Magisterexamen i marknadsföringsledning
ESIC Business & Marketing School
Nyckelinformation
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
12 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 20 700
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Master's Degree in Marketing Management i Madrid har utformats för att svara på det växande behovet av företag att införliva unga yrkesverksamma, med uppdaterad, användbar marknadsföringsutbildning anpassad till de snabba förändringarna i affärsmiljön. Unga människor kapabla att leda team av människor, med förmågan att förutse och reagera i komplexa, globala och mångkulturella sammanhang, i ständig förändring och digital transformation.
Denna grad kan du kombinera befäl på ett college program med praktiska, erfarenhet och professionalism av företaget, en handelshögskola internationell prestige.
Du kan också komma åt doktorandprogrammet.
- Lärarpersonal: Särskilt utvald lärarfakultet. Lärare med lång professionell och internationell erfarenhet
- Programmets kvalitet: Program ackrediterat av ANECA (National Agency for Quality Assessment and Accreditation) med sitt VERIFICA-program. Undervisas av den ledande skolan inom marknadsföringsutbildning i Spanien
skillnader faktorer
- Omfattande utbildning i marknadsföring och ledningsförmåga med utpräglat praktisk karaktär
- Behärskning av internationella strategier för implementering av innehåll i ett globalt sammanhang och utveckling av en transnationell karriär.
Antagningar
Ranking
- #1 Spanien - Ledare i marknadsföringsmästare enligt El Mundo
- #3 Spanien - ESIC på pallen för de bästa handelshögskolorna, för nyutexaminerade och unga yrkesverksamma
- #3.4 Europa: ESIC bland de bästa européerna när det gäller att genomföra marknadsföringsprogram
- #49 i världen: Bästa marknadsföringsskola enligt betyg av alumner, studenter och arbetsgivare
Programresultat
Utbildningsgrunderna för läroplanen
Masterstudieplanen har utformats med hänsyn till de allmänna principer som anges i art. 3.5 i nämnda kungliga förordning och definitionen av utbildningsmålen i form av akademisk och yrkesskicklighet som studenten ska utbilda sig i. Det prioriterade målet med examen är att ge adekvat vetenskaplig utbildning på forskarnivå i relation till marknadsföringsledning, förmedla kunskap samt ge ledarskap. Mästarens träningsåtgärd är baserad på att kombinera vetenskaplig rigor med affärsverklighet, integrera teori och praktik, med en metod baserad på dialog och utbyte av erfarenheter, reflektion över "fall" och, som grund, utveckling av analyskapacitet samt syntes och en överblick över innebörden och ansvaret för ens arbete.
I denna mening är läroplanen och befälhavarens metodik inriktade på att studenterna skaffar sig kunskap och träning som syftar till att:
- - Studiet och förståelsen av de organisationer där marknadsföringsaktiviteter bedrivs och de nationella och internationella miljöer där organisationerna verkar.
- - Studiet och förståelsen av marknadsföringens olika funktioner i organisationer av olika slag
- - Mottagandet av teoretisk-praktisk förberedelse som utrustar studenterna för marknadsföringsledning, samt humanistisk träning och personlig utveckling samt etiska värderingar och socialt ansvar
- - Utvecklingen av allmänna och ledande färdigheter är inte begränsade enbart till affärsområdet, även om det verkligen är tillämpligt på det
Allmänna mål för studieplanen:
- Fördjupad kunskap om olika organisationer, förståelse för deras karaktär, sammansättning, ledningsmetoder och processer, storlek, verksamhetssektor och typologi (offentliga, privata, ideella, etc.; ) samt trender och förändringar i de miljöer där de verkar.
- Utveckling av kunskaper och färdigheter som utrustar eleverna för ansvarstaganden i organisationer, samt främjande av positiva attityder och initiativ av kreativitet och affärskall som gynnar, där så är lämpligt, skapandet av nya företag eller utvecklingen av nya produkter. /marknader . För detta ändamål beaktas marknadsföringens tvärvetenskapliga karaktär, som kort och gott sammanför kunskap av olika slag: ekonomi, statistik och kvantitativa metoder, finans, marknader och kunder, psykologi, personalhantering, förvaltning av materiella resurser, förvaltning av verksamhet, affärsstrategi och policy etc., samt informations- och kontrollsystem och adekvat hantering av datorteknik. Utvecklingen av all denna kunskap och färdigheter är inte begränsad enbart till marknadsföringsyrket i företag, utan kan överföras till organisationer av alla slag.
- Utbildningen av studenter är också inriktad på deras personliga utveckling och främjande av mänskliga, etiska och sociala ansvarsvärden, främjande som genomförs transversellt i uppsättningen av ämnen och seminarier i läroplanen och, med särskild relevans, i seminarierna om ledarskap Tillämpad på marknadsföring och ledarskap och People Management Skills in Marketing, från modulen Management Skills
Specifika mål:
- Ge studenterna marknadsföring ur ett chefsperspektiv genom att utforska marknadsföringsproblem, formulera strategier och fatta verkliga beslut
- Underlätta utvecklingen av lednings- och problemlösningsförmåga i den verkliga affärsvärlden
- Tillhandahålla de färdigheter och kunskaper som krävs för att leda, organisera och styra marknadsföringsteam
- Tillhandahålla nödvändig kunskap för utformning, utveckling och genomförande av marknadsundersökningar som stödverktyg för att få information
- Utveckla företagets kommunikationsfunktion på rätt sätt
- Formulera och analysera strategier och implementera marknadsplaner i nationella och internationella miljöer
- Framgångsrikt genomföra reklam- och relationsmarknadsföringsaktiviteter
- Förstå det etiska och sociala ansvaret för marknadsföringsledning i organisationer och samhälle
kompetens
Det europeiska området för högre utbildning, som inleddes 1999 med Bolognadeklarationen, främjar en förändring av undervisningsmetoder, som fokuserar målet på studentens lärandeprocess, som sträcker sig hela livet och mot anställningsbarhet. Av denna anledning måste studieplanerna, som leder till att erhålla en examen, ha studenternas kompetensförvärv i centrum för sina mål.
Vad menas med konkurrens? Uppsättningen kunskaper, färdigheter och attityder som förvärvas eller utvecklas genom samordnade träningserfarenheter, som har till syfte att uppnå funktionell kunskap som effektivt svarar på en uppgift eller ett problem i det dagliga och professionella livet som kräver en process av undervisning och lärande.
De färdigheter som studenter på magisterexamen i marknadsföringsledning måste förvärva är:
Grundläggande och allmänna färdigheter
De är gemensamma för universitetsexamina, men är anpassade till det specifika sammanhanget för varje examen.
Grundläggande
- CB6 Inneha och förstå kunskap som ger en grund eller möjlighet att vara originell i utveckling och/eller tillämpning av idéer, ofta i forskningssammanhang
- CB7 Att studenterna vet hur man tillämpar de inhämtade kunskaperna och sin förmåga att lösa problem i nya eller föga kända miljöer inom bredare (eller multidisciplinära) sammanhang relaterade till sitt studieområde
- CB8 Att eleverna kan integrera kunskap och möta komplexiteten i att formulera bedömningar baserade på information som, är ofullständig eller begränsad, inkluderar reflektioner över det sociala och etiska ansvaret kopplat till tillämpningen av deras kunskap och bedömningar
- CB9 Att eleverna vet hur de ska kommunicera sina slutsatser och de kunskaper och yttersta skäl som stödjer dem till specialiserade och icke-specialiserade publiker på ett tydligt och entydigt sätt.
- CB10 Att studenter besitter de inlärningsförmåga som gör att de kan fortsätta studera på ett sätt som till stor del kommer att vara självriktat eller autonomt
allmänna
- CG01 Kapacitet och färdigheter som krävs för att erhålla och hantera de informationskällor som är användbara för att fortsätta sin egen utbildningsutveckling inom området marknadsföring och kommersiell ledning
- CG02 Förmåga att utföra en kritisk analys och utvärdering och syntes av nya och komplexa budskap inom områdena marknadsföring och kommersiell ledning
- CG03 Förmåga att generera kritiska tankar baserade på den inhämtade kunskapen. Studenten kommer att generera bedömningar som möjliggör reflektion över formen, innehållet och sätten att hantera marknadsföring och kommersiell ledning i organisationer utifrån chefsansvar.
- CG04 Förmåga att syntetisera all information och kunskap som förvärvats genom Master, och dess tillämpning i utvecklingen av strategier och taktiker och, där så är lämpligt, i utvecklingen av en marknadsföringsplan, en kommunikationsplan, en försäljningsplan eller en internationell marknadsplan
- CG05 Behärska oratorisk teknik inför en heterogen publik, tillämpa dialektik i offentliga utställningar
övergripande färdigheter
De är gemensamma för alla studenter vid samma universitetscentrum, oavsett vilken examen de tar.
- CT01 Främja och uppmuntra mellanmänsklig kommunikation och förmågan att tala offentligt
- CT02 Främja och utveckla lagarbete med ansvar och engagemang
- CT03 Främja flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar
- CT04 Förbättra förmågan att kommunicera och relatera till kollegor, med den akademiska världen som helhet och med samhället i allmänhet genom att främja deras sociala färdigheter.
Specifika kompetenser
De är specifika för examen och syftar till att uppnå en specifik exitprofil för studenterna.
- CE01 Kunna utforma en marknadsföringsstrategi för företaget utifrån den strategiska analysen av marknadsinformation i konkurrenssammanhang
- CE02 Kunna tillämpa de kunskaper som förvärvats i genomförandet av en strategisk marknadsplan, baserad på utvecklingen av en strategisk, heltäckande och global vision av verksamheten.
- CE03 Kunna tillämpa den kunskap som förvärvats i utvecklingen av en övergripande produkt-marknadsportföljstrategi
- CE04 Kunna utveckla en avancerad och heltäckande prissättningsstrategi, identifiera och välja lämplig prissättning baserat på segment, marknad eller produkt
- CE05 Utveckla de förmågor och färdigheter som krävs för en omfattande och samordnad förvaltning av distributionskanaler
- CE06 Kunna tillämpa den kunskap som förvärvats vid utveckling och implementering av en övergripande kommunikationsstrategi i företaget
- CE07 Kunna utforma en internationaliseringsstrategi för företaget utifrån strategisk analys av information om utländska marknader i ett mångkulturellt sammanhang.
- CE08 Känna till den vetenskapliga metoden för att kunna tillämpa den på vetenskaplig forskning inom marknadsföringsområdet.
Stipendier och finansiering
Studenter på magisterexamen i marknadsföringsledning har möjlighet att ansöka om två typer av stipendier:
- Stipendier och offentligt stöd främjas av utbildningsministeriet
- Stipendier och rabatter som erbjuds av ESIC University till sina studenter. När det gäller denna examen är de:
- Mångfaldsstipendier
- Bidrag till företag
- Impulsplan
Beviljandet av ett officiellt stipendium eller stöd utesluter inte beviljande av ett stipendium eller rabatt från ESIC University. Å andra sidan kan du bara dra nytta av ett enda ESIC University-stipendium eller rabatt.
För mer detaljerad information om vart och ett av stipendierna, besök Finansiering, stipendier och stöd.