Magisterexamen i utbildningsprocesser
Universidade Santiago de Compostela
Nyckelinformation
Campus läge
Santiago de Compostela, Spanien
språk
Spanska, Galiciska
Studieformat
Blandad
Varaktighet
1 år
Takt
Heltid
Studieavgifter
EUR 854
Ansökningstiden
Begär info
Tidigaste startdatum
Oct 2024
Introduktion
Blandad forskning och professionell magisterexamen med innehåll som främjar å ena sidan utbildning i kompetens relaterade till forskning och å andra sidan utbildar specialister i utformning, genomförande och utvärdering av Utbildning, både i skol- och arbetssammanhang och yrkesverksamma.
Magisterexamen har en blandad karaktär: forskare och professionell. I första hand främjar det utbildning i färdigheter kopplade till forskning för att fortsätta med en doktorsexamen inom de olika forskningslinjer som öppnas vid institutionerna för didaktik och skolorganisation och forskningsmetoder och diagnostik inom utbildning.
För det andra riktar sig magisterexamen till att utbilda specialister inom utbildning både i skolsammanhang och i alla arbets- och yrkessammanhang där utbildningspersonal för närvarande utför sina uppgifter (företag, rådhus, konsultföretag, offentliga förvaltningar, forskningscentra, teknikcentra, fackföreningar). , civila organisationer och föreningar etc.). Läroplansstrukturen fastställer 2 terminer och antar ett modulärt program med idén att erbjuda utbildning så integrerad som möjligt och en tvärvetenskaplig vision av utbildningsvärlden (behov, strategier, resurser, modeller...).
Läroplan
Studieplanen är upplagd kring sju delkurser inom vilka de olika ämnen som ingår i den är samlade och som sammanlagt uppgår till 60 hp.
Poäng som en student måste fylla i för att erhålla magisterexamen:
- Obligatoriska ämnen: 24 hp
- Valfria ämnen: 18 hp
- Obligatorisk praktik 6 hp
- Masterarbete: 12 hp
- Totalt antal poäng: 60 ECTS
Magisterexamen varar ett år och varje termin upprättas en modulstruktur för att gruppera ämnena:
- I slutet av första terminen ska studenterna kunna känna igen de grundläggande modellerna för utbildningsforskning och de olika forskningslinjer och professionellt arbete som bedrivs vid de två avdelningarna DOE och MIDE.
- I slutet av andra terminen ska studenterna behärska de grundläggande begreppen och handlingsteknikerna inom de specialiseringsområden de väljer inom möjligheterna för de två valfria modulerna (resplanerna) och de återstående ämnena.
Titeln överväger två olika resplaner:
- Innovation och kvalitet
- Vägledning och råd
Studenter kan välja mellan att ta en resplan, klara alla ämnen i motsvarande modul eller fritt välja examens valfria ämnen. De återstående valfria poängen måste fyllas i med ämnen från modulen Allmänt tillval tills de totalt uppgår till 60 poäng (12 valfria poäng).
Masterexamen kombinerar ett undervisningssystem ansikte mot ansikte med ett virtuellt system. 60 % av klasserna är personliga, från måndag till onsdag från 17:00 till 21:00. De återstående 40% undervisas genom USC Virtual Campus.
Programresultat
- Känn till på djupet de olika områdena för projektering av pedagogisk forskning och arbetsförmedling av doktorander i utbildning.
- Känna till de olika specialiserade yrkesaktiviteterna (befattningar och funktioner) som utförs av doktorander i utbildning.
- Utveckla specialiserade färdigheter för arbete i attraktiva nischer av professionell intervention inom områden som kräver specialisering (kvalitet, t
- lärande, utformning av digitalt didaktiskt innehåll, individuell eller institutionell rådgivning, validering av färdigheter, kontinuerlig utbildning, utbildningsforskning och innovation, etc.)
- Utforma utbildningsförslag som tar upp sammanhang av mångfald och tar hänsyn till jämställdhet, jämlikhet och respekt för mänskliga rättigheter.
- Förbättra/fullborda utbildningspersonalens transversella färdigheter för forskning, utveckling och innovation (FoU+I) som grundläggande baser för professionella förbättringar och kvaliteten på de funktioner och tjänster som tillhandahålls av utbildningsspecialister i deras arbetssammanhang.
- Analysera bidragen från pedagogisk forskning och processerna för att generera vetenskaplig kunskap inom olika specialiserade områden.
Galleri
Karriärmöjligheter
- Utbildningsprocessdesigner
- Tränare för tränare
- Ansvarig för utbildning i företag
- eLearning process designer
- Digital media och materialdesigner
- Ansvarig för innovation och kvalitet i utbildning
- Utvärderare av utbildningsprogram, system, institutioner och policyer
- Rådgivare för utbildning och institutionsutveckling
- Specialist på pedagogisk uppmärksamhet på mångfald
- Ledning av utbildningscentra och institutioner
- Inspektör och handledare för utbildningsförvaltningen
- Personlig och professionell rådgivare