Magisterexamen i kommunikation och ny teknikhantering [DCNT]
ESIC Business & Marketing School
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 16 200 *
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
* Ring 2023-09: 16 100 €
Introduktion
Denna magisterexamen i kommunikationsledning och ny teknik i Madrid uppstår för att tillgodose den växande efterfrågan på kvalificerade yrkesverksamma inom dessa otillräckligt utforskade områden som erbjuder nya och attraktiva yrkesmöjligheter.
- Programkvalitet: Program ackrediterat av ANECA (National Agency for Quality Assessment and Accreditation) med sitt VERIFICA-program.
-Använd avancerade tekniker, verktyg och mått. Studenter studerar och arbetar med aktuell informations-, marknadsförings- och kommunikationsteknik på marknaden.
-Innehåller ledarskapsverktyg som coachning, ledarskap, affärsförhandlingar och tidshantering.
språk
- spanska
skillnader faktorer
- Officiell version av det marknadsledande programmet inom kommunikations- och reklamstudier, enligt rankningen publicerad av tidningen "El Mundo".
- Magisterexamen i kommunikationshantering och ny teknik i Madrid innehåller implementeringen av marknadsföring som ett nyckelelement där affärskommunikation infogas.
Karriärmöjligheter
mål
Studierna som syftar till den föreslagna examen svarar mot ett behov som samhället och företag känner, och som leder till en växande efterfrågan på yrkesverksamma inom områdena kommunikation och ny teknik.
Företag och institutioner sänder en mängd meddelanden, vare sig de är frivilliga eller ofrivilliga. Och det är just i kommunikationen - tillsammans med den mänskliga faktorn - där den verkliga skillnaden mellan framgång eller misslyckande finns i relationen mellan företag och resten av de agenter som är involverade i deras verksamhet.
Kommunikationsvetenskap blir "spjutspetsen" för teknisk innovation, vilket får Ny Teknik att förändra världen och de koncept vi har om den. Och digitala medier har lett till nya horisonter som aldrig tidigare setts i kulturella, intellektuella, semiotiska och kommunikativa termer, och har påverkat livet för miljontals människor, både individuellt och i samhället som helhet, och på alla nivåer: personligt, socialt och affärsmässigt. Kort sagt, företag och organisationer, oavsett storlek, rör sig alltmer i en globaliserad och sammanhängande värld, och tvingas möta mer komplexa situationer som kräver aktuella lösningar. I denna mening är utbildningen fokuserad med en strategisk vision, så att kommunikationsavdelningen svarar och anpassar sig till de behov som efterfrågas av företaget.
De specifika målen för magisterexamen i kommunikationsledning och ny teknik av ESIC University är:
- Ge adekvat vetenskaplig utbildning på forskarnivå i relation till avdelningen för kommunikation och ny teknik
- Tillhandahålla den kunskap och de verktyg som krävs för att framgångsrikt ta itu med de utmaningar som kommunikationsvärlden utgör, både i företag och i alla typer av institutioner (NGOs, Foundations, City Councils, etc.)
- Stärka kommunikationsavdelningens (DirCom) proaktiva attityd i beslutsfattande i enlighet med utvecklingen av affärsmiljön
- Utveckla funktioner som utvecklats med annonshanteringen för alla institutioner, oavsett om det är i konventionella medier eller i digitala miljöer
- Tillhandahålla omfattande kunskap om området Ny Teknik, med hänsyn till dess konsekvenser för företagets kultur, ledning och organisation
- Ge avancerade ledningsförmåga
kompetens
Det europeiska området för högre utbildning, som inleddes 1999 med Bolognadeklarationen, främjar en förändring av undervisningsmetoder, som fokuserar målet på studentens lärandeprocess, som sträcker sig hela livet och mot anställningsbarhet. Av denna anledning måste studieplanerna, som leder till att erhålla en examen, ha studenternas kompetensförvärv i centrum för sina mål.
Vad menas med konkurrens? Uppsättningen kunskaper, färdigheter och attityder som förvärvas eller utvecklas genom samordnade träningserfarenheter, som har till syfte att uppnå funktionell kunskap som effektivt svarar på en uppgift eller ett problem i det dagliga och professionella livet som kräver en process av undervisning och lärande.
De färdigheter som studenter på magisterexamen i kommunikationsledning och ny teknik från ESIC University måste förvärva är:
Grundläggande och allmänna färdigheter
De är gemensamma för universitetsexamina, men är anpassade till det specifika sammanhanget för varje examen.
Grundläggande
- CB6 Inneha och förstå kunskap som ger underlag eller möjlighet att vara originell i utveckling och/eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang.
- CB7 Att studenterna vet hur man tillämpar de inhämtade kunskaperna och sin förmåga att lösa problem i nya eller föga kända miljöer inom bredare (eller multidisciplinära) sammanhang relaterade till sitt studieområde.
- CB8 Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar baserade på information som, som är ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner över det sociala och etiska ansvaret kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar.
- CB9 Att eleverna vet hur de ska kommunicera sina slutsatser och den ultimata kunskapen och skälen som stöder dem till specialiserade och icke-specialiserade publiker på ett tydligt och entydigt sätt.
- CB10 Att studenter besitter de inlärningsförmåga som gör att de kan fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självriktat eller autonomt.
allmänna
- CG01 Visa en systematisk förståelse för kommunikationshanteringsprocesser i organisationer, behärska de färdigheter och koder som används i kommunikationen mellan företag och institutioner.
- CG02 Kapaciteter och färdigheter som krävs för att erhålla och hantera de informationskällor som är användbara för att fortsätta sin egen utbildningsutveckling inom området kommunikationsledning och ledning.
- CG03 Förmåga att utföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa budskap inom områdena konventionell (off-line) och digital (on-line) kommunikation.
- CG04 Förmåga att främja, i akademiska och professionella sammanhang, utvecklingen av trender som tillämpas på kommunikation i det nuvarande informationssamhället.
- CG05 Förmåga att generera kritiska tankar baserade på den inhämtade kunskapen. Studenten kommer att generera bedömningar som möjliggör reflektion över form, innehåll och sätt att hantera kommunikation i organisationer utifrån chefsansvar.
övergripande färdigheter
De är gemensamma för alla studenter vid samma universitetscentrum, oavsett vilken examen de tar.
- CT01 främja och utveckla lagarbete med ansvar och engagemang.
- CT02 Främja och uppmuntra mellanmänsklig kommunikation och förmågan att tala offentligt. CT03 Främja flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar.
- CT04 Förbättra förmågan att kommunicera och relatera till kollegor, med den akademiska världen som helhet och med samhället i allmänhet, och främja deras sociala färdigheter.
Specifika kompetenser
De är specifika för examen och syftar till att uppnå en specifik exitprofil för studenterna.
- CE01 Behärska koder och villkor för konventionell och digital kommunikation mellan organisationer och samhälle.
- CE02 Tillämpa interna och externa kommunikationsverktyg, konventionella och digitala, i företags och institutioners interaktionsprocesser.
- CE03 Analysera kommunikationsavdelningens situation i relation till området journalistik och marknadsföring.
- CE04 Användning av konventionella och digitala kommunikationsstrategier, för att försöka utvärdera den möjliga utvecklingen av sektorn.
- CE05 Känna till kommunikationsavdelningens ansvar för immateriella tillgångar, såsom hållbarhet, intern kommunikation eller företagens sociala ansvar.
- CE06 Har aktuell kunskap om trender fokuserade på informationsbehandling, med kunskap om dess betydelse på internationell nivå.
- CE07 Definiera och arbeta med den befintliga relationen mellan de olika aktörerna (intressenter) som utgör den konventionella kommunikationssektorn och nya teknologier.
- CE08 Göra känd och arbeta med de olika forskningsmetoder och tekniker som används inom samhällsvetenskap.
- CE09 Ta itu med verktygen för varumärkesvärdering och publikmätning som tillhandahålls av ny teknik inom affärskommunikation.
- CE10 Utveckla och förbättra kreativa färdigheter genom verktyg kopplade till multimediateknik, kreativitet och produktion.
- CE11 Förmåga att planera, styra, koordinera och effektivt hantera intern- och kriskommunikation.
- CE12 Analysera avkastningen på reklaminvesteringar och kunskap om aktuella finansieringskällor, både offentliga och privata, spanska eller utländska.
- CE13 Behärska de grundläggande juridiska begreppen och aspekterna som omfattar rättspraxis som tillämpas på sektorn, med särskilt intresse för dessa grundläggande kompetenser för yrkesutövning.
- CE14 Känna till och återskapa, i simulerad praktik, konventionella och digitala marknadsförings- och kommunikationsstrategier för olika målgrupper.
- CE15 Bemästra de färdigheter som krävs för att en kommunikationsdirektör ska kunna utveckla och fatta strategiska och taktiska beslut i digitala/webbmiljöer.
- CE16 Arbeta med de nödvändiga verktygen som gör det möjligt att självständigt återskapa hela produktionsprocessen av reklambudskap, från idéns generering till ögonblicket för dess spridning och efterföljande övervakning, med betoning på avkastningen på investeringen och bidraget till organisationen.
- CE17 Förmåga att syntetisera all information och kunskap som förvärvats under Master, generera dokumentation av språket för reklam, marknadsföring, PR och ny teknik.
- CE18 Känna till och använda de tekniska verktyg som krävs för att redigera innehållsmeddelanden relaterade till reklam och organisatorisk kommunikation.
- CE19 Bemästra tekniken att tala inför en heterogen publik, tillämpa dialektik på praktiska sessioner och offentliga utställningar.
- CE20 Förmåga att arbeta som ett team och i en multidisciplinär miljö med det specifika målet att skapa och utveckla en omfattande kommunikationskampanj.
- CE21 Förmåga att utveckla, försvara och argumentera för ett masterprojekt; Därför kommer studenten att vara kvalificerad att presentera slutsatser inför en kommission med erkänd prestige.
Antagningar
Ranking
- #1 Spanien - Ledare inom masters i reklam och kommunikation baserat på efterfrågan, resurser och masterkurser
- #1 Spanien - Ledare i marknadsföringsmästare enligt El Mundo
- #3 Spanien - Esic på pallen för de bästa handelshögskolorna, för nyutexaminerade och unga yrkesverksamma
- #3.4 Europa - Esic bland de bästa européerna när det gäller att genomföra marknadsföringsprogram
Stipendier och finansiering
Vi vill inte att ekonomiska frågor ska vara ett hinder för dig att nå dina mål och säkerställa utbildning med en framtid, därför presenterar vi ett brett utbud av möjligheter som kommer att hjälpa dig i denna mening, både stipendieplanen som vi har utvecklat på ESIC Universitet, till exempel de som gjorts tillgängliga för dig av olika offentliga eller privata organisationer.
- Egna stipendier
- Nationella stipendier
- Internationella stipendier
- Mobilitetsstipendier för internationella praktikplatser
- Försäkring och bistånd
ESIC University upprätthåller finansieringsavtal med vissa bankenheter under förmånliga villkor för studenter som är inskrivna i något av skolans program. De specifika reglerna och villkoren för vart och ett av dessa avtal finns i områdessekretariatet. ESIC University hjälper dig med finansieringen av din examen.
Om du letar efter boende rekommenderar vi en rad företag och bostäder dedikerade till studentbostäder. Hitta den som bäst passar dina behov.