Magisterexamen i sportmarknadsföring
Real Madrid Graduate School – Universidad Europea
Nyckelinformation
Välj plats
Campus läge
Madrid, Spanien
språk
Engelsk, Spanska
Studieformat
Distansutbildning, På Campus
Varaktighet
9 månader
Takt
Heltid
Studieavgifter
Begär info
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
28 Oct 2024
Introduktion
Master Degree in Sports Marketing vid Real Madrid Graduate School - Universidad Europea är ett 9-månadersprogram utformat för att förbereda eleverna för att bli moderna, kreativa proffs inom sportmarknadsföringsbranschen. Från första dagen kommer du att utmanas att svara på kundernas behov och skapa vinnande strategier för riktiga projekt.
Som en del av marknadsföringsmästaren lär du dig att utforma toppstrategier och tillföra värde till varumärken. Dina professorer kommer att vara framgångsrika chefer inom sportmarknadsföringsområdet, som kommer att dela sina professionella hemligheter och råd.
Förutom mer traditionella verktyg, upptäck moderna sportmarknadsföringskoncept som stadsmarknadsföring, samhällshantering av idrottare och varumärken i sociala nätverk, nya kanaler för att utnyttja sporträttigheter, företagens sociala ansvar och allt mer varierade former av sponsring.
Varför studera denna magisterexamen i sportmarknadsföring?
Vill du utveckla din yrkeskarriär inom sportmarknadsföring? Ta chansen att träna tillsammans med internationellt kända proffs, idrottsorganisationer, varumärken och byråer och arbeta från första dagen på riktiga projekt med riktiga kunder.
- Akademisk kvalitet
- Professionell orientering
- Professionella praktikplatser är ett måste
- Renowed lärare
- Upplev Real Madrid-upplevelsen
- Exklusiva besök
- Mångkulturell atmosfär
- En prestigefylld skola
Idealiska studenter
Programmet är utformat för akademiker inom marknadsföring, företag, kommunikation och idrottsvetenskap med en passion för marknadsföring och sport. Det riktar sig också till dem som arbetar inom idrottssektorn som vill fördjupa sin kunskap och öka sin karriär.
Läroplan
Programmet är uppbyggt i teoretiska och praktiska moduler som täcker alla aspekter av sportmarknadsföring. Efter det teoretiska programmet ska studenterna ta en slutkurs under vilken de ska slutföra sitt examensarbete samt en praktisk modul i ett företag.
- Modul I: Egenskaperna hos sportmarknadsföring
- Modul II: Bilden av sport och sport sponsring
- Modul III: Marknadsundersökningar inom idrott
- Modul IV: Konsumentbeteende
- Modul V: Sport marknadsföringsstrategi
- Modul VI: Marknadsföringsplanen för sport
- Modul VII: Internationell sportmarknadsföring
- Modul VIII: Marknadsföring och kommunikation inom idrott
- Modul IX: Professionella praktikplatser
- Modul X: Avhandling