$close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Internationella affärer i Guatemala 2022

En masterexamen är den första högre examen man kan ta efter att man tagit en kandidatexamen. Att ta en masterexamen tar vanligtvis två år när man studerar på heltid, vilket i det amerikanska systemet motsvarar 36 till 54 studiepoäng.  Internationella affärer hänvisar till den kommersiella verksamhet som omfattar transaktioner av tjänster eller varor över två olika gränser. Stude… Läs mer

En masterexamen är den första högre examen man kan ta efter att man tagit en kandidatexamen. Att ta en masterexamen tar vanligtvis två år när man studerar på heltid, vilket i det amerikanska systemet motsvarar 36 till 54 studiepoäng.  

Internationella affärer hänvisar till den kommersiella verksamhet som omfattar transaktioner av tjänster eller varor över två olika gränser. Studenter som är intresserade av denna typ av arbete kan välja att gå kurser som fokuserar på både affärsmässiga och kulturella frågor.

Det finns flera privata universitet som kan hittas i hela Guatemala. Trots detta har det fortfarande några av de lägsta läskunnighet i hela Centralamerika. De som vill studera i detta land kan behöva betala högre undervisning på grund av de privatiserade skolsystem.

De mest populära masterprogrammen i Internationella affärer i Guatemala 2022

Läs mindre
Läs mer om att studera i Guatemala
$format_list_bulleted Filter
Sortera efter:
  • Populärt Senaste Titel
  • Populärt
  • Senaste
  • Titel
Universidad Da Vinci de Guatemala
Guatemala City, Guatemala

Globaliseringen av marknader baserade på kommersiell öppenhet representerar för närvarande stora affärer för individer och juridiska personer. I denna mening spelar studien av ... +

Globaliseringen av marknader baserade på kommersiell öppenhet representerar för närvarande stora affärer för individer och juridiska personer. I denna mening spelar studien av handel och internationella affärsstrategier en viktig roll i internationaliseringen av ett företags verksamhet genom att underlätta förflyttning av tjänster och varor genom kunskap om effektivisering av verksamheten, förenkling av tullförfaranden och processer och tillämpning av regler som härrör från globala handelsavtal och frihandelsavtal som undertecknats av länderna, samt utformning av effektiva internationella marknadsföringsstrategier för att deras verksamhet ska lyckas. -
Magisterexamen
Spansk
Campusstudier