Keystone logo

4 Deltid Master Program i Konsumentfrågor i Brasilien för 2024

Filter

Filter

  • Master
  • Masterexamen (MSc)
  • Masterexamen (MA)
  • Studier i marknadsföring
  • Marknadsföring
  • Konsumentfrågor
  • Deltid
Studiefält
  • Studier i marknadsföring (4)
  • Tillbaka till huvudkategorin
Platser
Hitta fler platser
Typ av examen
Varaktighet
Studietakt
Språk
Språk
Studieformat

    Popular degree type

    Popular education type

    Deltid Master Program i Konsumentfrågor

    En magisterexamen i konsumentfrågor för avsikt att lära eleverna om konsumentskydd och egenmakt. Den fokuserar på konsumenterna sociala och ekonomiska miljöer. Detta skapar experter i konsumentfrågor ledning som är värdefulla för alla organisationer som tillhandahåller en tjänst eller produkt.

    Brasilien erbjuder en högre utbildning som delvis finansieras för de studenter som vill bedriva avancerad utbildning. De måste vara mellan 18 och 35 år. Denna högre utbildningen ger studenterna möjlighet att lära sig praktiska färdigheter som ger dem möjlighet att möta de 21: a århundradet utmaningar.

    En masterexamen utfärdas när studenten har slutfört ett studieprogram på masternivå. För att ta en masterexamen måste man vanligtvis ta 12 till 18 kurser på högskolenivå, samt skriva en uppsats.

    Deltidsinlärning gör att man kan få en examen eller examen även om man inte kan gå i skolan på heltid. Man kan lära sig i sin egen takt, successivt samla poäng som räknas till en slutlig examen.