close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Business Intelligence i Brasilien 2021/2022

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet. De verktyg och system som används för bearbetning och analys av data som spelar en avgörande roll i den strategiska affärsplanering kallas business i… Läs mer

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

De verktyg och system som används för bearbetning och analys av data som spelar en avgörande roll i den strategiska affärsplanering kallas business intelligence. Studier i denna disciplin kan koncentrera sig på frågor som hur data kan användas för marknadsundersökningar, produkt lönsamhet och statistisk analys.

Brasilien är för närvarande bland de 20 bästa länderna i fråga om ekonomin på grund av deras enastående resultat-orienterad högre utbildning inlärning. Det finns inget mycket språkbarriären eftersom de flesta kurser erbjuds på portugisiska språket.Brasilien har 50 offentliga och 80 privata universitet

De mest populära masterprogrammen i Business Intelligence i Brasilien 2021/2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Brasilien
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
ESPM – Brasil
Sao Paulo, Brasilien

Med målet att förbättra läsningen av en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljö baseras programmet på en metod som kräver att deltagarna förbereder och tillämpar strategiska åtg ... +

Med målet att förbättra läsningen av en alltmer konkurrenskraftig affärsmiljö baseras programmet på en metod som kräver att deltagarna förbereder och tillämpar strategiska åtgärder för den digitala miljön som är kopplad till affärsstrategin. -
Magisterexamen
Deltid
4 terminer
Portugisiska
Internet
 
Grupo Tiradentes
Aracaju, Brasilien

fakultet med erkänd erfarenhet av förvaltning.

fakultet med erkänd erfarenhet av förvaltning. -
Magisterexamen
Heltid
360 timmar
Portuguese (Brazil)
Mar 2022
Campusstudier
 
Saint Paul Business School
557, Brasilien

Med en vision som går från klassisk till störande, behandlar programmet djupt ämnen som grundläggande dataanalys för beslutsfattande, övervakning av konkurrenter, smidig proje ... +

Med en vision som går från klassisk till störande, behandlar programmet djupt ämnen som grundläggande dataanalys för beslutsfattande, övervakning av konkurrenter, smidig projektledning och marknadsinformation. -
Magisterexamen
Portuguese (Brazil)
Mar 2022
Campusstudier
 

Få ett stipendium på upp till 10 000,00 

Upptäck möjligheterna du får med vårt stipendium.
Euripides University Centre of Marilia (Centro Universitario Eurípides de Marília (UNIVEM))
Mirante do Paranapanema, Brasilien

Kursen syftar till att göra yrkesverksamma beredda att lösa affärsproblem, genom analytiska tekniker och användning av data för beslutsprocessen. I ett sammanhang som kännetec ... +

Kursen syftar till att göra yrkesverksamma beredda att lösa affärsproblem, genom analytiska tekniker och användning av data för beslutsprocessen. I ett sammanhang som kännetecknas av komplexitet, mångfald och hög volym digital data är det viktigt att yrkesverksamma från de mest olika områden behärskar aspekterna relaterade till datavetenskap och affärsinformation. -
Magisterexamen
Portuguese (Brazil)
Mar 2022
Campusstudier
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo, Brasilien

Målet med kursen är att utveckla analytiker och chefer för att arbeta i en tid av artificiell intelligens och Big Data med hjälp av analytisk marknadsföring, strategisk vision ... +

Målet med kursen är att utveckla analytiker och chefer för att arbeta i en tid av artificiell intelligens och Big Data med hjälp av analytisk marknadsföring, strategisk vision och teknisk kunskap för att planera kreativa och innovativa marknadsföringsåtgärder baserade på strukturerade beslut och med resurser från inlärningsmaskiner. -
Magisterexamen
Deltid
3 terminer
Portugisiska
Internet