close

Filter

Visa resultat

Se masterprogram i Konsumentfrågor i Sydamerika 2020/2021

En magisterexamen ger dig möjlighet att antingen ytterligare din förståelse för en viss fråga eller ta av på ett helt annat sätt att använda färdigheter du har fått från din tidigare grundexamen.En magisterexamen i konsumentfrågor för avsikt att lära eleverna om konsumentskydd och egenmakt. Den fokuserar på konsumenterna sociala och ekonomiska miljöer. Detta skapar experter i konsu… Läs mer

En magisterexamen ger dig möjlighet att antingen ytterligare din förståelse för en viss fråga eller ta av på ett helt annat sätt att använda färdigheter du har fått från din tidigare grundexamen.

En magisterexamen i konsumentfrågor för avsikt att lära eleverna om konsumentskydd och egenmakt. Den fokuserar på konsumenterna sociala och ekonomiska miljöer. Detta skapar experter i konsumentfrågor ledning som är värdefulla för alla organisationer som tillhandahåller en tjänst eller produkt.

Sydamerika är den fjärde största kontinenten. Den är uppdelad politiskt i 12 självständiga länder. Sydamerika är hem till den majestätiska bergskedjan Anderna och den mystiska Amazonfloden. Världen 's största regnskog, med miljontals arter av exotiska djur, finns också i Sydamerika.

Se alla masterprogram i Konsumentfrågor i Sydamerika 2020/2021

Läs mindre
Fler alternativ inom detta ämnesområde: 
format_list_bulleted Filter
ESPM
Sao Paulo , Brasilien +3 Mer

Professional Masterprogrammet i Consumer Behavior (MPCC) syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan förstå betydelsen av konsumtion och konsumenter i dagens samhälle, med ... +

Professional Masterprogrammet i Consumer Behavior (MPCC) syftar till att utbilda yrkesverksamma som kan förstå betydelsen av konsumtion och konsumenter i dagens samhälle, med betoning på deras sociala och kulturella grundvalar för att bidra till ökad konkurrenskraft för organisationer och förbättra kollektiv välbefinnande. -
Magisterexamen
Deltid
Portuguese (Brazil)
Mar 2021
Campusstudier
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Detta masterförslag är att utbilda professionella och företagare som kan söka nya värdeförslag för företagets verksamhet och bättre övervaka och förstå förändringarna i tankes ... +

Detta masterförslag är att utbilda professionella och företagare som kan söka nya värdeförslag för företagets verksamhet och bättre övervaka och förstå förändringarna i tankesätt, beteendemässiga rörelser, krav, erfarenheter och konsumtionsmetoder för dess användare och konsumenter. -
Magisterexamen
Deltid
4 terminer
Portugisiska
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Syftet med denna mästare är att utbilda proffs som kan kombinera kunskap om hjärnan och beteendets biologi för sina applikationer i marknadsförings- och konsumtionssituationer ... +

Syftet med denna mästare är att utbilda proffs som kan kombinera kunskap om hjärnan och beteendets biologi för sina applikationer i marknadsförings- och konsumtionssituationer och utöka sättet att förstå marknaden genom de senaste kunskaps- och forskningsverktygen som de kan ge en mer objektiv och vetenskaplig karaktär om konsumentbeteende. -
Magisterexamen
Deltid
3 terminer
Portugisiska
Kombinerat online och på campus
Campusstudier
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Ett av målen med kursen är att uppdatera och utbilda marknadsundersökare och intelligenspersonal, analytiker och proffs för strategisk planering för att bättre använda de olik ... +

Ett av målen med kursen är att uppdatera och utbilda marknadsundersökare och intelligenspersonal, analytiker och proffs för strategisk planering för att bättre använda de olika metoderna och teknikerna för marknadsundersökningar och förstå dynamiken och konsumtionsvanorna. -
Magisterexamen
Deltid
3 terminer
Portugisiska
30 Sep 2020
Internet
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Programmet syftar till att utbilda professorer och forskare på hög nivå med nationell och internationell expertis som kan utföra och leda forskning, vägledning och undervisnin ... +

Programmet syftar till att utbilda professorer och forskare på hög nivå med nationell och internationell expertis som kan utföra och leda forskning, vägledning och undervisningsaktiviteter inom området kommunikation och konsumtion. -
MSc
Deltid
4 terminer
Portugisiska
Feb 2021
Campusstudier
 
ESPM – Brasil
Sao Paulo , Brasilien

Konsumentbeteende är en del av administrationsområdet som handlar om frågor som uppstår genom marknadsföring, särskilt när det gäller konsumenten. Det handlar om tillämpade ko ... +

Konsumentbeteende är en del av administrationsområdet som handlar om frågor som uppstår genom marknadsföring, särskilt när det gäller konsumenten. Det handlar om tillämpade konceptuella och metodologiska frågor relaterade till konsumentstudier, kulturella, sociala, ekonomiska, politiska och demografiska egenskaper som påverkar konsumenternas praxis. -
Magisterexamen
Deltid
360 timmar
Portugisiska
Feb 2021
Campusstudier
 

TIPS! Om du representerar en skola och vill lägga till ditt program på vår lista kan du kontakta oss här