close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Konsumentfrågor i Brasilien 2020/2021

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.En Master of Science i konsumentfrågor är en examen som syftar till att lära eleverna hur man ska hantera en organisations konsumenter. Den analyserar… Läs mer

En masterexamen är ett bevis på slutförda studier på hög nivå där man som student både utökar sin kunskap inom ett visst område och främjar sin framtida karriär. De flesta masterexamina utfärdas av statliga eller privata universitet.

En Master of Science i konsumentfrågor är en examen som syftar till att lära eleverna hur man ska hantera en organisations konsumenter. Den analyserar konsumenterna i deras sociala och ekonomiska miljöer. Den ger kunskap om konsumentskydd och egenmakt.

Brasilien är för närvarande bland de 20 bästa länderna i fråga om ekonomin på grund av deras enastående resultat-orienterad högre utbildning inlärning. Det finns inget mycket språkbarriären eftersom de flesta kurser erbjuds på portugisiska språket.Brasilien har 50 offentliga och 80 privata universitet

De mest populära masterprogrammen i Konsumentfrågor i Brasilien 2020/2021

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
format_list_bulleted Filter
ESPM
Sao Paulo , Brasilien +3 Mer

Professional Masterprogrammet i Consumer Behavior (MPCC) syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan förstå betydelsen av konsumtion och konsumenter i dagens samhälle, med ... +

Professional Masterprogrammet i Consumer Behavior (MPCC) syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan förstå betydelsen av konsumtion och konsumenter i dagens samhälle, med betoning på deras sociala och kulturella grundvalar för att bidra till ökad konkurrenskraft för organisationer och förbättra kollektiv välbefinnande. -
Magisterexamen
Deltid
Portuguese (Brazil)
Mar 2021
Campusstudier
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Detta masterförslag är att utbilda professionella och företagare som kan söka nya värdeförslag för företagets verksamhet och bättre övervaka och förstå förändringarna i tankes ... +

Detta masterförslag är att utbilda professionella och företagare som kan söka nya värdeförslag för företagets verksamhet och bättre övervaka och förstå förändringarna i tankesätt, beteendemässiga rörelser, krav, erfarenheter och konsumtionsmetoder för dess användare och konsumenter. -
Magisterexamen
Deltid
4 terminer
Portugisiska
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Syftet med denna mästare är att utbilda proffs som kan kombinera kunskap om hjärnan och beteendets biologi för sina applikationer i marknadsförings- och konsumtionssituationer ... +

Syftet med denna mästare är att utbilda proffs som kan kombinera kunskap om hjärnan och beteendets biologi för sina applikationer i marknadsförings- och konsumtionssituationer och utöka sättet att förstå marknaden genom de senaste kunskaps- och forskningsverktygen som de kan ge en mer objektiv och vetenskaplig karaktär om konsumentbeteende. -
Magisterexamen
Deltid
3 terminer
Portugisiska
Kombinerat online och på campus
Campusstudier
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Ett av målen med kursen är att uppdatera och utbilda marknadsundersökare och intelligenspersonal, analytiker och proffs för strategisk planering för att bättre använda de olik ... +

Ett av målen med kursen är att uppdatera och utbilda marknadsundersökare och intelligenspersonal, analytiker och proffs för strategisk planering för att bättre använda de olika metoderna och teknikerna för marknadsundersökningar och förstå dynamiken och konsumtionsvanorna. -
Magisterexamen
Deltid
3 terminer
Portugisiska
30 Sep 2020
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Programmet syftar till att utbilda professorer och forskare på hög nivå med nationell och internationell expertis som kan utföra och leda forskning, vägledning och undervisnin ... +

Programmet syftar till att utbilda professorer och forskare på hög nivå med nationell och internationell expertis som kan utföra och leda forskning, vägledning och undervisningsaktiviteter inom området kommunikation och konsumtion. -
MSc
Deltid
4 terminer
Portugisiska
Feb 2021
Campusstudier
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Konsumentbeteende är en del av administrationsområdet som handlar om frågor som uppstår genom marknadsföring, särskilt när det gäller konsumenten. Det handlar om tillämpade ko ... +

Konsumentbeteende är en del av administrationsområdet som handlar om frågor som uppstår genom marknadsföring, särskilt när det gäller konsumenten. Det handlar om tillämpade konceptuella och metodologiska frågor relaterade till konsumentstudier, kulturella, sociala, ekonomiska, politiska och demografiska egenskaper som påverkar konsumenternas praxis. -
Magisterexamen
Deltid
360 timmar
Portugisiska
Feb 2021
Campusstudier
 

TIPS! Om du representerar en skola och vill lägga till ditt program på vår lista kan du kontakta oss här