Magisterexamen i kommunikationshantering

Allmänt

Programbeskrivning

Att hantera ett företags kommunikation är mycket mer än att skriva pressmeddelanden, pressmeddelanden eller organisera händelser. Idag kräver marknaden att människor är beredda att fatta beslut i en global miljö, med kunskap om hur man ansluter kommunikation till affärsstrategi. Om din framtid är att fungera som DIRCOM, vid Universidad Europea kommer vi att förbereda dig för att kunna överföra meddelanden och idéer från företaget i alla former, online och offline, mervärde.

Dessutom kommer du, från det ögonblick du registrerar dig, att vara en del av DIRCOM-föreningen, som ger dig tillgång till ett professionellt nätverk av mer än 1000 chefer och kommunikationsexperter, träningssessioner och tillgång till material av intresse.

PROGRAM

MODULE I: Kommunikationsavdelningen: DIRCOM.

  • DIRCOMs huvuduppgifter.

    Ansvar och strategiska uppgifter. Kommunikation, relation och förvaltning av företags kommunikation.

  • Huvudfärdigheter hos DIRCOM.

    Bildandet av en DIRCOM. Management skills.

MODULE II: Företagskommunikation.

  • Typ av kommunikationsadress.

    Kommunikationsområden (journalistik, reklam, protokoll, PR, sponsring och sociala åtgärder). Företagskommunikation vs institutionell kommunikation.

  • Kommunikationsadressen i organisationsstrukturen.

    Kommunikation i organisation och tekniker som används. Revisionen Företagsnätverk Strategisk kommunikationsplan. Steg och avkastning.

MODULE III: Hantering av kommunikation med media.

  • Huvudkommunikationsgrupper.

    Kommunikationsgrupper i världen. Kommunikationsgrupper i Spanien.

  • Organisationsstruktur för kommunikationsområdet i media.

    Struktur av kommunikationsavdelningen i mitten. Förvaltning av kommunikation med media 2.0. och sociala medier. Ny kommunikationsteknik.

MODULE IV: Förhållande till media och utbildning av talesmän.

  • Förhållande till media.

    Allmän politik för relationer med media. Design av kontaktagendan. Den externa kommunikationskonsulten som strategisk allierad.

  • Högtalarutbildning

    Utbildning i kommunikationsförmåga. Kroppsuttryck, gestaltens språk. Övertygande resurser i kommunikation med media.

MODULE V: Mätning, utvärdering och hantering av uppfattad företagskommunikation.

  • Mätning och utvärdering av företags kommunikation.

    Spårning och insamling av information sprids om organisationen. Källor för insamling av information. Kommunikationsrevisionen.

  • Tillämpning av effekterna av kommunikation till service för hantering av identitet, bild och företags rykte.

    Uppfattad bild- och identitetshantering. Anseende och kommunikationshantering. Hantering av företagsinnehåll i 2.0-plattformar.

MODUL VI: Praktik i företag och samverkande enheter.

MODULE VII: Final Master Project.

Generering av ett professionellt projekt för att genomföra en kommunikationsplan där innehållet som lärs in i magisterexamen tillämpas.

karriär~~POS=TRUNC möjligheter~~POS=HEADCOMP

Stora företag, kommunikationsbyråer, konsulter, icke-statliga organisationer, föreningar, stiftelser, institutioner, federationer, idrottsföreningar, media ... numera kräver nästan alla institutioner, offentliga och privata, kommunikationsdirektörens tal.

Samarbetande företag

I magisterexamen i Communication Management har vi chefer från viktiga företag som Salesforce, Toshiba, Llorente

Våra studenter, som alla är associerade från tidpunkten för anmälan till mästaren till föreningen DIRCOM, kan dra nytta av att tillhöra det professionella nätverket som samlar mer än 1000 chefer och kommunikationspersonal som ansvarar för att värdera strategin om kommunikation i olika företag, vilket ger värdet till funktionen av en integrerad kommunikation. I föreningen hålls träningspass för sina medlemmar och med tillgång till professionellt intresse material, inbjudningar till evenemang, att vara en del av ett viktigt nätverk av kontakter och faciliteter för att komma in i arbetsbanken.

Senast uppdaterad Mar 2020

Om skolan

To provide our students with a comprehensive education, educating leaders and professionals who are prepared to respond to the needs of a global world, to contribute value in their professions and to ... Läs mer

To provide our students with a comprehensive education, educating leaders and professionals who are prepared to respond to the needs of a global world, to contribute value in their professions and to social progress through an entrepreneurial spirit and social commitment. Läs mindre
madrid , Shanghai , San Diego , Irvine , Valencian Community , Alcobendas , Santa Cruz de Tenerife , Villaviciosa de Odón , Spain Online , Las Palmas de Gran Canaria + 9 Mer Mindre