Magisterexamen i modefotografi och reklam
LCI Barcelona
Nyckelinformation
Campus läge
Barcelona, Spanien
språk
Spanska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Deltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Begär info
Introduktion
Master i mode- och reklamfotografi presenterar en idealisk miljö för generationen av ledande proffs som kan generera trender baserade på sin egen kreativa personlighet.
Anden hos denna Mästare, som överskrider ren fotografering och omfattar ett brett spektrum av kompetenser från andra områden och discipliner i världen av styling och kommunikation, uppstår från önskan att kombinera kraven på en ständigt omdefinierande arbetsmarknad med individuella ambitioner. och visionerna för varje deltagare. Dess specialiseringsaxel är Mode- och reklamfotografi, i dess sammanflygning och i korsningen med Art Direction.
Programmet, inriktat på kreativitet och innovation, täcker alla väsentliga aspekter som är nödvändiga för att hantera konceptualisering, utveckling och förverkligande av kompletta kommersiella, reklam och personliga visuella projekt, av professionell kvalitet och med en stark författares tätning. Deltagande av etablerade proffs i det aktuella scenariot sätter det i ständig kontakt med arbetsmarknaden.
sammanfattning
- Examen: Master i mode- och reklamfotografi
- Poäng: 60 hp
- Varaktighet: 1 läsår
- Datum: oktober till juli
- Språk: Spanska
- Studieläge: Barcelona
mål
Mästarens didaktiska mål är att träna sina deltagare som enastående yrkesverksamma, med eget initiativ och stil, och erbjuda dem kunskap, verktyg, processer och metoder på teknisk, estetisk och ledningsnivå, vilket alltid främjar maximal expansion av sina egna lutningar och färdigheter. Du kommer att kunna styra hela processen för skapande och produktion och du kommer att kunna använda som författare och skapare av tendenser.
Målen uppnås genom professionell praxis i verkliga situationer, samarbete med prestigefyllda skolor och modemärken och med professionella modeller. Resultaten under hela examen syftar till att generera en bred portfölj och publicera de första redaktionerna av studenter.
program
Magisterexamen i mode- och reklamfotografering är uppbyggd i två moduler: i första hand förstärks den grundläggande kunskapen om fotografisk och reklampraxis samt konstriktning; I det andra, mer omfattande är all verksamhet inriktad på specialisering inom mode och livsstil.
Modul I
- Verktyg och teknik för bildinspelning
- Verktyg och teknik för bildbehandling
- Modefotografins historia
Modul II
- Modefotografi
- Fotografiskt språk
- Digital laboratorium I
Modul III
- Visuell kultur
- Konstriktning och kreativitet
- Avancerad modefotografi I
- Video och multimedia I
- Digital Laboratory II
Modul IV
- Avancerad modefotografi II
- Video och multimedia II
- Digital laboratorium III
- Möten och dialoger
Examensarbete
- Praktikplatser i företag (valfritt)