen, vilket leder den professionella verkligheten närmare studenten genom analys av verkliga fall. Några av de samarbetsvilliga företagen är: • Huffington Post. • Europa Press. • Prisa Group. • Vocento Group. • Hobby Press.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

To provide our students with a comprehensive education, educating leaders and professionals who are prepared to respond to the needs of a global world, to contribute value in their professions and to ... Läs mer

To provide our students with a comprehensive education, educating leaders and professionals who are prepared to respond to the needs of a global world, to contribute value in their professions and to social progress through an entrepreneurial spirit and social commitment. Läs mindre
madrid , Shanghai , San Diego , Irvine , Valencian Community , Alcobendas , Santa Cruz de Tenerife , Villaviciosa de Odón , Spain Online , Las Palmas de Gran Canaria + 9 Mer Mindre