Keystone logo

4 Deltid Master Program i Forskning inom marknadsföring 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Forskning inom marknadsföring
  • Deltid
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (4)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Deltid Master Program i Forskning inom marknadsföring

    Marknadsundersökningar är ofta utförs före genomförandet av en affärsplan. En student i detta ämne kan lära sig att presentera statistik och analysera data för att hjälpa entreprenörer, regeringar och juridiska personer fatta välgrundade beslut.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

    Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.