Magisterexamen i stadsturism och förvaltning av turistföretag
Universidade Santiago de Compostela
Nyckelinformation
Campus läge
Santiago de Compostela, Spanien
språk
Spanska, Galiciska
Studieformat
På Campus
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 854
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Stipendier
Utforska stipendiemöjligheter för att hjälpa till att finansiera dina studier
Introduktion
Denna magisterexamen syftar till att ge studenterna relevanta färdigheter för att planera och hantera stadsturism och företagsledning inom detta område, samtidigt som de utbildar experter för att vägleda sina karriärer mot forskning och kunskapsutveckling inom området.
Denna mästare strävar efter ett dubbelt mål:
- Ge eleverna de mest relevanta färdigheterna, både ur ett teoretiskt och tillämpat perspektiv, i planering och förvaltning av urban turism och ledning av företag inom turismområdet, vilket ger dem en global och inkluderande vision, enligt kriterierna för innovation, effektivitet och hållbarhet.
- Utbilda noggrant experter som riktar sina karriärer mot forskning och kunskapsutveckling inom turismområdet.
Läroplan
Alla studenter ska genomföra 30 obligatoriska högskolepoäng och en masteruppsats på 12 högskolepoäng. Varje elev måste genomföra en av de tre inriktningarna, enligt de ämnen som var och en av dem består av:
- I yrkesorientering ska studenterna ta 9 valbara poäng och i akademisk inriktning 18 valbara poäng. Yrkesorienteringsstudenter kommer att genomföra obligatoriska externa praktikplatser om 9 hp.
- Studenter med forskningsinriktningen måste ta de valfria ämnen som är kopplade till detta alternativ: "Forskningsmetodik: Kartografi tillämpad på turism" och "Forskningsmetodik vid ledning av turistföretag", om 3 poäng vardera. Det är nödvändigt att ha genomfört dessa två ämnen för att kunna komma åt forskarutbildningen (uppsatsstadiet). Dessutom måste du ta ytterligare 12 valfria poäng utan anslutning.
Programresultat
För det första, ge studenterna de mest relevanta färdigheterna, både ur ett teoretiskt och tillämpat perspektiv, i planering och riktning av urban turism och företagsledning inom turismområdet, vilket ger dem en global och integrerande vision, enligt kriterierna för innovation, effektivitet och hållbarhet.
För det andra, utbilda noggrant experter som riktar sina karriärer mot forskning och utveckling av kunskap inom turismområdet.
Galleri
Idealiska studenter
Masterexamen i stadsturism och turismföretagsledning riktar sig främst till studenter från de nya kandidatexamina relaterade till turism och examensbevis i turism. Det är tillrådligt att eleverna visar:
- Intresse för turistsektorn och för ledning av företag inom detta område.
- Gynnsam inställning till integration i team med olika sammansättning.
- Anpassningsförmåga.
- Användning av datorverktyg på användarnivå.
Karriärmöjligheter
- Ledning av företag och turistverksamhet
- Planering och förvaltning av turistmål i offentliga och personliga institutioner
- Planering och ledning av projekt för användning av turistresurser
- Forskning om turismmarknader och kunskapsutveckling inom turismområdet
- Utbildning och rådgivning inom turismområdet
- Entreprenörskap av turistaktiviteter