$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Gymnasieutbildning i Kina 2022

En magisterexamen är en akademisk examen för personer som framgångsrikt beteckna en högre nivå av expertis. Det finns två huvudtyper av Masters - undervisade och forskning. Sekundärutbildning är ett studieområde som förbereder eleverna att instruera och uppmuntra tonåringar i en pedagogisk miljö. Program inom denna gren av lärande kan undervisa ledarskap, organisatorisk och tidshanter… Läs mer

En magisterexamen är en akademisk examen för personer som framgångsrikt beteckna en högre nivå av expertis. Det finns två huvudtyper av Masters - undervisade och forskning.

Sekundärutbildning är ett studieområde som förbereder eleverna att instruera och uppmuntra tonåringar i en pedagogisk miljö. Program inom denna gren av lärande kan undervisa ledarskap, organisatorisk och tidshantering. Studier kan innefatta praktisk erfarenhet.

Den Kina högre utbildning för ett par år har röstats fram som en av de bästa bland de asiatiska länderna. Detta land har över 150 både offentlig och privat ägda universitet distribution på alla provinser i Kina. Den högre utbildningen är forskningsbaserade.

De mest populära masterprogrammen i Gymnasieutbildning i Kina 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Kina
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
Rekommenderade Senaste Titel
University of Technology Sydney
Shanghai, Kina +3 Mer

Denna kurs är en förberedande kurs i NSW -gymnasieskolan och följer de kunskapskrav för ämnesinnehåll som anges av NSW Education Standards Authority (NESA). Det är lämpligt fö ... +

Denna kurs är en förberedande kurs i NSW -gymnasieskolan och följer de kunskapskrav för ämnesinnehåll som anges av NSW Education Standards Authority (NESA). Det är lämpligt för studenter som är på väg att ta en kandidatexamen och för mogna studenter som byter karriär och vill ha en utbildningsexamen. Det innehåller ett intensivt yrkeserfarenhetsprogram där eleverna tillbringar 60 dagar i praktisk erfarenhetsundervisning och erbjuder omfattande, strukturerade och nära stödda erfarenheter av gymnasial undervisning i olika miljöer. Kursen har flexibiliteten att göra det möjligt för studenter som har slutfört de flesta men inte alla obligatoriska specialiseringsämnen att genomföra de ytterligare obligatoriska ämnena som en del av examen.Syftet med denna kurs är att göra det möjligt för framtida lärare och pedagogiska ledare att generera avancerad kunskap om pedagogisk praxis, pedagogik, politik, läroplan och system; att undersöka och forskningspraxis för att förbättra utbildningserfarenheter och resultat; att bygga förmågan att kritiskt analysera, reflektera över och syntetisera teorier om lärande och undervisning; att utveckla omfattande kunskap och respekt för olika samhällen, kulturer och förmågor att informera inkluderande metoder; att tillämpa sin förståelse och skicklighet med kreativitet och expertbedömning; att bli proffs med en djup etisk grund, känsla av socialt ansvar och ett engagemang för social rättvisa; att verka som autonoma yrkesinlärare i förändrade globala samhällen; att bli effektiva kommunikatörer med hög kompetens i nya läskunskaper; och att ge välinformerade bidrag till samtida debatter som rör utbildning.Karriäralternativ inkluderar gymnasial undervisning i de valda inriktningarna i en offentlig eller privat skola, lokalt eller internationellt (förutsatt att relevanta arbetsgivarkrav uppfylls). Observera: Sökande uppmanas att kontakta potentiella anställande organ angående anställningskrav. Från och med publiceringsdatumet finns NSW DoE -kraven här. Både offentliga och privata skolor kan ställa behörighetskrav avseende akademiska prestationer bland andra kriterier. Kraven för att undervisa internationellt kan variera från land till land. -
Magisterexamen
Heltid
2 år
Engelska
Campusstudier