Magisterexamen i marknadsföring
Universidad Europea
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Online Spain
språk
Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Masterexamen i marknadsföring är en praktisk kurs där du får lära dig att använda agila metoder och arbeta med de nya digitala marknadsföringsverktygen. Eleverna kommer att få den kunskap de behöver för att kunna identifiera affärsmöjligheter, göra dem till en effektiv och lönsam verklighet, skapa starka varumärken genom effektiva kommunikationskampanjer och utveckla strategier för differentiering, innovation, utveckling och tillväxt.
Masterprogrammet innehåller nytt digitalt innehåll tillsammans med utbildning i de mer avancerade färdigheter som företag efterfrågar när de anställer proffs och experter för sina försäljningsavdelningar och marknadsförings- och kommunikationsområden.
*Examen godkänd i spanska. Väntar på tillstånd från Myndigheten för utbildningskvalitet för leverans på engelska
Varför studera magisterexamen i marknadsföring?
Erfarenhetsundervisning
Du lär dig att lägga fram lösningar på problem som företag tar upp. I klassrummet kommer du att arbeta i grupper med agila metoder inklusive Design Thinking.
Analys och kreativitet
Du kommer att bli den typen av professionell som företag letar efter, eftersom du kommer att kunna skapa strategier inom en 360° marknadsföringsplan, som kombinerar kreativt och analytiskt tänkande. Du kommer också att vara väl förberedd för att ta på dig en försäljningschefsroll, vilket säkerställer att företagets mål uppnås.
Business & Tech
Du lär dig att genomföra marknadsundersökningar för att identifiera affärsmöjligheter, med hjälp av komplexa analytiska verktyg för att förutsäga, optimera och testa resultat: marknadssegmenteringstekniker, produktpositionering, CRM, Google Analytics, etc.
Professionella praktikplatser
Masterexamen i marknadsföring ger dig möjlighet att göra din praktik på en konsultfirma eller byrå, eller på marknadsavdelningen på ett större företag.
Lär av det bästa
Dina professorer har mer än 10 års erfarenhet inom marknadsföringsområdet och arbetar i företag som BBVA, Altadis, DIA och Iberdrola.
nätverk
Du kommer att delta i exklusiva evenemang och mästarklasser som kommer att föra dig i kontakt med branschens verklighet.
Läroplan
Modul I. Strategisk marknadsföring (6 hp)
- Marknadsföring inom organisationen.
- Nya trender, metoder och verktyg.
- Strategisk planering.
- Marknadssegmentering.
- Omnikanalstrategi som en nyckelfaktor i marknadsföring (online och offline).
- Automatisering av marknadsföringskampanjer och design av kundresan.
Modul II. Neuromarketing och konsumentbeteende (6 hp)
- Kommersiell och marknadsundersökning.
- Grunderna i neuromarketing.
- Konsumentbeteende: kvalitativa tekniker.
- Konsumentbeteende: kvantitativa tekniker.
- Neurofysiologiska tekniker för att studera konsumentbeteende.
Modul III. Marknadsplan (6 hp)
- Stadier i utvecklingen av en marknadsplan.
- Forskningsmetodik.
- Berättande struktur för en marknadsplan.
- Övertygande nya sätt att presentera affärsmodeller.
- Akademiska bestämmelser.
Modul IV. Försäljningsledning och försäljningstekniker (6 hp)
- Strategisk försäljning.
- Planering av säljkår.
- Kundservice.
- Leda ett säljteam.
- Förhandlings- och övertalningstekniker.
Modul V. Operativ marknadsföring (6 hp)
- Direktmarknadsföring.
- Detaljhandelsmarknadsföring.
- PR-marknadsföring.
- Attraktionsmarknadsföring.
- Marknadsföring med rykte.
Modul VI. Digital marknadsföring och e-handel (6 hp)
- Social Media Marketing.
- Web content management.
- Sökmotoroptimeringsstrategier.
- Mobil marknadsföring: Apputveckling.
- E-handel.
Modul VII. Integrerad kommunikation I (6 hp)
- Strategisk personlig varumärkesplanering.
- Branding: strategisk varumärkeshantering.
- Intern kommunikation.
- Övertygande kommunikation.
- Kreativa processer och namngivning.
Modul VIII. Integrated Communication II (6 hp)
- Företagskommunikation.
- Kreativitetstekniker.
- Kommunikation och ny teknik.
- Kommunikationsstrategier och kreativ process.
- Forskning om reklamkommunikation.
- Kommunikationsstrategier: YouTubers och bloggare.
Modul IX. Professionella praktikplatser (6 hp)
- Professionell utveckling genom intern praktik
Modul X. Avslutande masterprojekt (6 hp)
- Detta kommer att vara teamförberedelsen av ett originalprojekt som kommer att presenteras offentligt inför en jury för att erhålla magisterexamen.
Idealiska studenter
Om du brinner för dagens marknadsföring och de nya teknikerna för att attrahera företag, är det här masterprogrammet för dig.
Den här magisterexamen är för dig om du är:
En examen i företag, marknadsföring, turism eller kommunikation, eller i andra samhällsvetenskapliga ämnen som sociologi eller psykologi, men akademiker inom andra områden med yrkesintresse för affärer och kommunikation kan också söka. Marknadsförare med minst ett års erfarenhet.
Karriärmöjligheter
Efter avslutad masterexamen är du beredd att ta dig an en av följande tjänster inom ett företag:
- Marknadsavdelningar på offentliga och privata företag och företag.
- Positioner inom research, planering, implementering och kontroll av försäljnings- och marknadsstrategi. Till exempel:
- Lanserar din egen startup.
- Kundframgångsspecialist.
- Digital Ad Trafficker.
- E-handelschef.
- Chef för digital mediestrategi och annonsplanering.
- Marknadschef.
- Chef på ett företag där global och strategisk ledning är kopplad till den digitala miljön.
- Brand Marketing Manager.
- Produktmarknadschef.
- Community Manager och Social Media Manager
- Handelsmarknadsföring.
- Reklamchef.
- Försäljningsstrategichef.
- Marknadskonsult och rådgivare.