Keystone logo

2 Master Program i Digital marknadsföring i Japan för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Japan
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Digital marknadsföring
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (2)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular degree type

    Popular education type

    Master Program i Digital marknadsföring

    Digitala marknadsförare är experter på att främja varumärken och produkter på sociala medier, i mobilappar, genom textmeddelanden, digital radio och tv och nya digitala plattformar. De jobbar också med att ta fram framgångsrika kampanjer och budskap som utformats speciellt för varje typ av kommunikationskanal.

    Japan har en av de starkt integrerade system för högre utbildning i Asien. Japans inställning till naturvetenskap och teknik är högt värderade alltså deras utbildningsnivå mycket strukturerad från barndomen till primär genom sekundära till tertiära nivåerna. Med 126 miljoner människor som bor i Japan har ett kulturellt rik miljö. Greater Tokyo-området är det största storstadsområdet i världen, med över 30 miljoner invånare.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.